Представена публикация

За всички, които се интересуват от моите коментари, беседи и от дискусиите, в които участвам!

Съобщавам, че всеки, който иска да следи моите всекидневни коментари и анализи, може да го прави като посещава редовно моята страница във фе...

вторник, 30 октомври 2012 г.

Нови писания по епистоларния административен бестселър "Репортажи от... кратера на вулкана"

ПИСМЕНИ ОБЯСНЕНИЯ

от Ангел Иванов Грънчаров, учител по философия в ПГЕЕ-Пловдив

Уважаема госпожо Директор,

На 30 окт. 2012 г., в 13.45 часа, малко преди да започне тържеството по повод на връчването на ПГЕЕ-Пловдив на почетния знак на Пловдив секретарката на училището ми връчи писмена покана Изх. № 65 от 30 окт. 2012 г., съобразно която в съвсем спешен порядък, в срок до 14.00 часа (!) на 30 окт. 2012 г. ми нареждате да Ви връча писмени обяснения по повод на това, че на 1 окт. 2012 г. бил постъпил доклад № 111/01.10.2012 г., с който се настоявало да бъдат взети два невзети часове по философия - с избягали от час ученици от 11 В клас. Поради крайно малкото време, което ми бяхте отпуснали, именно само 13-14 минути, аз тогава не можах да напиша искания доклад, за което Ви отговорих моментално в писмен вид, като помолих да ми наредите и определите с нова писмена "покана-заповед" един по-реалистичен, по-изпълним срок, в който наистина да мога да напиша обясненията си. (ОЩЕ >>>)

Абонирайте се! Подкрепете свободната мисъл и свободното слово в България тъкмо когато те са в страшна немилост! (Забележка: Можете да получавате броевете на в-к ГРАЖДАНИНЪ за 2011 г. ако пишете на имейл angeligdb [@] abv.bg)

11 коментара:

Анонимен каза...

Много интересно!Учат философия?Могат ли да посочат един закон на тази наука?

Rumen Dimitrov

Анонимен каза...

Nai veroqtno ne mogat.Dori i nasila da gi nakarash, pak sigurno ne mogat. Zashtoto ne iskat!No mogat da se drusat,piqt,pushat,biqt i da psuvat renomirani u4iteli,da bqgat ot 4asove i oshte kup idiotizmi mogat.Eto vijdate li 4e mogat,no ne tova koeto trqbva.

Georgi Georgiev

Ангел Грънчаров каза...

Г-н Димитров, не бива учениците, младите хора да бъдат подвеждани под общ знаменател, както, примерно, прави г-н Георгиев. Не че няма основания да мисли така, но обобщението му не е съвсем коректно. Има доста такива ученици, за които той пише, но има и свестни деца. Все още има и такива. Различни са. Младите, новото поколение, което расте, въпреки че общността и училището не се отнасят подобаващо към него, има в средите си много ценни качества, по моя преценка, смятам, че ги познавам, понеже години наред общувам всекидневно с тях. Вярно, в мнозинството си възпроизвеждат дефектите на по-старите, на родителите си, стават и те носители на една по същество комунална психика, характерна за посткомунистическото ни общество, но тече и усилен процес на растеж на тяхната личност и индивидуалност на почвата на свободата. Много е трудно, но и философията, ако се преподава автентично, може да им окаже известно влияние, въпреки че това е много трудно да се случи. Но на моменти младите се вслушват в предупрежденията на философите - и особено много пък обичат дискусиите, споровете, обсъжданията. Това според мен е хубав признак. Вече се замислям дали да не премина изцяло към чисто дискусионния модел, зарязвайки метода на събеседването преподавател-ученици. Само дискусии по проблеми, все по-често се замислям дали това не е по-добрият вариант философията да осъществи прорив към душите и съзнанията на младите. Дискусии, но с активното участие и на преподавателя като спореща страна. Факт е обаче, че учениците особено много обичат дискусиите. Може би и по причина на това, че според тях за да участваш в дискусия по проблем не се налага да си чел учебника или някой урок. Крайно много не обичат да четат, ето това е обезспокоителното. Това е в основни линии. А за т.н. "закони на философията" - няма такива. Има много философи ии философски идеи, философията е голямо богатство. Едно време "закони" на философията и т.н. "диалектика" съдържаше "единствено правилната научна философия", комунисто-марксическата, но тя се помина съвсем безславно, сега философията е твърде освободена и плуралистична, а също и така богата, което е най-радващо. Разбира се, рядко се преподава в училищата подобна философия, понеже учителите не са добре подготвени - и липсва стимул за усъвъренстването им. В повечето училища предъвкват банализмите на професорските учебници, а така не бива да се провежда обучението по философия...

mitko93 каза...

Грънчаров долу !
Костов долу !
Грънчаров, веднъж комунист - винаги комунист !

Ангел Грънчаров каза...

Грънчаров, драги Митко, никога не е бил комунист :-) Нито пък Костов е бил комунист. Не сме били комунисти и никога няма да бъдем.

Та явно нещо не си информиран, някой грозно те е подвел и излъгал...

Анонимен каза...

"Крайно много не обичат да четат, ето това е обезспокоителното." Струва си да се мисли за причините и как да се промени тази тенденция. Не е зле и предварително да извадят непознатите термини от два философски текста избягалите ученици; може би все пак има философски въпроси, които ги вълнуват.

Анонимен каза...

Грънчаров,не търсиш в тоя конфликт и в себе си причина.В "любовните оУпщения" винаги участват поне двама (технологичните развитости да не се включват).
Учениците са деца непълнолетни,отговорност като такива са най в първостепенно на тез дето за родители им се числят по книга.Даскалото е да надгражда основите по вкус и щение "клиента" съобразени с специфичните индивидуални заложби на "домашното животно любимец".
Каква е реалити действителноста БГ ?!
Лудница - от една страна родителите,на който децата са им като досадна тежест,която са принудени да хранят и обличат и др. екстри дрънкалки,а пък и чаклга и ядеье и пиенье,пари требе да се тича да съ трупат (нали за тва нги плащат на теа даскале,да ги гледат дечурлиата и да ги въспитават).
Даскалото с даскалята,шъ са изтрепат кой да съ докопа по близо до "слънцето",повечко да му са доходите мизерни,та повечко дрънкалки да си накичи и техните си досадни дечурля.
Абе общество ,много въспитателно общество за подрастващата бодра смяна.И възпитателни програми на според "елитни" партийно нископоклонний съставители в "крак с повелята на Партията" - "всестранно развити личности" (в смисъл от нещо нищо).
Е в такава "идеална" растителна среда,какво да поникне ?
"Тия младите,не четат,пияници,друсат се...и всички др.такива" - ми такава възпитателна заобикалящата ги възрастна среда (в кочинята с обикновени прасета).Трябва да избягат в гората при дивите животни,на чист въздух,при дивите прасета,необикновените културно природосъобразно възпитаните прасета.
Румен Бърцов - специалист по флора и фауна,а както и изследовател в "света на животните".

Анонимен каза...

Прав сте! Дробите са с различни
знаменатели! Но ако поставим въпроса: "Основен недъг на обществото ли е всяка форма на търпимост или всяка на нетърпимост?" Как ли биха отговорили различните знаменатели? А дали биха помислили преди отговора?

Rumen Dimitrov

Анонимен каза...

И още!Аз съм учил исмат и диамат!Не
отричам Маркс и неговата принадена стойност в пол.икономия,както и класовото общество с неговите закони.Не съм чувал за забравени реформисти ,мислители и двигатели на историята!

Rumen Dimitrov

Анонимен каза...

Ангеле поздравявам те. От това което прочетох разбирам, че вече не позволяваш на думите и действията на тези..... да те натоварват емоционално, напротив, виждам, че си започнал да се забавляваш чрез тях.

Томи Томев.

Анонимен каза...

Разбира се, че философията не е наука. Кой го твърди въобще?