Ако учениците не желаят да правят това, което учителят иска от тях, то всички усилия на този учител са предварително обречени и той нищо няма да постигне.
Въпросът значи е този: как и децата да почнат да искат да правят това, което учителят иска от тях?
Пътят към решаването на тази загадка - и към постигането, реализацията на главната цел на образованието - е един: свободата и на учители, и на ученици, синхронизирането на усилията, намеренията и желанията им в един напълно спонтанен процес, пълен с импровизация, иновации и творчество; друг път за постигането на тази най-висша цел няма...
Кога ли ще разберат тази простичка истина нашите министри и министерски чиновници в сферата на образованието?
Търсете по книжарниците забележителната книга на философа Ангел Грънчаров ИЗВОРИТЕ НА ЖИВОТА: вечното в класическата и модерната философия, изд. ИЗТОК-ЗАПАД, февр. 2009 г., 520 стр. Книгата ИЗВОРИТЕ НА ЖИВОТА, външно погледнато, е систематичен курс по философия, в който обаче твърде експресивно се тълкуват и вечните въпроси, вълнуващи човешките същества на тази земя. Подобна форма, именно курс лекции по философия, осигурява на автора така потребната живост, непосредственост и свобода в общуването със съзнанието на читателя. През цялото време той се стреми да бъде близо и да не изневерява на ония неизбежни сърдечни трепети, благодарение на които човекът става човек – и личност, разбира се. Опитва се да приобщава съзнанието на читателя към така вълнуващата мисловност на непреходното, която именно е истинското богатство на човека.
Няма коментари:
Публикуване на коментар