
Из: Креативно мислене чрез обучение по философия в средния курс, Автор: Антоанета Чобанска, учител по философия ПМГ „Васил Друмев”, гр. Велико Търново
Образование за креативно мислене чрез обучението по философия в средния курс*
Днес българското образование си поставя значими цели – формиране на личности с ярко изразена индивидуалност, високо ниво на разностранни знания, осъзната личностна позиция и обществена отговорност. Предметите от философския цикъл са фундаментални в гимназиалната степен на обучение, защото глобализират духовните проблеми и въжделения на прогресивно мислещия човек, те са пряко ангажирани с културата на свободата и притежават огромна рационализираща мощ. Чрез обучението по философия в средното училище се прокарва съзнателно и целенасочено идеята за значимостта на човешкото присъствие в света. Философското мислене търси и носи развитието, отстоява действителния смисъл на образованието, чрез него се преживява магията на откривателството. То свързва пет различни дисциплини в едно общо ядро – философската представа за света.
Така разбиран и прилаган, изследователският модел за развитие на креативно мислене чрез обучението по философия е вид творческо обучение и учителят е този, който насърчава и улеснява превръщането на ученика в „архитект и строител” на неговото собствено познание... (ОЩЕ >>>)
1 коментар:
Мога само да повторя мнението си, че съвременното образование е безсмислено от една страна поради неудачните методи на преподаване, от друга поради неговата нулева практическа стойност, понеже важни предмети като медицина, право, музика или философия или липсват напълно от учебните програми, или са второстепенни. Затова днес всички тичат за щяло и нещяло на лекар, хабер от понятие си нямат от закони и правата си като граждани, не знаят коя е паралелната гама на до мажор и никога не са се замисляли над смисъла на съществуването, а живеят ден за ден в света на явленията.
Публикуване на коментар