Представена публикация

За всички, които се интересуват от моите коментари, беседи и от дискусиите, в които участвам!

Съобщавам, че всеки, който иска да следи моите всекидневни коментари и анализи, може да го прави като посещава редовно моята страница във фе...

неделя, 22 февруари 2015 г.

Опит за разгадаване на загадката на съвременната българска душа



Приятно гледане, приятни размисли, приятни разговори! :-)

Търсете по книжарниците забележителната книга на философа Ангел Грънчаров ПРЕСЛЕДВАНЕ НА ВРЕМЕТО: Изкуството на свободата, изд. A&G, 2003 г., разм. 21,5/14,5 см., мека подвързия, ISBN 954-8945-88-6, 280 стр., 8.00 лв. Книгата говори за “нещо”, което е близко на всеки един от нас: времето. Тя се опитва да ни насочи към чисто човешкото в него, към неговата ценност за човека. Това, че времето не ни е чуждо и ни изглежда “добре познато”, съвсем не означава, че го разбираме. Нашето предварително познание за времето не навлиза в неговите дълбини, а само докосва повърхността, най-бледата му външност. Съзнанието за време го приема за факт, с който трябва да се “съобразяваме”, но не отива по-нататък и не се задълбочава в неговата тайна. Когато обаче ни запитат А що е време?, почти нищо не можем да кажем: мълчанието е нашият отговор. Тази необичайна и изненадващо понятна философска книга “поглежда” в скритото “зад” мълчанието ни – за времето, живота, свободата.

6 коментара:

Анонимен каза...

Ти колко години общуваш с мен вече?

Е не видя ли вече лицето на лъжата? Философ ми бил той...

Не видя ли чрез мен, че не моеш да прикараш Запада в темата си за шпиони и DC, Запада е предимно материалистичен и икономически...

Ти ако беше от Холандия или Монако мислиш ли че щеше въобще да ми пишеш?? Та те не мислят както това странно племе байганьовци и за тях аз съм пределно банален, те знаят всичко, което говоря...

Но знаят ли го в BG? Никак, е отговора ми...

Ето малко обяснения...

Никак не съжалявам и на 0.000001 процент досега че съм емигрирал - постоянно се сблъсквам с ирония, омраза и неразбиране от бълхарите... Те не са племе, с което (умен) човек мое да живее и да му харесва...

Те си смятат че са източник на някаква своя “истина” и упорито я налагат...

Аз често съм казвал, че бълхарите за окупатори не стават - те дразнят и антагонизират всяко същество под слънцето с простотията си...

Така може само да се обясни омразата на сърби, македонци и гърци към бълхарските окупатори, друго обяснение нема...

Точно заради тая своя културна нескопосаност Бълхария загуби Македония, която е разбира се Бълхария, но нацвъкана в момента със сръбски думи, които отскачат от челото на бълхарина и тоa простак почва да си мисли, че те са наистина друг народ...

Милиони пъти съм казвал, че техните фукни маймунски са най-доброто доказателство, че са бълхари - все едно бай Тошо ги е яхнал, строят монументи и се хвалят с бабини деветини, абе все едно глеаш бълхари пред себе си, това е... Сърбите не са такива...

----------

И в BG като бях никой не чуваше какво говоря, смятаха се за по-умни... И сега е така във форумите... Тия хора са скарани с логиката, имат някакво езическо, езотерическо и напълно ирационално мислене , напр. могат да ти обясняват че хамериканците са кравари... Хм, кравари кацнаха на Луната, странно, а? С крави ли пътуваха дотам?...

Бълхарин, некаква страна от 6 милиона, критикува постоянно и се поставя над Америка?? Не е ли това налудничаво? Ми не е - това е отглас откогато СССР командваше тия въшки и те решиха че са някой... Турски роби унижават и се присмиват на Америка, абе психиатрия е нужна, а?...

Затова аз съм доволен сега, че като говоря с хора те мислят като мен, а не ме антагонизират непрестанно с безумия, както това става в BG всеkи ден...

Не забравяй и че 80% от блога ти е отговор на тези безумия...

Ти такъв блог в западна държава не моеш да пишеш и 2 дена, ей много ни подценявате там...

Сега разбра ли как ме подразни тогава да те превеждам на световните езици - брат, тука има конкуренция от безчислени способни хора, които ти нема да изместиш и на милиметър...

Но ти не разбираш това и досега...

Има 2 причини:

1 - езикова бариера...

Анонимен каза...

2 - нема араби, мароканци и шведи etc. да стават англичани - те ca си свои отделни народи, така е решил Господ след Вавилонската кула, хи-хи... (чел ли си изобщо това)?

Затова си стой какъвто си там, ти си нужен на бълхарите... Пиши и се бори, това е твоят път...

При нас ще ти кажем че за нищо не ставаш - точно както бълхарските перкобогомили смятат че Америка е кравари...

--------

И се сещам друго - не можах тука на един пич (турска дума) да обясня защо няма говежди пържоли (beef stakes) в BG... Щото той опече две и ме почерпи...

Когато той ме попита: Ама защо нема? Аз онемях...

Отговорих: Защото бълхарите немат мозък, те знаят Hароден съд и да се избиват кат говеда, но не моат да си направат говежда пържола - не са виждали говедо...

Той не ми повярва, че мое да има толко безумен народ, изгледа ме сякаш аз го баламосвам, за да се праа на интересен... Пържолата беше чудесна, говеждото не е тлъсто...

Той не разбра, че наистина сте безмозъчни, мисли че аз се ебавам...

И после ти AIG ще ме питаш защо уважават Русия - ми на Запад средния човек уважава всякакви боклуци като Русия и BG, защото така е възпитан - да уважава, а не да мрази... Затова като дойдат в BG им изглеждате негативни - но вие така и не разбирате тва кво наистина значи...

Когато аз им обяснявам, че не трябва да харесват Русия или BG, те смятат че съм един лош фанатизиран човек... !!??

А така ли е, мутант AIG ленинградский?... Разбра ли сега как Запада победи со кротце и со благо подивелите от мъст и малоумие необразовани будьоновци и чекисти с 2 грама мозък?...

Горбачов като типичен западняк ги изнесе от сцената на бунището без да гръмне и един изстрел...

Умните неща винаги стават тихо, но в Ленинград не си чул това и тромбираш кат мегафон по съдилища и площади...

P.S. А знаеш ли как е мегафон на английски - Еnglish е много труден за бълхари и руснаци, техния мозък е по-бавен и помпозен, а английския е практичен...

Та тази дума е: loudhailer...

Некакви спомени? (ring any bells?)

Hема никой горе, а? (no-one upstairs)? (все английски словосъчетания)...


А. от Австралия

Анонимен каза...

Грънчаров не се прави на умен няма да те върнат на работа! Съдът няма да те върне в училище а ако те върне госпожа Анастасова ще обжалва и ще спечели делото в крайна сметка. Истината е на нейна страна зъщото ти си позволи да излезеш срещу системата , а това не може да се прости на никого. Забрави да учителстваш повече ....

Анонимен каза...

"зъщото ти си позволи да излезеш срещу системата"
Коя система? Има хаос и Грънчаров се опитва да го преодолее. С какви методи? С такива, с каквито разполага.
Колкото до това дали ще се върне или не на работа, се решава от Съда, а не от хора, които не могат дори да пишат правилно ("зъщото").Г-жа Анастасова като обжалва спечели ли срещу Калин Христов? Защо не прочетете решенията по тези обжалвания на Окр.съд и ВКС? Там ясно е написано, че няма мотиви за възражение срещу постановеното решение на Пловдивския районен съд. Един умен човек щеше да спре до тук и нямаше да харчи още пари за немотивирани обжалвания. Пари на училището лесно се харчат. Виж, за личните, не знам!

Анонимен каза...

Първо, тази фиксация върху българите е смешна, особено за един философ, който би трябвало да размишлява за общочовешките проблеми. Второ, диагнозата е съвсем погрешна, ако се погледне българската история, може да се аргументира тъкмо обратно - че българите са един от най-свободолюбивите народи. Трето, комунизмът наистина нанесе огромни поражения на психиката на ВСИЧКИ засегнати от него народи, не само на българите, така че ако все пак има нещо вярно с думите ви, то се отнася за ВСИЧКИ посткомунистически народи.

Ангел Грънчаров каза...

За какво трябва да мисли един философ решава все пак той самият, а не някакъв си анонимен и безличен нефилософ...

Апропо, представата Ви за това що е философия е на много елементарно марксистко ниво. Философите в модерното разбиране не разсъждават за тоталности от типа на човечество, народни маси, класа, партия и пр., а се занимават с описание на конкретни човешки ситуации на ниво индивидуално съзнание...