Представена публикация

За всички, които се интересуват от моите коментари, беседи и от дискусиите, в които участвам!

Съобщавам, че всеки, който иска да следи моите всекидневни коментари и анализи, може да го прави като посещава редовно моята страница във фе...

четвъртък, 5 май 2011 г.

По "концепцията" за образованието, която е сътворил неуморният като къртица чиновнически гений на България

Г-н Райчо Радев ми изпрати свой текст, написан върху "Концепцията" на МОМН за нов закон на училищното образование, с молба да го прочета и да си кажа мнението. Г-н Радев е философ и директор на училище в Перник, знаем се отдавна, аз за него бях чувал още преди 1989 г., щото той тогава беше създал един философски клуб, носещ името на Сократ, в Перник, а пък аз по същото време бях създал такъв клуб в Пловдивския университет. А ето след толкова години пак се намерихме чрез интернет и сега, между другото, си сътрудничим в издаването на философското списание ИДЕИ.

Та ето какво отговорих на неговото писмо, мисля, че може да представлява някакъв интерес и за всички ония, които се вълнуват от това какво става в българското образование и каква е очертаващата се съдба пред него.

Здравей, Райчо! Извинявай, че с известно закъснение ти отговарям, но, за жалост, се занимавам с много неща, и понякога нямам физическо време да свърша всичко, което бих искал. Сега ти отговарям на въпроса, а именно, как съм възприел твоя текст, в който подлагаш на анализ т.н. "концепция" на новия бъдещ и дори стратегико-фундаментален закон за училищното образование в България, сътворена от неуморния министерски гений в отечеството ни. (ОЩЕ >>>)

5 коментара:

Анонимен каза...

Г-н Грънчаров,
понеже населявате Пловдив, искам да Ви попитам: Знаете ЛИ, че от джамията на Джумаята, всеки ден се "пее" на език, непонятен за "редовият" българин??? Понеже Вие сте философ, предполагам Ви е пределно ясно, че от тази джамия се извършва проповядване на "вид философия" чрез чужди за българина езикови средства.. Аз не съм "против" мюсулманската религия, но СЪМ против проповядването И чрез чужд за мен "език"... Понеже Вие сте отявлен радетел за "независимост", имайки в предвид неуморната Ви борба за премахване на "мълчаливият" Альоша, бих искал да знам Вашета позиция относно фактът, че в Пловдив, всеки ден, чрез високоговорители, над градът се разпространява вид чужда езикова и ценностна за Българина култура и "философия"....???

Ангел Грънчаров каза...

Изобщо не е чужда тази философия, напротив, тя е религия на голяма част от моите съграждани; на мен лично съвсем не ми пречи това, че гласът на ходжата звучи от минарето; напротив, това внася едно невероятно очарование на древния град, явяващ се средище на много култури и народи...

Анонимен каза...

"Проблема" не е културен, а езиков!! Никой не е протов религията и културата, проблема е в използването на "език"-а на проповядване на тази култура.... В случая, Вие доказвате своят собствен "двоен" стандарт в отстояване на идеята за "независимост"...

Ангел Грънчаров каза...

Нека всеки говори на какъвто си иска език. Има различни езици, на които майките са проговорили на децатат си. Нека уважаваме майчините си езици. Ако група българи отиде да работи продължително в Англия или Франция и Вие сте в тази група, то как ще се отнесете към изискване да говорите винаги, дори и помежду си, на езика на съответната държава? Ходжата се обръща към вярващите на арабски език, и така спазва една религиозна традиция. Културният човек уважава всички традиции, идещи от дълбините на вековете.

Анонимен каза...

Г-н Грънчаров,
Примерът Ви е неудачен, и предполагам разбирате, че ако аз отида да работя на Запад, не мога да изисквам попа да ми пей на български ТАМ... Става дума какво става ТуК в БГ, където МИ се пее над моят град на арабски, и Вие като българин го приемате за вид "свобода". Имам един единствен въпрос: Вие искате ли да има държава България, или сте превържаник на видовете съюзи, където нацията ни ще бъде разтворена под защитата на "свободата на майчините езици".... И само да ви напомня, че днес САЩ са предали военната си база в КОсово на Турция. Но и двете страни са уж в НАТО. Значи излиза че тази база не е на НАТО...