Майки организират протест заради зачестилите случаи на насилие в детски градини и ясли. Те се събират в 11 часа пред сградата на общинските дирекции "Образование" и "Здравеопазване". (Прочети ЦЕЛИЯ ТЕКСТ и виж ВИДЕОТО)
КРАТЪК МОЙ КОМЕНТАР: Агресията в училищата се дължи на... несвободата в тях, дължи се, респективно, на неадекватния административен и команден подход, който поставя учители и ученици в една нечовешка ситуация, в която те взаимно не зачитат личността си, взаимно се унижават, а този именно е източника на агресията. Ако в училищата се породи една адекватна на човека и човечността, иначе казано, свободна и човешка ситуация, на тази база непременно ще изчезне и агресивността, насилието; в момента самата образователна система е базирана на агресията, на насилието, то е неин принцип, как тогава искате в нея да няма агресия?!
Системата приписва на учителите да бъдат агресивни спрямо учениците, да ги принуждават да учат, е, в замяна на тази агресия те от страна на учениците получават също агресия; веригата на злото в училищата няма да се прекъсне докато не се смени коренно принципа на тяхната организация, подхода и пр. Като се откажем от несвободата, като тръгнем по пътя на свободата ще стъпим на здрава основа и нещата ще придобият своя естествен и човечен характер. Това са толкова прости неща, че ми е вече неудобно да ги повтарям, ала те масово не се разбират. У нас свободата се асоциира с... анархията, с безредието, а това не е така: истински здрав (и човечен, демократичен, свободен, на основата на самоорганизацията, саморегулирането, самодисциплината и пр.) ред може да възникне само благодарение на свободата, на нейната почва.
Освен това аз, Ангел Грънчаров, се чувствам длъжен отново да ви напомня, че нашият "български" Картаген е крайно време да бъде разрушен...
Търсете по книжарниците забележителната книга на философа Ангел Грънчаров ТАЙНСТВОТО НА ЖИВОТА: Въведение в практическата философия, изд. ИЗТОК-ЗАПАД, 2006 г., разм. 20/14 см., мека подвързия, ISBN-13: 978-954-321-246-0, ISBN-10: 954-321-246-5, 317 стр., 10.00 лв. Авторът тръгва от простия факт, че човекът е живот, че ние сме живи и влюбени в живота същества, от което следва, че по никой начин не бива да му изневеряваме: да си мислим, че сме “нещо повече от това”, че сме “нещо повече от него”. Но човекът е и разбиращо същество, което значи, че не се задоволява с “простата даденост” на непосредствения живот, а непрекъснато търси смисъла, неговата ценност за нас самите. Оказва се, че ние живеем като че ли само затова непрекъснато да търсим себе си, което, от друга страна погледнато, означава, че постигаме себе си само когато свободно “правим” себе си, своето бъдеще, а значи и съдбата си. Пътят на живота у човека изцяло съвпада с пътуването към самия себе си, от което не можем да се откажем...
Учителят е този, който трябва да предизвика интереса на учениците към дадената тема, която преподава. Децата не са виновни, ако не внимават в час или не учат по дадения предмет. Възрастните имат далеч по-голям житейски опит от тях и са длъжни да намерят път към детската душа. Казвам го от опит и като учител и като родител и като дете от семейство на няколко поколения учители :) Моят учител по математика в гимназия "Лиляна Димитрова" понякога цял час решаваше на дъската само една единствена геометрична задача, с точен чертеж, цветни тебешири и с разяснения, така че всеки да разбере за какво става въпрос /математическа паралелка/ След години на практическия ми изпит в университета ме попитаха: "Вие да не сте ученичка на г-н Петров?" 😜 Изключителен! Незаменим!
ОтговорИзтриванеUlyana Daskalova
как така "несвобода", нали сме СВОБОДНИ, няма догми, няма пропаганда, има ДЕМОКРАЦИЯ!!!!!!1
ОтговорИзтриванеБлага Кирилова · Приятели с Anton Kutev и 1 other
Не сме свободни. Напротив, несвободни сме. Ония, които си мислят, че са свободни, го правят просто защото не знаят що е свобода. Малцина са тия у нас, които разбират свободата и живеят като автентично свободни хора...
ОтговорИзтриванепонеже непрекъснато ни представт Америка за символ на свободата, защо тогава през ден чуваме, че там в училищата се стрелят и убиват. Та нали те са свободни. И дали това,което се случва в нашите училища не е по образец от Америка. Защото, когато аз бях дете, пък и по-касно, когато моите деца бяха ученици, не сме чували за такива ексцесии в училищата, а всички казват, че тогава сме били най-несвободни. Как за 27 години не успяхме да се освободим от несвободата си?! Този проблем живо ме интересува, защото повече от 30 години работих в образовнието и видях как постепенно всичко се променяше- ред,дисциплина, мотивация и в учители и в ученици, отношениея, та стигнахме до тук в училище да се убиват деца, да не говорим,че сме на първо място по неграмотни.
ОтговорИзтриванеБлага Кирилова · Приятели с Anton Kutev и 1 other
Госпожо Блага Кирилова, представите Ви са твърде объркани, до степента да си представяте всичко точно наопаки на реалното, на истинското. Намесихте Америка, а интересно защо не казвате нищичко за съветската система, която беше внедрена у нас след 1944 г., за чисто казармения модел, благодарение на който стигнахме до положението, в което сме сега. По Вашата представя "идеалния казармен ред" в наште училища се е развалил благодарение на "проклетата свобода", нали така? А нещата стоят точно наопаки на Вашата представа. Истината е съвсем друга.
ОтговорИзтриване