"Като не ги водят на училище, ще им бъдат отнети и държавата ще ги отглежда!", казал Валери Симеонов - НФСБ, СКАТ тази сутрин по телевизора.
А аз казвам, че това е директна заплаха от страна на човек с официална власт за потъпкване на основни права, гарантирани от Конституцията. Напомням също, че задължението на всеки човек с власт е да гарантира, пази и подкрепя правата ни по Конституция (свободата). Следователно, господинът, който по същата тази Конституция ми се явява служител, не я е чел, а ако я е чел, не я разбира, а ако я разбира, не я признава. Валери Симеонов не признава Конституцията - затова аз не признавам Валери Симеонов.
Властта, както я разбират и упражняват Валери Симеонов и МОН (понеже си говорим за образование, нали), е нелегитимна. Ето защо всеки човек не само има право, но и граждански дълг да отхвърли такава власт, която не зачита и потъпква правата му.
Да си мълча в такава ситуация, защото "те това го правят заради циганите и мен това не ме засяга", ме прави съучастник в злото. И всъщност ме засяга дълбоко - нищо че не съм циганин.
Всъщност, ако Валери Симеонов е българин, аз съм циганин.
Освен това аз, Ангел Грънчаров, се чувствам длъжен отново да ви напомня, че нашият „български“ Картаген е крайно време да бъде разрушен…
Търсете по книжарниците забележителната книга на философа Ангел Грънчаров Преследване на времето: Изкуството на свободата, . изд A & G, 2003 г., разм. 21,5 / 14,5 см, мека подвързия, ISBN 954-8945-88-6, 280 стр, 8.00 лв... Книгата говори за "нещо", което е близко на всеки един от нас: времето. Тя се опитва да ни насочи към чисто човешкото в него, към неговата ценност за човека. Това, че времето не ни е чуждо и ни изглежда "добре познато", съвсем не означава, че го разбираме. Нашето предварително познание за времето не навлиза в неговите дълбини, а само докосва повърхността, най-бледата му външност. Съзнанието за време го приема за факт, с който трябва да се "съобразяваме", но не отива по-нататък и не се задълбочава в неговата тайна. Когато обаче ни запитат А що е време? почти нищо не можем да кажем: мълчанието е нашият отговор. Тази необичайна и изненадващо понятна философска книга "поглежда" в скритото "зад" мълчанието ни - за времето, живота, свободата.
7 коментара:
От много време си мисля нещо и ще използвам тази тема, за да го напиша, с което съзнавам, че рискувам да си навлека обществено неодобрение. Отвратително ми е, че тези полицейски мерки, които не биха били оправдани при други обстоятелства, веднага стават ОК в публичното око щом са предприети срещу цигани. Циганите са хора, които имат същите права като нас/вас - имат право да избират как да живеят, каква да е философията им и дали да си пращат децата на училище. Ако искаме да ги интегрираме в "нашето общество" трябва да го направим не с насилие, ритници, отнемане на деца и даване на пари за "интеграция", а да направим обществото си такова, че те да поискат да го приемат за свое. Да си призная, обществото ни в момента е такова, че и аз не искам да бъда част от него.
Поздрави,
Една многодетна майка, която не си праща чаветата на училище.
Magdalena Sokolova
Наистина ли смятате, че е законно спрямо децата, да не ги пращат на училище? Да не ги образоват?
Идеята е да създаваме още неграмотни, просещи, крадящи... ?
Разбира се, че имате ПЪЛНО право да отхвърлите властта, мистер "И така нататък". На всеки четири години! Възползвайте се на следващите избори.
Иначе е напълно вярно, че си циганин. Тук си прав.
Слабоумна другарко "И така нататък...", текстът не е писан от мен. Не сте загряла това. Слабоумието Ви е доста напреднало.
Гад, моето дете е ходило на училище. Но съм осъзнал, че това, което става в нашите училища, трудно може да се определи като "образование". Точно в училищата децата ни стават неграмотни, простаци, без морал, крадящи и т.н. (да зарадвам малоумницата, на която писах по-горе, горката нема други радости освен да се радва неистово когато пиша "и т.н."!) Стигнало се е дотам, че по същество образованието у нас, доколкото го има, се прави по извънучилищен начин. Затова безличността, необразоваността, простащината у нас са така напреднали. За да се настани образоваността в училищата ни трябва да бъде направена коренна промяна в съществуващата сега система, която аз нарекох система на НЕобразованието. (Имам такава книга, четете я за да разберете защо е така.)
И все пак, говорим за деца от малцинствата. Алтернативата за тях е да останат абсолютно неграмотни защото много добре знаем какви са условията за живот там. Те няма да бъдат учени вкъщи, а ще ходят да просят, на 11 ще станат родители и т.н...
Не говорим за алтернатива на нащо образование, а за нащо било то и с огромни проблеми срещу никакво.
Със завършено образование човек все има възможност да си намери някаква работа и да се издържа с нея. Каква е алтернатива за останалите си вкъщи при малцинствата?
Тези деца заслужават шанса за нещо по-добро.
Даже малките цигански деца (които са доста свободолюбиви) не щат да идат на училище - понеже то нищо не им дава, а само ги ограбва. И в него получават само унижения. Затова децата бягат от училище. Тях ги учи улицата. Вярно, някои от тях пропадат. Някои - не. Образованието, което получават нашите деца, дето послушно се примиряват с агресията над своята личност, е фалшиво, е имитация на образование.
Публикуване на коментар