Възможно ли е обаче такова нещо у нас? Какво ли ще се случи у нас ако експериментираме по същия начин?
Търсете по книжарниците книгата на философа Ангел Грънчаров БЪЛГАРСКАТА ДУША И СЪДБА (с подзаглавие Идеи към нашата философия на живота, историята и съвременността), , 12.00 лв., изд. ИЗТОК-ЗАПАД, 2007 г., разм. 20/14 см., мека подвързия, ISBN 978-954-321-375-7, 354 стр. Книгата е новаторски опит за по-цялостно представяне и описание на битуващите в нашето съзнание исторически и "народопсихологични" комплекси, които определят и нашите реакции спрямо съвременните реалности на живота ни. Авторът търси смисъла, който се крие в случващото се с нас самите, изхождайки от предпоставката, че ясното съзнание за това какви сме като индивиди и като нация е основа на така необходимата ни промяна към по-добро. А този е залогът за бъдещия ни просперитет.
1 коментар:
Германия е една свръхрегламентирана държава и малко дерегулация не би й навредила. Най-неприятното е, че в Германия правилата за движение се прилагат към колоездачите (и пешеходците) почти със същата строгост, както към МПС. Някой ще каже: ама така трябва, освен това в Германия има много велосипедни алеи и много велосипеди. На всичко това мога да възразя аргументирано, но ще си го спестя. Аз във всеки случай предпочитам да карам колело в България. В Германия дори в една еднопосочна улица не можеш да влезеш с колело и трябва да обикаляш като луд, с което всичко „улеснения” за колоездачите се обезсмислят.
А колкото до България: в рамките на шегата този експеримент там отдавна тече, защото българският правилник за движение съществува само на хартия и въпреки това движението функционира и злополуките са учудващо малко. Така че българите отдавна експериментират по този начин.
Според мен идеалната държава е някъде по средата между свръхрегламентирана, стегната „на все пуговицы” Германия и балканската разхайтеност, където законът наистина е врата у поле.
А иначе например в Индия също има правилник, но явно също само на хартия, и там този експеримент тече. Индийското и въобще азиатското движение е нарицателно, вижте например това – и въпреки това катастрофите не са толкова чести и тежки, колкото бихме предположили при гледката на тези кадри:
http://www.youtube.com/watch?v=RjrEQaG5jPM
или
http://www.youtube.com/watch?v=KnPiP9PkLAs
и т.н.
Публикуване на коментар