Представена публикация

За всички, които се интересуват от моите коментари, беседи и от дискусиите, в които участвам!

Съобщавам, че всеки, който иска да следи моите всекидневни коментари и анализи, може да го прави като посещава редовно моята страница във фе...

сряда, 23 април 2014 г.

Налице е едно огромно пространство на наистина важните въпроси и това е полето за действие на философията



Тук - виж За онова, което не разбираме, за него следва да се въздържаме от съждение - може да се кажат много неща, но ще се огранича до няколко бележки:

Първо, Лоурънс Краус може да се смята за велик учен, но в действителност това не е така, защото съвременната физика и космология се развиват в съвсем погрешна посока и основата на това порочно развитие е заложена именно от Айнщайн, който също е една надценена фигура. Това, че една теория е разпространена и общоприета, съвсем не е достойнство и не е никаква гаранция, че е истинна и това се отнася за ТО на Айнщайн и съвременната космология на „Големия взрив”. Моят съвет към физиците и космолозите е прост: да се върнат към здравия разум, който изключва фантасмагории като ТО и Големи или малки взривове. Съвременната физика и космология са математически игрички без отношение към реалността. (ОЩЕ >>>)

Търсете по книжарниците забележителната книга на философа Ангел Грънчаров ТАЙНСТВОТО НА ЖИВОТА: Въведение в практическата философия, изд. ИЗТОК-ЗАПАД, 2006 г., разм. 20/14 см., мека подвързия, ISBN-13: 978-954-321-246-0, ISBN-10: 954-321-246-5, 317 стр., 10.00 лв. Авторът тръгва от простия факт, че човекът е живот, че ние сме живи и влюбени в живота същества, от което следва, че по никой начин не бива да му изневеряваме: да си мислим, че сме “нещо повече от това”, че сме “нещо повече от него”. Но човекът е и разбиращо същество, което значи, че не се задоволява с “простата даденост” на непосредствения живот, а непрекъснато търси смисъла, неговата ценност за нас самите. Оказва се, че ние живеем като че ли само затова непрекъснато да търсим себе си, което, от друга страна погледнато, означава, че постигаме себе си само когато свободно “правим” себе си, своето бъдеще, а значи и съдбата си. Пътят на живота у човека изцяло съвпада с пътуването към самия себе си, от което не можем да се откажем...

3 коментара:

Анонимен каза...


"Това, че една теория е разпространена и общоприета, съвсем не е достойнство и не е никаква гаранция,
че е истинна и това се отнася за ТО на Айнщайн и съвременната космология на „Големия взрив”. Моят съвет
към физиците и космолозите е прост: да се върнат към здравия разум, който изключва фантасмагории като
ТО и Големи или малки взривове. Съвременната физика и космология са математически игрички без отношение
към реалността."

Г-н "Стоян-Хлопаща дъска", приемам и много ми е приятно да ме наричаш Трашов, както в родното ми
шуменско село приятелите и съмишлениците на дядо ми Петко Христов, който обичал да се бръсне,
та затова го нарекли Траша, т.е. Бръснатия...после неговия син, баща ми Марин Христов наричали
Трашов, а пък мен, вече преселени в града никой не ме е прякоросвал така.
Сам избрах да си добавя това романтично име към фамилното по лична карта, като мил, светъл, добър и
заслужен спомен за родните ми хора, като някаквият родово именен континуитет, в чиято тайнствено-
мистична, или дори божествено - чудна сила и могъщество почнах да прониквам полека-лека и постепенно
през последните няколко мои годинки и последното - и, като някакъв противовес (в моето съзнание поне)
на името ми Владимир, което моите мили родители ятаци, земеделци, кравари и работници, комунистите
те, извинени с шестокласното си образование - се съгласили да ми бъде дадено ( ясно е в чия чест) от
бригадата на полето, когато майка ми почнала да ме ражда на него - първото кооператорче то на ТКЗС-то...
Ще продължа да се обръщам не съвсем уважително към личността ти, защото тя за мен е все още
недопустимо за честното, за доблестното, за нормалното уважително общуване анонимничеща тук.
Но, на темата.
Съвсем ми е ясно, че се опитваш да ме предизвикаш - по ченгенджийски, обаче и по-скоро -
с цитираните твои безумици за ТО на Айнщайн, за да ти обяснявам философията си, отколкото, че
изразяваш действителните си възгледи.
Не, че това ми обяснение е невъзможно, но то, както го казва простичко и ясно на своите ученици
и философът-учител Ангел Грънчаров, иска т.н. от него: предразполагане.
Означаващо в случая за мен да виждам истинното, честното, почтеното ти име тук, а не жалките ти,
ненужни, смехотворни кривни и ченгенджийско-кгбистски конспирации.
Че как, защо и откъде-накъде, ако претендираш да не си изхлопал, че имаш капчица разумение
и две капки съвест, ще твърдиш, че си нямал за кого да гласуваш на 25-ти май.
Ти не си луд, нали.
Ами тогава остава да си наистина ченгето-кгбист.Платено, убедено, или зависимо - без особено
значение - все силно зловредящо българските интереси.
Хайде, светни, излез от мрачината със светлото си име и ще си говорим пак на по-общо
философските теми, за които и по този светъл начин би могъл да ме убедиш, че се интересуваш
искрено и почтено, а не по кгбистски.

2014.04.23г. Владимир Петков-Трашов

Анонимен каза...

Г-н Трашов, в коментарите към тази статия се разискват философски и научни въпроси, не КГБ или за кого да се гласува на 25 май, така че кажете нещо по същество по темата или признайте, че нямате нужните познания и подготовка, за да се включите в дискусията, в което няма нищо срамно, не всеки е учен и философ.

Никого не се опитвам да предизвиквам, просто излагам своите възгледи открито и честно. Те понякога са нестандартни и неслучайно се натъкват на възражения. Даже бих казал, че това е добре, защото ако неконвенционалните ми възгледи изведнъж биха започнали да се споделят от мнозинството, аз пък от своя страна бих се усъмнил в тях.

Наистина смятам ТО на Айнщайн и съвременната космология за погрешни. За „обикновените” хора, неизкушени от наука и философия на науката, подобни твърдения, разбира се, са скандални и едва ли не светотатство. В действителност историята на науката учи, че е съвсем нормално общоприети теории да бъдат ревизирани и отхвърляни, много малко неща са истина от последна инстанция. Ето защо и Айнщайн не е истина от последна инстанция. Има много убедителни алтернативни физики и космологии.

А иначе забавно четиво специално за Вас: мизийските говори и по-специално шуменският говор:

http://www.promacedonia.org/jchorb/st/st_2_b_izt_1.htm

За съжаление не го владея, понеже съм носител на един друг български диалект, който някой ден когато имам време, ще го въздигна в литературен език, както направиха македонците със своя диалект 1945, и някога ще бъда обявен за първия писател на новия език – хаха.

Анонимен каза...

Уникален е този блог, щом емнахте дори Айнщайн. Сигурно и той е продукт на кремълските стратези, ахаха