Представена публикация

За всички, които се интересуват от моите коментари, беседи и от дискусиите, в които участвам!

Съобщавам, че всеки, който иска да следи моите всекидневни коментари и анализи, може да го прави като посещава редовно моята страница във фе...

събота, 20 декември 2008 г.

Защо "народният трибун" Слави Трифонов разиграва толкова пошло театро и плещи чак такива глупости?

Ще си позволя да направя един необичаен за мен коментар: в едно нещо е прав Пирински в спора си с "първия патриот на республиката Слави Трифонов". Смятам, че шефът на Парламента Пирински, който решително възрази срещу "бунтовни" приказки на славчовите, именно от рода на тези че

"всички народни представители са дошли в НС да обогатяват някого, че всички народни представители са хора по дефиниция недостойни, че това са някакъв особен вид граждани, които нямат нищо общо с народа и с обществото и които са тук единствено да вредят"

е напълно прав. Точно така е, прав е Пирински: да се смята, че народните ни представители, и то до един, са "напълно еднакви", са все "от един дол дренки", е напълно невярно и умишлено подвеждащо ви изказване, драги ми мислещи и разбиращи гласоподаватели. Просто не може, няма как една категория хора да бъдат напълно еднакви: хората винаги са различни, няма двама напълно еднакви човека, а какво пък остава да са еднакви цели 240 човека! И също тук, в случая, става дума не за какви да е хора, а за народни представители, т.е. за една по-особена категория хора. Която, ако ви е известно, е пратена там, в Парламента от нас, избирателите. Ние сме ги пратили там, ние сме им дали властта да решават общите, държавните проблеми на страната и народа.

Да помислим малко, щото такива, дето хвърлят "общи обвинения", т.е. крещят, че "всички депутати, пък и всички политици, са най-долнопробни мръсници", също така се мъчат и всички партии да се турят в някакъв общ кюп. Ала такива "правдолюбци" кат батка ви Слави се изхвърлят така съвсем неслучайно, а също и съвсем некоректно, т.е., по-просто казано, съвсем тъпо. Затова Пирински, който възразява на подобни хероически изцепки, е напълно прав, нищо че неговите мотиви са съвсем други в сравнение с моите.

Впрочем, чувам, че бат ви Слави най-вече се изявил в тази насока, опитвайки да стане пак нещо като "народен трибун", макар че не е нищо друго освен най-нагъл шоуполитически брокер, който изнудва отделните политически сили, та да му плащат, за да мълчи и да не говори идиотщини по техен адрес. Той просто ги изнудва за пари, това е правил и преди, това прави и сега, опитвайки се да посъживи поувехналия си рейтинг. Този е бизнесът на толкова обичния ви бат Слави, драги ми немислещи и затова така пословични български наивници.

Но да помислим малко по-сериозно. Ако депутатите, които са в парламента, са напълно еднакви и еднакво не заслужават доверие, понеже всинца до един са безскрупулни и аморални хора, то тогава, излиза, че и ние, избирателите, дето с гласа си сме ги пратили там, по същия начин сме все еднакви, също като тях сме и аморални, и недостойни, и пр. Излиза, че аморален и пропаднал окончателно е и целият целокупен български народец, т.е. че нацията ни е проядена от аморализъм до последния човек. Е, разбира се, има само едно изключение: само Слави Трифонов е чист и достоен, а пък всички останали сме прогизнали от мърсотия и сме пропаднали до немай-къде!

Понеже, известно е, че за да избереш за свой представител в Парламента морално пропаднал тип трябва и ти самият да си точно като него. А щом ние, българите като цяло, сме довели нещата дотам в Парламента да няма нито един свестен политик, то това е самопризнание, че сме нация от морални уроди, които изобщо не могат да различат мошеника от честния човек, лъжеца от правдолюбеца и пр. Но в цяла България, апропо, по тази логика излиза, че има само един свестен човек, и този човек се нарича, естествено, Слави Трифонов! Който, впрочем, с приказки от този род има една единствена цел: да се хареса на благодушния немислещ народец, да бъде признат за "народен чалга-трибун", да спечели някои и друг лев, било като изнудва политиците от всички партии да се откупят, да му платят парички, та да не плещи простотии по техен адрес, било като някои малоумници после му идат по "концертите" и също му пълнят банковите сметки и т.н.

Но има и нещо още по-важно и по-опасно. Да се говори "ангро", да се плещят общи и крайно обидни приказки против Парламента, и също против "цялата политическа класа на България", която била "изцяло прогнила от аморализъм" и затова трябвало да се измете до последния човек, е точен признак за моралната нечистоплътност на оня, които си го позволява. Такива простотии могат да плещят само хора, намиращи се на културното, умственото и нравственото ниво на Яни Янев, на Волен Сидеров и на Слави Трефонов. Сериозните хора не говорят така, понеже колкото и да е деградирала нашата политическа система, има и свестни политици, иначе, ако нямаше, това щеше да означава че няма изобщо свестни хора и сред нас, избирателите, гражданите, сред нас, българите. Не може също, няма как да се получи този фокус, именно всинца ние, горките граждани, да сме много хубави, чисти и свестни, ала, за жалост, да пращаме в Парламента редовно, винаги и само все мошеници, престъпници, морални уроди и пр.

Не може също да се говори и срещу Парламента като цяло, понеже той е основната институция на демокрацията. А какви са хората, които са в него, зависи от нас, гражданите, понеже ний ги пращаме там. Който говори, че Парламента е "главното свърталище на злото и на аморализма", такъв, без да си дава сметка какво говори, всъщност проповядва диктатурата и тиранията, т.е. такъв е най-яростен противник на демокрацията. Защото когато наивните и благодушни граждани почнат да свързват Парламента, а заедно с него и демокрацията, а също така и самата свобода, с "гадината", която трябва да бъде смазана, тогава идва часът на диктатурата. Както стана в Русия и на други места по света. Това ли искаме да ни сполети, а, драги ми изстрадали сънародници, които до вчера стенехте под игото на комунизма?!

Ето защо трябва да се говори смислено, т.е. да не се плещят глупости. Смислено говори оня, които умее да диференцира, да схваща нещата в различието им, да не ги подвежда под общи знаменатели, да говори конкретни и верни, проверени неща. Така говори мислещият човек. Немислещият слага всички в един кюп, и по този начин съблазнява немислещите да се подвеждат по сладките и по съблазнителните му приказки. И го прави винаги с нечиста цел. Който се тупка в гърдите, че само той е чист, а всички други били мръсници, е напълно безскрупулен човек. Такъв, чисто и просто, е един най-долнопробен мошеник.

Завършвам с това. Мисля в случая като Пирински, щото какъвто и да е Пирински, е човек, който що-годе може да мисли, пък и, предполагам, има някакви идейни скрупули, нищо че са извратени, нищо че не съвпадат с моите. Но моите подбуди да възразявам и тези на Пирински са съвсем различни. Пирински е комунист, неговите мотиви да защищава "депутатите" са също толкова аморални, колкото и мотивите на Слави за да ги хули. Щото Пирински иска и се мъчи да оневини истинските престъпници сред управляващите и сред депутатите, които са напълно безсрамни, арогантни и безскрупулни. Иска да ги оневини, като се опитва да се скрие зад гърбовете на ония депутати, които имат морал и са в Парламента за да работят за доброто и просперитета на България. Да, представете си, има и такива хора в Парламента! И които, примерно, честни хора и демократи като мен сме пратили там. Не е вярно и няма как да е вярно това, че всички до един в тази наша България, и депутати, и избиратели, сме все морални дегенерати; у нас има и свестни хора, къкто има и свестни политици и държавници. Който ви убеждава в противното, е най-долен шарлатанин и мошеник.

Изобщо различието е онова, около което се върти всичко в нормалния човешки свят. Еднакви просто няма как да бъдем, понеже - и докато! - сме свободни. Щом почнем да ставаме еднакви, щом почнем да мислим еднакво, това освен че е точен признак за немислене, е показател и за ненормалност: нормалното е в едно общество да има всякакви мнения, всякакви хора, всякакви партии, всякакви политици. А от нас да се иска просто да разпознаем ония, които са свестни и могат да направят нещо добро и за България. Толкова е просто това: нима има някой, който още да не го схваща?!

(Забележка: За тази полемична публикация ме провокираха важните дискусии в блога на Комитата, а също и публикация в блога на Радо.)

Важно: Интервюто на Иван Костов пред Дарик Радио

Вижте и чуйте и най-новото в моя видеоблог HUMANUS. Технологичният прогрес трябва да се насърчава!

5 коментара:

Kaloyan Borisov каза...

А как да ги разграничаваме, по-какви критерии да ги преценяваме?

Ангел Грънчаров каза...

По тази тема на друго място, в блога на Радо, почна една дискусия, препечатвам я и тук за да се има предвид:

Ангел Грънчаров казва:
събота, 20 декември, 2008 в 18:06

Моето мнение по “епохалния спор Слави Трифонов-Пирински” стана дългичко и затова го публикувам отделно: Защо “народният трибун” Слави Трифонов разиграва толкова пошло театро и плещи чак такива глупости?
Rado казва:
събота, 20 декември, 2008 в 18:48

Прочетох.

Добре, приемам забележката, че не всички са маскари. Признавам тази теза - аз също не вярвам от душа и сърце, че ВСИЧКИ депутати са недостойни. Може би има някъде там някоя тиха душа, която работи за нашия интерес като пчеличка, ама в такава тайна, че не си личи.

За всичко останало не съм съгласен. Изобщо.
Ангел Грънчаров казва:
събота, 20 декември, 2008 в 20:19

Ка кое “всичко останало” не си съгласен?! С това, което не си разбрал или?!
Ангел Грънчаров казва:
събота, 20 декември, 2008 в 20:19

Не се разбра затова питам…
Rado казва:
събота, 20 декември, 2008 в 22:06

“Всичко останало” значи “всичко останало”. Зает съм и очите ме болят от взиране в счетоводни салда, но ще извадя едно изречение за пример, та да се защитиш: “щом ние, българите като цяло, сме довели нещата дотам в Парламента да няма нито един свестен политик, то това е самопризнание, че сме нация от морални уроди”.

Нищо подобно. Ако ни управляват грабители, това не означава, че сме морални уроди, а че сме излъгани, измамени и прецакани. Системата на свръх-централизирано управление, при което няма адекватен граждански контрол, ражда и ще продължи да ражда образци на нагли злоупотреби с власт. Тук нещата даже не опират толкова до морал, колкото до държавно устройство, правила и образование.
Ангел Грънчаров казва:
неделя, 21 декември, 2008 в 8:26

Изваждаш един израз от контекста, и след това без усилие “доказваш”, че то не е верно. Това е некоректен подход. Всичко казано се намира в някаква вътрешна връзка, ако си разбрал целостта, т.е. идеята, смисъла, не можеш да кажеш “с всичко не съм съгласен”. А ти ми даваш некоректно само един пример за нещо, с което не си съгласен, иначе заяви “с всичко останало не съм съгласен”. Добре де, няма проблеми, ние сме различни и често не се разбираме - това е много важен проблем за нас, българите. Ето ти примерно често заявяваш “имам много идеи как да се оправим, като намеря време, ще ги възвестя и ще ви оправя” (това е есенцията на твоите усилия), аз лично оценявам това като израз на крайна претенциозност. Отдавам го на младостта ти. Доста по-опитни хора от теб не си позволяват такава претенция. Примерно един И.Инджев не си я ппозволява. И аз не си я позволявам. Ето, казвам ти, оценявам това като изхвърляне от твоя страна. Може нещо да не съм разбрал, но чесно си казвам впечатлението си, най-доброжелателно, та белким в един момент схванеш, че така не бива. Ето, сега примерно пък каза по повод на нещо написано от мен “с всичко останало не съм съгласен”, и то при положение, признай си, че просто не си го чел това, за което твърдиш, че не си съгласен. Всяка казана дума, както твърди народа, е хвърлен камък - не можеш да го спреш. Та по тази дума човек хубаво трябва да си мери приказките, щото иначе без да иска казва глупост, заради която съжалява. Проблемът за нравствените измерения на общуването на българи в интернет ме занимава отдавна, много съм мислил и писал по него, казал съм доста истини, заради които мнозина ме намразиха: у нас се смята, че от истината боли, аз пък смятам, че тя винаги е целебна, лековита. Ако не те ценях, нямаше да ти обърна такова нвимание. Затова не би се обиждай, просто искам да ти момогна. Та да се изявиш в целия си блясък; усещам, че си способен човек, имаш чисти стремежи, ала често правиш гафове, за които не си даваш сметка. Това исках да ти кажа. Желая ти повече разум и успехи!

Ангел Грънчаров каза...

Калоян, въпросът ти е много важен, ще му отговоря в отделен пост, и то съвсем скоро, може би и веднага ще почна да пиша по него. Благодаря много за уместния въпрос!

HuK каза...

Намерих много интересен материал за размисъл по темата тук:
http://www.gatchev.info/blog/?p=711

Анонимен каза...

Ot skoro 4eta kakwa li ne pomiq po adres na Slawi nikoi ne moje da me ubedi,4e Slawi e maskara kato wsi4ki ostanali i taka natatyk.Naprotiw wsi4katat taq pomiq se izliwa wyrhu nego samo za6toto toi e smel i na nego ne mu puka koi znae kolko ot nqkakwi si tam politici i dr "wajni kle4ki".Po tozi na4in toi se prewry6ta w neudoben i nikomu nenujen prepyni-kamyk za mnogo hora.Zatowa se izpiswat wsi4ki tiq zlobni komentari i to ot seriozni mediini izdani,a ne ot t.nar "jylta presa".