18:1 Като изговори това, Исус излезе с учениците Си отвъд потока Кедрон, гдето имаше градина, в която влезе Той и учениците Му.
18:2 А и Юда, който Го предаваше, знаеше това място; защото Исус често се събираше там с учениците Си.
18:3 И тъй, Юда като взе една чета войници и служители от главните свещеници и фарисеите, дойде там с фенери, факли и оръжия.
18:4 А Исус като знаеше всичко, което щеше да Го сполети, излезе и им рече: Кого търсите? (ОЩЕ >>>)
Търсете по книжарниците книгата на философа Ангел Грънчаров БЪЛГАРСКАТА ДУША И СЪДБА (с подзаглавие Идеи към нашата философия на живота, историята и съвременността), , 12.00 лв., изд. ИЗТОК-ЗАПАД, 2007 г., разм. 20/14 см., мека подвързия, ISBN 978-954-321-375-7, 354 стр. Книгата е новаторски опит за по-цялостно представяне и описание на битуващите в нашето съзнание исторически и "народопсихологични" комплекси, които са живи и в нашите реакции спрямо съвременните реалности на живота ни.
Авторът търси смисъла, който се крие в случващото се с нас самите, изхождайки от предпоставката, че ясното съзнание за това какви сме като индивиди и като нация е основа на така необходимата ни промяна към по-добро. А този е залогът за бъдещия ни просперитет.
Авторът търси смисъла, който се крие в случващото се с нас самите, изхождайки от предпоставката, че ясното съзнание за това какви сме като индивиди и като нация е основа на така необходимата ни промяна към по-добро. А този е залогът за бъдещия ни просперитет.
Амче кайте се, кой ви пречи. То бива бива надменност и самосъжаление от вас, християните, ама чак пък толкоз...
ОтговорИзтриванеВие, нехристияните, сте безгрешни, тъй ли, вие няма за какво да се покайвате, правилно ли Ви разбрах? :-)
ОтговорИзтриванеДоколкото "грях" е нещо противно на божията воля, грях не съществува, тъй като не съществува божия воля (тъй като не съществува бог).
ОтговорИзтриванеВ този смисъл всички сме безгрешни, вкл. вие и аз.
Вече дали сме вършили лоши дела е друг въпрос и единственият възможен отговор е ДА. Човек трябва да се опитва да върши по-малко лоши дела и повече добри. Елементарно.
Infidel
Да, обаче ония, които нямат чувство за вина - тук спекулацията Ви за греха като "противност на Божията воля" няма място - такива са и с притъпено съзнание за добро и зло. На това основание е напълно възможно подобни хора да подменят мястото на доброто и злото, сиреч, на мястото на доброто да поставят злото. Или, другояче казано, злото да смятат за добро, а доброто - за зло. Да не умеят да различават добро от зло. Да не умеят да различават истина от лъжа, лъжата да смятат за истина, а истината - за лъжа. Да са съвсем объркани хора. Давате ли си сметка до какви ужасии би довело това? Ето, примерно, Вие самият съвсем неоснователно отричате истината, че Бъг съществува, сам не знаете защо го правите, просто изразявате една глупава, неразумна, несмислена емоция. Да кажеш: "няма Бог", е пълна глупост, особено при положение, че не си си направил труда да схванеш какво е това Бог. Тъй че понятието за вина и за грях, при което човек сам, на основата на обективен критерии, се кае за злото, което е причинил, лежи в основата на морала. Неслучайно Достоевски твърди, че оня, който си позволи да каже, че "няма Бог", такъв мигновено ще каже и това, че всичко е позволено. Оня, които си мисли, че всичко е позволено, не умее да различава добро от зло. Така стоят нещата, ако се подложат на известно осмисляне; без осмисляне всичко казано и написано звучи съмсем папагалски...
ОтговорИзтриванеТози коментар бе премахнат от автора.
ОтговорИзтриванеНе твърдя сто процента, че богове няма. Просто НЕ ВИ ВЯРВАМ, че има. Чудно как не можете да го схванете.
ОтговорИзтриванеНе е моя работа да дефинирам вашият бог. Вие ще го дефинирате, ще представите доказателствата си за него, а аз вече ще преценя дали ви вярвам.
Засега не ви вярвам. Нямате добри доказателства. Даже никакви.
Докато намерите такива, приемам, че богове няма.
Infidel
Имам такива доказателства. Не мога да съм Ви виновен аз че сте невежа в тази област. Прочетете съответните глави от моята книга ИЗВОРИТЕ НА ЖИВОТА (с подзаглавие "Вечното в класическата и модерната философия") Също можете да поработите с моята "Лаборатория по философия" (с подзаглавие "Книга за опитващите се да разбират"), в съответната глава - за Божието битие...
ОтговорИзтриванеИма ги и онлайн някъде, поровете се...
ОтговорИзтриванеДа, тичам да чета ТОЧНО вашите книги, как не...
ОтговорИзтриванеКак пък веднъж не препоръчахте на хората нещо, което не е написано от вас... Мигар не знаете, че гордостта е смъртен грях? :))
А у вас е просто смешна. Четете сам книгите си. Аз имам Ръсел, Спиноза, Хюм и други ИСТИНСКИ мислители.
Infidel
Да бе да, чул си имената на Спиноза, Ръсел, Хюм и прочие; да си ги чел: не ти стига пипето да ги прочетеш :-) Пък дори и да си ги прочел, нищичко не си разбрал. За да разбираш философски текстове се иска нещо, от което си кастриран... за жалост, така е, личи си от всяка твоя дума... прочее, не си мисли, че си анонимен, аз зная кой си. Знам ти името, искаш ли да го напиша? Криеш си името, понеже те е срам да се подпишеш под тъпотиите, които бълваш. Щото имаш претенцията да минеш за "учен". Знам те кой си. Ще го кажа когато трябва. Тук, при мен, просто компенсираш все по-засилващото се чувство за непълноценност (няма да казвам каква точно, щото си личи...)
ОтговорИзтриванеДори да знаете името ми, не би трябвало да го разкривате. Колкото и да не сме съгласни с вас по ред въпроси и да се караме, това не означава, че е необходимо да минавате към методи като разкриване на анонимността.
ОтговорИзтриванеТака поне си мисля аз.
Infidel