Представена публикация

За всички, които се интересуват от моите коментари, беседи и от дискусиите, в които участвам!

Съобщавам, че всеки, който иска да следи моите всекидневни коментари и анализи, може да го прави като посещава редовно моята страница във фе...

събота, 18 април 2015 г.

Въпросът за образованието е въпрос за пълноценното разкриване на уникалния човешки потенциал


За семинара "Естествено учене", 04.04.2015 г. Описание и отзиви за семинара:

1. ОПИСАНИЕ

Семинарът бе проведен с любезното домакинство на училище "Ровел" и доброволчеството на Margarita Borisova, Desi Dilova, Katia Petrova. Благодаря за снимките от този албум на Lidiya Kulekova и Maya Alexandrova.

Семинарът запознава участниците с изводите на редица изследователи и практици в областта на психологията, педагогиката и невронауката, пречупени през личното ми разбиране по въпросите:

• Как учи човекът?
• Какво е нужно да научи човекът?
• Какво е участието на възрастните за ученето на децата?

Естественото учене не е най-модерният метод за по-ефективно натъпкване в главата на максимален обем информация. Естественото учене е вроденият природен механизъм за осъществяване на уникалния човешки потенциал.


Повечето родители и учители са искрено загрижени как да дадат нещо по-добро на децата. Ала ако не можеш да дадеш нещо на детето си, то е, защото не можеш да го дадеш на самия себе си. В начина, по който се отнасяме към децата, се разкрива начинът, по който се отнасяме към детето, към човека в самите себе си. Защо това е така? Защото в отношението към по-слабия падат всички задръжки, които сме изградили у себе си с цел да се харесаме на по-силния, за да се защитим от него. Един от даровете, които децата поднасят на възрастния, е възможността да открие собствената си потискана същност.

Тъй че дефицитите в начина, по който учим другите, са всъщност дефицити в начина, по който учим ние. Следователно първият въпрос е: Какво е ученето и какво го стопира в мен?, а едва вторият: Как да подкрепям ученето и в децата?

Въпросът за образованието е въпросът за разкриване на неопознатия човешки потенциал, а това е нещо много повече от самоцелен стремеж към ерудиция. Затова фокусът на този семинар не е върху определен педагогически метод; не е върху децата и как по-ефективно да им въздействаме, а върху човека и какъв е механизмът за естественото му развитие.


2. ОТЗИВИ

Искрено ви благодаря, Гаяне, за това, което направихте днес! Мисля, че дори и не подозирате колко много ни дадохте и благодаря за невероятната енергия, ентусиазъм и вдъхновение, които не само носите, а и щедро раздавате! Така, както ги раздадохте днес. Благодаря! (Petya Deleva)

Гая, беше чудесно събитие и преживяване. Благодаря ти! (Aglika Kroushovenska)

Това е най-смисленото и право в целта събитие, от което съм била част. Благодаря, благодаря, благодаря! Възторг! (Калина Симидчийска)

Благодаря! По невероятен начин запали привличането към ученето - интереса. (Stiliyana Nedelcheva)

Благодаря за семинара! И организацията, и съдържанието бяха отлични! (Bilyana Bozhkova)

За мен това събитие беше едно значимо преживяване. Оставам дълбоко впечатлен и променен. Благодаря! (Vasil Ganev)

Семинарът беше чудесен! Информацията беше интересна, вдъхновяваща, много добре структурирана и представена. Много food for thought, много вълнуващи гледни точки. Благодаря и аз! (Ru Pankova)

Представи: Gayane Minassian ВИЖ ОЩЕ СНИМКИ

Търсете по книжарниците забележителната книга на философа Ангел Грънчаров ТАЙНСТВОТО НА ЖИВОТА: Въведение в практическата философия, изд. ИЗТОК-ЗАПАД, 2006 г., разм. 20/14 см., мека подвързия, ISBN-13: 978-954-321-246-0, ISBN-10: 954-321-246-5, 317 стр., 10.00 лв. Авторът тръгва от простия факт, че човекът е живот, че ние сме живи и влюбени в живота същества, от което следва, че по никой начин не бива да му изневеряваме: да си мислим, че сме “нещо повече от това”, че сме “нещо повече от него”. Но човекът е и разбиращо същество, което значи, че не се задоволява с “простата даденост” на непосредствения живот, а непрекъснато търси смисъла, неговата ценност за нас самите. Оказва се, че ние живеем като че ли само затова непрекъснато да търсим себе си, което, от друга страна погледнато, означава, че постигаме себе си само когато свободно “правим” себе си, своето бъдеще, а значи и съдбата си. Пътят на живота у човека изцяло съвпада с пътуването към самия себе си, от което не можем да се откажем...

1 коментар:

Анонимен каза...

Почему советская школа была лучше нынешней

7 отличий, которые сказываются на качестве образования наших детей

http://svpressa.ru/society/article/119286/