ПИСМЕНИ ОБЯСНЕНИЯ
от Ангел Иванов Грънчаров, учител по философия в ПГЕЕ-Пловдив
Уважаема госпожо Директор,
На 30 окт. 2012 г., в 13.45 часа, малко преди да започне тържеството по повод на връчването на ПГЕЕ-Пловдив на почетния знак на Пловдив секретарката на училището ми връчи писмена покана Изх. № 65 от 30 окт. 2012 г., съобразно която в съвсем спешен порядък, в срок до 14.00 часа (!) на 30 окт. 2012 г. ми нареждате да Ви връча писмени обяснения по повод на това, че на 1 окт. 2012 г. бил постъпил доклад № 111/01.10.2012 г., с който се настоявало да бъдат взети два невзети часове по философия - с избягали от час ученици от 11 В клас. Поради крайно малкото време, което ми бяхте отпуснали, именно само 13-14 минути, аз тогава не можах да напиша искания доклад, за което Ви отговорих моментално в писмен вид, като помолих да ми наредите и определите с нова писмена "покана-заповед" един по-реалистичен, по-изпълним срок, в който наистина да мога да напиша обясненията си. (ОЩЕ >>>)
11 коментара:
Много интересно!Учат философия?Могат ли да посочат един закон на тази наука?
Rumen Dimitrov
Nai veroqtno ne mogat.Dori i nasila da gi nakarash, pak sigurno ne mogat. Zashtoto ne iskat!No mogat da se drusat,piqt,pushat,biqt i da psuvat renomirani u4iteli,da bqgat ot 4asove i oshte kup idiotizmi mogat.Eto vijdate li 4e mogat,no ne tova koeto trqbva.
Georgi Georgiev
Г-н Димитров, не бива учениците, младите хора да бъдат подвеждани под общ знаменател, както, примерно, прави г-н Георгиев. Не че няма основания да мисли така, но обобщението му не е съвсем коректно. Има доста такива ученици, за които той пише, но има и свестни деца. Все още има и такива. Различни са. Младите, новото поколение, което расте, въпреки че общността и училището не се отнасят подобаващо към него, има в средите си много ценни качества, по моя преценка, смятам, че ги познавам, понеже години наред общувам всекидневно с тях. Вярно, в мнозинството си възпроизвеждат дефектите на по-старите, на родителите си, стават и те носители на една по същество комунална психика, характерна за посткомунистическото ни общество, но тече и усилен процес на растеж на тяхната личност и индивидуалност на почвата на свободата. Много е трудно, но и философията, ако се преподава автентично, може да им окаже известно влияние, въпреки че това е много трудно да се случи. Но на моменти младите се вслушват в предупрежденията на философите - и особено много пък обичат дискусиите, споровете, обсъжданията. Това според мен е хубав признак. Вече се замислям дали да не премина изцяло към чисто дискусионния модел, зарязвайки метода на събеседването преподавател-ученици. Само дискусии по проблеми, все по-често се замислям дали това не е по-добрият вариант философията да осъществи прорив към душите и съзнанията на младите. Дискусии, но с активното участие и на преподавателя като спореща страна. Факт е обаче, че учениците особено много обичат дискусиите. Може би и по причина на това, че според тях за да участваш в дискусия по проблем не се налага да си чел учебника или някой урок. Крайно много не обичат да четат, ето това е обезспокоителното. Това е в основни линии. А за т.н. "закони на философията" - няма такива. Има много философи ии философски идеи, философията е голямо богатство. Едно време "закони" на философията и т.н. "диалектика" съдържаше "единствено правилната научна философия", комунисто-марксическата, но тя се помина съвсем безславно, сега философията е твърде освободена и плуралистична, а също и така богата, което е най-радващо. Разбира се, рядко се преподава в училищата подобна философия, понеже учителите не са добре подготвени - и липсва стимул за усъвъренстването им. В повечето училища предъвкват банализмите на професорските учебници, а така не бива да се провежда обучението по философия...
Грънчаров долу !
Костов долу !
Грънчаров, веднъж комунист - винаги комунист !
Грънчаров, драги Митко, никога не е бил комунист :-) Нито пък Костов е бил комунист. Не сме били комунисти и никога няма да бъдем.
Та явно нещо не си информиран, някой грозно те е подвел и излъгал...
"Крайно много не обичат да четат, ето това е обезспокоителното." Струва си да се мисли за причините и как да се промени тази тенденция. Не е зле и предварително да извадят непознатите термини от два философски текста избягалите ученици; може би все пак има философски въпроси, които ги вълнуват.
Грънчаров,не търсиш в тоя конфликт и в себе си причина.В "любовните оУпщения" винаги участват поне двама (технологичните развитости да не се включват).
Учениците са деца непълнолетни,отговорност като такива са най в първостепенно на тез дето за родители им се числят по книга.Даскалото е да надгражда основите по вкус и щение "клиента" съобразени с специфичните индивидуални заложби на "домашното животно любимец".
Каква е реалити действителноста БГ ?!
Лудница - от една страна родителите,на който децата са им като досадна тежест,която са принудени да хранят и обличат и др. екстри дрънкалки,а пък и чаклга и ядеье и пиенье,пари требе да се тича да съ трупат (нали за тва нги плащат на теа даскале,да ги гледат дечурлиата и да ги въспитават).
Даскалото с даскалята,шъ са изтрепат кой да съ докопа по близо до "слънцето",повечко да му са доходите мизерни,та повечко дрънкалки да си накичи и техните си досадни дечурля.
Абе общество ,много въспитателно общество за подрастващата бодра смяна.И възпитателни програми на според "елитни" партийно нископоклонний съставители в "крак с повелята на Партията" - "всестранно развити личности" (в смисъл от нещо нищо).
Е в такава "идеална" растителна среда,какво да поникне ?
"Тия младите,не четат,пияници,друсат се...и всички др.такива" - ми такава възпитателна заобикалящата ги възрастна среда (в кочинята с обикновени прасета).Трябва да избягат в гората при дивите животни,на чист въздух,при дивите прасета,необикновените културно природосъобразно възпитаните прасета.
Румен Бърцов - специалист по флора и фауна,а както и изследовател в "света на животните".
Прав сте! Дробите са с различни
знаменатели! Но ако поставим въпроса: "Основен недъг на обществото ли е всяка форма на търпимост или всяка на нетърпимост?" Как ли биха отговорили различните знаменатели? А дали биха помислили преди отговора?
Rumen Dimitrov
И още!Аз съм учил исмат и диамат!Не
отричам Маркс и неговата принадена стойност в пол.икономия,както и класовото общество с неговите закони.Не съм чувал за забравени реформисти ,мислители и двигатели на историята!
Rumen Dimitrov
Ангеле поздравявам те. От това което прочетох разбирам, че вече не позволяваш на думите и действията на тези..... да те натоварват емоционално, напротив, виждам, че си започнал да се забавляваш чрез тях.
Томи Томев.
Разбира се, че философията не е наука. Кой го твърди въобще?
Публикуване на коментар