Страници

понеделник, 9 април 2012 г.

Пример за това колко страшна е атеистичната бездуховност: същинска пустиня е тя!

В навечерието на страстната седмица Христо Блажев, блогър, млад човек и "професионален читател", както сам се определя, е счел за необходимо да напише във Фейсбук едно твърде патетично, любопитно и показателно заради невероятната си наивност (да не употребя друга, по-точна, ала обидна дума дума!) възвание срещу вярата и вярващите в Бога хора; получила се е не по-малко показателна дискусия; по-долу публикувам изказването на Хр.Блажев, а под него и мой кратък коментар, който нямам възможност да публикувам във самата дискусия във Фейсбук; ето:

До всичките ми вярващи приятели, особено тези, които взимат библията насериозно и са убедени буквално, че Иисус е физически умрял и после възкръснал (о, любима Z-та световна война).

В следващата седмица нямам ни най-малко намерение да съм мирен и добър по отношение на вашите убеждения и празнични душетрептения. Векове наред църквата ефективно се е разправяла по най-брутален начин с всеки, който поставя тази измишльотина под въпрос, затова е абсурдно да се поставя като морално укоримо сегашното щастливо положение да мога да се гъбаркам с нея и догмите й.

Ииус не е възкръснал - прочетете си сами евангелията и вижте купищата разминавания между анонимните автори (имената са сложени наслуки, приятели), които десетки години по-късно (!) записват на гръцки устни свидетелски показания на селяни, говорещи арамейски, които са чули историята от приятел, който я е чул от приятел и т.н., спомняте си разваления телефон. Няма нито едно истинско доказателство, че това събитие се е случило. Нито едно. Примирете се. (ОЩЕ >>>)


Абонирайте се! Подкрепете свободната мисъл и свободното слово в България тъкмо когато те са в страшна немилост!

(Забележка: Можете да получавате броевете на в-к ГРАЖДАНИНЪ за 2011 г. ако пишете на имейл angeligdb [@] abv.bg)

52 коментара:

  1. Анонимен9.04.12 г., 9:21

    Г-н Блажев,е напълно прав,вярата няма нищо общо с измислиците на Църквата. Който вярва на тези измислици,е по скоро сляпо вярващ.

    Mel Izet

    ОтговорИзтриване
  2. Анонимен9.04.12 г., 9:22

    Наблюдавайки божиите представители на земята,ми е трудно да повярвам че има нещо"тайно".То какви ли не скандали имаше с църквата-педофили, хомо-истории,ДС-агенти ,кражби на имоти,автомобили и т.н.Можеби трябва да си изявен" философ" за да надмогнеш скандалите и да повярваш.

    Петър Атанасов

    ОтговорИзтриване
  3. Анонимен9.04.12 г., 9:23

    Когато човек страда от заблуда,това е лудост;когато много хора страдат от заблуда, това е религия.
    -Албърт Айнщайн

    Mel Izet

    ОтговорИзтриване
  4. Най-интересното ми е, че г-н Блажев е нещо като "ходеща енциклопедия" на всички до една догми на т.н. "научен атеизъм" на комунизма; няма нито една догма, която това момче да не е възприело, което наистина е равностойно на чудо! Да, понеже е млад човек, аз не мога другояче да изтълкувам този феномен. Изглежда в него се е вселила душата на някакъв атеистичен пропагандатор на комунизма от най-ранните му години, от 30-те години на сталински СССР, това момче е получило такава една душа, поради което и неспирно бълва всички до една догми и простотии на същия този пропагандистки агитпроповски "научен атеизъм" на комунистическото мракобесие спрямо религията и духовността...

    ОтговорИзтриване
  5. Г-н Атанасов, изброените от Вас "педофили, хомо-истории, ДС-агенти, кражби на имоти, автомобили" и прочие нямат никакво отношение към религията и към вярата; такива неща се вършат от хора с ясно изявен материалистически, ерго, атеистичен манталитет, в тях няма нищо духовно; вярващ в Бога човек НИКОГА не би си позволил да извърши такива неща, значи тия не са вярващи в Бога, а че имат някакъв статут в църквата, то е просто обяснимо: те са сложени на тия възлови постове тъкмо от атеистичния комунистически режим, за да унищожават отвътре религията, вярата, духовността. Толкова е просто това, нима не го разбирате? Да приписвате текива явления на вярата, на религията и на църквата, простете, е крайно некоректно и зложелателно...

    ОтговорИзтриване
  6. Анонимен9.04.12 г., 9:27

    Вашата гледна точка аз я уважавам, а защо Вие не уважавате чуждата?Интересно, нали проповедниците са божите наместници на земята?И стигаме до попската приказка"не ме гледай какво правя....."

    Петър Атанасов

    ОтговорИзтриване
  7. Не, г-н Атанасов, няма значение какво аз или Вие уважаваме, тук нещата са по-сериозни: става дума за истината. Вие нали не твърдите, че сам Бог е избирал "наместниците" си тук, сред нас? Нали не искате да ме убедите, че лично Бог е бил шеф на БКП, който е назначил Максим за патриарх; знае се, Т.Живков е назначил Максим за партиарх, а горкият Бог не е могъл нищо да направи, щото по неговия закон тук, на земята, в човешките дела Той не се меси. По същия начин когато доносници от ДС са били слагани от ДС за митрополити, Бог пак не е могъл да се намеси, щото намеси ли се, знаете ли какво ще се получи?! Ще стане пълен хаос и лудница. Ето, Бог не се меси в човешките дела, щото уважава човешката свобода. Даже когато Христос е бил приготвен за участта да умре разпънат на кръста и Той добре знае какво го очаква, той пак не прави нищичко, за да попречи на римските воиници да извършат каквото им е наредено; и всичко става както е станало. Един мой студент преди години ме запита: как така Христос, който е и Бог освен човек е допуснал да бъде разпънат? Та нали и всемогъщ, що не се е възпротивил? Да, ама така не стават тия неща. Та той точно за това идва на земята, да каже и покаже нещо на човеците, да им даде пример с огромен, направо колосален смисъл. Смисъл, който, както виждаме, на мнозина изобщо не е по силите да постигнат. Но Бог е милостив, не им се меси, не прави така да разберат, щото е човеколюбив Бог, уважава свободата ни, и добре знае, че само онова, което сам си разбрал, постигнал, сътворил, само то има смисъл, о онова, което друг, пък макар и Бог, ти го е наложил, то е лишено от ценност. Бог е мъдър, неговата мъдрост превъзхожда нашата способност за разбиране. Това исках да Ви кажа.

    ОтговорИзтриване
  8. Г-жо Изет, даже някои неща да ги е казал Айнщайн човек не трябва да им се доверява безкритично, щото всички, дори и гениите, си имат своите слабости и своята ограниченост. Тъй че всичко, което чуете и прочетете, не му се доверявайте, а го премислете основателно със своя ум. Изказването на Айнщайн просто показва, че не разбира какво е това религия; да си гледа физиката и да не си вре носа в области, от които не разбира...

    ОтговорИзтриване
  9. Анонимен9.04.12 г., 9:40

    А ,Вие,господин Грънчаров ,разбирате ли по-добре от Айнщайн какво е това религия ?
    Ако разбирате,бихте ли обснил,защо има толкова много религии по света,и дали всички те имат различни богове,и дали Бог в този случай е един или са толкова,колкото са религиите по света ?

    Mel Izet

    ОтговорИзтриване
  10. Госпожо Изет, аз съм философ, а работата на философията е да дава на хората базисни идеи за това що е религия, що е дух, вяра и пр. Предполага се, че разбирам що е религия, щом като 30 години от живота си съм посветил на изследване на тия проблеми; имам и публикувани книги, в които давам своето разбиране; още дисертацията ми е на тема УЧЕНИЕТО ЗА ЧОВЕКА И ФОРМИТЕ НА ДУХА, в което, наред с философията и изкуството правя анализ и на религията като една от трите основни духовни форми; питате ме, ала по-добре, ако искате сериозно да разберете как стоят нещата, са зачетете там; а въпросите, които ми задавате, са лесни, сякаш са поставени от дете: Бог, разбира се, е един, а отделните религии са различни пътища, по които човеците вървят към Бога; нали не искате да кажете, че след като хората дават различни имена на своя Бог, то това не води непременно до там, че има по един Бог, които се крие зад всяко име :-) И Аллах, и Йехова, и Христос и т.н. са различни имена (или човешки представи) за Бога, ала Бог, разбира се, е един. Просто опитайте се да схванете какво означава думата Бог, ала това е доста трудна работа. Прочетете, помислете, желая Ви успех; хубаво е, че проявявате любознателност по тия нелеки въпроси...

    ОтговорИзтриване
  11. Прочее, Айнщайн е авторитет във физиката, но това не значи, че на това основание може да се изказва по ВСИЧКИ въпроси; а да се доверяваме на изказвания на такива самозабравили се авторитети, които дръзват да се изказват по всички въпроси, простете, е неразумно, е проява на някакво научно суеверие...

    ОтговорИзтриване
  12. Анонимен9.04.12 г., 9:50

    Съгласна съм с Вас.Бог е един,но пътищата към Него са много.)))

    Както и имената с които Го наричат.
    Но,за съжаление ,хората не могат да разберат това,и вярват в религиозните писания,които всъщност не помагат на хората,а вредят.И по тая логика религиите също не помагат ,а повече вредят,защото те не помагат с нищо за осъзнаването на хората.И противопоставят хора от една религия на хора от друга религия.А войните,които са се водили и се водят и до ден днешен,показват,че религите са по скоро вредни,отколкото полезни.

    Mel Izet

    ОтговорИзтриване
  13. Да, прочее, и атеизмът също е един от пътищата към Бога, който обаче е твърде обиколен, често върви в посока, обратна на вярната, но независимо от всичко е път към Бога; Ницше, нихилист и атеист, който е воювал против религията и християнството по-специално така умно, че нашите атеисти можеха много да научат от него, в крайна сметка сам създава ново учение, показващо потребността от вяра за човека... Той даже се захваща да пише "Ново Евангелие", именно това е книгата му "Тъй рече Заратустра!"...

    ОтговорИзтриване
  14. Простете, но не може да се каже, че дадени писания, учения, школи и пр., търсещи истината за Бога, вредят; думата е неподходяща. Има място под това небе за всички учения. Изказването Ви показва предубеденост; нали не искате да ни убедите, че Вашата лична представа е най-добрата от всички възможни? Нека да уважаваме различните просветени хора и мислители, които са писали за Бога...

    ОтговорИзтриване
  15. Уважаеми Христо, сещам се поне за две причини, поради които не си струва да хабиш интелектуална енергия в тая посока.
    1. За всеки трезвомислещ човек е ясно, че митът за вазкресението на Христос и стопроцентова измислица - и поради това няма нужда да се оспорва.
    2. За всеки искрено вярващ човек аргументите на разума са несъстоятелни - и поради това няма нужда да се оспорва.
    Затова, колега Блажев - вярващите в Храма, а ние с теб -в семейна среда ще се чукаме с яйца, и ще хапваме агнешко, полято с червено винце.

    ОтговорИзтриване
  16. Анонимен9.04.12 г., 10:10

    Блажев е напълно прав. Много е тъжно, че в 21 век има хора, които вярват в богове.

    Г-н Грънчаров, вие сте класически пример как религията може да направи карикатура от иначе свестен човек. Борите се срещу една диктатура - червената, а с две ръце подкрепяте друга, още по-страшна диктатура - небесната.
    Единственото хубаво нещо в цялата история е, че вашият възлюбен небесен диктатор НЕ СЪЩЕСТВУВА. Както не съществуват и никакви други небесни диктатори, на която и да било религия.

    По това си приличат религиозните и комунистите: и двата вида хора са участници в зловещи религии.

    Infidel

    ОтговорИзтриване
  17. Анонимен9.04.12 г., 13:38

    Атеистите днес са по-нетолерантни и от религиозните фундаменталисти. Някога бях абонат на Блажев във фейсбук, но накрая ми додея от антирелигиозните му призиви и се отказах да го следя. Моето впечатление от него е, че той е едно нахално момче с прекалено високо самочувствие.

    ОтговорИзтриване
  18. Анонимен9.04.12 г., 13:55

    А моето впечатление е, че Блажев твърде много се е уплашил и разстроил от това, че не го следиш. Плаче безутешно и рони горчиви сълзи.

    Infidel

    ОтговорИзтриване
  19. Прочее, в блога си г-н Блажев препечатва горния постинг; наложи се там да напиша ето този коментар:

    Ангел Грънчаров каза...

    Доста съчинена, предубедена, изсмукана от пръстите и неверна характеристика сте дал на моята скромна особа, драги г-н Блажев, което показва, че храните крайно неприятно чувство към персоната ми; това не е хубаво, къде отива атеистичното великодушие, което толкова краси душата на атеистите :-) Тъй че, мисълта ми е, че цитираните по-долу Ваши думи се отнасят, предполагам, за някой друг, но не за мен, тъй като и не се свързват с интелигентността ми; иска Ви се да съм такъв, какъвто Ви е угодно, ала, за Ваша жалост, не съм такъв, просто няма как да бъда такъв; та ето за тия Ваши толкова пристрастни, толкова и неверни думи става дума:

    Г-н Грънчаров е известен с това, че всеки, който не е вярващ в класическата – православно-мистична – форма на християнството, е тъп, духовно нищ, задължително комунист и слуга на дявола.

    Имам чувството, че тия ласкави думи се дължат на някакъв тих спотаен бяс, който се дължи на нечие духовно превъзходство, така ли е, или бъркам? :-)
    09 април 2012, 14:35

    Ангел Грънчаров каза...

    Прочее, когато се препубликува нещо, се дава линк към мястото, откъдето е взето; в противен случай може да се окаже, че се върши кражба; не забелязвам такъв линк. Прочее, в бързината съм допуснал няколко правописни грешки, които е добре да се отстранят...

    ОтговорИзтриване
  20. Анонимен9.04.12 г., 15:31

    Прочее, добре е човек да не прекалява с употребата на глупави книжни думи, като например "прочее".
    Прочее, господин Грънчаров последен от всички други има право да прави забележки за коректност. Прочее, той сам много пъти се е държал некоректно, но това не го е притеснявало. Прочее, това е забелязано от доста хора вече. Прочее.

    Infidel

    ОтговорИзтриване
  21. Прочее, г-н Infidel, и Ваша милост, с наближаването на Великден, е побесняла, подобно на това както е побеснял и г-н Блажев :-) Което и показва едно: общата ви сатаниска същност; Сатана ви кара да бесненете така, г-н Infidel, сфащате ли?!

    Прочее, ще си пиша както искам, понятна?! Вие си пишете както си искате, аз - както аз искам, и недейте да се нервирате толкова, вредно е за здравето... прочее, бяхте се очовечил по едно време, сега пак сте пълен с нерви, толкова ли не Ви върви с жените?! :-)

    ОтговорИзтриване
  22. Анонимен9.04.12 г., 16:30

    Доколкото разбирам, Вие получавате информация за Бога и религията по някакъв непонятен за мен начин.Разбираемо е за Вас, но освен от религиозни писания ние от къде да черпим информация?

    Петър Атанасов

    ОтговорИзтриване
  23. Анонимен9.04.12 г., 16:31

    Да,но от всички учения и писания,като разумни хора,ние трябва да пресеем зърнот от плявата,за да намерим Истината.
    А за Айнщайн не сте прав.Не само философите имат право да говорят за философия.:)))

    Mel Izet

    ОтговорИзтриване
  24. Г-н Атанасов, няма нищо непонятно в начина, по който съм изработил своите представи и понятия за нещата: много съм чел и много съм размишлявал; какво непонятно може да има в това?! Този е пътят за нас, човеците: да се вълнуваме от мислите на другите, които са ни завещани в книгите на мъдри хора, и сами да мислим със своя ум, та да разберем смисъла. Четете философия, г-н Атанасов, щом искате да почнете да разбирате, четете философски книги, този е пътят, щото философията е човешката мъдрост, която, разбира се, трябва да бъде синхронизирана с Божията!

    ОтговорИзтриване
  25. Г-жо Изет, ако аз почна да се изказвам за теорията на относителността на Айнщайн, без да съм специалист в тази област, как ще го възприемете?! Е, по същия начин трябва да се отнасяте към изказвания на физика Айнщайн, по които той така "компетентно" се изказва по философски проблеми. Не е вярно, че всеки разбира от философия, също както не е вярно, че всички разбират от политика и пр.

    ОтговорИзтриване
  26. Анонимен9.04.12 г., 16:32

    Ууу, че се уплаших, г-н Грънчаров! Твърде много ме стреснаха вашите истерични проклятия и анатемосвания. Сатанинска същност, ще пукна от смях!
    Потребно е да ви обясня едно нещо, драги ми смехурко - Сатани не съществуват. Нито богове. Анъдъмо? Така.

    Не мога да си обясня какво причинява тази истерия у вас, но ви уверявам, че е твърде грозна. Ако вашите глупешки "свети" празници ви причиняват такива тревоги и душевни терзания, дистанцирайте се от тях. Или поне престанете непрекъснато да се оплаквате от сърдечните си проблеми. Сам си ги причинявате.

    Нали така, таварищ?

    Infidel

    ОтговорИзтриване
  27. Анонимен9.04.12 г., 16:33

    Всеки човек има мъдрост в себе си,и не е задължително непременно философите да са най-мъдрите хора.
    Дори всеки философ е различен,и философитеот край време са спорели най-много със своите колеги.И Вие едва ли приемате дори казаното от някой Ваш колега ,че е най-мъдрото,а какво остава да примете изказването на един физик.Но този физик,за Ваше сведение е бил вярващ в бога човек.И не е задължително човек да вярва в боговете измислени от религиите,за да бъде вяващ.Така че,Айнщайн като вярващ човек има пълно право да се изкаже за вярата.

    Mel Izet

    ОтговорИзтриване
  28. Г-жо Изет, права сте, всеки може да си философства както иска, но това не значи, че всеки философства задоволително :-) Искам обаче да Ви уведомя, че не религиите измислят "боговете" - нали се разбрахме вече, че Бог е един?! - а по съвършено друг начин се ражда човешките представи за Бога. Философията е тази, която се опитва да пресее истински смисленото и ценното в тия представи и затова на нея трябва да се доверяваме най-много ако не ни е безразлична истината по тия въпроси... а своята суетност нека всеки остави настрана...

    ОтговорИзтриване
  29. Анонимен9.04.12 г., 16:35

    Не ми харесва менторския Ви тон.Векът в който живеем иска много повече практицизъм от колкото Вие проповядвате.Вашите "кули" не ме интересуват.

    Петър Атанасов

    ОтговорИзтриване
  30. Анонимен9.04.12 г., 16:36

    Rabotata na Ainshtain ne podkrepia vazgleda ,che "vsichko e otnositelno".Tia deistvitelno sadarja obktivni opisania.Ainshtain predostavia nepovtorim chetiriizmerno prostranstveno-vremevo opisanie na realnia sviat s abstraktni termini i to sadarja perspektivite na vsichki vazmojno nabludateli,kato aspekti na istinata.Individyalnite perspektivi sa svarzani pomejdy si chrez abstraktnoto opisanie na cialoto.Bojiata gledna tochka sashtestvyva ,no tia e dostapna samo za Boga.Nai-dobroto, koeto mojem da napravim e da natrypame znania za vazmojno nai-mnogo perspektivi i da osaznaem,che cialoto e po-goliamo,otkolkoto go vazpriemame..............B​edanta-filosofat ot XIX vek Vivekananda kazva:"Tazi vselena e samo gimnasticheska ploshtadka,kadeto dyshata se yprajniava".

    Imanuel Nikol

    ОтговорИзтриване
  31. Анонимен9.04.12 г., 16:36

    Vselenata -tia e edna ot krasivite formi ,koito Bog moje da prieme.No kakto ni napomniat evreiskite mistici,Bog ima "deset "lica (s drygi dymi- "mnogo" lica),i istinski mistik e poznavashtiat vazmojno nai-mnogo ot tiax,za da poznae nai-dobre Boga,koito se krie zad vsichki tezi lisa.


    Imanuel Nikol

    ОтговорИзтриване
  32. Анонимен9.04.12 г., 16:37

    Чета тук тези коментари и си казвам :'Боже прости им- те незнаят какво правят"! Хора, вярата не е задължителна! Тя е доброволно осъзнато желание и е свързана с определени ритуали... Който не му харесва - избор има. Слава Бога - има изобилие от религий - КомунизЪма беше една от тях..Достатъчно се дърляме за какво ли не...." Всичката я Мара втасала- само п....не си умила"..

    Борян Петров

    ОтговорИзтриване
  33. Анонимен9.04.12 г., 16:37

    Ангеле- поствай по смислени неща....не си прави труд за глупости...


    Борян Петров

    ОтговорИзтриване
  34. Анонимен9.04.12 г., 16:38

    И само за обща култура ще добавя: Догмите в религията най чести са продиктувани от грижа за физическото и душевно здраве на безпросветните хора. Как да обясниш на неграмотният,че употребата на тлъсти храни и алкохол в определен климат е вреден за здравето.Или че постите са детоксикация на тялото. Или, че прелюбодействието създава опастност от венерически заболявания?

    Борян Петров

    ОтговорИзтриване
  35. Г-н Петров, комунизмът просто няма как да е бил религия или форма на религия, щото ако сте си дали труда да схванете що е религия, нямаше да Ви се чини, че комунизмът е религия. Комунизмът е суеверие, комунизмът е нихилизъм, вяра в нищото, комунизмът е атеизъм, т.е. безбожие, комунизмът е материализъм, сиреч, антидуховност; ако тия неща на Вас Ви се вижда възможно да бъдат обединени в термина "религия", това означава, че изобщо не знаете и не искате да знаете какво е религия... А пък при това положение да ми казвате какво е смислено и кое не е смислено е доста нагло...

    ОтговорИзтриване
  36. Анонимен9.04.12 г., 16:39

    Хващаш се за думата..знаеш, че не съм"червен" и не случайно съм писал"комунизЪма"..

    Борян Петров

    ОтговорИзтриване
  37. Не става дума за това какъв си ти или какъв съм аз, важна и съществена е само истината; говориш и пишеш необмислени, чути някъде и приети без обмисляне неща (да не употребя друга, по-точна, ала обидна дума)

    ОтговорИзтриване
  38. Анонимен9.04.12 г., 16:40

    Кое не е обмислено? Религията е идеология, както и другата...Не случайно комунистите се опитваха да заместят религията със своето учение... И ако се постараеш да вникнеш в смисъла на писаното от мен - ще видиш че аз не отхвърлям твоето мнение- просто го обяснявам по- разбираемо...Ти си философ- аз съм психолог ..едното е теория-другото практика..Лесносмилаемата хранае по-полезна за организма/ако ме разбираш правилно/

    Борян Петров

    ОтговорИзтриване
  39. Аз съм на друго мнение; лесносмилаемото, сдъвканото, наготово даденото "знание" няма особена ценност; истински ценното е когато човек сам се обита да пребори трудностите и сам да се ориентира, а не чака някой друг да му дава "лесносмилаеми" истини... просто имаме различни виждания за това как се постига истината. И още нещо: такива лесни обяснения от рода на "ралигията е идеология", първо, са взети от арсенала на атеизма-комунизма, второ, не вършат работа, щото са крайно елементарни и подвеждащи; що е религията в нейната същност и сърцевина не е лесен за осмисляне въпрос и не бива да се подценява. Религията е една от трите форми на човешкия дух, наред с изкуството и философията - и това показва огромната й значимост. Религията е друг език, по който може да се говори за истински значимото за човека - и да се кажат на човека ония истини, без които съществуването му се обезсмисля. Голяма е темата що е религията, и е жалко, че толкова много хора у нас се задоволяват с култивираните в рамките на комунистическия атеизъм бедни представи за религията - до степен, че не чувстват изобщо потребност да мислят за това що е религия със собствения си ум...

    ОтговорИзтриване
  40. Анонимен9.04.12 г., 16:45

    Разбира се, че комунизмът е религия. По това отдавна няма спор. Всяка комунистическа диктатура е по своята същност теократична.

    Комунизмът е класическа форма на религия - с фигура-бог, която трябва да се обича и хвали, иначе следват мъки и тегла (ад), с измислени чудеса (кретенщините на Лисенко например), с инквизиция, с преследване на еретици и с ОГРОМНА ВЯРА в нещо измислено и несъществуващо. Класическа религия.
    Като християнството например.

    Infidel

    ОтговорИзтриване
  41. Анонимен9.04.12 г., 16:46

    Все пак атеизмът съвсем не изключва духовността, прочетете например книгата „Духът на атеизма - въведение в духовност без бог ” на Андре Конт
    -Спонвил. Факт че, в мнозина вярващи са били нетолерантни и жестоки, а мнозина атеисти са били големи хуманисти. Има, разбира се, и примери на войнстващи и нетолерантни атеисти като марксистите Ленин, Сталин, Мао и т.н. Радикалният, войнстващ атеизъм-марксизъм също е един вид религия, макар че Ангел Грънчаров явно е на друго мнение.

    Колкото до Айнщайн, той е една изключително надценена фигура, вкл. във физиката. Той е бил един съвсем посредствен физик, теориите му са погрешни, а е направен велик най-вече от ционистите - казвам го, без да съм антисемит и без да вярвам в теорията на конспирацията.

    ОтговорИзтриване
  42. Infidel, не сте мислил и затуй говорите наизуст тия алабализми, съдържащи убийствено повърхностни външни аналогии. Комунизмът бил религия и ала-бала - тъпо! Не е така, въпреки че така Ви изглежда. Комунизмът първо няма духовно съдържание, а религията, въпреки така бедната представа на атеистите за нея, е ДУХОВНА форма, сиреч, форма на изрозяване на духа на човека. В комунизма няма нищо духовно, а има само бесовщина, нихилизъм, бездуховност, сатанизъм, безумие... как тогава да е "религия". Първо се опитайте да схванете що е религия, ама се постарайте да излезете поне малко извън атеистичната парадигма, която Ви обрича на бълване на нелепости. Затуй атеист, сиреч, пленник на бедната атеистична представа за религията, няма как да знае що е религия; а за това, което не знаем, следва да мълчим, щото само се излагаме. Вие, атеистите, ако искате да разберете що е религия, питайте духовните, вярващите хора; те знаят; тях слушайте, ама се опитайте да бъдете по-смирени, както и подобава за невежите, осъзнали невежеството си...

    ОтговорИзтриване
  43. Анонимен9.04.12 г., 17:01

    Вярно, ето още нещо, което сближава комунизмът и религията: И двете нямат духовно съдържание. Благодаря ви, че ме подсетихте.

    Колкото до това дали комунизмът е религия, не си губете времето - този въпрос отдавна е решен, а отговорът е "да".

    Четете повечко, преди да дрънкате, моля.

    Infidel

    ОтговорИзтриване
  44. Прочее, съжалявам за това "прочее", с което наистина съм прекалил :-) Ще се постарая да намаля употребата на тая паразитна думичка, коя знае откъде промъкнала се в езика ми...

    ОтговорИзтриване
  45. Онова, което някой, не мислещ като Вас самия, което пък сам Вие не разбирате, не бързайте да го оценявате като "дрънканици", щото по този начин само се излагате. Говорите със заклинания; изказването "и религията, и комунизмът нямат духовно съдържание" е атеистично заклинание, показващо пълно игнориране и нежелание за вникване в проблема... заклинанията няма да Ви помогнат...

    ОтговорИзтриване
  46. Искат се аргументи. Моля, дайте един-единствен аргумент за тезата си, че религията "нямала духовно съдържание". Вие изобщо разбирате ли какво е това "духовно съдържание"? А какво е дух давате ли си сметка? Как тогава ще се изказвате и употребявате тия думи ако не знаете какво означават?

    ОтговорИзтриване
  47. Анонимен9.04.12 г., 18:35

    Приятно е да се говори с теб. Ето , че стигнахме до едно и също меню, въпреки различният начин на поднасяне на масата...всъщност това беше целта.Виждаш,че г-н Атанасов,който ти опонираше в началото "хареса" моят начин на обяснение - без да имаме различия с теб в същността на проблема. Съвършенството е в простите неща. И ...наричай ме Боби - все пак сме приятели и се надявам да останем такива.:))

    Борян Петров

    ОтговорИзтриване
  48. Анонимен9.04.12 г., 21:26

    Вярата е дар от Бога,тя не се учи,нито иска да бъде доказвана.Никой не знае как и защо вярва в Бога.Това е тайнство..Хората,които не вярват в Бог,не са получили от Него този дар-вярата.Излишно е да се спори на тази тема,защото не може да се смесят водата и олиото.Звучи като клише,но е от личен опит разбрано и изстрадано.Всички и без друго стигат накрая до Бога.Хубавото на атеистите е,че те първи се обръщат към Бог,защото темата ги вълнува горещо,както се вижда.По-опасно е безразличието според мен.Баща ми е атеист,дядо ми беше,но аз ги обичам,защото Любовта побеждава всичко.

    ОтговорИзтриване
  49. Анонимен10.04.12 г., 10:56

    Наглостта на атеистите е безгранична, щом наричат комунизма религия. Вярно е, че той има черти на култ, но комунягите са известни атеисти и колеха свещеници на девети септември. Като гледам плама на Блажевци, вероятно и сега биха посегнали на вярващите, за да докажат, че са прави.

    ОтговорИзтриване
  50. Анонимен10.04.12 г., 13:57

    Без всякакво съмнение комунизмът е религия - в най-класическата й форма. Вече обясних защо. Ако имахте власт, драги религиозници, както през средновековието, несъмнено щяхте да прибегнете до комунистическа саморазправа с нас, инакомислещите.
    Но ръчичките ви вече са къси, лол!

    Infidel

    ОтговорИзтриване
  51. Анонимен10.04.12 г., 19:28

    Говорите глупости, Infidel. Никой няма да ви прави нищо. Вие каквото сами си правите и Господ не може да ви го направи.

    ОтговорИзтриване
  52. Анонимен11.04.12 г., 9:07

    Ми хубу.

    Infidel

    ОтговорИзтриване

Ще се радвам ако идването Ви тук пробуди у Вас такова настроение, че все по-често да сте мой гост!

Коментирайте смело, ползвайте се от свободата си. Уважавайте истината, презирайте лъжата и лъжците. Коментарите са напълно свободни, единственият ограничител е Вашето собствено възпитание!

На простаците бих дал съвет изобщо да не идват в блога ми; той не е за тях: с техния свят нямаме нищо общо. Но ако много държат да си показват простотията и мерзавщината, давам им тази възможност - с оглед народът да види какво представляват и по този начин да може да се отврати не само от простаците и мерзавците, но и от простащината и от мерзавщините изобщо!