... Четвъртият мит, който рухва чрез тази книга е този за "големият българофил" руския посланик в Цариград граф Н. Игнатиев. На този българофоб е посветена цяла глава, в която се спирам в детайли на пагубната му роля за хода и развоя на процесите в българското освободително движение. Като посланик на Русия в османската столица от 1864 г. до 1878 г. "вицеимператорът на Цариград" е пряко замесен в много антибългарски действия.Той не е в никакъв случай "българофил". Време е да спрат пропагандните внушения и манипулации на русофилската историография, обявила го за "българофил" и то много голям!?
Граф Н. Игнатиев е голям враг на българското национално движение през Възраждането, както на черковниците, които изпраща на заточение, така и на революционерите ни, които не подкрепя, а преследва. Той е главният манипулатор и изкусен играч в сянка на "процеса" срещу Левски. През 1872-1873г. граф Н. Игнатиев изиграва ключова роля за смъртта на Левски, тъй като не само не го спасява, но и задкулисно диктува поведението на софийските комисари. На практика убийството на Левски е поръчано от него, но е наредено от султана, който потвърждава искането на комисията за налагане на смъртно наказание.
- Защо 146 години тези факти и истини са прикривани, кой стои зад манипулациите?
- Главната причина за това е доминиращото и до днес в българската историческа наука кoмунистическо и посткомунистическо русофилство. Руският и комунистически прочит на българската история от епохата на Възраждането и в частност на революционните борби на българския народ води до това, че животът и революционната дейност на Васил Левски са подложени на сериозно преиначаване. Казионната историография доста е творила, за да създаде един негов изкривен образ. Има много сериозни опити Апостолът на българската свобода да бъде напъхан в определени модели, за да обслужи нечии лични, партийни, користни и дори чужди интереси. ... (Прочети ЦЯЛОТО ИНТЕРВЮ)
КРАТЪК КОМЕНТАР: Всяка година, когато отбелязваме годишнина или от рождението или от смъртта или на делото на най-великия българин (поне за мен), ме поразява унижението да имаме улица на палача му в центъра на София.
Каква нация и какво самочувствие може да имаме, когато общинските съветници в СОС не могат да решат и да премахнат името на Граф Игнатиев от всичко което е в София или където и да е другаде в България?! Уж демократи, уж патриоти, уж националисти - но ги е страх или нямат воля да почетат паметта на Левски като премахнат името на палача му, за да потъне в забвение.
Действайте сега и незабавно. Вкарайте проект за решение, борете се, променяйте история. Дяконът ни гледа и отдавна чака да възкръснем като народ.
Свалям шапка на това което прави Янко Гочев. Всеки един от нас има този дълг. (Ilian Vassilev)
КРАТЪК КОМЕНТАР: Всяка година, когато отбелязваме годишнина или от рождението или от смъртта или на делото на най-великия българин (поне за мен), ме поразява унижението да имаме улица на палача му в центъра на София.
Каква нация и какво самочувствие може да имаме, когато общинските съветници в СОС не могат да решат и да премахнат името на Граф Игнатиев от всичко което е в София или където и да е другаде в България?! Уж демократи, уж патриоти, уж националисти - но ги е страх или нямат воля да почетат паметта на Левски като премахнат името на палача му, за да потъне в забвение.
Действайте сега и незабавно. Вкарайте проект за решение, борете се, променяйте история. Дяконът ни гледа и отдавна чака да възкръснем като народ.
Свалям шапка на това което прави Янко Гочев. Всеки един от нас има този дълг. (Ilian Vassilev)
Освен това смятам, че нашият "Картаген" - масовото българско безразличие спрямо истината и свободата! - е крайно време да бъде разрушен...
Търсете по книжарниците забележителната книга на философа Ангел Грънчаров Преследване на времето: Изкуството на свободата, . изд. A & G, 2003 г., разм. 21,5 / 14,5 см, мека подвързия, ISBN 954-8945-88-6, 280 стр, 8.00 лв... Книгата говори за "нещо", което е близко на всеки един от нас: времето. Тя се опитва да ни насочи към чисто човешкото в него, към неговата ценност за човека. Това, че времето не ни е чуждо и ни изглежда "добре познато", съвсем не означава, че го разбираме. Нашето предварително познание за времето не навлиза в неговите дълбини, а само докосва повърхността, най-бледата му външност. Съзнанието за време го приема за факт, с който трябва да се "съобразяваме", но не отива по-нататък и не се задълбочава в неговата тайна. Когато обаче ни запитат А що е време? почти нищо не можем да кажем: мълчанието е нашият отговор. Тази необичайна и изненадващо понятна философска книга "поглежда" в скритото "зад" мълчанието ни - за времето, живота, свободата.
3 коментара:
Продължаваш да даваш място на тая гнусна лъжа. Стократно е доказано, че граф Игнатиев няма нищо общо с присъдата над Левски.
Този, който разпространява чуждите лъжи е лъжец.
Ти в продължение на десет годни лъжеше , без да ти мигне окото, че Левски е казал "Който ни освободи, той ще ни пороби"
И най-редовно пускаше онова фалшиво писмо на Левски до Каравелов, дето щял да реже кунките и чепките на Ботьова.
Мръсен, гнусен лъжец!
Не е лъжа, таваришч Колю, а е самата истина. Вярно, че не се съгласува тази истина с догмите на твоето комунисто-съветско-русофилско възпитание, то не я прави по-малко истина. Варно е и това (и то именно е стократно и хилядократно доказано!), че вие, съветските комунисто-русофили-путинци, се храните единствено с лъжи, за вас истината е нещо като отрова, но е сюблимно това, че точно поклонник на лъжите като теб обвинява мен, правдолюбивия, в "лъжи". Слушал ли си парадокса за лъжеца? Е, ти му изобрети нов вариант, за което заслужаваш поздравления! Колю, докога ще верваш на лъжите бе, човече? За теб истината нищо ли не значи?
"Който ни освободи, той ще ни пороби!" в резюме е есенцията на цялата концепция за национално овобождение, която изповядва Апостолът на българската свобода - и водач на борбата ни за национално освободение. И това ако не си разбрал, нищо не си разбрал, драги служителю на руския имперски интерес... На Захари Стоянов ли да вярваме или на теб, драги ми жалкий таваришч Колю?
Публикуване на коментар