Представена публикация

За всички, които се интересуват от моите коментари, беседи и от дискусиите, в които участвам!

Съобщавам, че всеки, който иска да следи моите всекидневни коментари и анализи, може да го прави като посещава редовно моята страница във фе...

понеделник, 17 септември 2018 г.

Няма да престана да се боря за правата и за достойнството си - и това ли още не сте разбрали?


Написах тази сутрин и вече изпратих до институциите следния документ:

До учениците, учителите, родителите и гражданите, до ОБЩЕСТВЕНИЯ СЪВЕТ и до ПЕДАГОГИЧЕСКИЯ СЪВЕТ на ПГЕЕ-Пловдив
До г-н Румен Радев, Президент на Република България
До г-жа Милена Ц. Дамянова, Председател на КОМИСИЯ ПО ОБРАЗОВАНИЕТО И НАУКАТА в Народното събрание на Република България
До г-н Бойко Борисов, Министър-Председател на Република България
До г-н Красимир Вълчев, Министър на образованието и науката
До г-жа Мая Манолова, омбудсман на Република България
До доц. д-р Ана Джумалиева - председател на КЗД
До г-жа Иванка Киркова, Началник на РУО-Пловдив
ЗА СВЕДЕНИЕ: До Представителството на Европейската комисия в България
ДО ВСИЧКИ МЕДИИ

ОТВОРЕНО ПИСМО

от Ангел И. Грънчаров, гражданин, безработен учител по философия и гражданско образование от Пловдив

Здравейте, драги дами и господа от народа, от държавните институции и от медиите,

Уведомявам Ви, че на днешния първи учебен ден аз за втора поредна година няма да бъда в своето училище - поради каприза на една самозабравила се администраторка, спрямо която Вие не направихте нищо за да озаптите нечувания й произвол. В последните четири години аз на три откривания на новата учебна година не бях - пак по същата причина. Държа да Ви кажа и това, че е много тъжно един учител на първия учебен ден да не е в училище, сред учениците си. Ала едва ли ще ме разберете... което не сме го преживявали сами, ни е крайно трудно да го разберем. 

Оказа се, че един училищен директор в тъй свидното ни отечество МУТРОЛАНДИЯ може самоволно да отнеме преподавателските права, получени от престижен, със световна слава чуждестранен университет - и при това на отдавна доказал се на дело преподавател! И всичките тия безпрецедентни ексцесии станаха под насърчителния бездушен поглед на висшестоящите длъжностни лица и институции, което означава, че въпросната самозабравила се административна особа си позволява тия неща защото действа по височайще нареждане отгоре. (Освен учител по философия и гражданско образование аз от много години съм един от най-активните в страната ПОЛИТИЧЕСКИ блогъри, всекидневно коментирам и критикувам безобразията на властващите.) Тоест тя изпълни една политическа поръчка отгоре, т.е. позволи си да ме репресира по нареждане отгоре (г-н Борисов, нали си спомняте Отвореното писмо, което Ви написах седмица преди първото ми опраскване?!)

В момента съм в крайно тежко и унизително състояние, без средства за съществуване - щото за да отмъстят на мен директорската мафия в Пловдив услужливо опраска, уволни и моята съпруга, също учителка, с две магистратури, тя също от година и половина е безработна! Не мога да кандидатствам за обявените учителски места по философия - защото съм уволнен по най-обидния за един учител параграф, по чл. 328, ал. 1, т. 5 от КТ, т.е. "пълна липса на качества, изобщо не става за учител", такава посмъртна присъда ми издаде въпросната незнаеща на кой свят изобщо живее властваща администраторка. (Подавам обаче документи за вакантни учителски места, а директорите най-нагло даже и не ме канят за "събеседване": те просто хвърлят заявлението ми в коша за боклук! Така направи примерно тъй любезната директорка на Френската езикова гимназия "Антоан дьо Сент Екзюпери", моралът на патрона на това училище "много подхожда" на поведението на тази директорка, няма що!) По тази причина, поставен в това ужасно положение, аз нямах друг изход освен да започна безсрочен граждански протест. Провеждам го вече втора седмица, всеки ден - под прозорците на сградата на РУО-Пловдив, на площад "Джумая джамия"; имам ли финансова възможност, веднага ще го пренеса и под прозорците на МОН в София, а също така и до входа на някое от посолствата на страна, членка на Европейския съюз. Няма да престана да се боря за правата и за достойнството си - и това ли още не сте разбрали?

За сведение Ви изпращам последните публикации в моя блог, имащи отношение към състоянието ми в момента и моя протест (най-отпред е днешното ми обръщение към училищните общности, към учениците, родителите, учителите, от него можете да се информирате какви идеи и ценности ме вдъхновяват в моя протест):

...

Продължавайте да гледате с пълно безразличие на безобразията, които се правят в свидното ни отечество. Или тия безобразия и беззакония стават под Ваша команда? Тъй ли е, г-н Премиер!? Знаете ли докъде ще стигнете, щом сте тръгнал по тоя път? Попитайте някой по-умен човек докъде стигат разпищолилите се като Вас управници, той ще Ви каже...

Приятно пребиваване във властта! Но е добре най-сетне да осъзнаете, власт значи отговорност, нищо различно от отговорността не е властта. Нещо, което явно съвсем не разбирате...

17 септември 2018 г., Пловдив

С ПОЗДРАВ ОТ СЪРЦЕ: (подпис)

Освен това смятам, че нашият "Картаген" – масовото българско безразличие към истината и свободата! – е крайно време да бъде разрушен...

Търсете по книжарниците забележителната книга на философа Ангел Грънчаров Преследване на времето: Изкуството на свободата, . изд. A & G, 2003 г., разм. 21,5 / 14,5 см, мека подвързия, ISBN 954-8945-88-6, 280 стр, 8.00 лв... Книгата говори за "нещо", което е близко на всеки един от нас: времето. Тя се опитва да ни насочи към чисто човешкото в него, към неговата ценност за човека. Това, че времето не ни е чуждо и ни изглежда "добре познато", съвсем не означава, че го разбираме. Нашето предварително познание за времето не навлиза в неговите дълбини, а само докосва повърхността, най-бледата му външност. Съзнанието за време го приема за факт, с който трябва да се "съобразяваме", но не отива по-нататък и не се задълбочава в неговата тайна. Когато обаче ни запитат А що е време? почти нищо не можем да кажем: мълчанието е нашият отговор. Тази необичайна и изненадващо понятна философска книга "поглежда" в скритото "зад" мълчанието ни - за времето, живота, свободата.

9 коментара:

Анонимен каза...

Не сме го разбрали, защото не си последователен в заявленията си - "ще оставам да се боря", "ще заминавам за чужбина". "Ще оставам в България", "ще ходя градинар в Израел"...

Ангел Грънчаров каза...

Размишлявам ма, другарко! На Вас лично никога ли не Ви се е случвало да размишлявате? :-) Когато човек размишлява разглежда различните алтернативи и се чуди коя да избере. Защо толкова се чудите, че размишлявам? Опитайте и Вие да поразмишлявате за нещо и ще откриете, че размишлявайки човек се съмнява...

Анонимен каза...

Тогава не викайте: "ОЩЕ ЛИ НЕ СТЕ РАЗБРАЛИ КАК ЩЕ ПОСТЪПЯ?!", след като и ти не си разбрал.

Анонимен каза...

ЧСУ„Дружба”търсят лектор по философски цикъл-частно училище е,едва ли тя има и там връзки,кандидатирайте се

Анонимен каза...

Г-н Грънчаров, много вдъхновяващо е реагирането Ви на несправедливостите, с които се сблъсквате. Жалко е, че не всички граждани притежават самоотвержеността и безстрашието, неотклонно следване на моралните и истинни ориентири, всеотдайността към каузата на свободата и истината, които Вие проявявате в всекидневната си активна гражданска позиция.

Ангел Грънчаров каза...

До анонимната другарка от третия коментар, която ми казва какво трябвало да викам и какво не трябвало да викам:

Другарко, какво ще кажа и какво нема да кажа решавам аз, нали така? Вие решавайте за себе си, аз за мене си, тъй съгласна ли сте?

Аз, другарко, търся истината по дадения въпрос и по тази причина размишлявам. Понеже не Ви е познато туй нещо, затуй сте така изненадана, че се държа така. А иначе то е обичайно за сите хора, които се занимават с мислене...

Ангел Грънчаров каза...

За ЧСУ „Дружба”не съм срещнал обява за лектор по философия. А иначе въпросните другарки имат навсякъде връзки, те са вездесъщи...

Ангел Грънчаров каза...

Аз си правя каквото ми е дълг, пък гражданите нека да правят каквото искат. Някои може и да се поучат за нещичко от мен. И дори да се променят в мисленето и в поведението си. Но това вече не зависи от мен...

Анонимен каза...

Пазете си достойнството, може и да не върши работа, но все пак е важно да го има!