Представена публикация

За всички, които се интересуват от моите коментари, беседи и от дискусиите, в които участвам!

Съобщавам, че всеки, който иска да следи моите всекидневни коментари и анализи, може да го прави като посещава редовно моята страница във фе...

събота, 1 октомври 2011 г.

Свободата, в това число и журналистическата, е нещо свято - и затова подкрепям Миролюба Бенатова!

По-долу препубликувам бележка, написана от репортерката в bTV Миролюба Бенатова. Оказва се, че тя е била изключена от Фейсбук поради оплаквания против нея заради начина, по който отрази събитията в Катуница в оная нощ, нощта на палежите след убийството на момчето. Срещу Бенатова сега се вихри невероятно голяма кампания не само в интернет - понеже не била показала патриотизма си и прочие обвинения. Държа да отбележа, че в случая изцяло подкрепям Бенатова - която съвсем не ми е любимка, напротив, писал съм против нейни предишни прояви, особено критичен съм бил заради участието й в манипулациите по повод историята с медицинските сестри в Либия.

Причината за тази моя позиция е една: журналистическата свобода е нещо свято. Журналистът изпълнява задълженията си според своята съвест - и никой друг няма право да му казва как следва да върши работата си. А също никой журналист не бива да бъде подлаган на тормоз заради това, че е свършил работата си по един или друг начин. Журналистът е компетентен в тая сфера, в сферата на отразяването на събитията, и особено пък на такива сложни и опасни събития като случая в Катуница, а не някой друг, не властта, не дремлювците в интернет, дето от всичко са недоволни. Не също така и "патриотите" от улицата, които си мислят, че само те са прави, но една диктатура на улицата с нищо не е по-добра от всяка друга възможна диктатура, нещо повече: много по-лоша е, особено когато тълпата на улицата се поддава на манипулации. Както имахме в последния случай: едно криминално деяние, пък било то и на циганин, доведе (ОЩЕ >>>)


Търсете по книжарниците книгата на философа Ангел Грънчаров ЕРОТИКА И СВОБОДА (с подзаглавие Практическа психология на пола, секса и любовта), 8.00 ЛВ., изд. ИЗТОК-ЗАПАД, 2007 г., разм. 20/14 см., мека подвързия, ISBN 978-954-321-332-0, 168 стр. Една книга, създадена с цел да облекчи разбирането от младите хора на най-значими за живота проблеми, по които сме длъжни да имаме цялата достижима яснота. Всеки трябва да достигне до своята лична истина, без която трудно се живее, без която животът ни се превръща в абсурд.

Книгата ЕРОТИКА И СВОБОДА е написана за тия, които живеят с духа на новото, на завърналия се при себе си човешки живот и на свободата.

15 коментара:

Анонимен каза...

Явно за Вас Етичния кодекс на българските медии е невалиден?! Журналиста има само свобода без отговорности така ли?

Ангел Грънчаров каза...

Свободата на личността стои над всякакви "етични кодекси", писани от медийните ченгета он ДС...

Анонимен каза...

Хаха, знаех си. Искате като циганите само права без отговорности!

Анонимен каза...

Тази свобода си я имате като граждани и можете да си кажете мнението където и да е като такива. Но когато се изправите пред камера в качеството си на журналисти е различно. Ама вие си карайте по вашему, само после не се сърдете, че каквото повикало такова се обадило

Анонимен каза...

Прав е Грънчаров. Рядко го подкрепям, но свободата на словото трябва да е неприкосновена. Напълно. И за всеки. Точка.

Infidel

Анонимен каза...

Прав може да е за други неща. Ама тук само глупости е написал. Добре, че няма кой да му ги чете

Ангел Грънчаров каза...

Свободата е висша отговорност; без свобода няма отговорност. Елементарно е. Само свободният е отговорен и може да му се търси отговорност. Той сам си търси отговорност. Ето това е истинското! Отговорността, истинската отговорност е самоотговорност...

Анонимен каза...

Този път си прав! Но на приятелката ти Бенатова й липсва точно самоотговорността! Жалко, че интелигентен човек като теб не го разбира

Ангел Грънчаров каза...

Бенатова в случая изобщо не е интересна. Дали ще се казва Бенатова или Игнатова няма никакво значение. Важни са принципите. В случая именно заради принципите трябва твърдо да се заяви: на Бенатова никой не може да й търси сметка и да апелира за репресии само защото тя имала едно или друго отношение и поведение. Това са въпроси, касаещи единствено нейната съвест. Дали има или няма съвест Бенатова в случая е без особено значение. Съвест не можеш да имаш по задължение или по принуда...

Анонимен каза...

Не съм запознат в детайла напроблема! Но съм се борил десетилетия преди свалянето на живков от властта за свобода на словото! Миролюба може да не еказала цялата истина! може и да не е разбрана, но никой не може да те забранява във ФЕЙСБУК! Започнат ли драмите с отнемане на свободния микрофон, връщаме комуналната бивша държава в годините от 1944 до 1989 г. Защо Миролюба да няма трибуна, а хората на незаконните партии от ДПС и от АТАКА да имат трибуна? Очевидно трябва да й се разреши да остане на пистата и да я коригираме. Иначе ще има много недоизказани истинипри което ще има и съпротива, а и тя няма да си вземе поука. И на мен в псевдо демократичния сайт на партия ДСБ - ДЕМОКРАТИ.ОРГ, администриран от един с извинение "ПИКЛЬО" без мустаци, ми отнеха думата преди 4 години и се лишиха от моите анализи в полза на силните страни от управлението на ИВАН КОСТОВ, а аз имах ясни аргументи до които бях стигнал чрез моите професионални възможности! А тези които ме администрираха по думите на възрастен човек, който ми каза да не се ядосвам защото "тези чавдарчета в политиката на шумка пикаят"! По нататък ако се наложи може в отговорите да се опитам да дефинирам проблема по-обстойно! Не съм бил комунист, не съм бил и член на профсъюзите, а в Комсомола бях няколко години и не ми издадоха нова книжка на Комсомола на 24 години след едно събрание под предлог, че съм имал анти комунистически изявления! А аз имах окснования и в казармата, а и след това! ТАКА, ЧЕ ГОСПОДА НЕКА ВССЕКИ ДА МОЖЕ ДА ГОВОРИ И ПО ШИРОКО ДА СЕ ИЗРАЗЯВА, а НЕ ТЕЛЕГРАФНО и с НЕДОМЛЪВКИ! ТАКА, че като демократ съм КАТЕГОРИЧЕН, НЕКА МИРОЛЮБА БЕНАТОВА ДА ИМА ПРАВО ДА ГОВОРИ И ДА СЕ МОТИВИРА, ако желае! ПОДДЪРЖАМ ИЗКАЗАНОТО ОТ пловдивчанина АНГЕЛ ГРЪНЧАРОВ за СВОБОДАТА!

Борис Ташков

Ангел Грънчаров каза...

Наистина който не го е преживял това нещо, именно, да те репресират по някакъв начин, пък дори да ти отнемат думата, да те държат принудително в "десета глуха", да те банват от форуми, да те изключват от някоя партия заради "волнодумство" и "организационна разложеност", да те изгонват от списъка на блогосферата ей-така, щото не си бил "от нашите" и прочие, та значи който не го е преживял това, на който това не се е случвало, той, предполагам, съвсем не може да разбере мотивацията ми да подкрепя Бенатова. Но аз съм го преживял и затова с цялото си същество чувствам крещящата несправедливост: свобода има за всички, без никакво изключение, не може аз или ти да имаме свободата като някаква привилегия, а пък оня там или Бенатова да бъде лишена от свобода, понеже някой, представи си, бил се оплакал от нея или бил написал донос против нея. Така не стават тия работи! Така не може!

Ангел Грънчаров каза...

И когато някой бива репресиран или гонен, и ти си замълчиш, утре, когато и теб почнат да гонят, пак всички ще си замълчат - добре ли ще ти е тогава? В лицето на Бенатова или който и да е там като потъпкват свободата, в такъв случай и твоята свобода е застрашена - толкова е просто това, нима и то не се разбира?! Защищавайки в случая свободата на Бенатова, човек показва, че за него свободата има някаква ценност, който си затвори очите и замълчи когато някой тъпче нейната свобода, такъв явно не цени свободата изобщо, за него тя нищо не означава. Да си чувствителен към свободата и на другия е признак за това дали изобщо цениш свободата - има ли другия до теб свобода, и ти имаш, почнат ли да отнемат свободата на някой до теб, и с твоята свобода вече е свършено, особено ако си замълчиш и не реагираш. Такива ми ти работи. Не трябва да се мълчи в такива случаи. Нещата касаят принципи и ценности.

През 1999 година ме изключиха от партия СДС заради това, че си позволявах да критикувам някои "ръководни фактори" в пловдивското СДС. Всички в клуба си замълчаха на обвиненията срещу мен, затвориха си очи и гласуваха когато ме изключваха. Минаха две-три годинки и се оказа, че съм бил прав в критиките си, тия "ръководни фактори" се оказа, че са били страшно корумпирани. Почти всички от клуба на СДС ми се извиниха и се покаяха за стореното, с изключение на някой мръсници, които бяха правили доносите срещу мене; поканиха ме пак да се върна в СДС, върнах се за малко, а пък после СДС почна да се вкоченясва и повече не съм ходил там. Преди няколко годинки пък ме изгониха от т.н. "Мегафон", блогагрегатора на ДНЕВНИК, без да ми дадат обяснение, ей-така, за да ме накажат за нещо, но то се разбра, че са ме изгонили по една-единствена причина: блогът ми бил много активен, един вид различавал съм се бил от останалите. Живеем в България, тук завистта е твърде значим фактор в битието ни. Разбира се, бях също баннат и от Демократи.орг заради това, че си позволявах да отстоявам своя позиция, без да се подмазвам на тоя или оня.

Ангел Грънчаров каза...

Не се оплаквам обаче, само изтъквам, че зная какво е да те репресират или гонят. И преди 1989 г. все бях "черната овца", та ми е познато всички да ти обръщат гръб и да ръкопляскат единодушно, когато теб те гонят или наказват. По тази причина моя милост винаги защищава преследваните, обижданите, гонените, слабите от нападките на вечно правото мнозинство. Признавам, на това основание зстанах срещу Костов когато всички единодушно го плюеха; така е и до сега, затова аз още подкрепям Костов. Сега, когато мнозинството не се спира да хули циганите, ми се налага да застана до тях, да апелирам да не бъдат обиждани като цяло, защото знам, че сред тях има всякакви хора, а пък такова нещо като "колективна вина" няма. Убеден съм, че мнозинството, водено от някакви емоции, винаги греши, защото при него мисълта и разума нямат никакво значение. Тия, дето единодушно ги хулят, заслужават да бъдат подкрепени и по хуманни съображения. Прочее, вчера видях един клоун, комуто някой е платил, за да участва като "кандидат-президент", оня същия, дето пееше "Скакауец", не му зная името, той пък, горкият, измислил думата "толераст" и дори песен съчинил за нея... Както и да е, нашенски работи, но се иска да се реагира, щото ако почнем да мълчим когато газят, репресират или обиждат някой, спукана ни е работата...

Анонимен каза...

Други коментари: http://www.on-parliament.com/media/2011/10/01/убийство-във-facebook/comment-page-1/#comments

Анонимен каза...

"Прав е Грънчаров. Рядко го подкрепям, но свободата на словото трябва да е неприкосновена. Напълно. И за всеки. Точка.

Infidel"

Само да вметна г-н Грънчаров, че човекът, който спонсорира Скакауеца е генерал Бригадир Аспарухов, чиято щерка води ПиАра на Хиподила. По същия начин се говори, че зад Камелия и нейния детектив стои Виктор Вълков.
Държава за чудо и приказ сме!