Представена публикация

За всички, които се интересуват от моите коментари, беседи и от дискусиите, в които участвам!

Съобщавам, че всеки, който иска да следи моите всекидневни коментари и анализи, може да го прави като посещава редовно моята страница във фе...

събота, 4 септември 2010 г.

Поддържайте жива илюзията, наречена "българско образование"

Чета на едно място любопитни факти: Бюджетът за образование у нас намален за 1 г. от 0,35% на 0,16% от БВП. Ще ви приведа фактите без нищо да коментирам. Фактите сами говорят достатъчно. Коментарите са излишни. Всички и всякакви коментари. Просто няма нужда от никакви коментари; ето:

Доц. Богданов изтъкна, че основен проблем пред образованието у нас е дългогодишно водената държаван политика и заяви „образованието винаги е било и ще бъде с основен приоритет в ценностната система на българите, но не и на управляващите българи”.

Доц. Богданов цитира и следната статистика за българското образование – средствата за образование в държавните университети са намалени с 37% за последната година, а за наука с 50%; бюджетът за образование в България е намален от 0,35% на 0,16% от БВП през последната година.

Същевременно Барак Обама на 99-я си работен ден заявява, че от този ден бюджетът за образование и наука на САЩ се удвоява до 3% от БВП, като първостепенна антикризисна мярка. Само за една година увеличението е $46 млрд., цитира още доц. Богданов.

1 коментар:

K.Georgiev каза...

Навсякъде по света явно има една опасна илюзия, че наливането на пари в даден отрасъл автоматично ще го спаси и ще повиши неимоверно качеството.

Интересен факт е, че американското образование получава всяка година все по-голям бюджет, а статистиката показва, че учениците показват все по-лоши резултати.

Преди няколко десетилетия в много по-неблагоприятни условия учениците са учили и са показвали много по-добри резултати.

Не е политическо изгодно обаче да започнем една тежка и продължителна реформа на образованието, резултатите от която ще се видят едва след десетилетия.

Най-лесно е да се оправдаваме с липса на пари, било то вярно или не.

В моя университет примерно имаше всички необходими условия за усвояване на материала, но повечето преподаватели бяха слабо заинтересувани, а с тях и студентите.