Публикацията от вчера, от късния следобед вчера до този момент (11 часа на следващия ден) е получила широк резонанс, прочетена е от стотици хора и е коментирана от мнозина: виж Директорът на ОМГ отговори на писмото ми, естествено моята кандидатура за учител по философия е елиминирана по (не)ясни субективистки и дискриминационни подбуди. Решавам поради интереса и обществената значимост на обсъждания проблем (за начина на назначаване на учителски кадри в нашите училища) да публикувам отделно всичките тия коментари; ето ги (както са до този момент), струва ми се че са интересни и заслужават такова специално внимание:
22 коментара:
Анонимен каза: Защо смятате, че сте по-подходящ от избраните трима кандидати?
Ангел Грънчаров каза: Не съм казал това, мила другарко. Четете какво пише, недейте да импровизирате..
Анонимен каза: Много интересно? Колко от кандидатите имат I-ви клас квалификация? Директорът пише "Лично аз следя вашето списание и работата ви с учениците и споделям подобни възгледи." Значи той одобрява Вашата работа, но вижте други присъждат точките! За какви точки става дума???
Анонимен каза: Щом смятате, че сте дискриминиран от решението, значи мислите, че трябва да предпочетат вас. Защо мислите така?
Анонимен каза: Защото Е така. Отговарям на коментара преди моя. А вие защо мислите, че другите кандидати са по-подходящи?
Въобще кой идиот е измислил на директорите да се дава право да се обграждат със свои верни хора в ПОВЕРЕНОТО им, а не в собственото им училище?
А кой съставя комисиите за назначаване?
И мнението на директора има ли по-голяма тежест и брой точки?
И ако педагогически състав гласува за комисията, оспорва ли се спуснатия от директора списък на членовете на комисията?
И как тази комисия за 3 минути прецени кандидатите?
И имаме ли право да знаем на какво основание е назначен някой?
И.......
И........
И..............
И
И
И кога ще се сложи край на псевдоконкурсите?
Анонимен каза: Законността победи!
Анонимен каза: Грешка е било Грънчаров да отговаря на писмото на директора ВЕДНАГА след получаването му, когато е бил под властта на афекта и разочарованието. Човек трябва да си даде време да помисли, да охлади емоцията, да разсъди и чак тогава да пише. Иначе пише глупости на поразия и се излага ужасно. Както в случая.
Анонимен каза: Аз ще ти подскажа мотива: неспособност за работа в колектив, поради силно изразена индивидуалност... Как знаят за индивидуалността ти ли? Четат блога, и знаят клюките за героичната ти борба срещу образователната система... Както си тръгнал, по всичко личи, работа, в колектив, трудно ще намериш. Лоялността и симпатията към ближния, дори грешника, са качества ценени и всеки. Хайде със здраве!
Анонимен каза: Нищо не е приключило - има си законен срок за несъгласие с крайния резултат - тогава ще се изясни ситуацията, а дотогава - нека бъдем оптимисти!
Ангел Грънчаров каза: На мен също не ми е известно какви са тези точки. Комисията вероятно присъжда някакви точки по различни пунктове, не е известно обаче какви са пунктовете. Подобни неща като "лоялност към шефа или колектива" как ли се определя? :-) И колко ли точки дават за туй нещо? Ами дали има пункт "вярност на догматите на системата"? Вероятно там дават най-голям брой точки. Любопитно е да поискам разяснения по брой точки, които моя милост е получил. Толкова малко точки съм получил, че даже не ме допускат до втория кръг. До този момент през годините винаги съм бил най-малкото допускан до последния кръг, примерно по причина на това, че имам 1-ви клас-квалификация. Много ме съмнява допуснатите в случая кандидати да имат първи клас-квалификация (той е голяма рядкост). По тази причина си позволявам да говоря за субективизъм. Ако училището беше, примерно, лична собственост на директора, тогава можеше да си назначава който иска и както иска. То обаче е държавна собственост, т.е. в някакъв смисъл е и мое. По тази причина имам правото да искам разяснения. И да се чувствам дискриминиран. Примерно това, че от последното ми работно място (ПГЕЕ-Пловдив) по сюблимния член 328, ал. 1, т. 5 ("пълна некадърност", "липса на качества да бъде учител" и пр.) ли е натежало да не ме допуснат до втория кръг? Но те добре знаят, че това уволнение е оспорвано, е предмет на съдебен процес, ако са приели за чиста монета уволнението ми, това е вече нескривана дискриминация и заставане на страната на своеволничещите длъжностни лица, които ме подложиха на съответната дискриминация и репресия. За каква "законност" в такъв случай говори тролещо-хейтърчещата другарка от ТЕТ-а в коментарите? Много своеобразно понятие за "законност" има тя. :-)
Maria Vassileva каза: И какъв може да е сегашния директор на МГ при положение че нищо не се е променило от времето на Кирил Христов?
Ангел Грънчаров каза: От времето на Кирчо Атанасов, май така се казваше бившият директор на МГ, който израсна до поста зам.-министър на образованието по времето на кабинета на Дмитрич Станишев. :-) Такива ми ти работи. Дали пък точно тази не е истинската причина "народен враг" като моя милост да не бъде допускан там? :-) Но по политически причини да бъда дискриминиран е множко даже и в нашите условия. Все пак, доколкото ми е известно, това училище не е собственост на БСП...
Feodor Ilivanov каза: Е-ех, г-н Грънчаров, ще трябва да изпием горчивата чаша докрай! Нямам предвид теб и себе си като твой адвокат...
Ангел Грънчаров каза: Такъв е животът, г-н Иливанов! Пътят до човешкото съвършенство е дълъг, дори безкраен :-)
Анонимен каза: Ангеле, имам чувството, че от Математическата гимназия правят кардинална грешка, ти ги провокира много добре. Директорът на МГ се заплете в противоречия като петел в кълчища. Очевидно е, че се е поддал на внушения, нямащи нищо общо със същината на работата. Това опорочава изцяло избора му. Имаш пълното право да го обжалваш по надлежния ред. Не може длъжностно лице в държавно училище да си прави каквото му скимне сякаш то му е бащиния. Длъжен е да дава отчет за всяко свое действие или решения защото длъжността му е публична. Интересно е как ще аргументира елиминацията ти. Пиши жалба до министъра. Нямаш друг вариант. Нека контролните органи на МОН да проверят всичко.
Борбата ти продължава. Желая ти успех! Правдата и правото в крайна сметка ще постигнат дължимия реванш.
Анонимен каза: Който не познава Кирчо Атанасов нека да го види.
Анонимен каза: Доцент Кирчо Георгиев Атанасов е български политик (заместник-министър и народен представител), учен и учител (математик).
От 1975 до 2010 г. е директор на Образцовата математическа гимназия „Акад. Кирил Попов“. Почетен доктор на ПУ „Паисий Хилендарски“ и почетен гражданин на Пловдив, носител на орден „Стара планина“ І степен и званието "Герой на социалистическия труд". Бивш заместник-министър на образованието и народен представител в 42-рото народно събрание.
01.09.1975 г. - 30.08.2010 г.: директор на Образцова математическа гимназия “Акад. Кирил Попов”, Пловдив
02.09.2005 г. - 27.07.2009 г.: заместник-министър на образованието и науката
05.2006 г.: награден с орден "Орден Стара планина” I степен
2010 г.: основател на проекта "Народните будители и Аз"
2012 - 2013 г.: президент на Ротари клуб Пловдив-Пълдин
Грънчаров, ти и такива като теб нямат място в МГ. Скандално е човек като теб да проникне там. Елиминацията ти е очевидно политическа. Там приемат за учители само хора, верни на БСП. Явно клубът по интереси на БСП е заседавал два дена за да се реши на отчаяната стъпка да те елиминира на основание на това, че не си от БСП. Нов скандал в родната ни образователна система. Стоян Зайков, който е бил учител по философия, чието място сега се оваканти, беше активист на БСП, нали така?
Maria Vassileva каза: Пардон, обърках го с Любен Христов, директора на английската гимназия, но разликата не е голяма.
Анонимен каза: Не се изживявайте като жертва, а продължавайте да атакувате гнилата система като гражданин, комуто не е безразлично как се харчат данъците. От случая е очевидно следното:
1. Системата за учителски назначения не е обвързана с ясни правила.
2. МОН се пази от инструкции, които ограничават "свободата" на директорите.
3. В резултат от това училищата са се изродили във феодални имения под благовидния поглед на министерство и синдикати.
4. Необходим е постоянен и компетентен публичен контрол, съчетан с ясни стандарти за наблюдение, ежегодна атестация на директорите и на три години за учителите.
5. Училището днес се нуждае остро от граждански натиск, защото тези, което излизат от него са отровени от конформизъм, меркантилизъм и всякакви подобни изродени отношения, които обобщаваме с термина "чалга".
Анонимен каза: Като работил в системата, и то в различни времена (и социалистически, и други) мога да твърдя, че при заемане на учителска длъжност има само два официални показателя - ниво на квалификация и професионален стаж. Неофициално винаги е имало и други - лични познанства, партийна принадлежност, пол, но все пак те не са били афиширани. И така - по официалните показатели кой от кандидатите има I-ви клас квалификация, кой е преподавал на студенти, кой колко педагогически стаж има? На тези въпроси трябва да отговори Директорът на ОМГ, защото той сключва трудовия договор с учителя. Може да има комисия или комисии, които да извършват някакъв подбор за да са му в помощ и да служат като декор - вижте, аз като директор не взимам еднолични решения. Това си го имаше и в тоталитарната държава, но каква роля играеше и тогава и сега? Каквото и становище да имат тези комисии, директорът има последна дума. Той е овластеният и НИКОЙ официално не може да му нареди по този въпрос НИЩО! При съдебен спор кой се явява пред съда - комисията ли или директора ?
Анонимен каза: Овластяването и личната отговорност са различни категории. Продължавам да твърдя, че не само образованието, а и останалите публични системи се управляват безконтролно по две причини: отсъствие на правила и система за наблюдение и оценка на ефектите. Това остава широк терен за произволни, често несъвместими с професионалните стандарти, решения.
Elena Dicheva каза: Добрата новина, мисля, г-н Иливанов, е, че никой не може да изпие чужда горчива чаша. :-)
Търсете по книжарниците книгата на философа Ангел Грънчаров БЪЛГАРСКАТА ДУША И СЪДБА (с подзаглавие Идеи към нашата философия на живота, историята и съвременността), , 12.00 лв., изд. ИЗТОК-ЗАПАД, 2007 г., разм. 20/14 см., мека подвързия, ISBN 978-954-321-375-7, 354 стр. Книгата е новаторски опит за по-цялостно представяне и описание на битуващите в нашето съзнание исторически и "народопсихологични" комплекси, които определят и нашите реакции спрямо съвременните реалности на живота ни. Авторът търси смисъла, който се крие в случващото се с нас самите, изхождайки от предпоставката, че ясното съзнание за това какви сме като индивиди и като нация е основа на така необходимата ни промяна към по-добро. А този е залогът за бъдещия ни просперитет.
2 коментара:
Обществен резонанс? Как да си обясним, че в 6/шест/ телеканала – 2 ефирни и 4 кабелни ни занимават с „казуса Грънчаров“ като че е някаква фолкдива в философско-образователно реалити-епистоларно шоу, в което участват Директори на училища, Инспекторат, Менистер, Омбутсман/ка и мн. Други подобни … Гражданско общество или политически предизборен натиск или Кой!!!
Какво искахте да кажете? Не се разбра много какъв е смисъла на Вашия опит за иронизиране. Бихте ли се пояснил(-а)?
Публикуване на коментар