Представена публикация

За всички, които се интересуват от моите коментари, беседи и от дискусиите, в които участвам!

Съобщавам, че всеки, който иска да следи моите всекидневни коментари и анализи, може да го прави като посещава редовно моята страница във фе...

сряда, 21 март 2012 г.

Открито писмо до г-н Министър-Председателя по важен национален въпрос от нравствено естество

От доста време все се каня да напиша едно такова писмо, ала все отлагам; тази сутрин обаче решавам да надмогна съпротивата (да употребя тази все пак твърде индиферентна дума) у себе си и да напиша замисленото Открито Писмо до Г-н Премиера на Републиката; ето го:

До г-н Бойко Борисов, Министър-Председател на Република България

КОПИЕ: До медиите, с надежда да подпомогнат, да окажат съдействие щото разглежданите в писмото важни проблеми да стигнат не само до вниманието на Министър-Председателя, но и до съзнанието на всеки българин

Г-н Министър-Председателю,

Искам да поставя на Вашето внимание един важен национален и при това нравствен въпрос, един значим въпрос, касаещ разпространените в държавата ни ценности. Става дума за отношението на нацията и държавата към труда на учителите на нашите деца, а в частност и за това каква трябва да бъде пределната възраст за пенсиониране на българските учители. Та ето на какво искам да Ви обърна внимание в тази връзка:

● Спор няма, че трудът на учителя е изключително сложен и отговорен вид труд; става дума за фино духовно въздействие върху съзнанията на младите хора, за възпитание на ценности, за подпомагане на формирането на съвременни личности, за личностното, интелектуалното, гражданското и прочие израстване на младия човек. (ОЩЕ >>>)


Търсете по книжарниците книгата на философа Ангел Грънчаров ЕРОТИКА И СВОБОДА (с подзаглавие Практическа психология на пола, секса и любовта), 8.00 ЛВ., изд. ИЗТОК-ЗАПАД, 2007 г., разм. 20/14 см., мека подвързия, ISBN 978-954-321-332-0, 168 стр. Една книга, създадена с цел да облекчи разбирането от младите хора на най-значими за живота проблеми, по които сме длъжни да имаме цялата достижима яснота. Всеки трябва да достигне до своята лична истина, без която трудно се живее, без която животът ни се превръща в абсурд.

Книгата ЕРОТИКА И СВОБОДА е написана за тия, които живеят с духа на новото, на завърналия се при себе си човешки живот и на свободата.

11 коментара:

Анонимен каза...

Предполагам, че сума ти народ пише писма до Бойко Борисов. От толкова много писма, може да се получи цял литературен жанр - ПИСМА ДО БОЙКО БОРИСОВ! Файда йок и полза нема! Светът гори и криза дебне отвсякъде.

Penko Penkov

Bacho Кольо каза...

Поздравления за писмото! Смятай, че и аз съм го подписал.

Ангел Грънчаров каза...

Има вече такава книга, асолютно със същото заглавие, авторът й се казва Евгений Тодоров, книгата, прочее, е чудесна! Вие предлагате да мълчим, така ли? Аз пък смятам, че такъв пасивен подход едва ли ще донесе някаква файда. Тогава?!

Анонимен каза...

Изключително силно и правдиво писмо, отразяващо Днешна България. В буржоазна България Учителят е бил сред най-уважаваните и високопочитани държавни служители. До 1939 г. заплатите на началните учители са били по-високи от заплатите на общинските кметове. Образователната система на България е смятана за най-съвършената в Европа. В Министерството на народното просвещение административните длъжности са заемани САМО ОТ УЧИТЕЛИ. Духовната нищета в нашето общество е тотална и, за съжаление, прогресираща. Особено силно се проявява във високите етажи на властта. Решаването на националните въпроси на България трябва да започне от образованието. Но това трябва да правят ОБРАЗОВАНИ хора.

Георги Кокеров

Анонимен каза...

Хубаво! Хващайте кълъчката, взимайте черешовото топче и... пред Народното събрание!

Penko Penkov

Анонимен каза...

В тази елегия за учителя като бюджетен служител със сигурно работно място дори в условията на световна икономическа криза липсва фундаментално предложение, което би могло да я направи жизнеспособен документ, вкл. петиция. И то е - КОНТРОЛ на гРАЖДАНИТЕ върху качеството на учителския труд. НЯМА КАК 41 % 17 ГОДИШНИ БЪЛГАРИ ДА ИЗЛИЗАТ ФУНКЦИОНАЛНО НЕГРАМОТНИ ОТ БЪЛГАРСКОТО УЧИЛИЩЕ (четат автоматично, без да разбират) , а ние родителите да искаме по-високи заплати за учителите, които са постигнали този забележителен световен рекорд. Съществува цяла успоредна система на частните уроци., която дублира официалната и това е обществена тайна - литератори, математици, биолози и пр. се икономисват в час и си разменят ученици за частни уроци. ОТГОРЕ НА ВСИЧКО 75 милиона лева ЕФ се вкарват в момента за квалификация на учители и директори чрез обучение в китни кътове на родината в хотелски условия УЖ ДА СМЕ ПРЕОДОЛЕЕЛИ ИЗОСТАВАНЕТО. ОБАЧЕ НИКЪДЕ НЕ Е ЗАПИСАНО КАКВО СЕ ИЗИСКВА ОТ УЧИТЕЛИТЕ И ДИРЕКТОРИТЕ СЛЕД ОБУЧЕНИЕТО И КОГА ТРЯБВА ДА СТАНЕ ВИДНО. Тоест нашите народни пари от еврофондовете се източват нахално и безогледно. Моля автора на петицията да добави НАРОДЕН КОНТРОЛ върху образованието към исканията, за да стане такава. В момента този документ е просто една добра възможност МОМН да предостави още бюджет за крадене в училищата. Защото учителите имало опасност също да излязат на улицата при бъдещи социални недоволства. Итогава наистина ще стане страшно, когато родителите протестират заедно с учителите. Защо умен философ като Грънчаров не се е сетил да добави КОНТРОЛЪТ НА ДЕМОСА - можем само да гадаем. Обаче ако го добави - значи наистина е загрижен за децата на народа.

Елена Петкова

Ангел Грънчаров каза...

Интересно е Вашето предложение за "народен контрол" върху образователния процес; едно време, в ерата на комунизма, имаше "комисии за народен контрол", та затуй този израз ми се вижда неподходящ; ала, от друга страна, контролът върху случващото се в училищата може да е от страна на родителско-учителски борд, изборна институция на гражданското общество; не държавата трябва всичко да контролира, и не народът (абстракцията "народ" е негодна и защото в средите на тоя народ има и доста неграмотни хора, как тогава на такива да се даде възможността да контролират образованието?), а компетентни личности, избрани от средите на родителите. Това, че има частни уроци просто показва, че държавно-организираната система на образование работи на празен ход, и то не заради хипотетична безотговорност на учителите, а по съвсем други причини (дефектна е самата система и принципа на организацията й). Разбира се, петицията (откритото писмо) няма претенцията да поставя или да решава всички проблеми на образованието, тя не е "проект за закон" и пр., а в нея са изведени на преден план само някои най-важни искания. И моля Ви, госпожо, недейте да обиждате тоя велик страдалец, именно българския учител, а застанете мирно пред него, за да му отдадете почест! Мирно! Същинско безсрамие и наглост е да се отправят хули срещу българския учител от страна на неблагодарното общество!

Bacho Кольо каза...

"75 милиона лева ЕФ се вкарват в момента за квалификация на учители и директори чрез обучение в китни кътове на родината в хотелски условия ..."
Браво бе госпожо Елена, намери на кого да завидиш. Кога учител е бил на хотел без да плаща! Това да не е деблогъз и нахален държавен чиновник!
Слушай какво ще ти каже Бачо ти Кольо - син на учителка /пенсионирана/ и съпруг на учителка: Няма по-изтощаваща, по-нервна, по-изхабяваща и неблагодарна професия от учителската. Това , че учителите са натикани в ъгъла на обществото не е български патент. Целият свят ще страда от това неразумно и високомерно отношение към учителите на децата си!

Анонимен каза...

Страдалец е българското семейство, което за разлика от циганското си плаща данъци, вода и ток. Учителите прибавиха към това обирджийство частните уроци с наглото изказване "Колкото ни плащат, толкова ще работим". И изнудват родителите, превръщайки се по този начин в част от репресивния държавен механизъм. Когато кажа - "Ами като не Ви харесва заплатата, станете, бе колега, знаете ли колко млади учители чакат за това място! " неизменно получавам наглия отговор "Да не си луда?". И мързелът продължава. Е, аз не съм луда да плача лицемерно за погубителите на българските деца, на потенциала на българския народ. Грънчаров, българските учители създадаха тези 41 % процента функционално неграмотни млади хора, да ти се скъса сърцето като станат първокурсници - чете, пише грамотно студентът, обаче едно изречение анализ не може да направи на определението и нещастно казва -"Госпожо, мога да го преразкажа, ама не разбирам какво искате друго". Мъченици и жертви са децата и Вие много добре го знаете. Учителите са техните палачи. Знаете ли какво споделят студентите - най-меките обиди към тях от учителите им са били "кухи лейки". Но също "Проститутки и дилъри, от вас нищо няма да излезе, магистралата само ви чака". Каква защита от мен, какви пет лева! Защо не се обърнете към синдикатите, на които това им е работата? Или и тях ще изкарате мъченици, които ще призовете да защитаваме?! Да, в България политиците точно това внушават на народа - да помага на всеки, който го смуче - на цигани, на учители, на политици. Сега разбирам защо Народен контрол за Вас е мръсна дума! На колене пред българските мъченици - Деца и Родители г-н Грънчаров. Минута размисъл и дано Ви се проясни съзнанието.

Елена Петкова

Анонимен каза...

Българският Учител/ пиша с главна буква/ е мъченик и заложник на профански родителски претенций, на корумпирани администратори/директори на училища/,които определят/представяте ли си ?/ възнаграждението им субективно, бидейки посредник при разпределението на общинският бюджет... И това се оформя законно с помощта на един казионнен орган"училищно настоятелство"... Мисля, че е време да отдадем по- голяма почит към Учителите

Борян Петров

Ангел Грънчаров каза...

Г-жо Петкова, явно имате зъб на учителите, доста сте им насъбрала, да не са Ви писали тия народни изедници много двойки когато сте била ученичка? :-) Или са Ви тормозили да учите?! :-) Аз другояче не мога да се обясня тази ненавист. А може би сте искала да станете учителка, ала не са Ви стигнали умствените сили? Има нещо, като психолог съм твърде озадачен от реакцията Ви. Нормалната човешка реакция е човек да изпитва известно уважение към съсловието на ония, които са имали огромна заслуга за формирането му като личност... при Вас обаче нещата стоят наопаки, защо ли?