Представена публикация

За всички, които се интересуват от моите коментари, беседи и от дискусиите, в които участвам!

Съобщавам, че всеки, който иска да следи моите всекидневни коментари и анализи, може да го прави като посещава редовно моята страница във фе...

сряда, 21 февруари 2018 г.

"Който слушка - той папка!" - продължавайте да пазите свещения, ненакърним принцип на несвършващото робство и унижение българско!



Напоследък все по-често, връщайки се в къщи, сварвам клетата ми съпруга разплакана; питам я защо плаче, а тя ми отвръща обикновено ето какво:

- Ние никога повече няма да си намерим работа като учители! Видя ли докъде ни докара твоята борба "за демокрация и за модернезиране на образованието"? Защо като другите хора не си мълча бе, безумецо?! Заради теб уволниха и мен през миналата пролет от постоянно учителско място - защото започна своите протести за свобода в образованието! Пак си намерих есента работа, ти пак излезе на протест, мен пак ме уволниха: за да отмъщават на теб мен уволняват! Майчице, какво да правим сега?! Къде да се дяваме?! Как, майчице мила, ще живеем занапред?

Ето такива горчиви думи ми казва тя и още повече се залива в сълзи. Виждате, тя обвинява мен за всичко. Трябвало да си мълча и да търпя - както правя всички други учители. Между другото същата теза се подкрепя и от самата моя гонителка, от директорката на пловдивската ПГЕЕ, училището, в което съм работил 17 години; на последната среща на граждани с ръководството на ПГЕЕ тя се изпусна да каже че нищо нямало било да ми се случи ако си бях кротувал!

Наистина не зная как да успокоя съпругата ми. Тя е жена и реагира крайно емоционално в така създалата се ситуация. Ето, тия дни дадох молба за отлагане на първото заседание по съдебното дело на втората инстанция (по причина на това, че не смея да се явявам на толкова решаващо дело без адвокат), вчера съпругата ми, осъзнала, че това отлагане забавя евентуалното ми връщане на работа от съда, отново на няколко пъти я виждам тихичко си плаче. Защото тя знае и нещо друго: директорката на ПГЕЕ многократно заяви, че даже и съдът да ме върне на работа, тя пак, но този път мигновено, отново щяла била да ме уволни! При това положение има ли смисъл изобщо да продължавам съдебната битка?

Главата ми се цепи от въпроси. Безизходицата ми е пълна. Даже и аз започнах да не вярвам на моменти на своя собствен оптимизъм. Кой знае защо продължавам да съм оптимист, но това се оценява даже и от най-близките ми хора като един вид... загуба на "здравия разсъдък"?! Дали пък, след като съм дръзнал да се боря с толкова непоклатимата система на държавното безхаберие наистина не съм си загубил разсъдъка? Понякога сам си задавам този въпрос. Значи у Нашенско просто е забранено да си личност и гражданин, ползващ се от правата си - и който не се подчинява на тази омерта, него просто го убиват, при това колкото се може по-мъчително?

Но това, което ме терзае най-много е пълното безразличие на "човешката", с извинение, общност, която гледа съвсем безучастно гаврите над мен и моето семейство и нищичко не прави за да покаже, че така не бива да се прави. Масово всички мълчат - с няколко малки изключения на хора, които в тази ситуация се опитват с нещичко да ми помогнат. Ето това е най-страшното: пълното безразличие на общността, което е причина извършителите на беззаконията у нас да са така нагли!

Това важи и за моя "частен случай", то обаче важи и за всички други случаи, за цялостната ситуация у нас. Щом като няма обществено мнение, щом като няма активни граждани, които да противодействат някак на беззаконията на самозабравилите се властници, то тези беззакония ще продължат, а пък разпищолването на управниците ще бъде безпределно! Пита се обаче докога така може да продължава?

Държава, в която няма граждани, т.е. демосът не си върши работата, не си изпълнява задачата и отговорността, не само че не може да бъде никаква демокрация, такава държава няма и никакво бъдеще. Пардон, такава държава има най-мрачно, има най-унизителното бъдеще.

Само това исках да ви кажа тази заран. Желая ви хубав ден! Бъдете здрави! Продължавайте са си бъдете все същите! Щото ако се промените поне малко може да разочаровате... властта, която току-виж ще ви лиши от някоя и друга благинка. "Който слушка - той папка!" - пазете ненакърним принципа на несвършващото робство и унижение българско!

Освен това аз, Ангел Грънчаров, се чувствам длъжен отново да ви напомня, че нашият "български" (т.е. мутро-ченгесарски и кагебистко-руско-путински) Картаген е крайно време да бъде разрушен...

Търсете по книжарниците забележителната книга на философа Ангел Грънчаров ТАЙНСТВОТО НА ЖИВОТА: Въведение в практическата философия, изд. ИЗТОК-ЗАПАД, 2006 г., разм. 20/14 см., мека подвързия, ISBN-13: 978-954-321-246-0, ISBN-10: 954-321-246-5, 317 стр., 10.00 лв. Авторът тръгва от простия факт, че човекът е живот, че ние сме живи и влюбени в живота същества, от което следва, че по никой начин не бива да му изневеряваме: да си мислим, че сме “нещо повече от това”, че сме “нещо повече от него”. Но човекът е и разбиращо същество, което значи, че не се задоволява с “простата даденост” на непосредствения живот, а непрекъснато търси смисъла, неговата ценност за нас самите. Оказва се, че ние живеем като че ли само затова непрекъснато да търсим себе си, което, от друга страна погледнато, означава, че постигаме себе си само когато свободно “правим” себе си, своето бъдеще, а значи и съдбата си. Пътят на живота у човека изцяло съвпада с пътуването към самия себе си, от което не можем да се откажем...

19 коментара:

Ангел Грънчаров каза...

Когато се научите как уважително и правилно да изписване имената на съпругата ми, тогава може и да си видите коментарите... :-)

Ursus Major каза...

Бай Ангеле, аз съпругата ти освен госпожа Тъпунгерката по друг начин не я знам, къде по-уважително и правилно от това?
Ма ти я остави нея настрана, тя жената не е тъпунгер, ти си тъпунгер, кажи сега що я намесваш в своите тъпунгерщини? Уволнили я били заради тебе, да бе, че протестирал бил ... Аз ходих да протестирам против презастрояването в квартала ми, нито мен ме уволниха, нито жена ми.

Анонимен каза...

Ооо, миличкият! Сега ще плачка, че се обърнали към него достатъчно почтително.
Вече рови по контейнерите, а иска да му се кланят. :-)

(Хубаво ли ви е да не можете да ми отговаряте? На мен - да.)

Анонимен каза...

Ето затова сте ми противен, Грънчаров. Защото причинявате нещастие на ДРУГИ хора, в случая на семейството си. Ако причинявахте тия неща само на себе си, бих ви подкокоросвал даже, да го правите още повече. Но г-жа Грънчарова с нищо не е виновна за вашето гипсоглавие.

Анонимен каза...

Г-жа Грънчарова наистина за нищо не е виновна. Та тя дори не е дала "повод". Уволнена е, за да се направи услуга на директорката на ПГЕЕ, да се удари непослушният Грънчаров отвсякъде, откъдето може. Престъплението на директорската мафия спрямо нея е още по-жестоко - репресалии срещу цялата фамилия, сякаш живеем в Средновековието. Тези директори-престъпници трябва да знаят, че никой от тях не е вечен и не се знае, какъв ще му е краят.

Дали Грънчаров сaм си e виновен или неговите колеги, съграждани и целият народ български за овчедушието, с което всички наблюдават, как имащите власт се саморазправят с една достойна личност, изпреварила времето си и живееща за съжаление във време, когато пачата от избиратели си избира доброволно мафиот за държавен глава.

Ангел Грънчаров каза...

Браво! Ето че можело да се пише културно и възпитано. Пускам коментарите ви като награда за това, че изживяхте известен нравствен прогрес...

Ангел Грънчаров каза...

Анонимното комуноидно говедо, което хейтърства срещу мен и плямпа врели-некипели от рода на това, че съм бил ровел в контейнерите за боклук и при това същевременно е толкова просто, че се радва, че то било могло да ми пише, но аз, като съм забранил коментарите на хейтърите и спамаджиите, съм се бил самолишил от възможността да им отговарям, нека знае само това, че ето, аз имам и тази възможност да отговарям, но за сметка на това те никога няма да си видят коментарите публично! :-) Когато почнат да говоря обаче културно и възпитано, тогава може и да получат честта да разговарят с мен.

Анонимен каза...

СЪПРУГАТА НА ГРАНЧАРОВ СЪЩО Е ВИНОВНА ЗА УВОЛНЕНИЯТА СИ ЗАЩОТО ТЯ КАТО Е РАЗБРАЛА ЗА КАКЪВ НИКАКВЕЦ СЕ Е ОМЪЖИЛА ОТДАВНА ТРЯБВАШЕ ДА ГО НАПУСНЕ И ДА СЕ ОМЪЖИ ЗА НОРМАЛЕН ЧОВЕК!!!!!!!!!!!!!!!!!!! А СЕГА НЕКА ДА СТРАДА ЩОМ КАТО ПРОДЪЛЖАВА ОЩЕ ДА ТЪРПИ ИЗКРЕЙЗИЛИЯ СИ СЪПРУГ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Анонимен каза...

По-кротко, Грънчаров! Прекалената емоционалност, която демонстрирате, може би показва, че нещо не е съвсем наред с хормоните ви. Направете си изследване за прекалено високи нива на естрогена! Щото много по женски реагирате. :-)

Анонимен каза...

За контейнерите може и да не е вярно. Но така поне се разпространява в училище. Не е лошо да го знаете.

Анонимен каза...

До лудата!!!!!!!!!!!!!!

Явно никой не иска да е женен за изкрейзила никаквица като Вас.
Затова сте сама, никому ненужна...

Ангел Грънчаров каза...

До другарката с контейнерите за боклук:

Другарко, помислете малко какво казвате, значи едновременно казвате "това за контейнерите може да не е вярно", и същевременно добавяте, че "така поне се разпространява в училище", да не искате да кажете, че в училището лъжци и клеветници по мой адрес продължават да разнасят какви ли не глупости и нелепости? :-) Моля, недейте така да обиждате сплотения колектив де! :-) Те са честни и морални хора - УЧИТЕЛИ! - и никога не разпространяват нито клевети, нито лъжи...

Анонимен каза...

Не знам дали са нелепости, но в училище - особено сред учениците, но и сред някои учители - се разпространява усърдно, че ровите тук-там, за да се прехранвате. Има и такива, които твърдят, че са ви виждали.

Анонимен каза...

До лудата!!!!!!!!!!!!!!

Вие сте не само изкрейзила никаквица, но и чудовище. Дали ще се осмелите да поикате от някого другиго, на който наистита близък човек е психично болен, той да изостави ближния си, защото иначе сaм ше си е виновен.
Но явно Вашето обкръжение точно така е постъпило с Вас.

Анонимен каза...

Един въпрос: след ГОДИНИ скандали, протести и съдилища, какво ТОЧНО постигнахте? Какво ви дава основание, че нещо въобще ще се промени? Каква помощ очаквате от хората, особено от обществеността? Никой не защити Христос, никой не умря заради Левски, напротив, те умряха за народа, не народа за тях... Господин Грънчаров, не знам какъв ви е точно проблема, но посоката и решенията, които взимате са грешни. Едно нещо може да направите сега, едно правилно нещо: да не мислите пак за себе си,дали сте прав, грешен, луд или нормален,а да помилите за жена си, за БЛИЖНИЯ, да я успокоите, целунете, погалите, и подкрепите; да унищожите този идиотски блог, да спрете с делата, да си намерите работа като учител, дори и на село, и да преподавате на децата ОПИТ И ЗНАНИЯ--това е далеч по-полезно от една празна и, за всички е ясно, неосъществима и неясна идея за някакава промяна в образованието. Господине, вижда се от далеч, че вие се борите за себе си, не за обществото, не се замозалъгвайте, не си мислете, че залъгвате и другите. Успокойте жена си, простете, смирете се, и променете живота си...СЕГА

Ангел Грънчаров каза...

Към лъжливата другарка, написала ето този бисер:

"Не знам дали са нелепости, но в училище - особено сред учениците, но и сред някои учители - се разпространява усърдно, че ровите тук-там, за да се прехранвате. Има и такива, които твърдят, че са ви виждали."

Възловата дума тук, другарко, е "усърдно", да, явно тази дума Ви издава, че всичко сама си измисляте поради идиотизма си. Как така "с усърдие" някой ще дрънка нелепици за друг човек?

Апропо, много ниско мнение имате, другарко, за учителите и учениците в ПГЕЕ. Не бива да ги обиждате така грозно, засрамете се поне малко! Разбира се, изобщо не вярвам на лъжите Ви, издаващи крайно болно съзнание.

Ангел Грънчаров каза...

До другарката, написала ето този тъй сълзлив шедьовър:

Един въпрос: след ГОДИНИ скандали, протести и съдилища, какво ТОЧНО постигнахте? Какво ви дава основание, че нещо въобще ще се промени? Каква помощ очаквате от хората, особено от обществеността? Никой не защити Христос, никой не умря заради Левски, напротив, те умряха за народа, не народа за тях... Господин Грънчаров, не знам какъв ви е точно проблема, но посоката и решенията, които взимате са грешни. Едно нещо може да направите сега, едно правилно нещо: да не мислите пак за себе си, дали сте прав, грешен, луд или нормален, а да помилите за жена си, за БЛИЖНИЯ, да я успокоите, целунете, погалите, и подкрепите; да унищожите този идиотски блог, да спрете с делата, да си намерите работа като учител, дори и на село, и да преподавате на децата ОПИТ И ЗНАНИЯ - това е далеч по-полезно от една празна и, за всички е ясно, неосъществима и неясна идея за някаква промяна в образованието. Господине, вижда се от далеч, че вие се борите за себе си, не за обществото, не се самозалъгвайте, не си мислете, че залъгвате и другите. Успокойте жена си, простете, смирете се, и променете живота си... СЕГА."

Другарко, най-сърдечно Ви благодаря за тъй трогателната загриженост - и за непоисканите съвети! Ама, дето се казва, просто немаше нужда, но като Ви се е прищяло, нема нищо, хора сме все пак, ще разберем, явно вашто сърце немирно не трае.

Хубаво е че все пак проговорихте най-сетне. Писала сте излиянието си в 2:21 ч. през нощта, очевидно Ви тормози безсъница; дали пък съвестта Ви е проговорила? Дали пък няма най-сетне да почнете да се очовечавате?

Радва ме това, че проговорихте най-сетне. Нали не си мислите, че не се сещам коя сте? Хубаво е и това, че този път сте се въздържала от писане на тъпи обиди. Та значи много добре зная коя сте. Все пак съм психолог. Ще Ви отговоря нещичко.

Ангел Грънчаров каза...

Вие не виждате смисъл в това, което правя, но това не значи, че такъв смисъл изобщо няма; нима не допускате, че може да се самозаблуждавате? Просто Вие лично не успявате да постигнете смисъла, но това не значи, че такъв смисъл няма. Има, и то огромен смисъл - и точно по тази причина не Ви се удава да го разберете. Няма сега да седна да Ви обяснявам какъв е този смисъл. Смисълът на каквото и да било, между другото, се постига със сърцето, чрез емоцията. Явно има нещо повредено в сърцето Ви, тъй милозлива другарко. Там е целият проблем. Страшно е един човек да е без сърце. Тръпки ме побиват като си представя как живеете. То Вашето изобщо може ли да се нарече "живот"?

Естествено, че не се боря за себе си, аз ако мислех за себе си щях да си кютя като Вас, другарко, и щях да съм сега в "цветущото състояние", в което се намирате Вие самата. Да, но аз олицетворявам коренно различен от Вас човешки тип, ако мога така да се изразя. Аз именно защото за себе си не мисля (не мисля за егоистичния си интерес), точно затова и съм поел по пътя на борбата. Не е лек този път, другарко. Напротив, доста е тежък. Но това пък не значи, че не е правият.

Разбира се, че в българското образование ще настъпят промени, тези промени са неудържими. Но без хора като мен тия промени никога няма да настъпят. Да, добре знам, че за другарките като Вас тия промени са лично неизгодни. Щото промени ли се ситуацията в училищата, Вие лично трябва да си вземете торбата и да се махнете от тях. Щото Вие специално сте неспособна за промяна. За променените условия Вие сте напълно неадекватна и неспособна. Щото Вие и такива като вас, другарко, сте чисто и просто продукт на обезчовечаващата система. Промяната при Вас лично е малко вероятна, да не кажа невъзможна. Ето там е мястото, което Ви боли, нали така, нали познах? Ако с това се съгласите, нищо чудно пък и да започнете да се променяте. Щото по принцип Бог така ни е устроил, че във всеки миг човек може да се откаже от пътя на злото (пътя на Сатана) и да тръгне по пътя, водещ към Бога, това е пътят на доброто. И за Вас дори такъв поврат е възможен, но е малко вероятен. Щото вие отдавна сте се продала на Сатана, нали и по този пункт познах? Признайте, може пък да Ви олекне? Или Вашият Върховен господар, именно Сатана, не позволява да се правят такива признания? Изобщо не Ви е леко, другарко, представям си в какъв кошмар живеете - ако Вашето изобщо може да се нарече живот...

Ангел Грънчаров каза...

Разбира се, че аз няма да престана да пиша, няма да закрия "идиотския си блог" (Вие самата идиотка ли сте та посещавате моя "идиотски блог", щото вероятно само идиоти посещават и четат "идиотските блогове"?), няма да престана да се боря. Оставете тъпотиите, които от лъжливост и опороченост Вашето болно съзнание е изобретило, а именно "да помислите за жена си, за БЛИЖНИЯ, да я успокоите, целунете, погалите, и подкрепите...", ох, ще се разплача, толкова мило сте се изразила; разбира се, няма да прекратя и съдебните дела, другарко, то всъщност в момента водя само едно съдебно дяло, другите, както прекрасно знаете, завършиха. Интересно е, че ми предлагате да ида да ставам... учител, нали Вие самата отсъдихте, че аз не ставам за учител, как така сега изведнъж взехте да увъртате?! Ха сега кажете откровено, ако изобщо сте способна на нещо такова: аз ставам ли според Вас за учител или не ставам? Много ми е любопитно какво ще отговорите, да видим. Само този въпрос Ви задавам.

И спирам дотук. Целият съм в нетърпение да чакам отговора Ви. Опитайте се веднъж в живота си да (от)говорите честно, ако тази дума за Вас лично изобщо нещо значи.

Пак ще поговорим. Повтарям се, радвам се, че проговорихте най-сетне. Аз тъкмо за това нещо се борих толкова време. Ето че признавате, че нужда от диалог все пак има, нали така? Самият факт, че проговорихте, и то не за да бълвате обиди и клевети, а за да разговаряме що-годе разумно. Апропо, това нещо Вие ли сте го писала - или го е писала някоя Ваша престарала се измекярка; имам предвид ето това (давам го ведно с моя отговор):

Към лъжливата другарка, написала ето този бисер:

"Не знам дали са нелепости, но в училище - особено сред учениците, но и сред някои учители - се разпространява усърдно, че ровите тук-там, за да се прехранвате. Има и такива, които твърдят, че са ви виждали."

Възловата дума тук, другарко, е "усърдно", да, явно тази дума Ви издава, че всичко сама си измисляте поради идиотизма си. Как така "с усърдие" някой ще дрънка нелепици за друг човек?

Апропо, много ниско мнение имате, другарко, за учителите и учениците в ПГЕЕ. Не бива да ги обиждате така грозно, засрамете се поне малко! Разбира се, изобщо не вярвам на лъжите Ви, издаващи крайно болно съзнание.

Интересно ми е дали ще ми отговорите и на този въпрос, а именно Вие собственоръчно писахте това - или някоя Ваша престарала се измекярка го е написала? Как ще го коментирате? Вие давате ли си сметка за каква страшна деморализация е белег това писмо? Майчице мила, докъде го докарахте, другарко?!

Добре де, да допуснем, че това, за което измекярката Ви ме клевети, и то така "префинено" (дебелашки всъщност е точната дума за квалифициране на деянието й), е вярно, а именно, да допуснем, че аз наистина съм почнал да ровя в контейнерите за боклук - за да се храня от тях, както Вашата очевидно престарала се измекярка твърди. Значи да допуснем, че аз се прехранвам вече с ровене в боклуците; добре де, вие, дето сте ме докарали до това положение, радвате ли, че постигнахте този точно резултат? Кажете де, какво изпитва душата ви - ако това нещо наистина беше вярно? Много ми е интересно да чуя и отговор на този свой въпрос. Щото вие все пак, така или иначе, сте учителка и възпитателка на младите - давате ли си сметка докъде сте а докарали, след като можахте да съчините този именно бисер за ровенето в контейнерите за боклук от мен, Ангел Грънчаров - за да се "прехранвам", както твърдите? Вие изобщо какво сте, човеци ли сте - или сте някакви уроди?!

Завършвам със следното. Изобщо не твърдя, другарко, че Вие сте... самата директорка на "ТЕТ-ЛЕНИН", не, изобщо не твърдя това. Вие сама можете да обясните коя сте. Вие обаче сте някакъв феномен на "човещината", ще ме извините, че употребих тази толкова неподходяща за случая дума. Бог да Ви прощава, аз лично обаче изобщо не завиждам на Бог, че има тази длъжност един ден да Ви съди! Горкият Бог, ето с това ще завърша.