Представена публикация

За всички, които се интересуват от моите коментари, беседи и от дискусиите, в които участвам!

Съобщавам, че всеки, който иска да следи моите всекидневни коментари и анализи, може да го прави като посещава редовно моята страница във фе...

неделя, 30 август 2015 г.

Директорът на ОМГ отговори на писмото ми, естествено моята кандидатура за учител по философия е елиминирана по (не)ясни субективистки и дискриминационни подбуди



Преди малко (точно на 30.08.2015 в 13:51 е получено писмото) на имейла открих писмо от директора на Математическа гимназия г-н И.Старибратов; въпреки че се случи така, че бях навън, на открито (на една пейка в парка прочетох на таблета си неговия отговор) ми се наложи веднага да му отговоря; трудно се пише с клавиатурата на един малък таблет, но все пак накратко можах да му отговоря; ето какво си казахме:

Г-н Грънчаров,

Изказвам своето най-голямо извинение за ненавременното публикуване на резултатите. Протоколите ги предадох на администратора на сайта още в 12:00 часа за сканиране и качване. За съжаление сега виждам, че не си е свършил работата, за което ще има последствия.

Поканени са Р. А., М. К. и А. Г. (не сам аз, просто съвпадение на инициалите, бел. моя, А.Г.) на повторно интервю, поради това, че имат еднакъв брой точки. В понеделник ще изнесем окончателните резултати.

Приемете моето извинение.

Лично аз следя вашето списание и работата ви с учениците и споделям подобни възгледи.

Пожелавам Ви лека и ползотворна учебна година!

А ето сега и моя отговор, писан на таблет, което е причина да е толкова кратък (един вид това обстоятелство изигра известна положителна роля):

Уважаеми господин Старибратов,

Благодаря Ви за отговора!

Между другото ми е много интересно защо моята кандидатура е елиминирана така решително. Съзирам доста голяма доза субективизъм в решението Ви, въпреки че не познавам класираните за втори тур кандидати. Разбира се, ще се наложи при това положение да оспоря по надлежния ред Вашето решение - заради процедурното нарушение и заради проявения субективизъм.

Г-н Старибратов, най-важният критерий е качеството на обучението на учениците. Чувствам се дискриминиран от решението Ви, така не бива да се постъпва, не е оправдано от никаква гледна точка. Ако един управленец си позволява да взема несправедливи решения, решения, които противоречат на правото, той вреди на същинската си работа, а тя е, повтарям, високото качество на образованието на учениците.

Как, моля Ви се, преценихте, че не съм достоен да обучавам във философията вашите ученици? Допитахте ли се до инспекторката Кръстанова, какъв съвет Ви даде тя? Въпросът става сериозен и ще се наложи да оспорвам решението Ви; то ми звучи крайно неубедително и волунтаристично. Както и да е, съжалявам, но си развалих мнението за Вас.

Приятна вечер Ви желая!

С поздрав: Ангел Грънчаров

Търсете по книжарниците забележителната книга на философа Ангел Грънчаров ИЗВОРИТЕ НА ЖИВОТА: вечното в класическата и модерната философия, изд. ИЗТОК-ЗАПАД, февр. 2009 г., 520 стр. Книгата ИЗВОРИТЕ НА ЖИВОТА, външно погледнато, е систематичен курс по философия, в който обаче твърде експресивно се тълкуват и вечните въпроси, вълнуващи човешките същества на тази земя. Подобна форма, именно курс лекции по философия, осигурява на автора така потребната живост, непосредственост и свобода в общуването със съзнанието на читателя. През цялото време той се стреми да бъде близо и да не изневерява на ония неизбежни сърдечни трепети, благодарение на които човекът става човек – и личност, разбира се. Опитва се да приобщава съзнанието на читателя към така вълнуващата мисловност на непреходното, която именно е истинското богатство на човека.

22 коментара:

Анонимен каза...

Защо смятате, че сте по-подходящ от избраните трима кандидати?

Ангел Грънчаров каза...

Не съм казал това, мила другарко. Четете какво пише, недейте да импровизирате..

Анонимен каза...

Много интересно? Колко от кандидатите имат I-ви клас квалификация? Директорът пише "Лично аз следя вашето списание и работата ви с учениците и споделям подобни възгледи." Значи той одобрява Вашата работа, но вижте други присъждат точките! За какви точки става дума???

Анонимен каза...

Щом смятате, че сте дискриминиран от решението, значи мислите, че трябва да предпочетат вас. Защо мислите така?

Анонимен каза...

Защото Е така.Отговарям на коментара преди моя. А вие защо мислите, че другите кандидати са по- подходящи?
Въобще кой идиот е измислил на директорите да се дава право да се обграждат със свои верни хора в ПОВЕРЕНОТО им, а не в собственото им училище?
А кой съставя комисиите за назначаване?
И мнението на директора има ли по- голяма тежест и брой точки?
И ако педагогически състав гласува за комисията, оспорва ли се спуснатия от директора списък на членовете на комисията?
И как тази комисия за 3 минути прецени кандидатите?
И имаме ли право да знаем на какво основание е назначен някой?
И.......
И........
И..............
И
И
И кога ще се сложи край на псевдоконкурсите?

Анонимен каза...

Законността победи!

Анонимен каза...

Грешка е било Грънчаров да отговаря на писмото на директора ВЕДНАГА след получаването му, когато е бил под властта на афекта и разочарованието. Човек трябва да си даде време да помисли, да охлади емоцията, да разсъди и чак тогава да пише. Иначе пише глупости на поразия и се излага ужасно. Както в случая.

Анонимен каза...

Аз ще ти подскажа мотива: неспособност за работа в колектив, поради силно изразена индивидуалност... Как знаят за индивидуалността ти ли? Четат блога, и знаят клюките за героичната ти борба срещу образователната система... Както си тръгнал, по всичко личи, работа, в колектив, трудно ще намериш. Лоялността и симпатията към ближния, дори грешника, са качества ценени и всеки. ХАйде със здраве!

Анонимен каза...

Нищо не е приключило - има си законен срок за несъгласие с крайния резултат - тогава ще се изясни ситуацията, а дотогава - нека бъдем оптимисти!

Ангел Грънчаров каза...

На мен също не ми е известно какви са тези точки. Комисията вероятно присъжда някакви точки по различни пунктове, не е известно обаче какви са пунктовете. Подобни неща като "лоялност към шефа или колектива" как ли се определя? :-) И колко ли точки дават за туй нещо? Ами дали има пункт "вярност на догматите на системата"? Вероятно там дават най-голям брой точки. Любопитно е да поискам разяснения по брой точки, които моя милост е получил. Толкова малко точки съм получил, че даже не ме допускат до втория кръг. До този момент през годините винаги съм бил най-малкото допускан до последния кръг, примерно по причина на това, че имам 1-ви клас-квалификация. Много ме съмнява допуснатите в случая кандидати да имат първи клас-квалификация (той е голяма рядкост). По тази причина си позволявам да говоря за субективизъм. Ако училището беше, примерно, лична собственост на директора, тогава можеше да си назначава който иска и както иска. То обаче е държавна собственост, т.е. в някакъв смисъл е и мое. По тази причина имам правото да искам разяснения. И да се чувствам дискриминиран. Примерно това, че от последното ми работно място (ПГЕЕ-Пловдив) по сюблимния член 328, ал. 1, т. 5 ("пълна некадърност", "липса на качества да бъде учител" и пр.) ли е натежало да не ме допуснат до втория кръг? Но те добре знаят, че това уволнение е оспорвано, е предмет на съдебен процес, ако са приели за чиста монета уволнението ми, това е вече нескривана дискриминация и заставане на страната на своеволничещите длъжностни лица, които ме подложиха на съответната дискриминация и репресия. За каква "законност" в такъв случай говори тролещо-хейтърчещата другарка от ТЕТ-а в коментарите? Много своеобразно понятие за "законност" има тя. :-)

Анонимен каза...

И какъв може да е сегашния директор на МГ при положение че нищо не се е променило от времето на Кирил Христов?

Maria Vassileva

Ангел Грънчаров каза...

От времето на Кирчо Атанасов, май така се казваше бившият директор на МГ, който израсна до поста зам.-министър на образованието по времето на кабинета на Дмитрич Станишев. :-) Такива ми ти работи. Дали пък точно тази не е истинската причина "народен враг" като моя милост да не бъде допускан там? :-) Но по политически причини да бъда дискриминиран е множко даже и в нашите условия. Все пак, доколкото ми е известно, това училище не е собственост на БСП...

Анонимен каза...

Е-ех, г-н Грънчаров, ще трябва да изпием горчивата чаша докрай! Нямам предвид теб и себе си като твой адвокат...

Feodor Ilivanov

Ангел Грънчаров каза...

Такъв е животът, г-н Иливанов! Пътят до човешкото съвършенство е дълъг, дори безкраен :-)

Анонимен каза...

Ангеле, имам чувството, че от Математическата гимназия правят кардинална грешка, ти ги провокира много добре. Директорът на МГ се заплете в противоречия като петел в кълчища. Очевидно е, че се е поддал на внушения, нямащи нищо общо със същината на работата. Това опорочава изцяло избора му. Имаш пълното право да го обжалваш по надлежния ред. Не може длъжностно лице в държавно училище да си прави каквото му скимне сякаш то му е бащиния. Длъжен е да дава отчет за всяко свое действие или решения защото длъжността му е публична. Интересно е как ще аргументира елиминацията ти. Пиши жалба до министъра. Нямаш друг вариант. Нека контролните органи на МОН да проверят всичко.

Борбата ти продължава. Желая ти успех! Правдата и правото в крайна сметка ще постигнат дължимия реванш.

Анонимен каза...

Който не познава Кирчо Атанасов нека да го види: http://www.rotary-puldin.com/wp-content/uploads/2013/11/kircho_atanasov-942x1024.jpg

Анонимен каза...

Доцент Кирчо Георгиев Атанасов е български политик (заместник-министър и народен представител), учен и учител (математик).

От 1975 до 2010 г. е директор на Образцовата математическа гимназия „Акад. Кирил Попов“. Почетен доктор на ПУ „Паисий Хилендарски“ и почетен гражданин на Пловдив, носител на орден „Стара планина“ І степен и званието "Герой на социалистическия труд". Бивш заместник-министър на образованието и народен представител в 42-рото народно събрание.

01.09.1975 г. - 30.08.2010 г.: директор на Образцова математическа гимназия “Акад. Кирил Попов”, Пловдив
02.09.2005 г. - 27.07.2009 г.: заместник-министър на образованието и науката
05.2006 г.: награден с орден "Орден Стара планина” I степен
2010 г.: основател на проекта "Народните будители и Аз"
2012 - 2013 г.: президент на Ротари клуб Пловдив-Пълдин

Грънчаров, ти и такива като теб нямат място в МГ. Скандално е човек като теб да проникне там. Елиминацията ти е очевидно политическа. Там приемат за учители само хора, верни на БСП. Явно клубът по интереси на БСП е заседавал два дена за да се реши на отчаяната стъпка да те елиминира на основание на това, че не си от БСП. Нов скандал в родната ни образователна система. Стоян Зайков, който е бил учител по философия, чието място сега се оваканти, беше активист на БСП, нали така?

Анонимен каза...

Пардон, обърках го с Любен Христов, директора на английската гимназия, но разликата не е голяма.

Maria Vassileva

Анонимен каза...

Не се изживявайте като жертва, а продължавайте да атакувате гнилата система като гражданин, комуто не е безразлично как се харчат данъците. От случая е очевидно следното:
1. Системата за учителски назначения не е обвързана с ясни правила.
2. МОН се пази от инструкции, които ограничават "свободата" на директорите.
3. В резултат от това училищата са се изродили във феодални имения под благовидния поглед на министерство и синдикати.
4. Необходим е постоянен и компетентен публичен контрол, съчетан с ясни стандарти за наблюдение, ежегодна атестация на директорите и на три години за учителите.
5. Училището днес се нуждае остро от граждански натиск, защото тези, което излизат от него са отровени от конформизъм, меркантилизъм и всякакви подобни изродени отношения, които обобщаваме с термина "чалга".

Анонимен каза...

Като работил в системата, и то в различни времена (и социалистически, и други) мога да твърдя, че при заемане на учителска длъжност има само два официални показателя - ниво на квалификация и професионален стаж. Неофициално винаги е имало и други - лични познанства, партийна принадлежност, пол, но все пак те не са били афиширани. И така - по официалните показатели кой от кандидатите има I-ви клас квалификация, кой е преподавал на студенти, кой колко педагогически стаж има? На тези въпроси трябва да отговори Директорът на ОМГ, защото той сключва трудовия договор с учителя. Може да има комисия или комисии, които да извършват някакъв подбор за да са му в помощ и да служат като декор - вижте, аз като директор не взимам еднолични решения. Това си го имаше и в тоталитарната държава, но каква роля играеше и тогава и сега? Каквото и становище да имат тези комисии, директорът има последна дума. Той е овластеният и НИКОЙ официално не може да му нареди по този въпрос НИЩО! При съдебен спор кой се явява пред съда - комисията ли или директора ?

Анонимен каза...

Овластяването и личната отговорност са различни категории. Продължавам да твърдя, че не само образованието, а и останалите публични системи се управляват безконтролно по две причини: отсъствие на правила и система за наблюдение и оценка на ефектите. Това остава широк терен за произволни, често несъвместими с професионалните стандарти, решения.

Анонимен каза...

Добрата новина, мисля, г-н Иливанов, е, че никой не може да изпие чужда горчива чаша. :-)

Elena Dicheva