Представена публикация

Занятията в УЧИЛИЩЕТО ПО СВОБОДА

В нашето ОНЛАЙН-УЧИЛИЩЕ провеждаме следните курсове: Защо учим? Защо учим? (Продължения) Защо учим? (Заключителна част) ФИЛОСОФИЯ: М...

четвъртък, 15 юни 2017 г.

От архива ми: уводен час по етика



Приятно гледане, приятни размисли!

Освен това аз, Ангел Грънчаров, се чувствам длъжен отново да ви напомня, че нашият „български“ Картаген е крайно време да бъде разрушен…

Търсете по книжарниците забележителната книга на философа Ангел Грънчаров ТАЙНСТВОТО НА ЖИВОТА: Въведение в практическата философия, изд. ИЗТОК-ЗАПАД, 2006 г., разм. 20/14 см., мека подвързия, ISBN-13: 978-954-321-246-0, ISBN-10: 954-321-246-5, 317 стр., 10.00 лв. Авторът тръгва от простия факт, че човекът е живот, че ние сме живи и влюбени в живота същества, от което следва, че по никой начин не бива да му изневеряваме: да си мислим, че сме “нещо повече от това”, че сме “нещо повече от него”. Но човекът е и разбиращо същество, което значи, че не се задоволява с “простата даденост” на непосредствения живот, а непрекъснато търси смисъла, неговата ценност за нас самите. Оказва се, че ние живеем като че ли само затова непрекъснато да търсим себе си, което, от друга страна погледнато, означава, че постигаме себе си само когато свободно “правим” себе си, своето бъдеще, а значи и съдбата си. Пътят на живота у човека изцяло съвпада с пътуването към самия себе си, от което не можем да се откажем...

2 коментара:

Maria Vassileva каза...

Един чудесен час, в който учениците от техникум се докосват за първи път до учебния предмет. Непринудена обстановка,поставена ясно тема за разговор, възможност за изява на всеки. Ако учениците прочетат какво пише в учебните пособия по всяка точка и в хода на четенето си запишат неща, които са ги впечатлили, за да кажат съгласни ли са или не, ще подготвени. Отнема не повече от половин час да се подготвят. Имат право да четат от където намерят за добре, не само от учебници и помагала. Рационален и много приятен начин на учене. От педагогическа гледна точка този начин на преподаване отговаря на куп съвременни изисквания: приучаване към самостоятелно търсене на информация, самостоятелна изследователска работа, самостоятелно мислене, умение да изказваш, убеждаваш, анализираш, спориш, да защитиш собственото си мнение и да застанеш зад чуждо мнение, да се аргументира. Чудесна организация, а за опита на учителя, (включително житейския, много впечатляващ) и за отношението му към учениците, за целите, които си е поставил, за знанията и ерудицията може наистина да се говори със суперлативи.
За привържениците на класическия начин на преподаване- учителят изнася беседа, възпроизвеждайки, повтаряйки и изяснявайки написаното в учебника, да кажа: осъзнайте се вече! В много западни и северни страни учебният час се състои от отговаряне на въпросите, зададени от учениците, те определят темата на учебната единица.

Maria Vassileva каза...

Ако този час е на уволнен поради некадърност учител, то аз моля г- жа Стоянка Анастасова, директор, инспектора по философия и началникът им г- жа Киркова, да анализират те урока на Грънчаров, много ми е интересно да видя какво ще кажат, не крия! Или да направят клип на един час на друг преподавател по философия, без инсценировка и предварителни специални поготовки! Защото съм учител и знам как се подготвя и режисира открит урок.
Здравейте отново, Г- жо Директор! Мисля, че четете редовно всичко в блога и затова Ви попитах тук дали мога да се срещна с Вас. Нямам отговор, което не е много учтиво. Поне обосновете някак пред читателите на блога тук причината за уволнението на преподавателя по философия. Или е верно, че сте недосегаема?!