Цитирам откъси от статията на Коритаров в блога му, наречена ДА РАЗЦЪФТЯВАТ СТО ЦВЕТЯ, ДА СИ СЪПЕРНИЧАТ СТО ШКОЛИ; обръщам внимание само на ония пасажи, които пряко ни засягат - и които с убийствена логика нищят чисто китайската специфика на пиарстратегията на бойкоборисовците:
Специфичното за изразните средства в китайските политически кампании е изобилното използване на числата като илюстрация за конкретика. Ето – „сто цветя” и „сто школи” от времето на Мао, „четирите модернизации” в периода на първите следмаоистки реформи на Хуа Гофън, „осемте принципа за обединение на Китай” на Дън Сяопин. Стилизацията с числа е характерен азиатски похват, но ако бъде изследван от съвременните направления за правене на пиар в Европа и в модерния свят, със сигурност не може да се отрече, че съчетанието между кратки послания и числа звучи много убедително. Върху същата логика – от времето на китайската комунистическа партия на Мао Дзедун е построена и пиаркампанията на правителството на Бойко Борисов. Послание – число. Послание – число.
Вижте как звучи като заглавие на журналистически материал – „кабинетът вдига икономиката на крака за девет месеца с осемдесет и две мерки”. А сега проследете колко лесно това изречение зазвучава като лозунг – „На крака – за девет месеца с осемдесет и две мерки”. Същото внушение би могло да се изобрази и по-лаконично, като числата не се изписват с думи, а с цифри: „На крака – за 9 месеца с 82 мерки”. Азиатската концепция в пиара на Борисов вероятно разчита на онази директност на лозунгите от времето на Великия кормчия, когато кратките форми „от върха” имаха призивно звучене, а масите отговаряха със заучени фрази от прословутия цитатник на Председателя.
Моделът на азиатския пиар – съчетаването на послания и числа може и да се прилага най-успешно от имиджмейкърите на ГЕРБ, но и преди тях с аналогично съчетаване на числа и намерения други личности спечелиха избори.
Симеон Сакскобурготски и НДСВ обещаха видимо да подобрят жизнения стандарт за осемстотин дни. С това те спечелиха мнозинство в парламента, но пък конкретния ангажимент „800 дни” им изигра лоша шега – в предвиждания срок не се случи нищо, а излъгания електорат не прощава. Той не прости и на НДСВ. ГЕРБ повтаря същата грешка – като на Симеон. „На крака – за 9 месеца с 82 мерки”. Ами ако след девет месеца страната не е на крака, а по корем? Ако мерките наистина, както твърди в едно интервю бившият заместник-финансов министър от времето на Станишев – Кирил Желев, са правени от същите експерти, които са работили по програмата на кабинета на Станишев?
Как тогава в единия случай сме свидетели на катастрофа, а в другия да очакваме възход? При китайците обаче има нещо, което е убягнало от експертното внимание при правенето на комбиниран пиар между числа и послания. В Китай внушението е индиректно, а в самите лозунги няма нищо конкретно. Нека цъфтят сто цветя, нека си съперничат сто школи! Ами нека. А съвсем друго е – за 9 месеца с 82 мерки. Ангажимент! Ами сега? Дано знаят какво правят.
Автор: Георги Коритаров
Специфичното за изразните средства в китайските политически кампании е изобилното използване на числата като илюстрация за конкретика. Ето – „сто цветя” и „сто школи” от времето на Мао, „четирите модернизации” в периода на първите следмаоистки реформи на Хуа Гофън, „осемте принципа за обединение на Китай” на Дън Сяопин. Стилизацията с числа е характерен азиатски похват, но ако бъде изследван от съвременните направления за правене на пиар в Европа и в модерния свят, със сигурност не може да се отрече, че съчетанието между кратки послания и числа звучи много убедително. Върху същата логика – от времето на китайската комунистическа партия на Мао Дзедун е построена и пиаркампанията на правителството на Бойко Борисов. Послание – число. Послание – число.
Вижте как звучи като заглавие на журналистически материал – „кабинетът вдига икономиката на крака за девет месеца с осемдесет и две мерки”. А сега проследете колко лесно това изречение зазвучава като лозунг – „На крака – за девет месеца с осемдесет и две мерки”. Същото внушение би могло да се изобрази и по-лаконично, като числата не се изписват с думи, а с цифри: „На крака – за 9 месеца с 82 мерки”. Азиатската концепция в пиара на Борисов вероятно разчита на онази директност на лозунгите от времето на Великия кормчия, когато кратките форми „от върха” имаха призивно звучене, а масите отговаряха със заучени фрази от прословутия цитатник на Председателя.
Моделът на азиатския пиар – съчетаването на послания и числа може и да се прилага най-успешно от имиджмейкърите на ГЕРБ, но и преди тях с аналогично съчетаване на числа и намерения други личности спечелиха избори.
Симеон Сакскобурготски и НДСВ обещаха видимо да подобрят жизнения стандарт за осемстотин дни. С това те спечелиха мнозинство в парламента, но пък конкретния ангажимент „800 дни” им изигра лоша шега – в предвиждания срок не се случи нищо, а излъгания електорат не прощава. Той не прости и на НДСВ. ГЕРБ повтаря същата грешка – като на Симеон. „На крака – за 9 месеца с 82 мерки”. Ами ако след девет месеца страната не е на крака, а по корем? Ако мерките наистина, както твърди в едно интервю бившият заместник-финансов министър от времето на Станишев – Кирил Желев, са правени от същите експерти, които са работили по програмата на кабинета на Станишев?
Как тогава в единия случай сме свидетели на катастрофа, а в другия да очакваме възход? При китайците обаче има нещо, което е убягнало от експертното внимание при правенето на комбиниран пиар между числа и послания. В Китай внушението е индиректно, а в самите лозунги няма нищо конкретно. Нека цъфтят сто цветя, нека си съперничат сто школи! Ами нека. А съвсем друго е – за 9 месеца с 82 мерки. Ангажимент! Ами сега? Дано знаят какво правят.
Автор: Георги Коритаров
9 коментара:
Аз обаче съм убеден, че дори държавата да се вдигне на крака, вие отново ще вдигате тупурдия срещу Бойко. Преди мислех, че е защото сте костовист, а сега виждам, че просто сте си такъв. Очаквам скоро да емнете и Костов.
То е щото съм демократ. Разбирате ли? Заради българската демокрация и нейното бъдеще съм способен да "емна" не само бате ти Бойко или Костов, ами и московския ти партиарх - и дори римския папа :-)
Не виждам връзката между демокрацията и критикарството. За момента генерала се справя доста добре, а вие ми цитирате едно ченге и един сърдитко адвокат на мутри, дето е сърдит, че не го цаниха за президент.
Думата "критикарство" е от арсенала на една отминала епоха. Повече нямам какво да добавя: това обяснява всичко. Самият факт, че си представяте "обществената хармония" като липса на различия в мненията ("критикарство"), показва в плен на какви представи се намира Вашето съзнание. И съзнанието на последователите на милиционерската партия...
Е, всеки има право на мнение наистина, но както вие не харесвате въпросната партия, така тя си има и симпатизанти, а и хора, които просто я одобряват и е нормално те да я защитават. За мен вашите критики, тези на Коритаров и тези на адвокат Груйкин са просто словоблудство, просто някой да каже нещо лошо. Надявам се може да обясните и защо имате тъй негативно мнение към агент Тервел, но не и към агент Алберт?
Моята оценка към един човек е отношението му към ценностите на демокрацията и свободата. Агент Телериг е антидемократ. Г.Коритаров не е такъв...
Много тежка присъда давате на Божидар - според мен е силно казано антидемократ. Иначе ако е на въпрос аз уважавам и Коритаров. Но тука мисля, че не е прав.
Довчера агент Телериг беше член на БСП, до оня ден на БКП, и никога не се е разкаял за принадлежността си към антидемократична терористична организация като ДС. Ако това за Вас е признак за "демократизъм", за мен не е...
За мен той е направил много да популяризира историята на България и да се противопостави на кражбите, които македонците правят в исторически аспект на нас и гръцкия народ.
Публикуване на коментар