Представена публикация

За всички, които се интересуват от моите коментари, беседи и от дискусиите, в които участвам!

Съобщавам, че всеки, който иска да следи моите всекидневни коментари и анализи, може да го прави като посещава редовно моята страница във фе...

петък, 15 февруари 2019 г.

Предлагам публичен дебат на небезразличните към проблемите на образованието граждани с отговорните фактори в образованието


Публикацията под заглавие Защо у нас промяна към добро няма - и засега даже не се и предвижда да има?, в която размишлявам върху причините, заради които се стигна до тъй многозначителния казус с моето репресивно уволнение и изпъждане от работата ми като учител по философия и гражданско образование, предизвика известни реакции, някои от тях откровено идиотски от мои побеснели от злоба опоненти, които показват не друго, а завидния нравствен облик на тази човешка уродлива измет (която, за жалост, се подвизава, моля ви се, в образователната и възпитателната сфера у нас!); но едно изказване поставя сериозно нещата и е добра предпоставка за сериозна дискусия, ето това изказване на г-жа Василева, а отдолу ще можете да прочетете и мой отговор, в който откликвам на казаното от нея:

Аз не мога да си представя как съдът ще реши дали Грънчаров е справедливо уволнен - дали е добър или лош учител. Горкият съд, в какво положение е поставен: да преценява един непознат учител от провинцията става ли или не става за учител! Според мен той може да реши единствено дали е допусната някаква процедурна грешка и да загуби делото този, който е допуснал такава.

Това не може да е редовият учител в този случай, той не е нарушавал правилника, не е закъснявал за работа, вземал си е часовете, не е отсъствал безпричинно, не е вършил нещо незаконно спрямо учениците. Преподавал е по начин, който е смятал за най-полезен.

Съдебните заседатели, дори да присъстват в часове на учителя, не могат да преценят дали се преподава по правилен начин, това не е в техните компетенции. Това е в задълженията на експерта по образованието. Ето тук точно има проблем обаче и то много голям: защото в случая на Грънчаров инспекторът по философия не е компетентен изобщо, не е на нужното ниво да разбере това, което цели учителя чрез своя начин на преподаване. Съжалявам, но така излиза.

Аз съм обикновен редови учител, но разбирам добре и оценявам високо начина на работа на учителя. Моите заключения се базират на задълбочените познания на учителя в неговата специалност, завидната му обща култура и висока нравственост, както и на това, което показват заснетите клипове от учебни часове. Според мен той е намерил най-подходящия и много съвременен начин да преподава на ученици от професионална гимназия. Недоумявам какво иска от него инспекторката по философия. Когато си бил винаги много навътре в работата си, както е в случая на Грънчаров и дойде да те ревизира инспектор, търсещ "под вола теле", да те поучава след 30 годишния ти успешен стаж, ти идва е така, на инат да не правиш нищо в часа, толкова е голяма обидата!

Та тази инспекторка чак сега ли посещава учителя, няколко години преди да се пенсионира? Тя досега, в продължение на 20 и кусур години не се ли е интересувала в пловдивско училище кой и как преподава? Ако учителят там е толкова некадърен и изобщо няма качества за учител, как 20 години никой не е забелязал, не е предизвикал проверка? Такива учители - без качества - са разпознати най-късно на втората година от стажа им, първо от учениците и родителите им, после от директора и колегите му.

Що за аргумент извади директорката Анастасова против Грънчаров и как успя да убеди не само подчинените й, но и стоящите над нея инспекторка и началничка РУО, да участват безропотно в такъв долнопробен сценарий?

Мария Василева

Моят коментар по повод на казаното:

Мария, твоето изказване поставя доста въпроси - и то право в същината на проблема. Напълно си права, че не е работа на съда да решава кой става и не става за учител, дори не е негова работа да решава кой става и не става за директор и пр. Права си, съдиите от тези неща не се интересуват, за тях е важно да установят има ли нарушение на формалните правила при уволнението ми. Истински важното обаче не съдът може да реши, то може и трябва да се реши от самата образователна институция - и то под натиска на гражданите. Аз вече казах какво мисля по този въпрос. Безобразията и беззаконията на разпищолилите се управници в образователната сфера, които изобретиха този правен абсурд, са възможни само защото те нямат страх от нищо, а нямат страх защото гражданите нехаят, мълчат си. Затова и няма смислена промяна към добро в образованието, няма демокрация, а има единствено тирания на разпасалите се директори - и унизително робуване и на ученици, и на учители, и на родители.

По въпроса за ролята на инспекторката, която ти правилно определяш като главен виновник за случилото се с мен. Та просто се подчини на този инстинкт за самосъхранение на бюрократите: те видяха в мое лице заплаха за своето всевластие и по тази причина си обединиха силите за да ме смажат и отстранят. Те не очакваха съпротива от мен, но ето, сгрешиха. И в резултат целия свят видя какво представляват. И колко си жалки. Тях изобщо не ги вълнува качеството на обучението на учениците, тях ги вълнува едно нещо: вълнува ги само запазването на тяхната власт и на привилегиите (облагите), които черпят. За да си запазят властта и привилегиите са готови да се бият на живот и смърт. И котките на улицата разбраха защо аз бях уволнен: защото съм заплаха за тъй уютното за някои, но плачевно статукво. Битката, която аз водя, обаче е за друго: аз водя битка за своето личностно и професионално достойнство, за правата си да работя истински и съвестно, за условията, която са ми нужни, за да мога да си изпълнявам пълноценно дълга. Този е смисълът на моята борба, в крайна сметка тя е борба за това учениците ми да не бъдат будалкани с менте-образование, а да бъдат истински образовани, с оглед да станат пълноценни личности и граждани.

Ето, аз сега съм учител в Брезово, тия дни ще започна работа и като лектор по философия в Съединение. И пак съм поставен в крайно интересна ситуация на избор: дали да пердаша по казионната отвратителна и крайно некадърно направена програма (и учебници), както правят всички учители (за да си живеят живота!), или да продължа по своя си начин, в който си партнирам с учениците с оглед те да могат да се обучават ефективно в мислене, в разбиране на смисъла и пр.? Естествено, аз не мога сега, на края на кариерата си като учител, да си плюя в лицето и с оглед оцеляването си в системата да стана учител-мижитурка, аз пак ще правя нещата както изисква това моят дълг. Да, но церберите пак ще скочат. В новите условия обаче аз ще разговарям с директорите и с инспекторката защото имам една идея; ето по тази причина ми се ще (с оглед да не се повтори втръсналата ми досегашна история) да постъпя по-хитро и по-разумно. Та ето тия дни ще посетя и двамата директори, ще им предложа дебат, ще отида също при инспекторката (която, чини ми се, се крие от мен: два пъти вече ходя в РУО, нея все я няма!). Ако имаш възможност би могла да дойдеш с мен, знаеш, че тия дебати са крайно интересни. Аз този път ще предложа запис да разговора ни с камера, щото искам и зрителите на ПОтв да станат свидетели на дебата ни. Даже е добре да се проведе общ разговор между мен, двамата директори, инспекторката, но пред камера. Анастасова, директорката на ПГЕЕ "ТЕТ Ленин", разбира се, не би дошла на такъв дебат, но ще я поканя и нея. Г-жа Киркова по ранг следва да е водеща на дебата. А от другата страна следва да седнем ние, гражданите, на които ни пука за образованието. Как смяташ, дали идеята ми не е утопична?!

Толкова, защото трябва да ставам да се приготвям за работа, нямам време за писане повече. Хубав ден! И на теб, и на читателите на мой блог. Бъдете здрави!

Освен това смятам, че нашият "Картаген" - масовото българско безразличие спрямо истината и свободата! - е крайно време да бъде разрушен...

Търсете по книжарниците книгата на философа Ангел Грънчаров ЕРОТИКА И СВОБОДА (с подзаглавие Практическа психология на пола, секса и любовта), 8.00 лв., изд. ИЗТОК-ЗАПАД, 2007 г., разм. 20/14 см., мека подвързия, ISBN 978-954-321-332-0, 168 стр. Една книга, създадена с цел да облекчи разбирането от младите хора на най-значими за живота проблеми, по които сме длъжни да имаме цялата достижима яснота. Всеки трябва да достигне до своята лична истина, без която трудно се живее, без която животът ни се превръща в абсурд. Книгата ЕРОТИКА И СВОБОДА е написана за тия, които живеят с духа на новото, на завърналия се при себе си човешки живот и на свободата.

17 коментара:

Анонимен каза...

Малко сте се поувлекли г-н Грънчаров. Поставяте се твърде високо с тези си думи " че щом насреща си имат такива заклети мухолапачи (или, иначе казано, дебили, идиоти, кретени, както искате си се наричайте!". Мога да Ви кажа, че не ги приемам на сериозно, защото явно сте афектиран и уморен от тези бавни и досадни съдебни процедури. Простено да Ви е. Но, все пак, след някой и друг ден, прочетете какво сте написали и си помислете дали имате право да съдите другите. И то за какво? Все пак в такива спорове арбитър е съдът. Ето и Вие говорите за Европейския съд по правата на човека. По принцип не повече от 25-30 % са доволни от съда - 50 % са изгубилите съдебната битка, а още поне 20-25% намират присъденото за недостатъчно по размер. При наказателните дела този процент е още по-голям. И така, нещо за което Ви пиша твърде отдавна: за да промените Образованието и Съда трябва да промените обстановката в страната. Трябва да промените правилата на политическата игра и участието на хората в нея. Така ще промените и всичко останало - демографската криза, емиграционните потоци, здравеопазването, мястото на религиите - т.е ВСИЧКО. Но как да стане това? Е, Вие сте философ и не може да не знаете какво е написал колегата Ви Желю Желев в книгата си. Другото е "митът за Сизиф"

Radomir Parpulov

Ангел Грънчаров каза...

Напълно правилно и разумно е това, което казвате, уважаеми г-н Парпулов. Да, истина е, увлякъл съм се, по-скоро истината е, че съзнателно предприех тази крайна, екстремна провокация, идеята ми е евентуално да предизвикам реакция-промяна най-вече в поведението на безразличните граждани, щото в условията на демокрация именно гражданите са решаващия всичко фактор, който ако не си е на мястото, виждате докъде се стига. Ситуацията е крайно тежка, затова и си позволявам такива крайни изразни средства. Ала промяна в господстващия манталитет на гражданите засега не се забелязва. За жалост.

Анонимен каза...

Ангел, вчера сутринта заварвам следната обичайна картинка-в учителската стая масово се търкат картончета,с въздишка- ех, да спечеля дори и 20 х.- веднага се махам-смятай колко им е писнало на всички! Някои хора са вечни...сега е подгонила всички подред, влиза в часове ,дири под вола теле,мълчи, не мож го разбра какво е наумило...

Сен Жермен

Ангел Грънчаров каза...

Сен Жермен Напълно Ви разбирам. Така е. Жалка картинка. Но защо ние, учителите, не правим нищо за да си пазим правата и достойнството - а търпим безропотно тиранията на разпищолилите се директор(к)и?!

Анонимен каза...

Успех във всичките ви човешки дела!

Naska Marinova

Райчо Радев каза...

Що е то ОБРАЗОВАТЕЛНА МАФИЯ и има ли почва у нас?
Конкретните събития в случая "Ангел Грънчаров" са живата тъкан на социалното битие на явлението "ОБРАЗОВАТЕЛНА МАФИЯ" и е видно, че предпоставките за съществуването на това явление не е желанието на преките му реализатори, а в социалните структури и функции, които мотивират и правят възможно такова желание.
НЕКА ПОРАЗСЪЖДАВАМЕ ЗА ТОВА ЯВЛЕНИЕ !!!
Райчо Радев

Анонимен каза...

ПРЕСТАНИ С ГЛУПАВИТЕ СИ ДЕБАТИ!!!!!!!!!!!!!! НИКОЙ НЯМА ВРЕМЕ ЗА ГУБЕНЕ ЗА ДА УЧАСТВА В ТЪПИТЕ ТИ ДЕБАТИ!!!!!!!!!!!НИЕ РАБОТИМ ЗА РАЗЛИКА ОТ ТЕБ И НЯМАМЕ ВРЕМЕ ЗА ГУБЕНЕ ЗА ТЪПИ ДЕБАТИ ПО ОЩЕ ПО ТЪПИТЕ ТИ ТЕМИ!!!!!!!!!!!!!НИЕ ПРОМЯНА НЕ ИСКАМЕ!!!!!!!!!!!!НА НАС И ТАКА СИ НИ Е ДОБРЕ!!!!!!!!!!!!!!САМО НЕКАДЪРНИЦИ КАТО ТЕБ ТРЪБЯТ ПОСТОЯННО ЧЕ СИСТЕМАТА ИМ ПРЕЧИ!!!!!!!!!НА КАЛПАВИ РАКЕТИ КАТО ТЕБ КОСМОСЪТ ИМ ПРЕЧИ!!!!!!!!!!МЛЪКВАЙ И СЕ СКРИЙ В ДУПКАТА СИ!!!!!!!!!НЕ СИ ИНТЕРЕСЕН НА НИКОЙ!!!!!!!!!ОМРЪЗНА НА ВСИЧКИ!!!!!!!!!!!САМО ЛУДИ КАТО ТЕБ ТИ ОБРЪЩАТ ВНИМАНИЕ!!!!!!!!!!НО ТЕ СА ЕДИНИЦИ, А НАРОДЪТ КАТО ЦЯЛО ТЕ ПРЕЦЕНЯВА КАТО ЛУД!!!!!!!!!!И КАТО ПЪЛЕН НЕКАДЪРНИК!!!!!!!!!!ДА ИДВА НАЙ СЕТНЕ СЪДЕБНОТО РЕШЕНИЕ ПОТВЪРЖДАВАЩО УВОЛНЕНИЕТО ТИ ЧЕ ДА МИРЯСАШ НАЙ НАКРАЯ!!!!!!!!!

Анонимен каза...

Ало питанките, нима не знаете, че наличието на дебати е в основата на философията. Без дебати, философия няма. Ангел е философ и затова поставя дебата на пиедестал.
Томи Томев.

Анонимен каза...

До лудата с удивителните:

Вие сте тази, която всеки ден "губи време по тъпи дебати" - досега нито един ден не сте пропуснала да прочетете новото в блога на госпoдин Грънчаров и инвестирате пре-много време и усилия в писането на постоянните си идиотщини.

Ще се радваме наистина да нямате време за постоянните си дежурства в този блог и да ни спестите изблиците си на нескрита лудост.

Вие не разбирате нещо фундаментално - каквото и решение да дойде от съда, печели винаги господин Грънчаров!

Директорката губи винаги - на първо място реномето си.

Анонимен каза...

ХАХАХАХАХАХ!!!!!!!!!!!!!!!!!ТОВА НЕ Е ИСТИНА!!!!!!!!!!!КАКВОТО И ДА РЕШИ СЪДА ПИЧЕЛИ ЛЮБИМАТА НИ ДИРЕКТОРКА И СПЛОТЕНИЯ ОКОЛО НЕЯ НАШ КОЛЕКТИВ!!!!!!!!!!!!ЗАЩОТО ВЛАСТТА Е НАША ГОСПОЖА ДИРЕКТОРКАТА И КОЛЕКТИВЪТ ЩЕ СИ РАБОТИМ А ГРАНЧАРОВ НИКОГА ПОВЕЧЕ НЯМА ДА РАБОТИ НЕ САМО В НАШЕТО НО И В НИКОЕ ДРУГО УЧИЛИЩЕ!!!!!!!!!ЩЕ МИЕ ДОКАТО Е ЖИВ НУЖНИЦИТЕ В ПЛОВДИВ И ЩЕ РОВИ В КОФИТЕ ЗА БОКЛУК КАТО ПРИЯТЕЛКАТА МУ МАРИЙКА!!!!!!!!

Анонимен каза...


До лудата с удивителните:


Вторият Ви пореден коментар показва само колко е отчаяно положението около "любимата Ви директорка".
Жалко само, че не се явяватe в съда, да защитите "любимата Ви директорка", та позорът да е пълен.

Анонимен каза...

Грънчаров си няма друга работа, освен с простотии да се занимава и сам да си пише коментарите, уж някои друг ги пише,за да защитава себе си!!!
Учителката с удивителните е напълно права,философа всички го имаме за луд и не му обръщаме внимание!!! Кучето си лае, а кервана си върви!!!
Познавам в едно училище как една учителка която преподаваше руски език, за да си запълни норматива и дадоха часове по философия и се справяше отлично, но тази учителка се пенсионира вече в една селска гимназия преподаваше, така че тоя тъп предмет и без мислен и скучен може всеки да го преподава дори учителка по БЕЛ или математика. Там само глупости има кои бил Сократ, Ницше и така нататък, е такива простотии. Да махнат тази излишна учебна дисциплина да се изучава повече БЕЛ, математика, биология, е такива полезни дисциплини, смислени!!!

Анонимен каза...

Като получи решението на ВКС и пише, че другаря Грънчаров няма правото вече да преподава никъде ще се огледа сам. Ще пуснат заповеди в РУО и по всички училища, лицето Грънчаров никъде да не се назначава за учител по философия и гражданско образование и тогава той ще си философства у дома сам и ще се жалва на фейсбука, че е безработен, че не го взимат никъде учител.Докато не спре да обижда хората и да оплюва директорките ще е на този хал от акъла му, щото е много умен! Умните които си мълчът ще си работят, а тези дето дрънкат ще са безработни и накрая клошари, ще му вземат и апартамента накрая за да плати разноските по делото, че го е загубил! Така ще стане на края на 100 % с неговия акъл и характер до там я издокара!

Анонимен каза...

Здравейте г-н Грънчаров! Съветвах се с една адвокатка моя приятелка, разказах и всичко за Вас, тя ми каза, че делото от Върховния съд ще го спечелите във ваша полза. Но адвокатката казва да ви предам, че и да ви върнат там на работа, Вие няма да имате нищо добро с тази зла директорка. Затова е най-добре тя ви съветва като ви върне съда, вие сам да пуснете молба за напускане от ПГЕЕ и да отидете в друго училище, така ще избегнете конфликтите с директорката,иначе, ако останете там, пак ще си имате доста нерви и проблеми с лош човек не се работи, убийствена ще ви е средата там с злите ви колежки и лошата директорка, затова Ви съветвам да послушате съвета на моята приятелка адвокатката да постъпите по разумния начин! Успех ви желая!

Ангел Грънчаров каза...

Другарките побесняха съвсем. Не само Грънчаров бил вреден, лош и не знам си какъв но и самата философия била излишна, вредна, ненужна и трябвало да се махне от програмите. Без да искат тия другарки показаха къде ги стяга чепикът: според тях самото мислене е вредно, ненужно, а пък мислещите личности са още по-вредни и ненужни! И трябва да се премахнат. Ето ви сталинизъм-комунизъм в своя първичен, неподправен вид. Човекът според него е комуноид, който изобщо не мисли! Прекрасна илюстрация на такава теза са излиянията на въпросните другарки.

Анонимен каза...

Защо ние трябва да им предаваме новостите и то без да го желаят? Не са ли длъжни според теб те да следят, да са информирани как ще се осъществят промените, дори да обучават и учителите? Ами като не могат и не знаят какво да правят, за да се подобри образователния процес, да отстъпят мястото си на някой, който знае и може! Значи те си ходят формално на работа, спъват процеса на развитие с незнанието си, там са само да получават заплати ли? Те дори не са в състояние да изслушат някого, а за дебати още не са готови, трябва да влязат в релси и тогава.

Това става с обучение, курсове, семинари, специализации, открити уроци... Ти въвеждаш каквото трябва, те как ти се отплащат? Уволняват те, нарочи те за луд директорката ти. Същите неща, които правиш, ще бъдат въведени скоро, обаче от тях, не от теб. Всичко им е толкова закъсняло, хаотично, никаква организация и нула амбиция. Ако искат да им помогнеш, трябва да ти заплатят, а не да те съсипват по всякакви начини. Според мен трябва единствено да получиш разрешение да експериментираш, за да можеш да си работиш спокойно. Като не искат да дебатират и да се срещат с хора, които имат опит и идеи, остави ги да се провалят. Разбери, те не искат да работят, не четат, не следят, занимават се с измислени и безполезни мероприятия, за да отчитат някаква дейност.

Maria Vassileva

Ангел Грънчаров каза...

Мария, напълно права си: на възлови позиции в образованието ни са сложени инертни, неинициативни, невежи хора с крайно остарели и негодни представи, които само пречат и вредят, нищо не допринасят; разбира се, че тия хора трябва да бъдат махнати, та да се отприщят промените; те са нещо като бент, който задържа хода на промяната. Да, но кой да ги махне като висшестоящите в МОН са абсолютно същите?! Разбира се, нормалният начин е промяна в политическото ръководство на страната - когато на власт в държавата ни дойдат способни, отговорни, разбиращи нещата политици от десните демократични сили; а това може да стане само ако мнозинството от гражданите осъзнае, че е гибелно страната ни да се ръководи от невежи и некомпетентни менте-политици като Боко Борисов, който хал-хабер си няма какво трябва да се прави в образователната област, камо ли пък да има волята да го направи. Той направи едно нещо: увеличи заплатите на учителите, т.е. наля нов бетон в статуквото, щото с тия пари той плати на учителите за послушанието, за търпеливостта, за това, че поддържат така вредната за младите и за страната ни като цяло анахронична система, пропиляваща човешкия потенциал на нацията ни.