Ето, направих си труда да извадя най-интересните коментари под публикацията Учителка от Перник взриви системата: Да преподаваме на учениците е последната ни грижа; тая дискусия, чини ми се, заслужава да бъде сложена още утре на бюрото на новата министърка на образованието и науката, но кой ли ще го стори това; а на мен взе да ми писва само аз да се обръщам към горните инстанции, пребиваващи в някакво олимпийско спокойствие - и излъчващи пълно безхаберие: (ОЩЕ >>>)
Абонирайте се! Подкрепете свободната мисъл и свободното слово в България тъкмо когато те са в страшна немилост! (Забележка: Можете да получавате броевете на в-к ГРАЖДАНИНЪ за 2011 г. ако пишете на имейл angeligdb [@] abv.bg)
5 коментара:
Antoaneta Ivanovа:
Образованието започна да запада още през 80год и всичко се свежда до морал и прословутото връзкарство, което се упражняваше от властимащите, това продължи и през 90-те и бях възмутена от учителки, които познавах да питат дъщеря ми какво да дадат за класното за да се представи по-добре. Моралът на децата се изгражда преди всичко в училище, защото повечето време децата прекарват там и вече пораснали техния морал определя обществения. Живея извън страната, но това не ми пречи да знам, че има директори, които водят мъртви души по списък, а може би са и деца на родители, които по този начин купуват средно образование законно на децата си - това за мен е страшно голям проблем и подготвяйки поколението по този начин страната никога няма да излезе от корупцията. Учителската професия е тежка и останалите честни хора в системата трябва да се борят за изхвърляне на всичко от нея, което пречи за изграждане на пълноценни хора от нашите деца и да не се забравя, че личния пример е определящ.
иван сухиванов:
в министерството имаше една н
Налбант, тя ли да реши?
Maria Vassileva:
Хайде да не сравняваме образованието в миналото със сегашното повече. Времената се менят, нуждите на обществото също. Ако някога бяха нужни на обществото тесни специалисти в една област, то сега вече не е така. Нужни са качества като умения за работа в екип, нестандартно и самостоятелно мислене, безстрашие на ума, бърза адаптация, мобилност, креативност и т. н. това са императивите на времето, в което живеем. А ние си караме по стара образователна система, в която преобладава възпроизвеждане на написаното в учебника, разрешен от министерството. Така няма да стане. Учениците донякъде са прави като роптаят- за какво им са всички тези знания. Нужно е да се промени радикално обучението и да се превърне училището в място, където децата се учат да мислят самостоятелно и да преодоляват трудности, всеки според възможностите му по индивидуален план. Трудно, но не невъзможно. Нов подход, ново мислене на ниво Министерство и учители. Свобода и доверие към учителя. Връщане към общочовешките морални ценности.
Maria Vassileva:
Не го казвам със злоба, но се срамувам от начина на изразяване на много от учителите тук и от тяхната езикова неграмотност. Така с такива преподаватели училището губи престижа си и образованите родители се чудят къде да запишат децата си, като навсякъде е лошо. Най- ужасното обаче е влиянието, което зле възпитани деца ще окажат върху децата им. Затова частните училища и частното образование, давано от самите родители ще набират скорост. Така е и в напредналите страни. Така че, колеги, от вас се иска да се преустроите значително по отношение на учебни програми, да се освободите от цензурите на администрацията- министерство, експерти и директори, да заслужите и извоювате свободата си, да се отнасяте с любов и разбиране към учениците. Да, ще има естествен подбор при учителите, но тези, които успеят ще бъдат търсени и с високи заплати, а образованието- на ниво.
Maria Vassileva:
Директорите - учители с много опит и престиж, ограничени права и мандат 3 години. Учителите - независещи от техния натиск, могат да ги преизберат за още три години, ако не са изчерпали възможностите си. Не позволявайте да дерибействат и да превръщат училищата в бащиния, дори когато са кадърни. Те са просто ваши колеги, но с други функции и не би следвало да оценяват качествата на учители. Могат да оценяват ученици и родители.
Публикуване на коментар