Представена публикация

За всички, които се интересуват от моите коментари, беседи и от дискусиите, в които участвам!

Съобщавам, че всеки, който иска да следи моите всекидневни коментари и анализи, може да го прави като посещава редовно моята страница във фе...

неделя, 22 януари 2012 г.

Кои са враговете на славянството, кои са неговите еничари - и кой е неговият инат?

Някакъв анонимник, назоваващ се Tittem Gaall, написа във Фейсбук една реплика, отправена към мен, която ме провокира да му отговоря; струва ми се, че по този начин се откри интересна и многообещаваща дискусия, която може да се озаглави така: Кои са враговете на славянството, кои са неговите еничари? Приемам, както ще разберете, формулировката на този т.н. Tittem Gaall за да обознача провокативната тема за обсъждане.

Ето сега неговата реплика и по-долу моят отговор, които ми се иска да стигнат и до хартиеното издание на моя блог, именно до в-к ГРАЖДАНИНЪ, поради което ги публикувам отделно:

ГОСПОДИН А. ГРЪНЧАРОВ, КАТО РАЗУМЕН ЧОВЕК, РАЗУМЯХТЕ ЛИ НАЙ-ПОСЛЕ, ЧЕ СТЕ ОБОЖЕСТВЛЯВАЛИ ХОМОНОИДА ИВ. КОСТОВ! УЧИЛИ СТЕ В ГРАДА НА НЕВА, А НЕ СТЕ ПРОУМЯЛИ КОИ СА ВРАГОВЕТЕ НА СЛАВЯНСТВОТО, КОИ СА ТЕХНИТЕ ЕНИЧЕРИ.

Прав си, аз "хУманоиди" (човеци) наистина съм склонен да "обожествявам" - пише се хуманоиди, а не хОмОнОиди) - но комуноиди, разбира се, не мога да подкрепям. Разликата между хуманоид и комуноид е огромна. Подсказвате ми, без да си давате сметка за това, чудесна тема за размисъл. Ще напиша тия дни нещичко по нея.

Да, аз съм учил в града на Нева и много съм се питал в ония времена кои ли са "враговете на славянството". И знаеш ли какво установих?

Най-голям враг на славянството си е самото то. Неговата комунална - общинническа - психология, ненавиждаща личността, личностното и свободата - ето в чист вид същината на главния враг на славянството, от който то най-много си пати. И ще си пати докато не осъзнае, че с тази общинническа - комунална, масова или още по-добре казано: стадна, овча и пр. - психология никога няма да постигне достоен, заможен и смислен живот. (ОЩЕ >>>)


Търсете по книжарниците забележителната книга на философа Ангел Грънчаров ПРЕСЛЕДВАНЕ НА ВРЕМЕТО: Изкуството на свободата, изд. A&G, 2003 г., разм. 21,5/14,5 см., мека подвързия, ISBN 954-8945-88-6, 280 стр., 8.00 лв. Книгата говори за “нещо”, което е близко на всеки един от нас: времето. Тя се опитва да ни насочи към чисто човешкото в него, към неговата ценност за човека. Това, че времето не ни е чуждо и ни изглежда “добре познато”, съвсем не означава, че го разбираме. Нашето предварително познание за времето не навлиза в неговите дълбини, а само докосва повърхността, най-бледата му външност. Съзнанието за време го приема за факт, с който трябва да се “съобразяваме”, но не отива по-нататък и не се задълбочава в неговата тайна. Когато обаче ни запитат А що е време?, почти нищо не можем да кажем: мълчанието е нашият отговор. Тази необичайна и изненадващо понятна философска книга “поглежда” в скритото “зад” мълчанието ни – за времето, живота, свободата.

1 коментар:

Анонимен каза...

„Славянството” е прекалено общо понятие, все пак за славянски се водят доста различни в своята история, нагласи и манталитет народи като руснаци, украинци, белоруси, поляци, чехи, словаци, „югославяни” и т.н. Българите между другото НЕ СА СЛАВЯНИ.

„Общинността” на славяните също е един мит, всъщност историческата наука е до голяма степен в неведение по отношение общественото устройство на древните славяни. „Задругите” и др. под. форми на съжителстване може би са късно историческо явление в живота на славянските народи.

Не забравяйте обаче нещо друго: днес нещата се представят така, сякаш комунизмът е едва ли не закономерно развитие в Русия и цялата руска история води едва ли не автоматично към 1917 г. (както германската уж към 1933 г.). Но подобен автоматизъм няма. Истината е, че комунизмът победи СЛУЧАЙНО в Русия като славянски доминирана страна, но висшият ешелон на болшевиките никога не се е чувствал свързан с някаква отделна държава и винаги е бил готов да жертва Русия и всяка друга държава по света за постигане на своите цели, а именно световно господство. „А на Россию мне наплевать, ибо я — большевик.”, което се приписва на Ленин и също Ленин: „Пусть девяносто процентов русского народа погибнет, лишь бы десять процентов дожили до мировой революции.”

Този интернационализъм е силата и същевременно слабостта на комунистическата идеология. Сила, доколкото освобождава комунистите от обвързаността с определена държава и нейните интереси при постигане на техните цели и освен това прави тяхната идеология ГЛОБАЛНА и приемлива за всички народи. Слабост, доколкото народните „маси” като цяло трудно могат да бъдат вдъхновени с космополитни, интернационалистически лозунги, но много по-лесно с националистически и патриотически.