Представена публикация

За всички, които се интересуват от моите коментари, беседи и от дискусиите, в които участвам!

Съобщавам, че всеки, който иска да следи моите всекидневни коментари и анализи, може да го прави като посещава редовно моята страница във фе...

вторник, 17 април 2018 г.

Писмото на гражданката и учителката Мария Василева до директорката на пловдивската ПГЕЕ


Госпожа Мария Василева е публикувала на моята страница във фейсбук следния документ, изпратен днес до директорката на пловдивската ПГЕЕ и до Началничката на РУО-Пловдив:

До госпожа Стоянка Анастасова
Директор на ПГЕЕ в Пловдив
До госпожа Иванка Киркова
Началник на РУО Пловдив

С копия до: различни български медии
Блогът на Ангел Грънчаров

Преди съдебното дело, което е утре, не знам дали изобщо ще прочетете това писмо. Но все едно, пиша Ви, защото искам да знаете и моята истина. Без значение е какъв ще бъде резултатът от делото, моето мнение няма да се промени.

Вие ще постъпите разумно само ако се споразумеете с Ангел Грънчаров преди да е започнало делото утре. Иначе неприятностите ще продължат.

Това намиране на пресечна точка между Вас и него е трябвало да се случи преди години. Не сте пожелала това и тези дълги години тормоз за Вас и господин Грънчаров се дължат на това нежелание от Ваша страна, защото от негова беше налице.

Не се справихте навреме, дори на два пъти се стигна до уволнения и дела в съда.

Преди да станете директор на училището сте били в колегиални и дори приятелски отношения с него. Какво се промени след като поехте поста директор? Защо се настроихте против него?

Мисля, че и по-рано сте знаели добре що за преподавател е Грънчаров, но сте го одобрявали.

Кога започна да Ви пречи?

Когато противоречеше на нескопосаната система на образование?

Когато искаше да го оставите да прави експериментите си?

Когато Ви намекнаха някъде "отгоре", че политическите възгледи на Грънчаров не съвпадат с техните интереси?

Когато колегите му започнаха да донасят в кабинета Ви, че не е толкова добър учител колкото си мислите?

Когато вече загубихте представа кое ги кара да злепоставят Грънчаров пред Вас - завистта, злобата, или сервилниченето?

Когато успяха да го очернят и им повярвахте?

Когато започна да се противопоставя на Ваши решения и да ги оборва?

Когато често правеше предложения и искаше дебати на педагогическите съвети?

Когато почувствахте, че може да изгубите мястото си на директор?

Въпросите са реторични, не ми отговаряйте, моля, но помислете на колко от тези въпроси отговорът е: " да, от тогава не мога да го търпя".

Има още толкова много подобни и незададени въпроси!

Сама признахте в мое присъствие, че ако не беше описвал ставащото в училище в блога си, нямаше да бъде уволняван. Това за съжаление автоматически Ви уличава в лъжата, че го уволнявате поради несправяне с работата. Търсили сте повод да се отървете от него и сте използвали лъжа - като сте се потрудила доста, за да изглеждат нещата правдоподобно.

Писала съм нееднократно в блога на Ангел Грънчаров реплики, коментари, въпроси, обръщения към Вас, но Вие не се чувствате длъжна да отреагирате на това как мислят обикновените хора.

Няма да обяснявам тук колко необосновано е становището Ви "некадърен учител", това би отнело много време. Мястото на този разговор не е тук и едва ли Ви интересува, че това становище не е нужно да се обосновава, тези, които упражняват учителска професия са наясно.

Но за да стане малко по-достъпно на тези, които не са в течение какви са императивите на времето относно обучението и възпитанието на учащите се, ще публикувам тук една много малка част от изискванията към учителите в едно швейцарско училище, в което учат моите внуци.

Имате най-долу линк към цялостния официален документ, който получихме ние като родители.

Децата ни са в начално училище и съм превела и копирала тук само частта от изискванията за социално и емоционално възпитание на подрастващите.

Много държа да ми отговорите на кои от тези изисквания не отговаря Ангел Грънчаров, макар че за горния курс изискванията не са изобщо тези- посочените тук са тази учебна година, първи срок, за 6,7,8,9-годишните деца.

СОЦИАЛНИ И ЕМОЦИОНАЛНИ УМЕНИЯ

Детето трябва да бъде приучено:

- да разсъждава и действа самостоятелно
- Да защитава и отстоява лично мнение
- Да приема мнението на другите
- Да застава зад мнението на друг
- Да идентифицира своите лични качества
- Да изразява собствените си нужди
- Да има добро самочувствие
- да показва позитивно отношение
- да работи добре самостоятелно и в група
- да поема отговорност за собствените си действия
- да проявява грижа и оказва помощ към другите
- да се отнася с респект към своето, чуждото и училищното имуществото
- да показва уважение към съучениците си
- да показва уважение към по-възрастните
- да показва своята независимост и че може да се разчита на нея
- да разрешава конфликти по правилен и справедлив начин
- да приема културните различия
- да поема лични рискове
- да формулира и отправя конструктивна критика към другите
- да приема конструктивна критика от другите

И за неук човек става ясно, че в българската система за образование в горния курс не постигаме това, което те постигат в началния.

Господин Грънчаров без да е пряк наблюдател на швейцарската система сам е стигнал до заключенията и отговаря на тези изисквания, това твърдя аз, познавайки добре българската и швейцарската система и резултатите от двете.

Този учител има призванието да бъде учител.

Български деца имат шанса да работят с човек, който не се побира в понятието учител, защото едновременно с това е писател, философ, психолог, критик, издател, редактор, блогер, общественик, и най-важното - етикет на ерудиран, искрен и почтен човек.

Не разбирам много от юридически въпроси, но Вие като директор сте длъжна да спазвате човешките права - да спазвате задължението си другите, ученици, педагогически съветник и учители да не се намесват в определени дейности на личността, в случай, че тя притежава дадените права. Имате задължението да осигурите реализирането на правото на дадена личност да действа свободно и в съответствие със своя професионален дълг и интерес. Другите, в това число Вие, инспекторката Кръстанова и дори съда нямате право да се намесвате в определени дейности на личността Ангел Грънчаров, ако тя има дадените договорени права - в случая преподавателски.

Моля Ви, прекратете това опозоряващо Ви дело, няма друг разумен изход!

Желая Ви здраве и разум, но успех в това дело - не!

Мария Василева, учител

Пловдив, 17 април 2018 год.

Освен това смятам, че нашият "Картаген" - масовото българско безразличие спрямо истината и свободата! - е крайно време да бъде разрушен...

Търсете по книжарниците забележителната книга на философа Ангел Грънчаров ТАЙНСТВОТО НА ЖИВОТА: Въведение в практическата философия, изд. ИЗТОК-ЗАПАД, 2006 г., разм. 20/14 см., мека подвързия, ISBN-13: 978-954-321-246-0, ISBN-10: 954-321-246-5, 317 стр., 10.00 лв. Авторът тръгва от простия факт, че човекът е живот, че ние сме живи и влюбени в живота същества, от което следва, че по никой начин не бива да му изневеряваме: да си мислим, че сме “нещо повече от това”, че сме “нещо повече от него”. Но човекът е и разбиращо същество, което значи, че не се задоволява с “простата даденост” на непосредствения живот, а непрекъснато търси смисъла, неговата ценност за нас самите. Оказва се, че ние живеем като че ли само затова непрекъснато да търсим себе си, което, от друга страна погледнато, означава, че постигаме себе си само когато свободно “правим” себе си, своето бъдеще, а значи и съдбата си. Пътят на живота у човека изцяло съвпада с пътуването към самия себе си, от което не можем да се откажем...

1 коментар:

Анонимен каза...

Докато има хора СЪС СЪВЕСТ, като авторът на това писмо, има надежда! След прочетеното, още по-силно вярвам в това! Успех и много здраве Ви желая, г-н Грънчаров!

Gergana Kostova