В една дискусия Нашата, на философите, работа е да дразним, да провокираме (дискусия) като момент от спора възникна един друг, интересен момент, съдържащ се в изказването на г-н Сирков; отделям му самостоятелно значение и го публикувам тук отделно, заедно с моя коментар, защото там, в онази дискусия, не ми се иска да разводняваме прекалено разговора; та ето какво пише между другото г-н Сирков:
... Според Грънчаров обаче хомосексуалната ориентация „по мнението на модерната психология не е извратеност”. Да, хомосексуалността може би не е „извратеност” – но само погледната в един тесен, индивидуалистичен (а не обществен!) смисъл.
Да, от индивидуалистична гледна точка можем да приемем, че хомосексуалистите са просто едни хора, които на никого не пречат. Погледната от обществена гледна точка, хомосексуалността обаче вече изглежда по съвсем друг начин!
В историята (поне досега) не известен случай на сравнително устойчива обществена структура, изградена от хора с хомосексуална ориентация. От индивидуална гледна точка може да ни струва, че каквито и особености да има даден човек, той е равностоен на всеки друг – когато обаче става въпрос за изграждане на общество, нещата стоят вече по съвсем друг начин.
Можем да делим хората на каквито си пожелаем групи по какъвто си изберем белег – но при всички случаи след анализ ще се окаже, че едни такива групи досега са съумявали да изградят сравнително устойчиви и развиващи се обществени структури (общности, общества, дори цели цивилизации) – докато други групи хора не са успявали. В конкретния случай нещата са повече от ясни: общността на християните (включително и на православните) е съумявала да бъде обществено-градивна – тази общност е изграждала общества, държави, (ОЩЕ >>>)
... Според Грънчаров обаче хомосексуалната ориентация „по мнението на модерната психология не е извратеност”. Да, хомосексуалността може би не е „извратеност” – но само погледната в един тесен, индивидуалистичен (а не обществен!) смисъл.
Да, от индивидуалистична гледна точка можем да приемем, че хомосексуалистите са просто едни хора, които на никого не пречат. Погледната от обществена гледна точка, хомосексуалността обаче вече изглежда по съвсем друг начин!
В историята (поне досега) не известен случай на сравнително устойчива обществена структура, изградена от хора с хомосексуална ориентация. От индивидуална гледна точка може да ни струва, че каквито и особености да има даден човек, той е равностоен на всеки друг – когато обаче става въпрос за изграждане на общество, нещата стоят вече по съвсем друг начин.
Можем да делим хората на каквито си пожелаем групи по какъвто си изберем белег – но при всички случаи след анализ ще се окаже, че едни такива групи досега са съумявали да изградят сравнително устойчиви и развиващи се обществени структури (общности, общества, дори цели цивилизации) – докато други групи хора не са успявали. В конкретния случай нещата са повече от ясни: общността на християните (включително и на православните) е съумявала да бъде обществено-градивна – тази общност е изграждала общества, държави, (ОЩЕ >>>)
Търсете по книжарниците книгата на философа Ангел Грънчаров ЕРОТИКА И СВОБОДА (с подзаглавие Практическа психология на пола, секса и любовта), 8.00 ЛВ., изд. ИЗТОК-ЗАПАД, 2007 г., разм. 20/14 см., мека подвързия, ISBN 978-954-321-332-0, 168 стр. Една книга, създадена с цел да облекчи разбирането от младите хора на най-значими за живота проблеми, по които сме длъжни да имаме цялата достижима яснота. Всеки трябва да достигне до своята лична истина, без която трудно се живее, без която животът ни се превръща в абсурд.
Книгата ЕРОТИКА И СВОБОДА е написана за тия, които живеят с духа на новото, на завърналия се при себе си човешки живот и на свободата.
Книгата ЕРОТИКА И СВОБОДА е написана за тия, които живеят с духа на новото, на завърналия се при себе си човешки живот и на свободата.
1 коментар:
http://psyy.wordpress.com/2011/09/11/1-16/
Публикуване на коментар