Страници

неделя, 26 февруари 2017 г.

Позицията на един гражданин по повод безпрецедентния тормоз от страна на хунвейбинстващи ученици над техния учител по философия


По публикацията със заглавие Апотеоз на демокрацията, с който трябва да се гордеем!, в която публикувам свой пореден доклад до Педагогическия съвет на училището, в което работя като учител по философия и до Началника на РУО-Пловдив по повод тежката ситуация в ПГЕЕ-Пловдив, се получи интересен коментар от гражданина В.Петков; публикувам го в отделен постинг понеже смятам, че заслужава да получи по-голяма популярност - и да стигне до адресатите си:

Наистина не бива повече така да се продължава с този клас! И щом ръководството на училището не желае да окаже законното си и правилно възпитателно-управленско влияние върху разума на учениците от него, ако ще те до последния си член да са единни зад мнението, че "Грънчаров е лош преподавател" - което очевидно, категорично и безусловно за всеки честен човек, родител ученик и истински учител и възпитател - не е вярно твърдение! - то, същият честен, добросъвестен и истински Учител и Възпитател, недопустимо и грозно тормозен от този бетонно-монолитен в тъпотата си клас :-), има пълното право да се обърне към прокуратурата за разследване ръководството на училището за недопустимото му нарушаване не само на основните професионално-възпитателни положения, наредби и Правилника за реда в училището, но и престъпно - според съответния член от НК на РБ! И нека видим тогава с новото НС и с новото правителство - как ще си позволи да действа тази прокуратура!

В този, с просто око видно и съвсем очевадно на чия страна е правото и морала и затова недопустим за учениците от 11 Ж клас и за ръководството на ПГЕЕ-Пловдив тъжно-смехотворен случай! Нека отбележа, че последното няма правото да се позовава на твърдението си - Грънчаров, иска свобода на преподаване - получи си я! Какво още иска?! Нямате такова право г-жо Анастасова, да си измивате ръцете с подобни глупотевини! Вашето и право, и задължение е да подкрепите върховия си преподавател, а не да го обструктирате!... Дори да приемем, че съмнението на Ангел Грънчаров за недопустимо скрито насъскване на ученик или ученици от този клас против него от политически мотивирани родители или членове от състава на Педагогическия съвет на гимназията е не реално, е не отговарящо на истината, или просто е трудно доказуемо!


Ами, ако все пак има поне един честен ученик от този клас, който да разкаже... играта !? Пред една независима, авторитетна и съставена от честни хора разследваща комисия такъв ученик спокойно би могъл да проговори...

Що става оттам-нататък не е ли ясно на всеки, със затаен дъх следящ казуса... съдебен заседател, или просто... читател... :-) А, г-жо Анастасова?! Какво тогава, според Вас, би следвало да стане с такива ученици, барабар с родителите им от 11 Ж клас, или с такива членове от Педагогическия съвет на ПГЕЕ-Пловдив! А какво, би следвало да предприемете и без посоченото разследване няма и нужда да обяснявате - съвършено ми е ясно, а се надявам и на всеки почтен, честен и правдолюбив гражданин, родител, педагог и наблюдател на казуса - също!

Действайте, г-жо, нямате време! Или отново уволнявайте върховия си преподавател - ако ви стиска! Или усмирявайте развилнелия се съвсем самозабравено, гаменски и порочно 11 Ж клас! Трети път е видно, че няма!

Или има! Да бъдете изхвърлена от попрището на образованието по абсолютна непригодност за неговото правилно и далеч не само реформиране, но и най-рутинно текущо учебно-възпитателно управление! Къзъм! :-)

Наистина си има граници търпението към глупостта, порочността и към безобразието в отношението спрямо всеки учител! И към Ангел Грънчаров включително! Категорично недопустимо и възмутително е вашето, 11 Ж, знаете ли? Работата ви в часовете на Ангел Грънчаров е стигнала и е опряла до сериозни наказания и до вашето... искрено и пълно покайване!

Това е моето заключение! Ако и да не сте ми го искали... :-) Вярвайте ми! Нямам навика да лъжа! Дотам е стигнала! Наистина!

Владимир Петков

Освен това аз, Ангел Грънчаров, се чувствам длъжен отново да ви напомня, че нашият български Картаген е крайно време да бъде разрушен...

Търсете по книжарниците книгата на философа Ангел Грънчаров БЪЛГАРСКАТА ДУША И СЪДБА (с подзаглавие Идеи към нашата философия на живота, историята и съвременността), 12.00 лв., изд. ИЗТОК-ЗАПАД, 2007 г., разм. 20/14 см., мека подвързия, ISBN 978-954-321-375-7, 354 стр. Книгата е новаторски опит за по-цялостно представяне и описание на битуващите в нашето съзнание исторически и "народопсихологични" комплекси, които определят и нашите реакции спрямо съвременните реалности на живота ни. Авторът търси смисъла, който се крие в случващото се с нас самите, изхождайки от предпоставката, че ясното съзнание за това какви сме като индивиди и като нация е основа на така необходимата ни промяна към по-добро. А този е залогът за бъдещия ни просперитет.

8 коментара:

  1. Анонимен27.02.17 г., 11:21

    Лъжете се, виновен за всичко е учителят, не учениците. И директорката не е виновна за нищо.....

    ОтговорИзтриване
  2. Анонимен28.02.17 г., 0:32

    Учителят е водещата фигура! От него зависи как да мотивира и завладее учениците! И ако всеки учител реши да обучава както му харесва, тогава настъпва анархия! Има учебни планове и програми, които трябва да се изпълняват, за да се получи добър резултат. Ексцентричната приумица на г-н Грънчаров, да провежда часовете по някакъв "революционен" начин, харесван само от него, няма да доведе до никъде.
    Зная, че коментарите се модерират от блогъра и едва ли ще публикува този, което ще е доказателство за манипулативния подход на Грънчаров, но достатъчно е той да го прочете.
    Човек завършил философия, не става автоматично философ, а само УЧИЛ ФИЛОСОФИЯ. Титлата философ я дава историята. Той и Доган е завършил философия. Както и човек притежаващ професионален фотоапарат, не става автоматично професионалист, а само притежател на професионален апарат.
    Толкова енергия хвърлена на вятъра..., ако това е философия - здраве му кажи.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Учениците няма нужда да бъдат завладявани и мотивирани- тоест, манипулирани- да заобичат и да изпълняват. Личността на учителя, неговото поведение и личностни характеристики са това, което привлича в часовете. Но то не е нещо, което учителят си поставя за цел. Изборът е на ученика, съобразно неговите дадености, на кой предмет ще се посвети изцяло и кой ще остане неприоритетен. Учителят открива, развива и насърчава тези, които имат наклонности към неговия предмет. Останалите е достатъчно да се отнасят с уважение, да се събуди чувствителност и любознателност, ако е възможно.
      Човекът, завършил философия наричаме философ, по същата логика, по която наричаме завършилият филология филолог, история- историк, математика- математик.
      Доста задръстено изказване направихте, дано не сте учител...и сравненията не ги бива. Учителят трябва да решава сам как и какво да преподава от своята област. Нека изпълняват спуснати нормативи и учебни планове онези, които не могат сами да се справят, нямат собствено мислене ( приумици) и свой подход ( революционен начин).До никъде ще стигне образованието, ако всички учители като роботи само изпълняват указания, без да мислят.

      Изтриване
  3. Виновен учителя, това е смешно! Поздравявам Владимир Петков за съпричастността и куража да изкаже това мнение. Както винаги, Владимир е пределно честен и с удивително
    чувство за справедливост човек,богата ерудиция, мислещ и действащ! Де да имаше поне 10% такива българи!
    Като не е виновна директорката, кой тогава? Не може в един клас да няма нормални условия за учебен процес и директорката да не прави нищо! Това е нейно задължение и аз не преставам, вече две- три години да се чудя как така здраво се е навързала с инспектори и всякакви по- горни инстанции! Макар че средно статистическият българин не се чуди и ще каже мъдро: " Оо, така е, във всички инстанции на държавата е така, за съжаление няма начин това да се оправи..."
    Не става въпрос тук за безпомощни директори и инспектори, много бързо могат да решат казуса 11 ж. Става въпрос за некадърни директори и инспектори, за един възмутително простоват, назадничав, инертен колектив от тарикати, който или нищо не допринася за обучението и възпитанието, или допринася много, с отрицателен знак.
    Още са болезнено живи спомените и от моето училище, в което учениците ми казваха: " Госпожо, вашите две колежки със същата специалност ви завиждат много и се чудят как да ви злепоставят пред учениците... Госпожо, нямахме ББЦ час, директорите целия час ни разпитваха и търсеха в нещо да ви обвинят...." Казвам го, не за да се похваля с нещо, а за да разкрия на тези, които не са били учители, как вървят нещата в друго, още по- елитно от електротехниката училище в Пловдив. Учениците се насъскват, манипулират се и още как!!! Така от малки се възпитават как в България може да се справя успешно в живота си човек- с премълчаване, пасуване, примиряваме, лицемерничене, нагаждачество, лъжи и фалш. Това е положението в българското образование, повсеместно!
    Грънчаров трябвало да бъде уволнен, бил виновен...Ха- Ха- Ха..! От предшестващи я пост, анонимника, би ли казал в какво по- точно е виновен Грънчаров, за състоянието на българското образование и конкретно за ситуацията в 11-ти "ж"?
    Изкажете се, де, нали сте анонимен, няма страшно от последствия! Тези, които защитавате ръководството, много сте мълчаливи и лаконични,що така, бе??

    ОтговорИзтриване
  4. На анонимника от втория коментар искам да кажа нещичко: таваришч (или другарко), по логиката на Вашето тъй мъдро изказване излиза, че ако на учителя се даде свобода, това щяло било да доведе до анархия, а ако той няма свобода, сиреч, е прост изпълнител на министерските директиви, инструкции, заповеди, наредби, програми и пр., то това ще доведе образованието до невиждан цъфтеж. От тази гледна точка да Ви попитам: в българското образование няма свобода, пита се в такъв случай къде е неговият цъфтеж? Нима не сте наясно с истината за това докъде доведе командната административна система на изцяло несвободното от диктата на държавата образование? До под кривата круша доведе. Да не искате да кажете, че за тоталния провал на тази система на образование е виновен... Грънчаров? :-)

    ОтговорИзтриване
  5. Анонимен28.02.17 г., 16:48

    Както директорът на едно училище е отговорен за цялото училище, така и преподавателят е отговорен за отделния клас!

    ОтговорИзтриване
  6. Виновен учителя, това е смешно! Поздравявам Владимир Петков за съпричастността и куража да изкаже това мнение. Както винаги, Владимир е пределно честен и с удивително
    чувство за справедливост човек,богата ерудиция, мислещ и действащ! Де да имаше поне 10% такива българи!
    Като не е виновна директорката, кой тогава? Не може в един клас да няма нормални условия за учебен процес и директорката да не работи за решаване на проблемите! Това е нейно задължение и аз не преставам, вече две- три години да се чудя как така здраво се е навързала с инспектори и всякакви по- горни инстанции, та още не е наказана за неизпълнение на служебни задължения! Макар че средно статистическият българин не се чуди и ще каже мъдро: " Оо, така е, във всички инстанции на държавата е така, за съжаление няма начин това да се оправи..."
    Тя явно не може да се справи, затова извика на помощ инспектората, но и тя не се справи!
    Не става въпрос тук за безпомощни директори и инспектори, много бързо могат да решат казуса 11 ж ,ако желаят, директорката и инспекторката... Става въпрос и за некадърни директори и инспектори, и за нежелаещи да се справят, защото Грънчаров ги провокира за дебат и е неудобен,става въпрос и за един възмутително простоват, назадничав, инертен колектив от учители-тарикати, който или нищо не допринасят за обучението и възпитанието, или допринасят много, с отрицателен знак. Става въпрос за мързелив клас, проучен да получава оценки без труд, който в момента се бори за това си право. Става въпрос за нехаещи министерства...За много неща става въпрос.
    Още са болезнено живи спомените от
    моето училище, в което учениците ми казваха: " Госпожо, вашите две колежки със същата специалност ви завиждат много и се чудят как да ви злепоставят пред учениците", "Госпожо, нямахме час, директорите целия час ни разпитваха и търсеха в нещо да ви обвинят...." Казвам го, не за да се похваля с нещо, а за да осветля онези, които не са били учители, как вървят нещата и в друго, още по- елитно от електротехникума училище в Пловдив. Учениците се насъскват, обработват се и още как!!! Така от малки се възпитават как в България може да се справя успешно в живота човек- с премълчаване, пасуване, примиряване, лицемерничене, нагаждачество, лъжи и фалш. Това е положението в българското образование, повсеместно!
    Грънчаров трябвало да бъде уволнен, бил виновен...Ха- Ха- Ха..! От предшестващи я пост, анонимника, би ли казал с какво по-точно е виновен Грънчаров, за състоянието на българското образование и конкретно за ситуацията в 11-ти "ж", за ситуацията в този педагогически колектив, този инспекторат, това министерство и тази държава?
    Изкажете се, де, нали сте анонимен, втория коментиращ, няма страшно от последствия! И следващият анонимен, типичен представител на учителското съсловие, на който отговорих, защитете се и вие, та да ви видят хубаво как чинно "разсъждавате" Тези, които сте на страната на ръководството и инспектората, все добри, кадърни учители, много сте мълчаливи и лаконични, що така, бе?


    ОтговорИзтриване
  7. Анонимен1.03.17 г., 13:42

    Не вярвайте на Грънчаров той е психически болен човек и затова умее да лъже много убедително. За нормалните хора всичките му твърдения и описания са пълни фантасмагории и лъжи. Понеже е болен затова и не му обръщаме внимание. Имайте известно разбиране и му съчувствайте, а не го насърчавайте в глупотевините му. Чудя се как директорката проявява такова удивително великодушие и още не го е уволнила......

    ОтговорИзтриване

Ще се радвам ако идването Ви тук пробуди у Вас такова настроение, че все по-често да сте мой гост!

Коментирайте смело, ползвайте се от свободата си. Уважавайте истината, презирайте лъжата и лъжците. Коментарите са напълно свободни, единственият ограничител е Вашето собствено възпитание!

На простаците бих дал съвет изобщо да не идват в блога ми; той не е за тях: с техния свят нямаме нищо общо. Но ако много държат да си показват простотията и мерзавщината, давам им тази възможност - с оглед народът да види какво представляват и по този начин да може да се отврати не само от простаците и мерзавците, но и от простащината и от мерзавщините изобщо!