Представена публикация

За всички, които се интересуват от моите коментари, беседи и от дискусиите, в които участвам!

Съобщавам, че всеки, който иска да следи моите всекидневни коментари и анализи, може да го прави като посещава редовно моята страница във фе...

вторник, 24 септември 2019 г.

"Кръглата маса" по реалната демократизация на пловдивското образование ще има безкрайно благотворен катарзистичен ефект!


В отговор на съобщение от РУО-Пловдив (виж: Кои ще бъдат въпросите, които небезразличните граждани ще поставят на управляващите пловдивското образование?) групата на небезразличните граждани след консултации в своите среди реши да напише и да изпрати надлежният отговор (аз тук давам свой вариант за такъв!):

До г-жа Иванка Киркова, Началник на РУО-Пловдив,
До г-н Красимир Вълчев, Министър на образованието и науката,
До г-жа Соня Киркова, Директор на Хуманитарна гимназия "Св.Св. Кирил и Методий" - гр. Пловдив
До г-жа Стоянка Анастасова, Директор на ПГЕЕ ("ТЕТ Ленин") в Пловдив
До г-н Борислав Стаматов, омбудсман на Пловдив
До доц. д-р Диана Ковачева, омбудсман на България
ДО ВСИЧКИ МЕДИИ

ПРЕДЛОЖЕНИЕ ПОД ФОРМАТА НА ОТВОРЕНО ПИСМО (Проект!)

от групата на гражданите, небезазлични към проблемите на българското образование

Уважаема госпожо Началник,

След като се консултирахме помежду си Ви отговаряме по следния начин на последното съобщение от РУО-Пловдив относно датата, на която ще се открие работата на иницираната от нас "кръгла маса" по реалната демократизация на отношенията в пловдивското образование:

1.) На мнозина от най-активните небезразлични граждани предложената от Вашия екип дата 26 септември 2019 г. не е удобна и подходяща, просто те няма да могат да дойдат и да участват. По тази причина ни се налага да предложим следващия ден, именно 27 септември (това е ден петък) като значително по-подходящ. Ще се радваме тази незначителна корекция на деня на откриването на работата на нашето съвместно мероприятие да е приемлива и за екипа на РУО-Пловдив, а също и за поканените от нас директори на училища. За часа нямаме възражения, нека да си остане 17.30.

2.) Смятаме също, че времетраенето на срещата, което предлагате, а именно 45 минути, е прекалено малко, ние смятаме, че не е необходимо да се слага такава времева граница; представете си, си че сме започнали истински плодотворна дискусия точно когато времето изтича, нима трябва да я прекратим и да си отидем съвсем разочаровани че не сме постигнали нищо значимо и съществено?! Предлагаме такова времево ограничение да отпадне, тоест предлагаме да приключваме работата си по взаимно съгласие, т.е. когато и двете страни се съгласят, че достатъчно сме работили та да си дадем почивка или пък да пренесем работата си за следващата среща. Ние не искаме просто формално "да отчетем дейност", а да свършим някаква важна и отговорна работа, поради което, предполагаме, ще ни се наложи да се срещаме многократно и да дебатираме не само продължително, но и разгорещено, сиреч истински. Предлагаме също в края на всяка среща със взаимно съгласие да определяме датата и часа, когато ще продължим работата си. Нека за всяко нещо ние, небезразличните към проблемите на образованието граждани-данъкоплатци, и вие, управляващите пловдивското образование, да се споразумяваме чрез преговори и с консенсус, смятаме, че това предложение е не само логично, но и напълно демократично. Налага ни се да проправяме пътища и даваме пример, достоен за следване, работата ни няма да бъде малко, нито ще бъде лека, нека да я изпълним съвсем качествено, нека да на се изложим!

3.) Относно състава на преговарящите на "кръглата маса" делегации всяка страна нека да си решава сама този въпрос, но това не пречи другата страна да прави предложения за включването на други лица (така например ние предложихме директорите на две елитни пловдивски гимназии, на които даваме шанс да участват в началото на разгръщането на процеси, които могат да доведат до поврат към добро в образователната сфера). От наша страна ние ще дадем възможност на всеки гражданин, който не е безразличен към проблемите на образованието, да има възможността да участва и да се изкаже. В този смисъл нека да няма числово ограничение на състава на двете преговарящи делегации. Но поне 5 човека от всяка страна смятаме, че са напълно достатъчни. Нека да има възможността и за наблюдатели, за публика, нека интересуващите се да могат също да дойдат и и при интерес да чуят какво ще обсъждаме. При царящото в града ни кошмарно безразличие смятаме, че желаещите да се възползват едва ли ще бъдат много. От само себе си разбира, че журналисти и репортери следва да имат възможността да отразят за обществото и да увековечат нашето тъй народополезно дело.


4.) Предлагате ни да направим списъче с темите и проблемите, които смятаме, че е добре да бъдат поставени на нашата първа среща. Мисля че от нашата тъй продължителна кореспонденция (от нашата продължила тъй дълго, за жалост, чисто епистоларна "кръгла маса"!) проблемите, които има да решаваме, се очертаха достатъчно плътно и зримо дори. По тази причина сега не е нужно отново и отново да ги повтаряме - защото рискуваме да пропуснем някой. Общата тематика е ясно каква: ние, небезразличните граждани, имаме претенции към вас, властващите, относно начина, по който упражнявате властта, не сме доволни от атмосферата, която цари в самите училищни общности поради властовата хегемония (диктата) и авторитаризма на самозабравилите се директори, не сме доволни също така и от начина, по който висшестоящите длъжностни лица в йерархията на МОН реагираха на нашите безбройни сигнали за злоупотреби с власт, за безпрецедентни рецидиви на груб административен произвол, за репресии над новаторски и творчески мислещи и действащи дейци на образованието, за беззакония и безобразия, които са недопустими в нашия тъй напреднал и демократичен 21-ви век; не сме доволни също от начина, по който "се изпълнява" (по-точно казано: не се изпълнява!) новия, по-прогресивен закон за образованието, смятаме, че властващата образователна бюрокрация се опита да осуети регламентираните в него промени и да изтълкува всичко в своя егоистичен кастов интерес, влязъл в остро противоречие с същностния държавен и народен интерес; безброй пъти ви питахме: докога българското образование ще продължи да съществува в тъй отеснялата му, задушаваща го "дреха" (или по-добре казано: в "усмирителната риза"!) на една социалистическа по естеството си система на регулиране на отношенията, която не допуска никаква свобода и инициатива отдолу, а ако някой деец на образованието позволи да се държи по съвременния начин, то бранителите на статуквото мигновено го опраскват и дори остракират от системата, вдъхновявани от сталиновия девиз: "Есть человека, есть проблема, нет человека - нет проблемы!", случаят с двукратното опраскване на учителя по философия и гражданско образование от пловдивската ПГЕЕ "ТЕТ Ленин" е особено драстичен и е пример за безпрецедентно вулгарен и волунтаристичен директорски произвол. Та виждате, че темите и проблемите са безброй, нека на нашите работни заседания да разговаряме по тях пределно честно и свободно, вярваме, че вие самите имате интерес от това, ала, за жалост, не го съзнавате още. Няма да превърнем нашата "кръгла маса" в нещо като "народен съд" над провинилите се властници, не се притеснявайте толкова по този пункт (Ние, за разлика от вас, сме доказани демократи!). Но сме твърдо убедени, че на нея трябва да си кажем очи в очи всичко онова, което ние ви казвахме, а вие до този момент се правехте на изоглавени и на глухи, преструвахте че изобщо не ни чувате (водени явно от свещения принцип "Кучетата си лаят, керванът си върви!"), бидейки овладени от съзнанието за някакво мнимо властово превъзходство; доста обаче сте се объркали, ние, народът, сме властта, нали така, нали и вие поне на думи приемате основния принцип на демокрацията?!

Толкова засега защото съобщението ни стана доста дълго. Имаме какво да ви кажем, ще се радваме да започнете да отговаряте все в същата тоналност, а именно пределно честно и откровено (а не да се опитвате да ни лъжете, както, за жалост, процедирахте досега!). Ще имате шанса да осъзнаете и да признаете грешките си и дори да се покаете за стореното. Това "мероприятие", така да се каже, ще има безкрайно благотворен очистителен или катарзистичен ефект, молим ви да не се плашите от шанса, който ние, гражданите, поради благородството си, ви даваме: да освободите душите си от задушаващите ви догми, предразсъдъци, мании и прочие.

Господин Министре, защо не уважите с присъствието си откриването на нашето тъй значимо и революционно даже събитие?! Уверявам ви, няма да съжалявате! Прочее, заради това, че стоящите върха на пирамидата в МОН не си свършиха прилично работата и поради тази причина носят главната вина за случилото се, Вие просто сте длъжен да дойдете на нашата "кръгла маса"! Същото се отнася и за г-н и г-жа обмудманите респективно на Пловдив и на България, заповядайте и Вие, вашето присъствие е не просто желателно, но и наложително: защото много ще можете да помогнете в нелеката ни работа и борба за народния интерес, а такова, прощавайте, Ви е задължението!

До петък! Желаем ви успешна и плодотворна седмица!

С уважение: групата на небезразличните граждани

ЗАБЕЛЕЖКА: Поради краткото или малкото време бях оторизиран от групата този път аз да публикувам текста на това писмо (с оглед гражданите и властващите да могат още днес да се запознаят с него, евентуално да внесат и свои предложения за подобряване на текста!), а пък колегата-блогър Ники Димов, живот и здраве да е, ще го внесе или изпрати по подобаващия начин още довечера! Хубав ден ви желая, бъдете здрави!

Освен това смятам, че нашият "Картаген" - масовото българско безразличие спрямо истината и свободата! - е крайно време да бъде разрушен...

Търсете по книжарниците книгата на философа Ангел Грънчаров БЪЛГАРСКАТА ДУША И СЪДБА (с подзаглавие Идеи към нашата философия на живота, историята и съвременността), 12.00 лв., изд. ИЗТОК-ЗАПАД, 2007 г., разм. 20/14 см., мека подвързия, ISBN 978-954-321-375-7, 354 стр. Книгата е новаторски опит за по-цялостно представяне и описание на битуващите в нашето съзнание исторически и "народопсихологични" комплекси, които определят и нашите реакции спрямо съвременните реалности на живота ни. Авторът търси смисъла, който се крие в случващото се с нас самите, изхождайки от предпоставката, че ясното съзнание за това какви сме като индивиди и като нация е основа на така необходимата ни промяна към по-добро. А този е залогът за бъдещия ни просперитет.

3 коментара:

Анонимен каза...

Грънчо, мижитурко комунистическа, защо пишеш мерзости след смъртта на проф. Вучков? Защо не зададе въпросите си приживе? Защо не отиде и не му ги зададе в очите?
Грънчо, издишаш. Ще дойда на кръглата маса. И тогава няма да можеш да избягаш от дебата лице в лице.
Никакъв философ не си. Истинските философи не бягат от дебати, нали така?
Вземи и всичките си любовници и поддръжници, миришещи на пръст. Дебатът ще бъде на каквато тема ти искаш. Подготвен съм по всички.
На 26 или 27, в зависимост от датата, ще те чакам пред РУО-Пловдив.
Понимаешь теперь меня, дурак?
Найден Георгиев - Учител по БЕЛ, разумен гражданин на Република България, твой наставник в структурите на БКП и уважаван член на Учителската гилдия

Ангел Грънчаров каза...

Другарко, казах Ви, че непиенето на предписаните от лекаря хапчета води не само до умствена непълноценност, но и до крайно озлобяване. Пийте си пустите хапчета, мама му стара!

Анонимен каза...

Добър ден ,
изпращаме Ви входящ номер АД-02-734/ 25.09.2019 .

Таня Попова
технически-сътрудник
касиер-деловодител
РУО Пловдив