tag:blogger.com,1999:blog-8976651941941288673.post8098542562057985597..comments2024-03-28T14:02:06.576+02:00Comments on HUMANUS Academy: Ще се радвам в моите непрестанни усилия за постигане на повече разум в живота ни да не си остана все толкова самотенАнгел Грънчаровhttp://www.blogger.com/profile/05514307908892294436noreply@blogger.comBlogger8125tag:blogger.com,1999:blog-8976651941941288673.post-3648359600557311312017-03-17T21:15:39.322+02:002017-03-17T21:15:39.322+02:00Я помислете още веднъж, таваришч, дали проблемите ...Я помислете още веднъж, таваришч, дали проблемите на Аристотел са по-големи от моите?Ангел Грънчаровhttps://www.blogger.com/profile/05514307908892294436noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8976651941941288673.post-70755629639017004552017-03-17T14:03:56.099+02:002017-03-17T14:03:56.099+02:00Аристотел е имал далеч по големи проблеми от вашит...Аристотел е имал далеч по големи проблеми от вашите. Изгонен от държавната власт в Атина, подозиран за македонски агент, и умрял в изгнание...Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8976651941941288673.post-82174880270915590292017-03-17T13:43:14.796+02:002017-03-17T13:43:14.796+02:00Таваришч, моята работа като философ е да помагам н...Таваришч, моята работа като философ е да помагам на хората да разберат някои прости истини; е, аз това правя. Изпълнявам си дълга, както аз го разбирам. Имам ли свободата сам да решавам какво да правя? Е, какво толкова Ви вълнува това, че съм си бил, видите ли, губил "непродуктивно" енергията. Ами ако моето писане спомогне за това в съзнанията на повече хора да настъпи известна промяна?! Апропо, какво Ви пречи на Вас да се отдадете на решаването на великите вселенски загадки на философията, а пък мен снизходително да ме оставите да се занимавам аз с каквото съм преценил че трябва?! Аз примерно меся ли Ви се в това, което Вие лично правите?! на какво основание тогава вие ми давате премъдрите си съвети - и при това, както си личи, изобщо не сте положил усилие да сфанете защо правя тия неща, какъв е верният смисъл на моите усилия - в така и така възникналия контекст?! Казвате какво би правил Аристотел, но давате ли си сметка за това, че по времето на Аристотел не е имало никаква образователна администрация, камо ли пък толкова тъпа и агресивна като българската?! Е, колко струва тогава съвета Ви че съм бил длъжен да правя това, което би правил Аристотел?! Прочее, сигурен ли сте, че ако Аристотел беше на моето място нямаше да прави нещо подобно на това, което аз правя?! Откъде-накъде философите, моля Ви се, трябва да се държат така, както повелява някакъв измислен от Вас самия "задължителен философски алгоритъм"?! Давате ли си поне малко сметка колко много сте се объркал в своето разбиране за това що е философия и особено за това какво трябва да правят философите?! Не Ви ли хрумва това, че различните философи се държат доста различно даже и да са живели в една и също епоха??! Е, моята оригиналност и индивидуалност е такава, че аз правя това, което съм преценил, че трябва да го правя?! И какво, нима мислите, че можете да упражните върху мен такъв натиск, че да си зарежа работата и да почна, сякаш съм някаква маймунка, да правя това, което на Вас Ви се чини, че било трябвало да правя?!Ангел Грънчаровhttps://www.blogger.com/profile/05514307908892294436noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8976651941941288673.post-70072356704952415292017-03-17T13:29:49.571+02:002017-03-17T13:29:49.571+02:00Вх. № 471/17.03.2017 г. - ПГЕЕ-ПловдивВх. № 471/17.03.2017 г. - ПГЕЕ-ПловдивAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8976651941941288673.post-57193416385095419172017-03-17T13:29:21.820+02:002017-03-17T13:29:21.820+02:00Вх. № РД-16-4-380/17.03.2017 г.Вх. № РД-16-4-380/17.03.2017 г.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8976651941941288673.post-7197314563119100902017-03-17T13:14:34.289+02:002017-03-17T13:14:34.289+02:00Аз не съм вбесен, напротив, доброжелателно съм нас...Аз не съм вбесен, напротив, доброжелателно съм настроен към Вас. Просто се учудвам на толкова непродуктивно изхабена енергия. Тези неща може да се кажат и с по-малко думи и без тези ежедневни повторения. Вие вече в достатъчна степен изложихте Вашите възгледи за реформа в образованието и педагогиката. Който чул и разбрал - разбрал, който не е разбрал, очевидно няма никога да разбере. Представете си колко много интересни и нерешени философски проблеми и загадки има, над които си струва да се работи, вместо да си губите времето с тези памфлетчета и в безкрайни борби с вятърните мелници на бюрокрацията. При цялата обществена ангажираност философът трябва да запазва дистанция между себе си и света, иначе нещата се израждат в дребни заяждания едва ли не на махленско ниво. Можем ли да си представим, че Аристотел ще пише например за „11-ти ж-клас“? <br /><br />Аристотел:<br /><br />Крометого, с людьми высокопоставленными и удачливыми величавые держатся величественно, а со средними - умеренно, ибо превосходство над первыми трудно и производит впечатление, а над последними не составляет труда; и если возноситься над первыми отнюдь не низко, то над людьми убогими гадко (phortikon), так же как выказывать силу на немощных.<br />ВЕЛИЧАВЫЙ НЕ ГОНИТСЯ ЗА ТЕМ, ЧТО ПОЧЕТНО, И ЗА ТЕМ, В ЧЕМ ПЕРВЕНСТВУЮТ ДРУГИЕ; ОН ПРАЗДЕН И НЕТОРОПЛИВ, ПОКУДА РЕЧЬ НЕ ИДЕТ О ВЕЛИКОЙ ЧЕСТИ ИЛИ [ВЕЛИКОМ] ДЕЛЕ; ОН ДЕЯТЕЛЕН (PRAKTIKOS) В НЕМНОГИХ, ОДНАКО ВЕЛИКИХ И СЛАВНЫХ [ДЕЛАХ]. Ненависть его и дружба необходимо должны быть явными (ведь и таиться, и правде уделять меньше внимания, чем молве, свойственно робкому); и говорит,<br />и действует он явно (он свободен в речах, потому что презирает трусов, и он правдив [всегда], за исключением притворства перед толпой.<br />Он не способен [приспосабливать свою] жизнь к иному человеку, за исключением друга, ведь это рабская способность, недаром подхалимы [бывают] из прислуги и убогие - подхалимы. Его нелегко удивить, ибо ничто не [кажется] ему великим. ОН И НЕ ЗЛОПАМЯТЕН: ВЕЛИЧАВОМУ ВООБЩЕ НЕ СВОЙСТВЕННО КОМУ-ТО ЧТО-ТО ПРИПОМИНАТЬ, ОСОБЕННО КОГДА [РЕЧЬ ИДЕТ О ПРИЧИНЕННОМ ЕМУ] ЗЛЕ, СКОРЕЕ, ЕМУ<br />СВОЙСТВЕННО НЕ ЗАМЕЧАТЬ ЭТОГО. ОН НЕ ОБСУЖДАЕТ ЛЮДЕЙ (anthropologos), ибо не станет говорить ни о себе, ни о другом; право же, ему нет дела ни до похвал себе, ни до осуждения<br />других, и в свою очередь он скуп на похвалы. По той же причине ОН НЕ ЗЛОСЛОВИТ ДАЖЕ О ВРАГАХ, РАЗВЕ ТОЛЬКО КОГДА, ПРЕЗИРАЯ ИХ, ХОЧЕТ ОСКОРБИТЬ.<br />МЕНЕЕ ВСЕГО ОН СКЛОНЕН ГОРЕВАТЬ И ПРОСИТЬ ПОМОЩИ В СВЯЗИ С [ПОВСЕДНЕВНЫМИ] - НЕОБХОДИМЫМИ ИЛИ МАЛОЗНАЧИТЕЛЬНЫМИ - ДЕЛАМИ, ИБО ТАК ВЕДЕТ СЕБЯ ТОТ, КОМУ ОНИ ВАЖНЫ.<br />И тот, кто величав, склонен владеть прекрасными и невыгодными вещами, а не выгодными и для чего-нибудь полезными, так как самодостаточному первое более свойственно.<br />Принято считать, что в движениях величавый человек бывает неспешен, голос у него глубокий, а речь уверенная, ибо не станет торопиться тот, кому мало что важно, и повышать голос тот, кто ничего не признает великим; а крикливость и поспешность от этого [ - от того, что все кажется важным и значительным].<br /><br /><br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8976651941941288673.post-38182230147594942712017-03-17T10:28:26.615+02:002017-03-17T10:28:26.615+02:00Таваришч, радвам се, че успях да Ви вбеся :-) Ето ...Таваришч, радвам се, че успях да Ви вбеся :-) Ето че си изгубихте спокойствието, да се надяваме, че на тази база некой ден ще успеете и да сфанете смисъла на това, което правя. Щот до този момент това не Ви се удава. Второ, недейте да говорите какво подобавало да правят философите щото това, което казвате, показва единствено това, че хал-хабер си нямате от това що е философия. Просто страдате от една учебникарска повърхностна представа за философията, докато моя милост издига философията до непостижими от Вашата тъй бедна представа висоти.Ангел Грънчаровhttps://www.blogger.com/profile/05514307908892294436noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8976651941941288673.post-55060457065280144202017-03-17T10:20:38.831+02:002017-03-17T10:20:38.831+02:00„Налага ми се да напиша“, „Налага ми се да напиша“...„Налага ми се да напиша“, „Налага ми се да напиша“, „Налага ми се да напиша“, „Налага ми се да напиша“, „Налага ми се да напиша“… „непосредствена и практическа реална демократизация на отношенията“, „непосредствена и практическа реална демократизация на отношенията“, „непосредствена и практическа реална демократизация на отношенията“ и т.н. ден след ден до безкрайност. Не Ви и се струва, че всичко, което е можело да бъда казано и написано по темата, вече е казано и написано? Освен това е странно един философ да се занимава с подобни микроскопични детайли и да се задълбочава в плиткостите. Това е най-сигурният начин да се загуби поглед за големите линии и генерализациите, които именно са същността на философията. На мен ми е трудно да си представя, че ден подир ден бих могъл да пиша подобни досадни повтарящи се изложения.Anonymousnoreply@blogger.com