Страници

петък, 13 април 2012 г.

"Разпъвания" на личности, подобни на Христовото, се случват всеки ден...

Има една хубава българска поговорка, именно поговорката "Де го удряш, де се пука!". Тя е много подходяща за охарактеризиране поведението на моя опонент в дните на страстната седмица г-н Христо Блажев, с който отново започнах една дискусия по въпроси на вярата, Бога и религията, а ето по-долу как той как ми е отвърнал, почетете, подивете се, че такова нещо е възможно; а пък след това ще можете да прочете и моя отговор, който написах специално за това да ядосам този млад страстен човек още повече; ето:

Христо Блажев каза: Г-н Грънчаров, от доста време е ясно, че нямам особено уважение към вас нито заради възрастта ви, нито заради 20-те (!?) книги, които сте написал, защото историята помни стотици автори, изписали десетки хиляди страници с нищоказване. Не казвам, че и вие сте от тях, де, нямам и намерение да проверявам.

Казвам за последен път - не желая да се впускам в безкрайни обяснения с вас и то изключително заради пространните ви писания, основани не на здравия разум, а на нездрава религиозност. (ОЩЕ >>>)


Търсете по книжарниците забележителната книга на философа Ангел Грънчаров ТАЙНСТВОТО НА ЖИВОТА: Въведение в практическата философия, изд. ИЗТОК-ЗАПАД, 2006 г., разм. 20/14 см., мека подвързия, ISBN-13: 978-954-321-246-0, ISBN-10: 954-321-246-5, 317 стр., 10.00 лв. Авторът тръгва от простия факт, че човекът е живот, че ние сме живи и влюбени в живота същества, от което следва, че по никой начин не бива да му изневеряваме: да си мислим, че сме “нещо повече от това”, че сме “нещо повече от него”. Но човекът е и разбиращо същество, което значи, че не се задоволява с “простата даденост” на непосредствения живот, а непрекъснато търси смисъла, неговата ценност за нас самите.

Оказва се, че ние живеем като че ли само затова непрекъснато да търсим себе си, което, от друга страна погледнато, означава, че постигаме себе си само когато свободно “правим” себе си, своето бъдеще, а значи и съдбата си. Пътят на живота у човека изцяло съвпада с пътуването към самия себе си, от което не можем да се откажем...

21 коментара:

  1. Анонимен13.04.12 г., 11:48

    Прав е Блажев. Религиозният ви вой вече взе да става твърде досаден, и още по-лошо, твърда агресивен и отвратителен. Пазете глупавите си суеверия и вярата в богове за себе си. Ние, разумните, живеем в 21 век и не признаваме богове, светини и прочие простотии. Анъдъмо?

    Infidel

    ОтговорИзтриване
  2. Вие, "разумните", откога имате самочувствие за пълна собственост върху разума? :-) Нима го приватизирахте за себе си?! :-) Апропо, бихте ли могъл, драги Infidel, да ми обясните какво разбирате под "разум"?

    ОтговорИзтриване
  3. Анонимен13.04.12 г., 14:33

    Разбира се, но защо да го правя? Аз не съм ви преподавател, нито ми е приятно общуването с вас.

    Infidel

    ОтговорИзтриване
  4. Явно не можете :-) въпросът е твърде интересен за ония, които разбират; самият факт, че бягате така нескопосано от него, показва и илюстрира, че нищичко не разбирате, т.е. претенцията Ви не просто за разумност, но и дори за монопол върху нея, отива по дяволите...

    Драги Infidel, преди време с Вас водихме доста интересни според мен дискусии по проблемите на вярата в Бога, философията и пр., тогава Вие се представихте значително по-достойно и си личеше, че Ви е приятно да беседвате с мен; сега твърдите обратното, какво Ви се е случило?! Да не би да не Ви върви в любовта и затова сте намразили целия свят, в това число най-вече дискусиите с философите?! :-)

    ОтговорИзтриване
  5. Анонимен13.04.12 г., 18:28

    Вярно, че не ми върви много в любовта, но какво да се прави - не може всички да сме такива плейбои и хубавци като вас :)

    Infidel

    ОтговорИзтриване
  6. Ще Ви дам един съвет: жените най-много ценят у мъжете това, което сами нямат: умът. По начало е така: всеки пол цуни и търси у другия това, което сам няма - или не му достига. Тъй че ако не Ви върви с жените, причината е една: не забелязват у Вас ум. Поумнейте и ще Ви потръгне с жените. Това е загадката...

    ОтговорИзтриване
  7. Анонимен13.04.12 г., 23:26

    Грънчаров каза: "Жените най-много ценят у мъжете това, което сами нямат: умът"

    Грънчаров, жалки женомразецо! Правите се на много смирен и добричък, но в такива моменти лъсва истинската ви природа. Мразите жените! Смятате, че нямат ум! Всъщност, на това ви учи малоумната книга, наречена Библия, знам. Така че не ви се чудя.

    Все пак не приятно е, че има мъже, които имат такова мнение за жените.

    Гледайте сега: отдавна се знае, че еволюцията еднакво е развила мъжкия и женския мозък. Колкото мъжете имат ум, толкова го имат и жените.

    Следващият път прочетете книжки, преди да зеете по този необразован начин.

    Понятно, таваришч?

    ОтговорИзтриване
  8. Нищичко не си разбрал. Трябва да се разбира и подтекстът, така правят разбиращите. Да оставим това, че злобата те заслепява...

    Ще ти дам пояснения, белким заспалият ти "мозък" разбере нещичко... или поне да го объркам съвсем, щото някои мозъци нямат сила да разбират, смисълът постоянно им убягва. То е, че не мозъкът разбира, а душата, а такива са се отказали от нея, считайки, че само мозък им стига...

    Казах нещо просто и понятно. Двата пола неслучайно съществуват: за да се допълват. Пол иде от "пол-овинка"; полът е "половината човек", именно мъжът и жената. А казах ето това, казах следното, което изобщо не е "женомразко", напротив!

    Умът е мъжко кажество. Жеата пък бие мъжа в едно друго, не по-малко ценно качество: чувствителността (и интуицията). Истинският мъж подобава да е умен (което съвсем не пречи, както забелязваме, че у нас е пълно с глупаци, което и показва колко такива са изобщо мъже!), а жената е жена когато е чувствителна - и интуитивна. Жените превъзхождат мъжа с това, че разбират директно със сърцето, докато мъжът се тормози да разбира с ума, което и показва непълноценността му. Жените са значително по-адаптивни към живота. Ето затова именно женската душата е такава голяма загадка за мъжете. Предпологам, за жените такава загадка е мъжката душа. Прочее, за жената с нейната във всичко проникваща интуиция е детска играчка да разгадае тайната на мъжката душа. Ние, мъжете, сме доста прозрачни за жените... това са ми го казвали жени, разбиращи, мъдри жени. И от тази гледна точка сме и истински нещастни. Нямам думи да изразя отвращението на жените към ония мъже, които даже и не са умни. Те направо ги презират.

    Тъй че жената е мъдра, докато мъжът наистина, ако иска да е мъж, подобава да е умен. И това го доказва цялата културна и духовна история на човечеството. Няма жени, които да са велики учени, или ако има, те само потвърждават правилото, че учените, особено пък великите, са предимно (дори само) мъже. Същото е и с философите. Няма жена-философ. Интересно е обаче, че и в областта на изкуството, където би следвало да е стихията на женското начало на живота, и там водещи фигури са все мъже: художници, композитори, писатели и пр. Е, има и жени писателки, предполагам, има и композиторки и художнички, но кой зна езащо не се знаят имената им, явно не са сътворили кой знае какво. Има жени-поетеси обаче, има и велики жени-певици. Това също много говори за оня, който иска да разбере.

    Та който мисли, че жените и мъжете са два пола, които по същество с нищо не се различават особено просто показва, че съвсем не разбира жените (ако е мъж) или че съвсем не разбира мъжете - ако е жена. Такива и своя пол, естествено, не разбират. А трябва да се разбира. Трябва да знаеш силата на своя пол, за да се опреш на нея. Прочее, и глупостта, както и умът, е мъжка привилегия. Какво женомразко има в това? Да, сред безчислените тълпи на глупаците значително повече са мъже! Това именно и показва, че умът е мъжко качество, което обаче не е по силите на огромната част от мъжете. затуй и истинските мъже са толкова малко; останалите са карикатура на мъжа и на мъжкото. При жените нещата стоят съвсем иначе. Нито една жена не бива да бъде подценявана от мъжа, защото тя страшно много го превъзхожда. Там, където е силата на жените, там е слабостта на мъжете. И така нататък. Това са крайно елементарни истини, които обаче "мозък" не може да ги разбере, иска се ум - и душа. Умът и душата мислят и разбират, не мозъкът.

    Направих Ви една консултация. Не заслужавате да е безплатна, защото сте крайно злобен и завистлив. Пратете ми хонорара по пощата... :-)

    ОтговорИзтриване
  9. Трябва да си платиш, щото ти казах нещо безценно, което, ако го схванеш, ще ти помогне да престанеш да си такъв нещастник с жените; вероятно допускаш много, и то съвсем тъпи грешки по отношение на тях; примерно смяташ ги за умни, което показва само колко е собственият ти акъл :-) Другаде е силата на жените. Тази за такива мъдри съвети, знай добре, се плаща, нищо че са безценни; в наше време е така. Чакам хонорара си :-)

    ОтговорИзтриване
  10. Анонимен14.04.12 г., 9:37

    "Умът е мъжко кажество."
    Само това като прочете човек, му става ясно какъв мислител сте. Мислител от 15 век :)
    Твърде много съжалявам жена ви, която, ако съществува (в което се съмнявам), й се налага да търпи и вашата прескучна особа, и ужасяващото ви мнение за жените.

    Не казвам, че сте глупав (за разлика от вас, който макар също да знаете, че не съм глупав, редовно ме наричате такъв), просто странните ви религиозни вярвания са ви превърнали от човек в някакво неясно същество, почти напълно лишено от морал и чувство за доброта.

    Правилно казват, че религията отрява всичко - ето вие сте интелигентен човек и сте антикомунист - две качества, които премного уважавам, и въпреки това сте допуснали да стигнете дотук.

    Жал ми е за вас, но намерете друг да плаща медицинските ви сметки. Ако правилно помня, писахте, че сте пушили по 2-3 кутии цигари на ден, така че сам сте си виновен за проблемите със сърцето. Не обвинявайте мало и голямо и не плачете така жалко за хонорар, който не сте заслужили.

    Infidel

    ОтговорИзтриване
  11. Анонимен14.04.12 г., 9:42

    Нещо не се появяват коментарите, не знам защо...

    Infidel

    ОтговорИзтриване
  12. Объркал сте се, по 2-3 кутии цигари на ден пушеше баща ми, Бог да го прости! Моя милост от много време не пуши...

    А иначе, личи си, че нищичко не схванахте от това, което Ви написах, поради което и не трябва да ми плащате хонорар. По същия начин когато телевизионен техник не успее да ни оправи телевизора и ни го връща развален, не му плащаме нищо...

    Прочее, убеден съм, че все пак мислите, които развих за Ваше добро, са заседнали в съзнанието Ви и ще имат един ден своето благотворно влияние. Колко по-усърдно отричате, че е така, толкова с по-голяма сигурност може да се счита, че е точно така...

    ОтговорИзтриване
  13. Прочее, имам жена, има съпруга, с който живея в прекрасно разбирателство от много години! Подобно на Сократ си имам с нея най-голямо разбирателство тъкмо на основата на спазването на правилото: мъжът да не се меси в женските работи, а жената - в мъжките. Всеки да си върши работата, която му е отредена по природа. Но за да е така, първо трябва да се осъзнаят различията между двата пола. Да се осъзнае силата на всеки пол - както и полето на нейното проявление. Това е предпоставка за семейната хармония - и за личностна пълноценност и на мъжа, и на жената, пък и на децата, които ще живеят в това семейство...

    ОтговорИзтриване
  14. Анонимен14.04.12 г., 10:14

    Както и в поста си по друга тема, се извинявам за част от гореказаното. Бях ядосан. Вземам си назад думите, че сте скучен и че нямате чувство за доброта. В действителност мисля, че вие сте от малцинството хора в България, които заслужават уважение.

    ОтговорИзтриване
  15. Аз също смятам, че сте личност, с която си заслужава да се общува; е, някои граници не бива да се минават; прочее, ако съм Ви нарекъл "глупак", много се извинявам, но имам чувството, че такъв стил на обръщение към човешко същество не ми е присъщ; да кажеш, че някой прави глупост, не значи че го определяш за глупак; всички правим глупости, но безнадеждни глупаци не сме.

    ОтговорИзтриване
  16. Анонимен14.04.12 г., 10:28

    Така е. Никой не е изключение от този принцип за правенето на глупости. Достатъчно се надхващахме, струва ми се. Ако провеждаме цивилизован дискурс, ще е по-ползотворно за всички :)

    Infidel

    ОтговорИзтриване
  17. Анонимен14.04.12 г., 10:58

    Личности, подобни на Христовата няма. Той е, както се казва, one of a kind.
    Що се отнася до атеистите, като не ви харесват постовете, недейте влиза тук. Вашия идол Блажо започна с просташката си атака точно на Страстната седмица. Стойте си при него и се правете на велики.

    ОтговорИзтриване
  18. Анонимен14.04.12 г., 11:30

    Малееееееее, не очаквах че в Грънчаров заговори "турското", пълното отрицание на "жената". "Нямало умни жени" или "нямало философи жени"... По голяма тъпотия не съм срещал. Сигурно в семейството на Грънчаров жената е изместена в "другата стая" и се използва само за разплод, готвене, чистене, и други подобни. .... Що се отнася до филофи жени и тяхната "липса", факт е че жените нямат време да се занимават с ГЛУПОСТИ...

    ОтговорИзтриване
  19. Апропо, Infidel, Вие видяхте ли предишната ни дискусия за Бога и за вярата в него отпечатана в сп. ИДЕИ?!

    ОтговорИзтриване
  20. Анонимен14.04.12 г., 12:34

    Не съм, за жалост :( Трябва да се заинтересувам и да прочета.

    Infidel

    ОтговорИзтриване
  21. Вижте непременно. Като автор, като съавтор, Ви се полагат няколко копия, понеже списанието ни е бедно и не може да изплаща хонорари. Затуй пратете ми по имейла адрес, на който да Ви пратя списанията. Хубава дискусия стана тогава, не по моя преценка, а по отзиви на читатели на списанието. Аз, прочее, и тази по-горе дискусия може да публикувам, знае ли се? :-)

    ОтговорИзтриване

Ще се радвам ако идването Ви тук пробуди у Вас такова настроение, че все по-често да сте мой гост!

Коментирайте смело, ползвайте се от свободата си. Уважавайте истината, презирайте лъжата и лъжците. Коментарите са напълно свободни, единственият ограничител е Вашето собствено възпитание!

На простаците бих дал съвет изобщо да не идват в блога ми; той не е за тях: с техния свят нямаме нищо общо. Но ако много държат да си показват простотията и мерзавщината, давам им тази възможност - с оглед народът да види какво представляват и по този начин да може да се отврати не само от простаците и мерзавците, но и от простащината и от мерзавщините изобщо!