Представена публикация

За всички, които се интересуват от моите коментари, беседи и от дискусиите, в които участвам!

Съобщавам, че всеки, който иска да следи моите всекидневни коментари и анализи, може да го прави като посещава редовно моята страница във фе...

сряда, 13 декември 2017 г.

Инициативата по подпомагане на реалното демократизиране на пловдивската ПГЕЕ е израз на своеобразно "гражданско инспектиране" на нейното състояние


Тази сутрин с невероятно увлечение отново работя по подреждането, по оформянето на... няколко мои книги, написани в последно време в блога ми (и в последните дни правя всяка сутрин същото, а и през деня - когато имам време). Става дума за ето тия поредици от есета, писани в блога ми:

ДНЕВНИК НА УЧИТЕЛЯ (Тук слагам всички изцяло авторски есета, писани по проблемите на образованието, неговата демократизация, осъвременяване, реформиране, либерализиране, декомунизиране и прочие)

ДЕКОМУНИЗАЦИЯТА (Това е поредица от статии и клипчета по една силно вълнуваща ме тема, осъзнах, че декомунизация и демократизация са едно и също нещо, тук слагам есета, които са в един по-общ, чисто политически, исторически, социологически, философски, психологически и прочие план.)

КНИГА ЗА ВЕНЕЛИН ПАУНОВ (Тук слагам всички мои есета, писани изобщо и особено след смъртта на бившия знаменит директор на училището, в което съм работил 17 години; в тази книга ще сложа и текстове, написани и от други хора, призовавам ги тия хора към съавторство, нека да направим една хубава книга в памет на човека, учителя и шефа, който няма да забравим никога.)

Списание HUMANUS (В него слагам кратки текстове, писани от мен или представени в блога ми, но писани от други автори, които са по проблемите на образованието, възпитанието, демократизирането на отношенията в училищните общности и пр.)

Вестник ГРАЖДАНИНЪ (Тук слагам всички ония публикации в блога ми, които са чисто политически, било писани от мен, било представени от мен в блога ми.)

И по този начин обхващам абсолютно цялото съдържание на блога ми, но го систематизирам по рубрики, така да се каже, подреждам текстовете, правя ги във вида на поредици - с оглед по-удобното им ползване. Защо постъпвам така е отделна тема, сега нямам възможност да се изказвам по нея. Да, забравих още един раздел: това са текстове или клипчета, които подреждам в раздела на блога, наречен

УЧИЛИЩЕ ПО СВОБОДА (Това е моето онлайн-училище)

И ето по този пункт намирам често неща, за които бях забравил, много често пък ме удивляват коментарите, които са написани от читатели и зрители на клипчетата. Такъв е случаят, заради който започнат тази публикация, ето, моля ви се, ако обичате, вижте тия коментари, които някои хора са написали под ето тази публикация:


Там има някакъв гражданин, който не се е представил, който е написал цяла една поредица от въпроси, предназначени за директорката на пловдивската ПГЕЕ, масово наричана все още, както е известно, "ТЕТ-ЛЕНИН"; да, но тия въпроси очевидно не са стигнали до адресата си, а е минало доста време, публикацията е от 8 юли тази година. По тази причина решавам да ги препратя на адресата, въпросите ми се виждат интересни и хубави, и полезни, особено с оглед на предстоящата този петък среща на група инициативни граждани, организирани от моя милост, които ще посетим училището за да разговаряме именно с г-жа директорката; та по тази причина решавам да й изпратя тия въпроси, да помисли по тях, нищо чудно директорката да осъзнае някои важни истини благодарение на тях; ето какво направих по този повод:

До Обществения съвет на ПГЕЕ в Пловдив
До Педагогическия съвет на ПГЕЕ в Пловдив
До г-жа Стоянка Анастасова, директор на пловдивската ПГЕЕ
До г-жа Иванка Киркова, Началник на РУО-Пловдив
До г-н Борислав Стаматов – В.И.Д. Обществен посредник на Община Пловдив
ДО ВСИЧКИ МЕДИИ
До г-н Красимир Вълчев, Министър на образованието и науката
До г-жа Мая Манолова, омбудсман на Република България

ОТВОРЕНО ПИСМО, СЪДЪРЖАЩО ИНТЕРЕСНИ ВЪПРОСИ ЗА ДЕБАТ ПО СИТУАЦИЯТА В ПГЕЕ И В ОБРАЗОВАНИЕТО У НАС ИЗОБЩО

от Ангел Иванов Грънчаров, гражданин, безработен учител по философия, страстен любител на дебатите – и горещ привърженик на демокрацията

Здравейте, уважаеми граждани, родители, данъкоплатци, колеги-учители, ученици,
Здравейте, уважаеми ръководители на пловдивското и българското образование,
Здравейте, уважаеми посредници в така трудния и затова все още съвсем незапочнал диалог между гражданите и длъжностните лица в отговорните държавни институции,

Най-напред държа да ви уведомя, че в петък, 15 декември т.г., нашата инициативна група граждани отново ще посети в приемния час директорката на пловдивската ПГЕЕ (масово наричана от пловдивчани все още, както е известно, "ТЕТ-ЛЕНИН"!), този път се надяваме г-жа директорката да не отсъства и да ни удостои най-после с честта да разговаряме с нейна тъй великодушна милост. Ний отдавна сме изпратили (в надлежния писмен вид) на г-жа директорката (и на ОС и ПС на училището най-вече) много въпроси, въпроси за размисъл и за обсъждане, тази сутрин попаднах на една поредица от въпроси, формулирани от гражданин, които възприемам като добри, подходящи, възприемам ги като въпроси, които е належащо да бъдат поставени; по тази именно причина и ги пренасям тук (иначе те се намират по публикацията с ето такова заглавие: От архива: Уводна беседа по етика и спор с... непокорни ученици):

Обръщам се към Директора на ПГЕЕ:

Ако не сте гледали нито един клип, вижте 2-3, ще бъде достатъчно. След като сте гледали вече клип на преподавателя, бихте ли дала някакво обяснение за:

1. Къде е в момента този енергичен и ентусиазиран преподавател?
2. Какво мислите за уроците, които не са класическа беседа? (за хората, които са далече от методика на преподаване, да изясня - беседа е устно изложение, преразказване съдържанието на урочната единица, която е предвидена в съответния одобрен от просветното министерство учебник)
3. Смятате ли, че има задължителен ход на урока, който важи за всички предмети? (от типа: проверка и оценка на знания - 5 до 10 мин., обосноваване оценката на ученика; Увод плавен преход към новата тема, разяснения по всяка точка от плана на урока; записване план на дъската; обобщение; обратна информация за усвоеното в часа; задаване писмена или устна домашна работа).
3. Смятате ли че този организационен план важи за всеки урок?
4. Какви други организационни форми (освен беседа) на учебен час приемате за допустими?
5. Има ли еднакви и задължителни правила за всички учебни дисциплини?
6. Успява ли учителят да задържи вниманието на учениците?
7. Осъществяват ли се възпитателни цели в този час?
8. Има ли според вас някаква нужда един час да бъде записван с камера?
9. Има ли индивидуален подход към учениците в този час?
10. Имаха ли учениците затруднения да изказват собствено мнение?
11. Беше ли им предоставена възможност да изказват собствено мнение?
12. Преподавателят налага ли свое мнение по разискваните проблеми?
13. Всеки урок по философски дисциплини трябва ли да представлява тематично разговор само по определената за часа тема?
14. Беше ли полезен урокът за учениците?
15. Как, на мястото на преподавателя, бихте подходила към постигане целта на урока?
16. Имаше ли цел този урок?
17. Какви са вашите забележки относно държането на преподавателя - тон, външен вид, дикция, мимики, жестове и др.?

Госпожо Директор, имате думата!

От Вашия отговор многобройни читатели на блога ще си направят съответни изводи по повод пререканията Ви с този преподавател. Не зная как приемате тези въпроси, но би било много добре, заради престижа на училището, което ръководите и за обосноваване Вашата собствена компетентност, да отговорите.

Ще напиша името си в случай, че получа отговор.

Български гражданин, родител, жител на град Пловдив

Това е написал този гражданин, аз лично го оценявам като важно. Моля г-жа директорката да помисли върху тези въпроси, с интерес ще изслушаме нейните отговори на предстоящата ни среща в училището този петък. Между другото малко по-долу друг един гражданин, при това бивша преподавателка в нашето училище, е написала също нещо важно и полезно (за осветляване на истината), ето го и нейния коментар:

1. Понятието „открит урок“ означава: всеки който иска (без да пречи на учениците и учителя) може да наблюдава и прослушва урока;

2. Откритите уроци споделят най-добре учебните, методическите новости и преподавателски методически похвати;

3. В Япония има цели стъклени стени към коридора, а в САЩ има училища, на които вратите към класните стаи са наполовина остъклени и всеки преминаващ може да наблюдава в класната стая;

4. При прилагане на новости и нови подходи е добре да се подготвят психически учениците за тази новост – така както виждаме от показаните клипове, г-н Грънчаров постъпва точно така, описва в какво се състои новостта. В случая на представения клип има запис на учебен час. Интересно е, че при първото представяне възникна дискусия, според която имаше противници, имаше неутрални, имаше и съгласни. Двадесет минути бяха достатъчни по-голямата част от учениците вече да се уверят в положителното в новостта и метода. Часът беше по етика, учителят успя да ги убеди, че не е етично за два-три месеца хората диаметрално да променят позициите си по отношение на „нравствено-безнравствено“!

5. От всички записи се вижда, че не повече от двама трима ученика се стремяха да провокират дискусията, но без да могат да аргументират защо правят това. Учителят непрекъснато ги принуждаваше да мислят, преди да правят провокиращи изказвания. Той им изискваше обосновка. По този начин успяваше да им наложи, че в дебати, спорове не е необходим инат, а мисъл.

Заключение: Ако всички уроци са протичали с показания в клиповете подход, очевидна е високата педагогическа компетентност на учителя, включително и високата му нравственост. Според нас е престъпление на „бялото“ да се казва „черно“ и да се обвинява този учител, че не става да бъде такъв, да го лишават едва ли не от преподавателски права и да не се допуска да извършва плодотворната си полезна работа. Обратното твърдение е проява, липса на педагогически поглед и интерес БЪЛГАРСКОТО ОБРАЗОВАНИЕ ДА ПОВДИГА НИВОТО СИ! Може да го прави само враг на българското образование.

Иванка Топалова

Госпожа Иванка Топалова, съпруга на знаменития дългогодишен учител и доайен на нашето училище г-н Жак Асса прие поканата ми да участва в нашата гражданска инициативна група и делегация. Тъй че ще можете да й отговорите евентуално лице в лице, уважаема госпожо директор.

И още нещичко да добавя, мисля че има възлово значение. Напоследък стигнах до извода, че когато длъжностните лица, намиращи се на ключова ръководна и управленска (властническа) позиция, не си изпълняват (по преценка на гражданите) достатъчно добре работата, тогава самите граждани имат пълното право да предприемат необходимото работите в тази сфера да потръгнат. Моля приемайте нашата инициатива в такъв един смисъл. Понеже имаме много забележки относно това как се ръководи това училище, също така имаме забележки и към поведението на длъжностните лица от висшестоящия орган, именно РОУ-Пловдив, по тази именно причина се видяхме принудени да предприемем нашата акция или инициатива. Идеята ни е да спомогнем работите да потръгнат във вярната посока. В този смисъл можете да възприемате нашата инициатива като израз на своеобразно "ГРАЖДАНСКО ИНСПЕКТИРАНЕ" на състоянието, в което се намира въпросното учебно заведение. Мисля, че това уточнение внася допълнителна светлина с оглед пълноценното разбиране на случващото се. Излишно е да упоменавам, че нещата, които правим, са изцяло добронамерени - и са най-вече в интерес на повишаването на качеството на образованието на младите хора. Разбира се, нашата инициатива е така новаторска, че е напълно възможно доста хора да са прекалено много смутени или озадачени, ето, по тази причина, сами виждате, правим нужното, според силите си, за да разсеем всякакви възможни негативни опасения, притеснения, съмнения, безпокойства, неразбирания и прочие.

13 декември 2017 г., Пловдив

С най-добро чувство: (подпис)

ПОСТСКРИПТУМ: Настоящето Отворено писмо е публикувано в блога ми под заглавието Инициативата по подпомагане на реалното демократизиране на пловдивската ПГЕЕ е израз на своеобразно "гражданско инспектиране" на нейното състояние, в този смисъл може да бъде възприето в точния, във верния си смисъл именно в дадения от публикацията контекст. (По тази причина и би следвало да се възприемат като неразделни.)

Освен това аз, Ангел Грънчаров, се чувствам длъжен отново да ви напомня, че нашият „български“ Картаген е крайно време да бъде разрушен…

Търсете по книжарниците забележителната книга на философа Ангел Грънчаров ИЗВОРИТЕ НА ЖИВОТА: вечното в класическата и модерната философия, изд. ИЗТОК-ЗАПАД, февр. 2009 г., 520 стр. Книгата ИЗВОРИТЕ НА ЖИВОТА, външно погледнато, е систематичен курс по философия, в който обаче твърде експресивно се тълкуват и вечните въпроси, вълнуващи човешките същества на тази земя. Подобна форма, именно курс лекции по философия, осигурява на автора така потребната живост, непосредственост и свобода в общуването със съзнанието на читателя. През цялото време той се стреми да бъде близо и да не изневерява на ония неизбежни сърдечни трепети, благодарение на които човекът става човек – и личност, разбира се. Опитва се да приобщава съзнанието на читателя към така вълнуващата мисловност на непреходното, която именно е истинското богатство на човека.

10 коментара:

Анонимен каза...

ТИ КОЙ СИ ТА ПИШЕШ ТИЯ ПИСМА БЕ??????????????!!!!!!!!!!!!!!!! МИСЛИШ ЛИ ЧЕ НЯКОЙ ЧЕТЕ ПИСМАТА ТИ БЕ??????????????????????!!!!!!!!!!!!! ТИ СИ НИКОЙ БЕ!!!!!!!!!!!!!!!!! ТИ СИ НИКАКВЕЦ БЕ!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ТИ СИ УВОЛНЕН ПОРАДИ КРЕЩЯЩА НЕКАДЪРНОСТ, НА ТЕБ ЛИ НЯКОЙ ЩЕ ОБЪРНЕ НЯКАКВО ВНИМАНИЕ БЕ??????????!!!!!!!!!!!!!!! :))))))))))))) ХА-ХА-ХА-ХА-ХА!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! СМЕШНИК!!!!!!!!!!!!! ТИ ПЪРВО НЯМА ДА ВЛЕЗЕШ В ДВОРА НА ТЕТА ЗАЩОТО НАШИЯТ СПЛОТЕН КОЛЕКТИВ ЩЕ ТИ НАПРАВИ ЖИВА ВЕРИГА И НЯМА ДА ТЕ ПУСНЕМ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! А АКО НАХАЛСТВАШ ЩЕ НАКАРАМЕ УЧЕНИЦИТЕ ДА ТИ НАПРАВЯТ МЕЧКА!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! НИЕ ТАКИВА КАТО ТЕБ НЕ ИСКАМЕ ПОВЕЧЕ В УЧИЛИЩЕТО СИ!!!!!!!!!!!!!!!! ТВОЯТА "ДЕМОКРАЦИЯ" НЕ Я ЩЕМ!!!!!!!!!!!!!!!!!!! НИЕ СМЕ СИ ДОСТАТЪЧНО ДЕМОКРАТИЧНИ!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ДЕМОКРАЦИЯТА НЕ ЗНАЧИ, ЧЕ НЕКАДЪРНИЦИТЕ КАТО ТЕБ ЩЕ НИ ДАВАТ ТОН В ЖИВОТА!!!!!!!!!!!!!!!!! АЙСИКТИР!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ТОЯ ЩЕ МЕ ПОДЛУДИ БЕ ХОРААААААААААААА!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ЗАЩО НЕ РЕАГИРАТЕ НА НАГЛОСТТА МУ???????????????????? ВИЕ ХОРА ЛИ СТЕ???????????????????????????? САМО АЗ ЛИ ЩЕ СЕ БОРЯ С НЕГО??????????????????????????? ПРИЯТЕЛИ ОТ ТЕТ ЛЕНИН ПОДКРЕПЕТЕ МЕ АЗ ДНЕС ПАК ЩЕ ДОЙДА В УЧИЛИЩЕТО ДА ГОВОРЯ С ВАС НИЩО ЧЕ СЪМ ПЕНСИОНЕРКА НЯМА ДА СЛОЖА ОРЪЖИЕТО!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ДА СРАЗИМ НАШИЯ КОВАРЕН ВРАГ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! НИКАКВИ МИЛОСТ КЪМ НЕГО!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ТОЯ НАХАЛНИК СЕГА СЕ САМОНАЗНАЧИ ЗА НЯКАКЪВ "ГРАЖДАНСКИ ИНСПЕКТОР"!!!!!!!!!!!!!!!!!!?????????????? ПРЕДСТАВЯТЕ ЛИ СИ КАКВА НАГЛОСТ???????????????????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ТОЙ ЩЕ ПРЕДИЗВИКА БЕЗРЕДИЦИ В НАШЕТО УЧИЛИЩЕ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! МОЛЯ ВИ КОЛЕГИ И ДРУГАРИ - ПОМОГНЕТЕ ЗА ДА СПРЕМ ТЪЙ ЗЛИЯ ВРАГ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ursus Major каза...

Поредния мозъчен дрисък на бай Ангел Тъпунгера

Анонимен каза...

Психично лудата другарка Ментекадър-Анассстасссосссова страда от неизлечима параноя, горката :((((

Анонимен каза...

Здравейте, г-н Грънчаров!

Писмото Ви е заведено с № 94-6863/13.12.2017 г.

Приемна на МОН

Анонимен каза...

Писмото Ви е входирано !
Успешен ден !
Поздрави РУО Пловдив

Анонимен каза...

Заявлението Ви е входирано!
Удостоверението Ви на основание на заявлението е издадено!
Успешен ден!
Поздрави ГУООБП Плевен

Анонимен каза...

УРРРРРРРАААААААААА!!!!!!!!!!!! В ТЕТА СЕ ГОВОРИ ЧЕ ГОСПОЖА АНАСТАСОВА Е ПОЧЕРПИЛА В КАБИНЕТА СИ ЗА ТОВА ЧЕ Е СПЕЧЕЛИЛА ДЕЛОТО!!!!!!!! ГРАНЧАРОВ ГУБИ ДЕЛОТО И Е ОСЪДЕН ДА И ЗАПЛАТИ АДВОКАТСКИТЕ РАЗХОДИ!!!!!!!! СПРАВЕДЛИВОСТТА ВЪЗТЪРЖЕСТВУВА!!!!!!! ГРАНЧАРОВ ЗАЩО МЪЛЧИШ ШУШУМИГО ГНУСНА???????!!!!!!!!!! НИКОГА ПОВЕЧЕ НЯМА ДА БЪДЕШ УЧИТЕЛ НЕ САМО В НАШЕТО, НО И В НИТО ЕДНО ДРУГО УЧИЛИЩЕ!!!!!!!!!!! ЩАСТЛИВА СЪМ ЧЕ СИ ПОЛУЧИ ЗАСЛУЖЕНОТО!!!!!!!!!!! ОТИВАЙ ДА СТАВАШ МИЯЧ НА ОБЩЕСТВЕНИТЕ НУЖНИЦИ!!!!!!!!!"!:))))))))) НЯМА ДА СПЯ ОТ РАДОСТ ТАЗИ НОЩ!!!!!!!!! ГОСПОЖО АНАСТАСОВА ВИЕ СТЕ ВЕЛИКА!!!!!!!!! ДА ЖИВЕЕ ВАШИЯТ АДВОКАТ!!!!!"!!! УРРРРРАААААААААА!!!!!!!!!

Анонимен каза...

Публикувано е решението на съда. Борбата продължава! Кой е казал, че ще е лесно? Бъдете здрав, г-н Грънчаров и напред до победа!

Анонимен каза...

Степени за лудост:

1. степен: луд
2. степен: по-луд
з. степен: най-луд
ч. степен: другарката с удивителните

Анонимен каза...

Входящия Ви номер е РД–16-4-1305/13.12.2017
Успешен ден !
РУО ПЛОВДИВ