Представена публикация

За всички, които се интересуват от моите коментари, беседи и от дискусиите, в които участвам!

Съобщавам, че всеки, който иска да следи моите всекидневни коментари и анализи, може да го прави като посещава редовно моята страница във фе...

сряда, 20 ноември 2024 г.

Дискусия: Дали пък на нас, дето се смятаме за демократи, ще ни навреди ако започнем да се християнизираме - и да станем, видите ли, "християн-демократи"?

 

От известно време във Философския дискусионен клуб има сериозен конфликт между неколцина участници, който заплашва на моменти да се превърне във... война (засега само словесна, но не пречи в един момент да се превърне и в... юмручна!). Разбира се, всеки конфликт може да се реши разумно по един-единствен начин: чрез разговори, чрез дискусии. Да, ние сме различни и затова различно възприемаме, осмисляме и оценяваме ставащото даже пред очите ни, да не говорим да ставащото, в което участваме. Ние, човеците, сме субекти и значи сме субективни - и слава Богу, че е така, опазил ни Бог да станем "обективни" ("обективните" са "вечно прави", те са "безгрешни" и затова те вече не са човеци, те са оракули, ангели, богове дори; такива "вечно прави" вие познавате, това са, примерно, таваришчите Велислава Дърева, Киро Брейка, проф. Иво Христов, доц. Вацев и вся остальная руZкая сволач!). Толкова от мен като уводни думи; а ето сега някои възлови изказвания от пламтящата в месинджър-групата на клуба дискусия (за "пиперец" съм взел и други изказвания, някои от тях като коментар в блога ми или във вайбъра):  

Анонимен каза: Госпожица Флора заслужава уважение. Въпреки, че тя има много повече последователи от Грънчаров и е водеща в БНТ, тя не страда от мания за величие и няма високомерието на други "демократи", които така и не пожелават да участват в клуба. А Флора се включи. Предлагам на Грънчаров да я покани и в свое предаване в ПоТВ, мисля че тя би се съгласила, стига да няма някаква пречка да дойде в Пловдив.  

Л. каза (във вайбър, обръщайки се към А.Г.): Клуба Ви ми е все тая... нито ми вреди, нито имам ползи освен че се опитате да комуникирате с олигофрени и хора дето никога няма да си променят мнението... което ме очудва, щото се биете в гърдите че се голям психолог... на 1 "прогледнал" печелите три които вярват че сте педофил, изкуфял и комунист... това е чувам в спорадичните ми влизания в тикток... хората Ви презират... радвате се на аплаузи на тинейджъри, какъвто и бях аз преди 15 години... сега ме приличате на дон Кихот, въобразил си че с диалог може да конвертира копейките и простаците в България... банално е, г-н Грънчаров!  

Л. каза (във вайбър, обръщайки се към А.Г.): Само си върнете лентата назад и си припомнете на кого пратихте "Българската душа и съдба" и "Страстите и бесовете български" през 2010-та в Бон (когато л@йното Ж. е бил на 3 годинки!), а аз практикант и аспирант в Дойче пост - централата в Бон. Освен това кой Ви препоръча канала ЛИЧНО на Кирил Петков на откриването на предизборната кампания на ПП-ДБ през лятото? Аз какъв смятате интерес имам да Ви съсипвам клуба? Какво получавам от това?  

Л. каза (във вайбър, обръщайки се към А.Г.): Грънчаров, ВИЕ СТЕ ЕДИН КОМУНОИД И МУТРОПОКЛОННИК! АЗ СЪМ В ПЪТИ ПО-УСПЕШЕН ОТ ВАС И ОНОВА МРЪСНО ЛЕКЕ ЛЕВЕНТНО ТЪПЧИЛЕЩОВО - Т.. 17-годишен мърльо ще ми пик@е на достойнството. Предайте на целия ви измислен КЛУБ, че ще бъдат СЪДЕНИ по законите на джунглата! ЩЕ ВИ СЪДЯ, КОМУНИСТИЧЕСКИ ПЕНСИОНЕРИ ЖАЛКИ!  

Л. каза (във вайбър, обръщайки се към А.Г.): Вие сте завършил в СССР. Нямате никакви качества да сте философ. Това което водите не е никакъв философски клуб. Демокрацията трябва да се защитава с огън и меч ако се наложи, Ф. и Т. са незрели. Вие не сте никакъв учител щом така лъжете и не сте постигнал нищо смислено в този живот. И да ме заглушавате това не променя фактите.  

К. каза: Ако го оставим да говори на live или добавим тук за няколко минути ще се скара с някой. Пак обиди, пак разправии. Имам добро мнение за него, но явно има проблеми и това се отразява в поведението. На ваше място не бих влизал в подобни чатове, не знам как имате нерви за всичко това. Една молба, ако може да не ни правите, толкова съпричастни към тези изкуствени драми. 

D. каза: Аз днес също говорих с него. Съвсем нормален човек и разговор. Но ако от време на време ви ръси някакви глупости, провокира или обижда, сам ще си има проблеми рано или късно. Не знам дали не е и под влиянието на стимуланти или пък има много травмирано его. Но чудя ви се на вас защо не можете да се спрете с провокациите като се вижда, че комуникацията не води нанякъде. Мълчанието винаги е злато.

А.Г. каза, обръщайки се към опонентите на Л.: Т., имам молба към Вас като го видите в чата да не се заяждате с него. Той също обеща да не се закача с вас с Ф.. Нека постъпим човечно с него. Видя се, че ще е несправедливо да го лишим от право да участва в дискусиите. Човекът от доста време идва в клуба и чувства обида ако го изхвърлим сякаш е мръсно коте, а не човек. Драмата не е изкуствена, а е преизпълнена с огромен смисъл. Тоя човек се афишира като "демократ", там е проблема. И не се усеща как вреди на каузата на демокрацията. Много други са като него. 

На когото досаждаме като водим дискусия тук по казуса може да си изключи звуковия сигнал за да не го безпокои когато сигнализира за ново съобщение. Трябва да изобретим разумен начин за решаване на конфликта. Иначе ще станем за смях на котките. Този човек е способен да унищожи клуба ако му даваме възможност да говори. Трябва да бъде остракиран. И това не нарушава правата му. Никъде не пише, че имаш право да правиш скандали.  

K. каза: Грънчаров, с действията си мотивираш излишна арогантност.

А.Г. каза: Обръщаме внимание и водим дискусия с него щото е човек. И Димов е човек. Нищо че имат особени характери, са човеци. С човеци не може да се постъпва като с мръсни котета - да ги гоним. Даже котетата се обиждат когато ги изхвърлиш, какво остава за човеците. Нека да оставим правото на всеки сам да избира как да говори. Мисля, че няма как да го гоним. Трябва да убедим Т. и Ф. (и останалите, които се дразнят от присъствието на Л.!) да се примирят с участието му в клуба. 

Всичко ще се успокои като и двете страни в конфликта осъзнаят простата истина, че хората имат пълно право да са различни. И бидейки различни да се отнасят към другите човешки, а не по обиден начин. К., май не успяваш да откриеш точния смисъл на действията ми. Тълкуването ти е погрешно. Конфликт се решава като и на двете страни се даде възможност да излеят СВОБОДНО всички свои натрупали се емоции. Замитането под килима на емоциите ги превръща в динамит. 

По тази тема за решаването на конфликти утре ще изнеса лекция. Тя ми е присърце. След което ще има дискусия. И за достойнството се налага да поговорим.  

Т. каза: Вижте, обръщам се към К., Д. и всички от клуба. Първо съжаляваме, че ви занимаваме с такава чисто злободневна тема, каквато всъщност е предмет на полемиката ни с въпросния Л.. Второ аз искам отново да припомня мотивите, поради които аз продължавам и ще полов роявам да отстоявам на широкомащабната жълто-кафява компроматна война, която ми беше обявена от Л.. Нека наредим всички събития на линията на времето. Първо въпросният Л. идва в клуба и изказва призив за убийството на случаен невинен непознат нему човек от Тик Ток. Всички тук стигнахме до консенсус, че тези му действия са неоправдани под, какъвто и афект или ефект да е бил. После той започна да коментира на ежедневна база обиди и квалификации към мен, Ф. и кого ли не. На това противодействахме с надсмешка - хумор, ирония и сатира на килограм. Той се вкара във тотален филм, сред като ни беше занимавал и лъгал патологично 4-5 дни, настъпи затишие. Нямаше го, изчезна. И сега вчера се появи отново, този път обаче на лично, където заплахите, обидите и заканите бяха много по-лични, част от които наистина би ме било срам дари да ви споделя. Той е този, който пожелаваше и винаги първи инициираше контакт с нас, той ни пишеше, той ни се обаждаше, той ни подлагаше на психически тормоз парекселанс. Ние обаче сме широкоскроени, не му обръщахме и няма и да му обърнем внимание, няма да се засегнем от нито една негова дума! И вие сега след всичко това, което синтезирах под формата на песъчинка по размер в сравнение с обема на спора, казвате, и заявявате, че на този човек трябва да му се даде някакъв толеранс. Сериозно ли, госпожи и господа сте способни да простреляте падналата на земята Украйна без да ви мигне окото? И си мислите, че нито една капка кръв няма да ви достигне? Ооо, повярвайте ми-ще! Ще ви достигне, заедно с угризенията, че вместо да сте помогнали сте наранили слабия и накърнения! И да смятам, че ако вие подадете ръка на “жертвата”, то вие аплодирате насилника при втория му-неизбежен изстрел. Това не е злободневно, това утре може да се случи на вас, на онзи или на нас отново и тогава? Какво пак ли ще появим толеранс към агресора, докато не влезе в хола ни да дири разкопки на римска баня ли? Разбирате ли за какво говоря, това не е първото провинение на нашия рецидив, очевидно няма да е последното и трябва да търпим това ли? Не, благодаря, ако вие сте мазохисти аз не съм, може да ме наречете садист тогава и ще сте прави, колкото и да ме молите да ви ударя, няма да го направя, няма да ви направя густото и да си изневеря на морала! И като за финал желая да се обърна лично към К., ако има да ми казваш нещо, кажи ми го, спокойно, няма да се разсърдя, защото сам твоят другар Л. ми сподели изказаното твое мнение по мой адрес, което не беше цветущо, а когато сме на лайф не спираш да ми правиш четки, защо това, обоснови се, обърквам се така! Извинявам се за предходното и това словоизлияние, бяха малко по-емоционални ш наситени с повече патос, но това не е случайно!  

Т. каза: Визирам толеранса заявен от Г., К. и Д.. Като първия на няколко пъти вече предлага различно решение на казуса и се лута като ветропоказател през мусонен сезон. Веднъж трябва да го ограничим, друг път не и аз не знам какво да си мисля вече. К. пък ми се струва играе някаква двойна игра като се има предвид, че именно той изгони Л. от чата пък същия му е доналял или още донася какво се случва тук. Да оставим личните нападки, които разбрах, че К. има към мен настрана, но това си е чист конформизъм и безгръбначие. Бих желал обосновка на действията му, защо е постъпил така?  

А.Г. каза: Да, така е, аз наистина не зная вече какво да мисля. Казусът обаче не е маловажен както изглежда на повърхността: "Аха, тия във Философския клуб се карат, не могат да се разберат помежду си, а имат претенция, че ще ни помогнат да разбираме най-важните български, световни и човешки въпроси!". Точно така ще си помислят зложелателите. Нали знаете как свършват подобни свади у нас? Скарват се "демократът" Руди Гела (направил онази мръсотийка с публикуване на записа на дискусия в ПП!), Гелът бива остракиран, обявява се за жертва и си прави партия; и ние ли да постъпим така, да изгоним лошия? Това е най-лесното. Но дали е правилното? Дали е човечно? Не е, разбира се. "Нет человека, нет проблемы!", твърди таваришч Сталин, нали така? От Сталин ли да вземем пример, господа философстващи демократи? 

Призовавам ви да помислите още. И много моля за едно: като дойде този ЧОВЕК в лайфа, да не отпочвате джафкане с него и обиди. Разбирайте се помежду си на лични съобщения, не публично. Щото клубът отива по дяволите. Има тема, по нея нека да говорим. Застанете над емоциите докато тече дискусията в клуба, пък после ако искате цял ден си се карайте или спорете. 

Прочее, дали може да се сдобрите, дали това не е вярното решение? Защо трябва да се мразите, съдите и пр.? Не виждам смисъл. Ние, демократите, трябва не да се разделяме, а да се събираме и да ставаме повече. Мутрите го могат, а ние - не, така ли? Щот сме много умни ли? Само простите ли могат да имат "обществен живот"? А умните вечно ще се караме, така ли?  

HUMANUS Academy: А защо гледаш сламката в окото на брата си - пък гредата в  своето око не усещаш?

А.Г. каза: Обсъжданият ЧОВЕК, дето почти всички го смятате за "изключително лош" бива провокиран да се държи така. Той бива дразнен. Винаги в един конфликт и двете страни носят отговорност за ставащото, нищо че всяка от тя се смята за "единствено права" и се мъчи да изкара другата страна "изцяло виновна". Това са елементарни истини. Народът казва: "Каквото повикало, такова отговорило!". Но да си спомним притчата за блудницата Мария Магдалена и възмутените моралисти, които искат да я убиват с камъни. Нали знаете как Христос я спасил? "Който е безгрешен, нека пръв да хвърли камък!". Да си спомним и ето тия велики думи: "И защо виждаш сламката в окото на брат си, а не забелязваш гредата в своето око? Или как дръзваш да кажеш на брат си: „Нека да извадя сламката от окото ти!“, когато в твоето око има греда? Лицемерецо, първо извади гредата от своето око и тогава ще видиш ясно как да извадиш сламката от окото на брат си. Ето, предлагам да решим въпроса като християни, по християнски, т.е. човечно. Поемам риска да ме възприемате като побъркан "ветропоказател през мусонен сезон", който се върти на всички страни. Има неща в човешките отношения, които не са податливи на логиката, която е така разпространена сред човеците, особено невярващите в Бога. Че другият човек е нещо, което е лесно заменимо, подобно на вещ или предмет. Но човекът има душа. Има и свобода. Той е уникален феномен, друго такова нещо в природата няма. С човеците не може да се постъпва като с предметите, които наистина са взаимно заменими. И дори като с животните (животните ги убиваме и дори някои от тях ги ядем!). 

Толкова. Който разбрал - разбрал. Останалите да опитат да разберат. Думите "Обичай ближния!", т.е. не го мрази, не го прави враг, поне тях схващате ли? 

А.Г. каза: Хептен ви оспамих, но здраве да е! Има леки неудобства когато човек е философ и обича истината повече дори и от себе си...

ПОДКРЕПА: Become a Patron!

Освен това смятам, че нашият "Картаген" - масовото българско безразличие спрямо истината и свободата! - е крайно време да бъде разрушен...







Търсете по книжарниците книгата на философа Ангел Грънчаров БЪЛГАРСКАТА ДУША И СЪДБА (с подзаглавие Идеи към нашата философия на живота, историята и съвременността), 12.00 лв., изд. ИЗТОК-ЗАПАД, 2007 г., разм. 20/14 см., мека подвързия, ISBN 978-954-321-375-7, 354 стр. Книгата е новаторски опит за по-цялостно представяне и описание на битуващите в нашето съзнание исторически и "народопсихологични" комплекси, които определят и нашите реакции спрямо съвременните реалности на живота ни. Авторът търси смисъла, който се крие в случващото се с нас самите, изхождайки от предпоставката, че ясното съзнание за това какви сме като индивиди и като нация е основа на така необходимата ни промяна към по-добро. А този е залогът за бъдещия ни просперитет.


Няма коментари: