Бог да прости шестте деца от Симеоновград, дванадесетте деца от Лим, седемнадесетте войничета на околовръстното, Бог да прости изгорелите в оня влак, също ония премазани деца от дискотеката, удавените в Охридското езеро... Бог да прости всички жертви, които явно не са умрели ей-така, съвсем без смисъл! Тяхната смърт за нещо ни зове, за какво ли? Престъпление е да нехаем за какво именно ни зове смъртта на тия невинни жертви, чиято смърт обаче нищо чудно да е изкупление за нашата вина.
Някой ще каже: е, недей така де, та това и инцидент, такива неща стават по цял свят! Чиста случайност е, че се е случило точно така: група млади хора тръгват за църква в нощта на Христовото възкресение, точно на входната врата обаче ги посреща търкаляща се кола, карана от техен връстник (нищо чудно и тия в колата да са бързали за черква?!), и след това ясно е какво става, става същински кошмар! Боже, как ли са понесли вестта за така грозно загиналите техни деца майките и бащите на жертвите от Симеоновград?! Това е направо нечовешко! (ОЩЕ >>>)
Някой ще каже: е, недей така де, та това и инцидент, такива неща стават по цял свят! Чиста случайност е, че се е случило точно така: група млади хора тръгват за църква в нощта на Христовото възкресение, точно на входната врата обаче ги посреща търкаляща се кола, карана от техен връстник (нищо чудно и тия в колата да са бързали за черква?!), и след това ясно е какво става, става същински кошмар! Боже, как ли са понесли вестта за така грозно загиналите техни деца майките и бащите на жертвите от Симеоновград?! Това е направо нечовешко! (ОЩЕ >>>)
4 коментара:
Далеч не всики нещастни случай и катастрофи имат човешки корен. Повечето имат природни причини. Пресен пример: заметресението в Япония (освен ако не е предизвикано от сеизмично оръжие, за което все повече говорят някои политически анализатори). Всъщност още лисабонското земетресение от 1755, с 30-100 000 жертви една от най-големите катастрофи в европейската история, води до дискусия сред евроипейските интелектуалци и философи за теодицеята – как един милостив Бог допуска Злото и страданието в Света. В резултат на него Гьоте например се отказва от християнската вяра.
А какво да кажем за цунамито 2004 ТОЧНО ПО КОЛЕДА с 230 000 жертви?
Мисля, че това е най-фундаменталният проблем на религията – как се съвместяват Злото и страдaнието в света със съществуването на Бога. Папа Бенедикт XVI също признава, че няма обяснение за това.
Колкото до плюскането – всички нации в развитите страни в Европа и Америка, вкл. в България за съжаление с нищо друго не се занимават, освен да плюскат и пият (как впрочем се връзва това с мита за „бедните” българи). Хората в Третия свят също биха плюскали и пили до изнемога, но за съжаление нямат финансовите възможности за това. Те именно затова и се стремят към Първия свят – не заради неговите културни постижения, а заради яденето и пиенето. Да, не всички могат да са като св. Иван Рилски и да живеят в планината от нахут и шипки или като Свети Франциск, обрекъл се съзнателно на бедност и нищета.
Далеч не всики нещастни случай и катастрофи имат човешки корен. Повечето имат природни причини. Пресен пример: заметресението в Япония (освен ако не е предизвикано от сеизмично оръжие, за което все повече говорят някои политически анализатори). Всъщност още лисабонското земетресение от 1755, с 30-100 000 жертви една от най-големите катастрофи в европейската история, води до дискусия сред евроипейските интелектуалци и философи за теодицеята – как един милостив Бог допуска Злото и страданието в Света. В резултат на него Гьоте например се отказва от християнската вяра.
А какво да кажем за цунамито 2004 ТОЧНО ПО КОЛЕДА с 230 000 жертви?
Мисля, че това е най-фундаменталният проблем на религията – как се съвместяват Злото и страдението в света със съществуването на Бога. Папа Бенедикт XVI също признава, че няма обяснение за това.
Колкото до плюскането – всички нации в развитите страни в Европа и Америка, вкл. в България за съжаление с нищо друго не се занимават, освен да плюскат и пият (как впрочем се връзва това с мита за „бедните” българи). Хората в Третия свят също биха плюскали и пили до изнемога, но за съжаление нямат финансовите възможности за това. Те именно затова и се стремят към Първия свят – не заради неговите културни постижения, а заради яденето и пиенето. Да, не всички могат да са като св. Иван Рилски и да живеят в планината от нахут и шипки или като Свети Франциск, обрекъл се съзнателно на бедност и нищета.
Как се съвместява религията със Злото... религията самата допуска в себе си много зло, част от него идва от човешката природа, друга от несъвършенствата на материалния свят, който е безкрайно далечен от духовния. Не забравяйте, че има и Враг Человеческий, който от зората на времето се мъчи да сее омраза и ненавист, за жалост успешно.
Ако имаше друго превозно средство – влак, самолет, кораб, трамвай, метро и т.н., което да взима ежегодно толкова жертви по света, колкото автомобила, то ОТДАВНА ДА Е ЗАБРАНЕНО И ЗАБРАВЕНО. Само че никому и през ум не му минава да подеме кампания за забрана на автомобила. Причината очевидно е, че нашата съвременна цивилизация не би просъществувала и 10 минути без колите. Но въпреки това трябва да се вземат мерки. Не става дума за поредните промени в правилника за движение – най-променяния закон в Б-я, а за комплексен подход, започващ чрез възпитание още от училищната скамейка. ЦЕЛТА ТРЯБВА ДА БЪДЕ БРОЯТ НА ЖЕРТВИТЕ НА АВТОМОБИЛНИ ЗЛОПОЛУКИ В СТРАНАТА ДА БЪДЕ СВЕДЕН ДО НУЛА. Това не е утопия, а е напълно възможно.
Публикуване на коментар