Представена публикация

За всички, които се интересуват от моите коментари, беседи и от дискусиите, в които участвам!

Съобщавам, че всеки, който иска да следи моите всекидневни коментари и анализи, може да го прави като посещава редовно моята страница във фе...

понеделник, 5 февруари 2018 г.

Кратката, но твърде поучителна история на епичните борби за реална демократизация в пловдивската ПГЕЕ

Разглеждането на изображенията трябва да започне отдолу-нагоре, отдолу са сложени най-първите (хронологически погледнато) обяви на клуба:



15 септември 2017 г.: Лозунгите на започващия днес нов етап на моя многодневен протест за свобода и демокрация в образованието са вече готови:



Още една от жертвите на директорката на ПГЕЕ, учителят по френски език и по история Неделин Бояджиев...













30 март 2017 г.



28 март 2017 г



Забележете, обявата е от 22 март 2017 г., на деня и дори в часа, в който се провежда тази сбирка, директорката на ПГЕЕ връчва заповедта за поредното опраскване или уволнение на Ангел Грънчаров! Гавричката си я бива, спор за това няма и не може да има, нали така?! :-)





До мен в знак на подкрепа е и Николай Близнаков, депутат от Великото Народно събрание от 1990 г.









9 декември 2016 г. (Важно: Забележете, отляво на обявата за гладна стачка стои списъка на желаещите да участват в коледния банкет... и той, естествено, е пълен: два свята, две вселени, между които няма нищо общо!)



9 декември 2016 г.



7 декември 2016 г. "Изцяло негодният да бъде правилно мислещ учител" философът Грънчаров редовно провежда интерактивни занятия с учениците си, той от гледна точка на охранителите на отживялата времето си система е "абсолютен некадърник", но от гледна точка на бъдещето дали няма да се окаже че е правият - в този нескончаем негов спор с церберите на въпросната система?!



29 ноември 2016 г.



22 ноември 2016 г. В няколко класа в час по етика проведохме интересно интерактивно занятие "Театър на импровизацията", учениците разгорещено обсъдиха важни теми от училищния живот на ПГЕЕ-Пловдив.



21 ноември 2016 г.



18 октомври 2016 г.





3 септември 2016 г.









14 юни 2016 г.



30 май 2016 г.





18 април 2016 г.



1 април 2016 г.



Предстояща изява, свързана с работата ни по проекта за непосредствена и практическа реална демократизация за отношенията в нашата училищна общност.

А във вашата училищна общност как вървят работите в тази посока? Или при вас всичко си е съвсем перфектно? Нямате никакви проблеми, тъй ли? И не ви остава нищо друго освен тихо да си стоите, да си вземате заплатите и да си чакате мирно пенсията? (Този последният въпрос е към учителите и най-вече към директорите на училища, както очевидно се подразбира...) Значи вашето училище обитава страната УТОПИЯ? Или страната АБСУРДИСТАН? Кажете нещо де, защо мълчите?



6 март 2016 г. Продължаваме работата си по практическата и непосредствена реална демократизация на отношенията в нашата училищна общност



19 февруари 2016 г.: Обявата за едно интересно събитие в ПГЕЕ-Пловдив. Публикувам я тук с такава една цел: ако евентуално от други училища в Пловдив, в населените места около Пловдив, пък и от цялата страна се заинтересуват по темата, да имат възможността да дойдат на дискусията и да научат за какво става дума. Нищо не пречи прилагането на този проект да започне и в много други училищни общности, не само в тази на ПГЕЕ-Пловдив. И още нещичко искам да отбележа, което, струва ми се, е важно, пък и има принципно значение.

Часът на проявата е такъв, че в нашето училище по това време на учениците им предстои да влизат в час, т.е. проявата е насрочена в учебно време. И това не е случайно, това не е недоглеждане, а е съвсем умишлено. Значи ония ученици, които искат да присъстват, да участват в сбирката на Клуба, са поставени в ситуация на избор: или трябва да измислят, да изобретят нещо, та все пак да могат да дойдат на дискусията, или пък ще предпочетат да не рискуват и ще си отидат в класната стая за да си бъдат в час. Свободата и демокрацията са това: сам да избираш, да решаваш какви ли не проблеми, и то често значително по-сложни от такава една дреболия: дали да вляза в час или да не вляза - та да отида на сбирка в Дискусионния клуб. Аз вярвам, че тия ученици, които преценят, че за тях лично е по-важно все пак да дойдат в Клуба, те ще успеят да решат възникналия проблем (примерно като отидат да поговорят с преподавателя си, да му обяснят ситуацията и да го помолят да ги извини за това, че няма да могат да отидат в час; или нещо друго могат да измислят, сигурно има и други варианти). Ето, който все пак успее да реши този проблем и дойде в Клуба по това време, той вече ще е направил нещо съвсем практическо по промяната на отношенията в нашата училищна общност, и то именно по посока на нейната реална демократизация! И това вече ще е едно малко лично постижение в движението му към реалната, действителната свобода.

Ония пък учители, които силно искат да участват в сбирката на Клуба (а допуснем, че има и такива!), а пък в същото време имат учебен час, и те са поставени в сходна ситуация на избор: или да си водят часа, или пък, защо не, стига да преценят, че това ще е в интерес и на учениците им, да дойдат на дискусията заедно с техните ученици (разбира се, стига учениците да пожелаят това, стига те да са съгласни!). И ето, ако това все пак стане, ако и учителят, и учениците му, понеже силно са го пожелали, все пак дойдат на дискусията, това ще е още една победа по пътя на демократизацията на отношенията в нашата училищна общност, а и (нека да имаме достойнството да признаем и това!) това ще е факт на живота, свидетелстващ, че е възможно да надмогнем както страха, така и толкова тровещия всекидневието ни формализъм.

Аз там, като встъпление към дискусията, ще изложа идеята си, ще разкажа накратко до какво тя се свежда. Тия, които са чели редовно блога ми, знаят какви са моите разбирания по този въпрос. Не можем да чакаме инструкции и команди отгоре за да се променяме, не може човек да очаква да стане свободен по заповед отвън или като иска позволение за това от началството, свободата е нещо съкровено и лично, но тя има и огромен общностен смисъл, понеже общността, в която има критично мнозинство от свободолюбиви хора, просперира и постига успех след успех, завоевание след завоевание, докато общностите, съставени от малодушни и страхливи мърморковци, от подлеци, от слабаци и прочие ги чака най-мизерно и недостойно съществуване, което, предполагам, ви е добре познато. Към свободата не се върви вкупом или по команда, тя е лично завоевание на човека, който иска да живее достойно и пълноценно. Затова се оказва, че промяната или реформата в образователната сфера - същинската, истинската, реалната, коренната, необратимата и пр.! - ще я правим ние, учениците, учителите, родителите, гражданите, не някой друг, а само ние можем и трябва да направим тази действителна промяна. Да, действителна промяна може да бъде направена от действително свободни индивиди, т.е. възловата дума тук е думата "действие"; трябва не да думи, а на дело, в действията си, в поведението си да започнем да се променяме, именно на практика, непосредствено, а преди това, разбира се, промяната вече трябва да е станала в съзнанията, в мислите, в главите. Даже успоредно могат да вървят тези два процеса, щото според това доколко сме се променили вътрешно, дотолкова ние вече и реагираме по нов начин, а привиквайки да реагираме по нов начин, ние по този начин именно и се променяме, ставаме по-различни; тия два процеса са дълбоко свързани. Казвам тук нещо най-важно, но недейте да мислите, че това ще ми е само втъплението на самата сбирка на Клуба, там ще развия мисълта си по-конкретно, ще обясня по-пълно, ще дам примери, като изказването ми там ще бъде не по-дълго от 20-тина минути, обещавам!

Засега толкова. Желая ви хубав ден! Заповядайте на дискусията, не се страхувайте, ще говорим там за най-важните, наистина съдбовни въпроси, от които зависи всичко останало! Вярвам, че това поне разбирате: от промяната в образователната сфера зависи всичко останало. Как можете да не разбирате даже и това? А, разбрали сте го, така ли? Ами тогава защо стоите, защо нищо не правите?! Работете, действайте, почвайте да правите нещата по съвършено нов и различен начин, тук е разковничето, моля ви, недейте да си стоите все същите, по дяволите тъй уютната инертност, сега дойде време на промените! Хайде чао и до скоро! Ще се видим в Клуба, нали? :-) Хей, не се излагайте, не бъдете малодушни, непростимо е това, погледнете в кой век живеем, хората по света правят чудеса, а ние продължаваме да се излагаме като последните кирливи байганьовци!!!





19 декември 2015 г., гр. Раковски





Учител по философия в ПГ "П.Парчевич" в гр. Раковски - 28 октомври 2015 г.





18 март 2014 г.















Доведе до тотален провал на самата образователна сфера, до какво друго да доведе?! И също така доведе до тотален срив на качеството на образованието, което получават младите – и до това доведе. Да не говорим пък за тоталната катастрофа, до която стигнахме в сферата на нравственото и личностното израстване и заякчаване на духа на младите – там упадъкът е направо ужасен и страшен!

Всичко това нима е малко? Нима то не е достатъчно за да се откажем най-решително от този наистина тотално провалил се и анахроничен, т.е. изцяло несъвременен модел на тоталитарно, антидемократично, несвободно държавно образование? Какво още трябва да се случи, та да осъзнаем простата истина, че нямаме друг изход освен да се откажем от него?

Тази е моята основна теза, която ще аргументирам в изложението си на самата сбирка на Клуба.

Заповядайте и вие, включете се в дискусията, не бъдете апатични и безразлични! Тия въпроси съвсем не сам маловажни – и не заслужават подценяване! Нека да не се държим малодушно пред лицето на предизвикателствата, пред които времето ни изправя!

Нека всички ние - ученици, родители, учители, граждани направим онова, за което сме призвани – за да не се опозорим!





























(Забележка: "Тази година" е 2012 г.)





24 септември 2012 г.







Бюлетината, с която се гласува на проведения референдум за избиране на патрон на училището (ПГЕЕ в Пловдив), публикувано на 22 януари 2012 г.



ЕДИН НЕИЗБЕЖЕН ВЪПРОС: Да, ето един въпрос към тъй иновативната директорка на пловдивската ПГЕЕ, който е наложително да й бъде зададен в така и така възникналия (и според тази публикация) реален контекст: и коя всъщност е ИСТИНСКАТА ПРИЧИНА за опраскването на учителя по философия в ПГЕЕ, а, г-жо Анастасова? Ще имате ли капчица достойнство да си признаете поне това? :-)

Освен това аз, Ангел Грънчаров, се чувствам длъжен отново да ви напомня, че нашият "български" (т.е. мутро-ченгесарски и кагебистко-руско-путински) Картаген е крайно време да бъде разрушен...

Търсете по книжарниците книгата на философа Ангел Грънчаров БЪЛГАРСКАТА ДУША И СЪДБА (с подзаглавие Идеи към нашата философия на живота, историята и съвременността), 12.00 лв., изд. ИЗТОК-ЗАПАД, 2007 г., разм. 20/14 см., мека подвързия, ISBN 978-954-321-375-7, 354 стр. Книгата е новаторски опит за по-цялостно представяне и описание на битуващите в нашето съзнание исторически и "народопсихологични" комплекси, които определят и нашите реакции спрямо съвременните реалности на живота ни. Авторът търси смисъла, който се крие в случващото се с нас самите, изхождайки от предпоставката, че ясното съзнание за това какви сме като индивиди и като нация е основа на така необходимата ни промяна към по-добро. А този е залогът за бъдещия ни просперитет.

Няма коментари: