Представена публикация

За всички, които се интересуват от моите коментари, беседи и от дискусиите, в които участвам!

Съобщавам, че всеки, който иска да следи моите всекидневни коментари и анализи, може да го прави като посещава редовно моята страница във фе...

вторник, 4 юни 2013 г.

Младите трябва да бъдат обучавани не на това какво да учат и какво да мислят, а как да учат и как да мислят


Необходимо е да сменим фокуса от това какво да се учи и какво да се мисли към това как да се учи и как да се мисли. Трябва е да преминем към компетентностен модел на интегриране на знания, умения, ценности и нагласи с практически натрупан опит и поведения за постигане на качествени реални резултати. Когато определим новите цели и изисквания за образователната система, трябва измерваме реалните компетентности на учениците, учителите и образователните организации като цяло, за да преценяваме доколко те се постигат...

... Когнитивно-емоционалните компетентности са подробно описани в документа – определили сме 18 базови компетентности (като постоянство, мислене, комуникативност и творчество) и 28 комплексни компетентности, групирани като личностно-социални, комуникационни, интерперсонални, за моделиране, за решаване на проблеми и процесно-организационни. (ОЩЕ >>>)

Абонирайте се! Подкрепете свободната мисъл и свободното слово в България тъкмо когато те са в страшна немилост!  (Забележка: Можете да получавате броевете на в-к ГРАЖДАНИНЪ за 2011 г. ако пишете на имейл angeligdb [@] abv.bg)

1 коментар:

Анонимен каза...


Ето нещо, което си струва да
бъде подкрепяно, адмирирано, разпространявано и настойчиво, упорито, всеотдайно и всекидневно насаждано, защитавано, огласявано...
Та дано пробие тъпоумието, интересчийството, заспалостта, безхаберието, мудността, безличността, чиновността, спокойствието, показността и упорития дебилитет на тъй нареченото българско учителство-неучещо се и не желаещо да се учи от най-доброто в света.
Какво приказвам, ами и от най-доброто в България.
Дето му е под носа.
Дето е в книгите на философа-учител от Пловдивската гимназия по електротехника и електроника.
С предложеното й име, то да бъде вместо Владимир Иличь Ленин, примерно и защо не - Стив Джобс.
А?!
Защо да не бъде възприето това име, заедно с основополагащите принципи на новото обучение - ясно изложени и защитени в книгите на философа.
Защо бе, г-жо директор на ПГЕЕ-Пловдив.Докога ще чакате европейските и световни повеи да станат директиви и заповеди за промени в образованието ни.
Защо не си запретнете ръкавите и защо не ги изпреварите европейците и американците, финландците и канадците...
Защо, бе чоджум.Нали сте млада, умна и разумна, а заедно със своята заместничка и председателка на профсъюза Подкрепа в училището планини може да повдигате, камо ли новите принципи и методи в образованието да въвеждате...

Докога ще спите, ще интересчийствате, ще безхаберствате, ще чиновничите... докога ще дебилствате в сферата на образованието.

04.06.2013г. Владимир Петков-Трашов