Представена публикация

За всички, които се интересуват от моите коментари, беседи и от дискусиите, в които участвам!

Съобщавам, че всеки, който иска да следи моите всекидневни коментари и анализи, може да го прави като посещава редовно моята страница във фе...

сряда, 28 януари 2015 г.

Петиция против дирижирания диктат на големите - на предвидимите и удобните - телевизии



Тази сутрин реших най-сетне да сложа (в сайт за събиране на подписи) текста на онази същата петиция - виж: Текстът на една петиция, свързана с важна инициатива в областта на медийната свобода у нас, която влиятелните медии, естествено, изобщо няма да подкрепят - тъй като времето за нейното обсъждане мина. В обсъждането на проекто-текста за петиция се оформиха две гледни точки: една група от коментиращи ми заявиха, че текстът трябвало да се съкрати (като обем) поне наполовина, предвид това, че народът не обичал да чете дълги текстове, предвид това, че само кратки текстове можели да грабнат вниманието на толкова отдадения на какви ли не други важни активности народ (особено интернетния!), а друга група коментиращи ми заявиха, че текстът трябва да си остане в първоначалния вид, предвид това, че е написан по-въздействащо, предвид това, че представя аргументирано един сериозен проблем и по тази причина не бива да се претупва само и само някои хора да не се изморят, видите ли, от четене!

Е, по тази причина реших тази сутрин все пак да публикувам (под формата на експеримент) пълния текст на петицията - не се бойте толкова де, не е кой знае колко дълъг и изморителен за четене! - пък да видим, да проверим дали петицията в този си вид ще потръгне. И тъй, петицията може да се прочете на ето това място:


Дадох й едно такова заглавие, понеже общите фрази в защита на свободата на словото, на медиите и пр. ми се чини че са поизтъркани от употреби и злоупотреби; да видим как ще се възприеме това заглавие.

В тази връзка си позволявам да призова своите фейсбук-приятели и читателите на своя блог да идат на съответното място и ако са съгласни с петицията, да сложат подписа си; ако не са съгласни с нещо, могат пак да я подпишат, като обяснят в коментар с какво именно не са съгласни или какво ново нещо предлагат. Нека да опитаме, нека да направим нещичко, не е толкова сложно човек да отдели пет минути да изчете една петиция и за още 20 секунди да си сложи подписа под нея. На мен така ми се струва де, на вас не знам как ви изглежда моето мнение.

Хубав ден ви желая на всички! Бъдете все пак по-активни граждани де, от нас, гражданите, зависи всичко в тази страна, ние носим главната отговорност за случващото се в нея, аз така виждаме нещата, ето, заявявам ви го пределно открито и искрено, пък вие както искайте си мислете...

Търсете по книжарниците забележителната книга на философа Ангел Грънчаров ИЗВОРИТЕ НА ЖИВОТА: вечното в класическата и модерната философия, изд. ИЗТОК-ЗАПАД, февр. 2009 г., 520 стр. Книгата ИЗВОРИТЕ НА ЖИВОТА, външно погледнато, е систематичен курс по философия, в който обаче твърде експресивно се тълкуват и вечните въпроси, вълнуващи човешките същества на тази земя. Подобна форма, именно курс лекции по философия, осигурява на автора така потребната живост, непосредственост и свобода в общуването със съзнанието на читателя. През цялото време той се стреми да бъде близо и да не изневерява на ония неизбежни сърдечни трепети, благодарение на които човекът става човек – и личност, разбира се. Опитва се да приобщава съзнанието на читателя към така вълнуващата мисловност на непреходното, която именно е истинското богатство на човека.

2 коментара:

Анонимен каза...

Грънчаров след като "оправи" образованието и правосъдието се захвана сега с медиите! Пази боже сляпо да прогледа......

Анонимен каза...

Уважаеми потребители на Виваком.
Нека да споделя с Вас моят опит.
На 06.01.2015, бях в офиса на Виваком във Варна на улица Княз Борис,13.
За Януари Виваком пуснаха Huawei Ascend G7 на промоция.Аз имах 2 карти от Виваком като едната ми изтича март 2015.
Аз съм клиент от 6 години, лоялен с VIP карта. От роуминг съм правил много големи сметки от порядъка на 800 лева минимум.
Реших да закупя това устройство от тях с 2 годишен договор, 380 лева в брой и договорна карта с 16 лева месечна такса.
Съответно реших в началото да го изплатя на лизинг и набързо подписах договор с тях за нова карта, вземайки новият телефон. Пет минути след като излязох реших да се върна обратно и да го платя в брой, тъй като сметнах, че мога да си позволя това. Влизайки обратно в офиса и информирайки ги за моето решение, управителят на офиса във Варна ме уведоми, че нищо не можело да се направи в момента и трябвало 2 часа да изтекът за да влезе договора в сила. Той ме увери да се върна в офиса им към 17:00 часа същият ден за да доизплатя устройството като ме увери, че няма да има проблеми и ще платя същата сума. По закон се заплаща първата лизингова такса за да го вземете и аз бях платил по-рано 20 лева. И така след като се върнах в офиса им , по заповед на управитела , тяхна колежка ми принтира стойността на телефона от 380 лева с увеличение от 75 лева за ДДС до 454 лева. Тя беше учудена от това увеличение и управителя ме увери, че това ще се коригира в последващата фактура. След това на няколко пъти ходих до същият офис за доизясняване на случая.
На 24.01.2015 отидох до техният офис да разбера какво става и да проверим внимателно фактурата.
Тук веднага искам да Ви разкажа колко бях потресен от тях. Освен разговорите, беше ми наложена такса от 37 лева лихви по телефона, и още 20 лева неустойка, защото съм прекъснал лизинговия договор.
Веднага изпратих възражение, първо как е възможно при промоционални условия телефона в кеш е 380 лева с ДДС, а при лизинг ДДС-то се вкарва в цената. Имайте в предвид факта, че аз изплатих телефона още същият ден, с цел да избегна лизинга и да го платя както е по план 380 лева. Трябваше да ми наложат само лихвите , но не и ДДС-то. Много странно. После 20 лева , които бях платил не бяха въобще фиксирани в фактурата и за капак на всичко имам и неустойка от 20 лева.
Естествено като лоялен клиент веднага подадох възражение за възвръщане на платеното от мен ДДС, премахване на лихвата и неустойката.
Останах излъган от Офиса на Виваком във Варна, и освен това , заради 5 минути , един глупав подпис, което на практика може да се променя от централата, в желанието си да коригирам нещата и вярвайки , че Виваком са също лоялни към клиентите си, аз платих още 120 лева над цената на телефона. Защо след като толкова бързо съм реагирал ми беше наложено ДДС, лихви инеустойка? Имайки в предвид факта, че в брой с промоция телефона е с ДДС, вземайки го на лизинг, аз трябваше да платя и ДДС. После, Лихви, че и неустойка.
Неуважението , неприятното ми чувство и състояние към Виваком са гротескно грозни. Трябва да има някакъв период за отказ от услугите им, ако човек се е объркал или е решил да промени нещо, реагирайки веднага, а не след месец. Договорите трябва да могат да се променят поне още преди да са влезли в сила.
Ние сме лоялни към Вас, но и Вие бъдете лоялни и отстъпчиви към Нас.
За мен вече Виваком ще си останат едни мръсни и гадни бо––––ци , нагли до безочие и без всякакво благоприличие към клиентите си. Въобще големи и-----ти от най-долна и миз-----на класа.
Подкрепям и препоръчвам на всички , които желаят да се свързват с Виваком, да не го правят. Само така ще се научат тия да не се подиграват с хората.
Решил съм да платя всичко и да се махна от тия за мен мръсници.
Поздрави от един много разочарован клиент.