Представена публикация

За всички, които се интересуват от моите коментари, беседи и от дискусиите, в които участвам!

Съобщавам, че всеки, който иска да следи моите всекидневни коментари и анализи, може да го прави като посещава редовно моята страница във фе...

събота, 1 декември 2012 г.

Отворено писмо на група ученици до Президента на републиката с настояване да наложи вето на Закона за образованието

Приятели ми изпратиха пълния текст на Отворено писмо на група ученици до Президента на Републиката, разглеждащо проблеми на българското образование в светлината на новия Закон за училищното и предучилищно образование; публикувам го изцяло:

До г–н Росен Плевнелиев, Президент на Република България
с копие: до всички Народни представители и до медиите

Г–н Президент, Впечатлени сме от постъпката Ви по случая със съдия Марковска, затова решихме, че си струва да Ви пишем. Поводът е Законът за образованието. Ученици сме в различни гимназии, но проблемът ни е общ.

Нуждаем се от коренна промяна на образователната ни система. Бихме приветствали с огромна радост нов закон за образованието, само че, за съжаление, сегашният предложен дори не се доближава до нашите реални нужди. Не решава нито един вече съществуващ проблем, а напротив - само създава нови.

Откъде знаем? За краткия си, но прекаран в България живот, осъзнаваме, че в държавата ни с бъдещето на хиляди ученици се разпорежда една крайно глупава образователна система. А ние сме все още вътре в нея...

Да започнем с учебния материал - написан на възможно най-академичния език и по възможно най-объркания начин. Събрана е информация, която или никога няма да потрябва реално, или не е обяснено защо тя е нужна. Следователно в ученическите очи е само загуба на време. Много от учениците дори от елитни гимназии могат спокойно да кажат, че не са научили много от училище. А наистина са опитвали. Знаем и как действително става оценяването, на което всички така безпричинно държат. Учиш материал с огромна сложност, разбрал или не правиш контролна, за която предвидливо си си направил пищов. Реално погледнато няма нужда да учиш или разбираш въобще, важното е да получиш отличен и да не ти се карат родителите. Това ли е целта на всичко? Да се научиш как да угаждаш на властта като мамиш незабелязано? Да нямаш капчица отговорност, а само фалшивото самочувствие, че "знаеш"? Искаме да учим, не да зубрим! (ОЩЕ >>>)

Търсете по книжарниците забележителната книга на философа Ангел Грънчаров ТАЙНСТВОТО НА ЖИВОТА: Въведение в практическата философия, изд. ИЗТОК-ЗАПАД, 2006 г., разм. 20/14 см., мека подвързия, ISBN-13: 978-954-321-246-0, ISBN-10: 954-321-246-5, 317 стр., 10.00 лв. Авторът тръгва от простия факт, че човекът е живот, че ние сме живи и влюбени в живота същества, от което следва, че по никой начин не бива да му изневеряваме: да си мислим, че сме “нещо повече от това”, че сме “нещо повече от него”. Но човекът е и разбиращо същество, което значи, че не се задоволява с “простата даденост” на непосредствения живот, а непрекъснато търси смисъла, неговата ценност за нас самите. Оказва се, че ние живеем като че ли само затова непрекъснато да търсим себе си, което, от друга страна погледнато, означава, че постигаме себе си само когато свободно “правим” себе си, своето бъдеще, а значи и съдбата си. Пътят на живота у човека изцяло съвпада с пътуването към самия себе си, от което не можем да се откажем...

Няма коментари: