Представена публикация

За всички, които се интересуват от моите коментари, беседи и от дискусиите, в които участвам!

Съобщавам, че всеки, който иска да следи моите всекидневни коментари и анализи, може да го прави като посещава редовно моята страница във фе...

неделя, 12 октомври 2014 г.

Разходка в парка с кратка беседа, прекъсната от... една катерица



Търсете по книжарниците книгата на философа Ангел Грънчаров СТРАСТИТЕ И БЕСОВЕТЕ БЪЛГАРСКИ (с подзаглавие Кратка психологическа история на съвременна България), изд. ИЗТОК-ЗАПАД, 2008 г., 320 стр. Хронология и феноменология на случилото се след 1989 година, както и вникване във факторите, които определят нашата национална съдба. Книга за нашите лутания по пътищата на свободата, за раждането и пътя на младата българска демокрация, за това какви сме ние, съвременните българи, книга за пропилените ни шансове и за покрусените ни надежди. Но това е една въпреки всичко оптимистична книга, която ни казва, че от нас, гражданите, зависи всичко: ако сме мизерни духом, няма как и да не живеем в бедност. От нашите ценности зависи съществуването, живота ни. Духовната безпътица поражда историческите, пък и сегашните ни нещастия. А растежът на нашите сили - и като индивиди, и като нация - тръгва от освобождаването на съзнанията ни от ония коварни скрупули и дефекти, заради които толкова сме си патили - и за които сме платили тежка цена.

7 коментара:

Анонимен каза...

Това алтернативно училище пак ще трябва да е лицензирано от държавата, иначе образованието от него няма да бъде признавано - за университети и други училища. Няма как да не се спазват някакви държавни изисквания, иначе там могат да решат да преподават например, че Земята е плоска и че се крепи на костенурки.

Ангел Грънчаров каза...

Държавата - държавният чиновник - не може да е никакъв гарант за автентичността на образованието и на нечия образованост, както не може да бъде гарант или критерий за художествеността или творческата чистота на това, което правят занимаващите се с изкуство, именно художниците; държавата е нещо, което по начало стои извън тази чиста духовна сфера, в която единствен регулатор е свободата на тия, които се занимават непосредствено с дейността, наречена образование (или изкуство, философия, култура, духовност и пр.) Държавата единствено би могла да има някакви претенции към известно данъчно облагане на образователните учреждения, които би следвало, разбира се, да бъдат подчинени на пазарните отношения. Пълен идиотизъм е държавният чиновник да задължава под страх от репресии съвременните физици и астрономи да не подкрепят теорията, че "Земята е плоска и че се крепи на костенурки". Не зная давате ли си сметка колко анахронично и ретроградно е мисленето, което така си представя регулацията на образователния процес...

Анонимен каза...

Все някой ТРЯБВА да гарантира, че в такова училище няма да решат да преподават, че Земята е плоска и че се крепи на костенурки.
Във всички цивилизовани западни държави има държавни изисквания, които трябва да се спазват.

Ангел Грънчаров каза...

Ако някога бъде възможно да решат да преподават, че Земята е плоска и че се крепи на костенурки, това положително и гарантирано няма да са учителите, но е най-вероятно да бъдат държавните чиновници, които по чисто идеологически причини са готови да наложат на образователната система да бъдат изучавани какви ли не глупости, значително по-големи от това да решат да преподават, че Земята е плоска и че се крепи на костенурки.

Анонимен каза...

В западните държави няма държавни изисквания, а има изисквания, които са изготвени от научните и образователни общности.

Анонимен каза...

Ще ви дам за пример САЩ. Там има СТРОГИ държавни изисквания, които трябва да се спазват, ако образованието, получено в такова училище, ще има въобще някаква стойност при кандидатстване в университет или частен колеж. Държавните изисквания са валидни дори когато става дума за ЧАСТНО, семейно образование.
Явно понятие си нямате от САЩ.

Анонимен каза...

Вие понятие си нямате. Не щете да разберете, че на Запад тия т.н. "държавни изисквания" за образованост са изготвени от самите общности, занимаващи се с образование - по принципния модел на организация (самоорганизация), валиден за всички самоуправляващи се демократични общности или общества, каквито са западните.