Представена публикация

За всички, които се интересуват от моите коментари, беседи и от дискусиите, в които участвам!

Съобщавам, че всеки, който иска да следи моите всекидневни коментари и анализи, може да го прави като посещава редовно моята страница във фе...

вторник, 9 октомври 2018 г.

Ако не бях Александър, щях да искам да съм Диоген...






Юрий Александров: Понеже Диоген не отишъл при Александър Велики да го посрещне в град Коринт, Александър отишъл при Диоген и го попитал:

- Мога ли да направя нещо за теб?

Философът отегчено му отвърнал:

- Да, отмести се малко, защото ми закриваш слънцето!

Повечето от нас знаем тази случка покрай Плутарх, но едва ли си даваме сметка, че днес са малко ония, които ще повторят думите на древния циник...

Но не това е най-важното в тоя история! По-важното е, че един цар на света се е почувствал адски кофти когато един обикновен просяк-философ не му е обърнал нужното внимание.

Ангел Грънчаров: Нито Александър се е почувствал "кофти", нито пък Диоген е "обикновен просяк". :-( Хубаво е да се внимава когато се правят фриволни коментари...

Аз пък знам, че като чул казаното от Диоген, Александър рекъл: "Ако не бях Александър, щях да искам да съм Диоген..." (Великите хора съвсем не са дребнави - както това се струва на дребнавите...)

Освен това смятам, че нашият "Картаген" – масовото българско безразличие към истината и свободата! – е крайно време да бъде разрушен...

Абонирайте се! Подкрепете свободната мисъл и свободното слово в България тъкмо когато те са в страшна немилост!  (Забележка: Можете да получавате броевете на в-к ГРАЖДАНИНЪ за 2011 г. ако пишете на имейл angeligdb [@] abv.bg)

Няма коментари: