ТЕЗА ЗА ОСМИСЛЯНЕ И ЗА ОБСЪЖДАНЕ
(Взета от тазсутрешната ми публикация под заглавие Този проклет български манталитет на поголовното малодушие ни убива, той ни тежи като воденичен камък на шията:
... Животът ни отиде в тия борби, а промяна няма и няма. Все си караме по старому. Все си господства оня същия манталитет: да си кютим - сакън да не си навлечем главоболия! Този проклет български манталитет ни убива, той ни тежи като воденичен камък на шията. Затова и напред не помръдваме. Закопава ни този наш манталитет.
Срамота! Ала ето, все сме си такива. Българското малодушие си се шири необезпокоявано, далеч сме още от момента, в който то ще бъде съкрушено и победено. За жалост, така е. Малцина са будните и смелите, малцина са достойните около нас. Това поне забелязали сте го? ...
Както и да е. Хубав ден на всички! Бъдете малко по-достойни, щото е срамота да се самоопозоряваме всеки ден - заради малодушието си!
4 коментара:
Aко това твърдение беше генерализирано за цялото човеччество, бих бил по-склонен да го приема, но ограничено до българския (или албанския, сомалийския, монголския, американския, португалксия и т.н.) „манталитет” в никакъв случай не мога да се съглася. Аман от тези народопсихологизми. Аз и не знам големите философи да са се концентрирали натрапливо върху един отделен народ. Не ми е известно Хюм обсесивно да е анализирал шотландците или англичаните или Декарт французите или Спиноза холандците (или евреите) или Кант германците и т.н. Философът гледа на света sub speciae aeternitatis, само обикновените смъртни са роби на мястото и времето, в което случайно са се родили.
просто трябва да организираме митинг в подкрепа на Костов и Грънчаров - двата титана на българското дясно
Към пъвия анонимния:
Т.е., Вие сте над "обикновените смъртни" и което се отнася за тях, не се отнася за Вас, така ли? :-)
Никола
Генерализирането или мисленето с всеобщи абстракции е признак на нефилософски дух (в съвременното разбиране) - независимо че в старото разбиране нещата стоят наопаки; днешните мислители се стремят да възсъздадат неповторимото в неговата индивидуалност и самобитност, в цялото богатство от негови характеристики и определения; а не да го подвеждат под общи формули или схеми; тъй че моят анонимен критик просто трябва да осъзнае, че допуснал това да робува на една стара представа, т.е. че е допуснал да стане несъвременен...
Публикуване на коментар