Публикувам по-долу Становище на Движението за либерализация на образованието по повод на най-новия проект за нов и то най-фундаментален Закон за училищното образование, което е изпратено на 21 февруари 2012 г. до Министъра на образованието, младежта и науката Сергей Игнатов, а копия са изпратени до Президента на Република България Росен Плевнелиев и до Председателя на парламентарната комисия по Образованието, науката и въпросите на младежта и спорта Огнян Стоичков; ето, четете сами за какво става дума:
СТАНОВИЩЕ на Движение за либерализация на образованието
за Проектозакона за предучилищното и училищното образование, представен от МОНМ на 14 февруари 2012 г.
Уважаеми г-н Министър,
За изтеклите повече от 20 години от демократичните промени в нашата страна процесите на демократизация все успяваха да заобикалят сферата на образованието. За наше огромно съжаление Проектозаконът за образованието почти изцяло опроверга основателните очаквания да бъде внесена промяна в регулацията, засягаща страните, свързани с образователния процес: детето, родителите, образователните институции, държавата. (ОЩЕ >>>)
СТАНОВИЩЕ на Движение за либерализация на образованието
за Проектозакона за предучилищното и училищното образование, представен от МОНМ на 14 февруари 2012 г.
Уважаеми г-н Министър,
За изтеклите повече от 20 години от демократичните промени в нашата страна процесите на демократизация все успяваха да заобикалят сферата на образованието. За наше огромно съжаление Проектозаконът за образованието почти изцяло опроверга основателните очаквания да бъде внесена промяна в регулацията, засягаща страните, свързани с образователния процес: детето, родителите, образователните институции, държавата. (ОЩЕ >>>)
Търсете по книжарниците забележителната книга на философа Ангел Грънчаров ИЗВОРИТЕ НА ЖИВОТА: вечното в класическата и модерната философия, изд. ИЗТОК-ЗАПАД, февр. 2009 г., 520 стр. Книгата ИЗВОРИТЕ НА ЖИВОТА, външно погледнато, е систематичен курс по философия, в който обаче твърде експресивно се тълкуват и вечните въпроси, вълнуващи човешките същества на тази земя.
Подобна форма, именно курс лекции по философия, осигурява на автора така потребната живост, непосредственост и свобода в общуването със съзнанието на читателя. През цялото време той се стреми да бъде близо и да не изневерява на ония неизбежни сърдечни трепети, благодарение на които човекът става човек – и личност, разбира се. Опитва се да приобщава съзнанието на читателя към така вълнуващата мисловност на непреходното, която именно е истинското богатство на човека.
Подобна форма, именно курс лекции по философия, осигурява на автора така потребната живост, непосредственост и свобода в общуването със съзнанието на читателя. През цялото време той се стреми да бъде близо и да не изневерява на ония неизбежни сърдечни трепети, благодарение на които човекът става човек – и личност, разбира се. Опитва се да приобщава съзнанието на читателя към така вълнуващата мисловност на непреходното, която именно е истинското богатство на човека.
Няма коментари:
Публикуване на коментар