Публикувам нов документ до съответните институции със съгласието на автора, също като мен учител:
ДО
МИНИСТЪРА НА
НА МОН НА РБЪЛГАРИЯ
ГР.СОФИЯ
ДО
НАЧАЛНИКА НА
РИО – БУРГАС
ДО
ДИРЕКТОРИТЕ НА
ОУ „ХРИСТО БОТЕВ”
С. ПИРНЕ И С.ЧЕРЕША
ДО
ДИРЕКТОРА
НА ОУ „СВ.СВ.КИРИЛ И МЕТОДИЙ”
С.ДОБРА ПОЛЯНА, ОБЩИНА РУЕН
ДО
ДИРЕКТОРА
НА ОУ „СВЕТЛИНА”
С.ТОПОЛИЦА, ОБЩИНА АЙТОС
ДО
ДИРЕКТОРА
НА ОУ „АЛЕКО КОНСТАНТИНОВ”
С. ДОБРОМИР, ОБЩИНА РУЕН
ДО
Г-Н САШО ДИКОВ-
ЖУРНАЛИСТ
О Т Г О В О Р
от Диан Георгиев Тодоров ЕГН ...
живущ в гр. Бургас, ж.к. „Зорница”, бл. вх. ет. тел. за вр.
относно отговори на основание ЗДОИ от Директорите на горецитираните училища
Уважаеми госпожи/господа,
Благодаря Ви за отговорите по поставените от мен въпроси, макар и не дотам изчерпателни. В тях намирам редица допуснати неточности, които не отговарят на истината, и с настоящия отговор Ви сигнализирам за тях. Неточностите са следните:
1. Към отговора на г-жа Вели – Директор на ОУ „Христо Ботев”, с.Череша, имам допълнителни забележки:
Съгласно законодателната уредба решение за извършване на основни ремонтни дейности в училищата се взема след обезпечаване на всички други разходи, свързани с основната им дейност. Т.е. не е законосъобразно решение спестените от 9-месечни срочни трудови договори средства да се разходват за бонуси на други учители, благодарение на което средствата от делегирания бюджет се използват за ремонтни дейности. Вие сте назначила учители на срочни трудови договори без наличие на писмено съгласие и изключителни финансови причини, след като сте била лично уведомена от Министъра на МОН за наложителното и задължително прекратяване на тази порочна практика. Сред тези учители мога да посоча поне един /себе си/, притежаващ висше педагогическо образование, а не както Вие невярно твърдите в отговора си.
Заемайки длъжността „училищен директор”, Вие следва да познавате нормативната уредба, касаеща образованието, много по-добре от подчинените Ви учители. Същото се отнася и за правописната Ви култура.
2. До г-н Мехмедов – ОУ „Алеко Константинов”, с. Добромир, Община Руен:
Видно от моя жалба, по която е образувана преписка № 11728/2018 г. на ОП-Бургас, съм „предсказал”, че часовете по БЕЛ в повереното Ви училище ще бъдат възложени на учителя по английски език по съвместимост, както и че след два месеца ще се върне титулярът. С идентична жалба от 21.09.2018 г. съм сигнализирал РУО-Бургас, веднага след случая в с.Добромир. Безспорно ясно е, че ако не съм чул тези думи от Вашите служители, е нямало как да ги отразя в жалбите си, тъй като не смятам, че притежавам гадателски способности, нито пък диплом за екстрасенс. Разбирам, че яростното Ви отричане е израз на самозащита, но истината е само една и тя е очевидна.
Освен това обявеното от Вас за учебната 2018/2019 г. свободно работно място за учител по БЕЛ беше по чл.67 от КТ /безсрочен трудов договор/, а при идването ми на място Вашите служители, а после и Вие лично ми заявихте, че се касае за временна заетост. Срочен трудов договор за заместване, ако не Ви е известно, се сключва по чл. 68, ал. 1, т. 3 от КТ.
4.До Директора на ОУ „Хр.Ботев”, с Пирне, Община Айтос:
Допълнителните ми забележки към отговора Ви са следните:
Фактът, че бройката на учениците в целодневните групи в повереното Ви училище всяка година е различна, не Ви дава право да използвате незаконно срочни трудови договори. Възможно е през следващата учебна година бройката на учениците да се увеличи. Това Вие няма как да предвидите. Ако все пак не успеете да сформирате групи, в КТ има достатъчно възможности за работодател да освободи даден работник или служител – съкращаване на щат, намаляване обема на работа и др.
Освен това виждам, че след моя сигнал учителите в ЦДО в представляваното от Вас училище вече се назначават на безсрочен трудов договор, т.е. Вие сама сте осъзнала неправомерното си поведение.
Доколкото ми е известно, не само учители в ЦДО са били със срочни договори, както Вие твърдите. Случайно да сте сключвали такъв договор с Мая Николова – начален учител? Също така има разминаване между посочената от Вас бройка за учебната 2017/2018 г. (5 ср. тр. дог.) и тази от МОН (6 ср. тр. дог.).
Искането ми към Вас на основание ЗДОИ е да ми посочите поименно петимата преподаватели със срочни трудови договори за изминалите две учебни години. Настоявам също да ми отговорите на поставения въпрос: притежавал ли е диплома за висше образование класираният на първо място за учител в ЦДО-начален етап за учебната 2017/2018 г. на конкурса/събеседването кандидат?
5. До г-жа Тодорка Русинова – директор на ОУ „Светлина”, с. Тополица:
Не съм съгласен с последното изречение от Вашия отговор, че всички учители са били на безсрочни трудови договори, тъй като видно от получената от мен справка от МОН за броя на срочните трудови договори през учебната 2017/2018 година, копие от която прилагам към настоящото, под номер 19 фигурира училището в с.Тополица с един брой срочен трудов договор. Това е поредното разминаване между директор на училище и МОН относно посочената бройка. Може би грешките не са случайни...
Във връзка с Вашето изявление, че сте назначили пенсионер за учител по английски език поради липса на кандидати, Ви отговарям следното: Мои колеги - преподаватели по английски език, са били принудени да кандидатстват в по-отдалечени от Бургас и Айтос училища, тъй като никога не са виждали подобно уведомление на сайта на РУО, изхождащо от повереното Ви училище.
6. До всички горепосочени училищни директори:
Не отговорихте на въпроса ми дали допуснатите от някои от Вас груби нарушения по отношение на незаконните срочни трудови договори са умишлено допуснати или се дължат на непознаване на законодателната уредба. Настоявам да получа отговор на този въпрос.
Част от тук поставените ми запитвания, както и от Вашите отговори, вече са достъпни за широката общественост посредством публикацията им в популярни електронни сайтове и платформи. Смятам, че обществото има право да се запознае с правната и езикова култура, морала и начин на действие на училищните директори.
7. Госпожо Илиева, Г-н Министър, надявам се, че Вие ще проявите доблест и няма да избегнете зададените от мен неудобни и болезнени въпроси, свързани с езиковата култура на училищните директори от училищата в с. Череша и с. Добра поляна? Въпреки че многократно разисквахме темата, какви мерки възнамерявате да предприемете за справяне с проблема?
Как да очакваме учениците да покажат добри резултати от матурите по БЕЛ, след като дори директори не владеят правилата на българската книжовност?!
Уверен съм, че Вие не сте срещнали въпросните директорки на „един кръстопът”, както се изразява министър-председателят Борисов по адрес на негови министри.
Огромно разминаване откривам в първоначалната и последващата справка по отношение на бройката на срочните трудови договори – от 51 тя става 352. Въпреки това последната справка не е точна, тъй като не съвпада с бройката, която посочват директорите в техните отговори. За пример посочвам училището в с.Череша – директорката заявява 3 срочни договори, а във Вашата справка те са 2 за учебната 2017/2018 г.
Г-жо Илиева, Г-н Министър, не смятате ли, че беше редно Вие в качеството си на Началник на РУО-Бургас и Министър на МОН на РБ да вземете превантивни мерки за недопускане на подобни масови закононарушения, а не аз да съм поставен в ситуация на непрестанно сигнализиращ. Фрапиращ е случаят от училището в гр. Средец, отразен в предоставената ми от Вас справка, където само за една учебна година са били сключени 16 срочни трудови договори!
Именно заради Вашето бездействие и липса на контрол голяма част от училищните директори си позволяват да дерибействат, да допускат масово закононарушения, дори криминални простъпки и т.н. Наясно са, че действията им няма да имат негативни последици за тях, най-много да се стигне до мъмрене или преназначаване на друго директорско място.
Уважаеми г-н Министър, очевидно увеличението на работните заплати на заетите в системата на МОН не води до по-качествена работа и добросъвестно прилагане и съблюдаване на законите от тяхна страна.
На вниманието на г-н Сашо Диков – предоставям Ви настоящия си сигнал и подробна документация към него с цел да ми съдействате да стане достояние на по-широк обществен кръг. Надявам се Вие в типичния за Вас стил да зададете същите въпроси на гореизброените адресати.
Моля да ми изпратите Вашето становище в писмен вид на поставените въпроси на посочения от мен по-горе адрес.
м. 01.2019 г. С уважение : ......................
гр. Бургас /Д . Тодоров/
Освен това смятам, че нашият "Картаген" - масовото българско безразличие спрямо истината и свободата! - е крайно време да бъде разрушен...
Търсете по книжарниците забележителната книга на философа Ангел Грънчаров ИЗВОРИТЕ НА ЖИВОТА: вечното в класическата и модерната философия, изд. ИЗТОК-ЗАПАД, февр. 2009 г., 520 стр. Книгата ИЗВОРИТЕ НА ЖИВОТА, външно погледнато, е систематичен курс по философия, в който обаче твърде експресивно се тълкуват и вечните въпроси, вълнуващи човешките същества на тази земя. Подобна форма, именно курс лекции по философия, осигурява на автора така потребната живост, непосредственост и свобода в общуването със съзнанието на читателя. През цялото време той се стреми да бъде близо и да не изневерява на ония неизбежни сърдечни трепети, благодарение на които човекът става човек – и личност, разбира се. Опитва се да приобщава съзнанието на читателя към така вълнуващата мисловност на непреходното, която именно е истинското богатство на човека.
5 коментара:
Истината е че без връзки с Герб няма работа за учители.
За учител човек да се уреди, трябва да има политическа връзка с ГЕРБ иначе няма работа за обикновените учители!!!!
Не само с ГЕРБ трябва да имаш връзки. БСП и ГЕРБ са едно: мастодонта ГЕРБСП. Също така ако си някои от дружеските на ГЕРБ партии, а именно от АТАКА, ДПС, патреотите (ВМРО-МВРО) пак имаш шанс да си намериш работа като учител (или някаква друга държавна служба) - щото те са една компания.
Но ако си безпартиен или ако като мен си, пази Боже, демократ, тогава решително не можеш да си намериш работа!
Прав сте напълно! В България е така за съжаление!
Публикуване на коментар