tag:blogger.com,1999:blog-8976651941941288673.post327133931439242197..comments2024-03-29T06:05:19.029+02:00Comments on HUMANUS Academy: Не става дума за "изолирани явления" или "отделно взети случаи", а за всеобщо течащ болезнотворен процес на общностния организъмАнгел Грънчаровhttp://www.blogger.com/profile/05514307908892294436noreply@blogger.comBlogger3125tag:blogger.com,1999:blog-8976651941941288673.post-45312414904461558852014-03-09T15:48:01.397+02:002014-03-09T15:48:01.397+02:00Млади хора, накъде върви това общество и тази държ...Млади хора, накъде върви това общество и тази държава? Развихрили се комплексари като тази директорка (защото много са такива като вея - всеки се сипят нови и нови примери по ТV)!<br /><br />Млади хора, ДОКОГА ЩЕ ТЪРПИТЕ?<br />Такива комплексирани субекти унищожават всичко стойностно в образованието! В сегашните училища на България се подготвят само обслужващ персонал за настоящите и бъдещите собственици на благата на България!<br /><br />Ако има малко останали четящи - прочетете КАЛКИ - един роман-прогноза! Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8976651941941288673.post-35679443271132706932014-03-05T16:07:02.022+02:002014-03-05T16:07:02.022+02:00Нелека, но възможна за решаване задача
Ако съзнан...Нелека, но възможна за решаване задача<br /><br />Ако съзнанието на колектива и директорите беше на нужната висота, тези проблеми нямаше да съществуват, или поне нямаше да са толкова сложни за решаване. Така че задачата трябва да се решава отгоре надолу. <br />Директорът да поеме занемарените си задължения по спазване Училищния правилник, осигуряване необходимите условия за протичане на учебния процес, следене за реда и дисциплината на ученици и учители, налагане на наказания, своевременно решаване на възникнали конфликти на всички нива- ръководство-учители, учители-ученици и всякакви междуличностни конфликти, включително обслужващ персонал, родители. Ако не е в състояние да си изпълни задълженията или не ги решава ефикасно, може да се създаде с предложения на учителите комисия за решаване междуличностни конфликти, в която да участват задължително училищния психолог или педагог (такъв, надявам се, има) и Г-н Грънчаров, като инициатор, с многобройни писмени обръщения към Директора и колегията, психолог, писател и обществен деятел. Налага се незабавна среща с родителите на провинили се ученици от комисията за работа с трудни ученици / противообществени прояви.<br />Нещо много важно- едва ли има Директор, който да не застане на страната на учителя при толкова явни нарушения, като описаните от Г-н Грънчаров. Привикването на учениците в Директорския кабинет винаги е играло и ще играе своята положителна роля, там директорът по принцип е на страната на учителя. Друг е въпросът какво ще си кажат Директорът и Учителят насаме, без ученика.<br />Педагогическият състав да излезе от летаргията си и чиновническото отношение към работата на учител-педагог-възпитател и да влезе в крачка с повелите на деня. Да излезе наяве истинската картина на дисциплината в учебните часове и ако се справя с дисциплината конкретен учител, то нека сподели с останалите как го прави. В представянето на истинската картина решаваща роля трябва да поемат учениците, чрез анонимна анкета, направена от училищния педагог/психолог в часа на класния ръководител. Нека учениците сами изброят нарушенията си и се направи обстоен анализ, класифициране на нарушенията и съответно прилагане наказания задължително, от всички членове на колектива –за едно и също нарушение- еднакво наказание от страна на всеки учител в училището.<br />Примерно: етюд номер 1- ученикът дъвчи дъвка в час, 2-влиза закъснял със закуска, 3- говори със съученици, 4- не носи нужните пособия, 5- пречи на учителя, 6- подсказва/преписва, 7- държи непристоен тон, 8- влиза в пререкание с учителя- 9- напуска самоволно и т. н. Не е трудно, по дяволите, да се направи списък на всички дяволии и определянето им като тежест степен 1, 2, 3 .......със съответна мярка-наказание според тежестта, определена от Педагогическия съвет.<br />Педагогическият съвет има право да приема свой собствен Правилник за реда и наказанията на учениците в началото на годината, а нищо не пречи в течение на годината да се правят промени в него. Нещата в случая не зависят от стоящи по- горе началници. Все някой има съпруг или съпруга, работещ в друго училище. Отделете време да видите техните правилници и наказания. Колегите по чужди езици нека проверят как стоят нещата в съответните страни.<br />Успех! Нужни са ви само малко повече загриженост, организация и единност за да се справите, дори в условията на всеобщия хаос и анархия на днешна България.<br />Мария Василева<br /><br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8976651941941288673.post-37779405386250126742014-03-05T08:07:53.970+02:002014-03-05T08:07:53.970+02:00Е, най-после! В това училище най-после се постъпи ...Е, най-после! В това училище най-после се постъпи както трябва с младеж, който не знае защо го посещава. Смея да се надявам, че ще се стигне и до предлаганата от Г-н Гръчаров широка дискусия на въпросите в отношенията "учител/ученик", още повече че те са били и ще бъдат винаги актуални. Необходимо е за това да се отдели и достатъчно време. Защо уважаваната Г-жа директор не обяви един ден за не учебен? Тя има такива права. В този ден да се проведе и този дебат, за който да бъдат поканени представители на учениците, родителите и, защо не, бивши учители доказали навремето професионалните си умения. Но, всичко е в ръцете на Г-жа директорката на училището ....Anonymousnoreply@blogger.com