Представена публикация

За всички, които се интересуват от моите коментари, беседи и от дискусиите, в които участвам!

Съобщавам, че всеки, който иска да следи моите всекидневни коментари и анализи, може да го прави като посещава редовно моята страница във фе...

понеделник, 15 септември 2014 г.

Системата на сегашното българско образование, главният ефект на която е притъпяването на особените таланти на обучаваните, е абсурдна и вредна система



По начало смисленото образование не е "съзерцателно", а е винаги практически ориентирано. Не си чел моята книга ЖИВОТЪТ НА ДУШАТА: ПСИХОЛОГИЯ, в която още преди близо 20 години съм обяснил защото това е така: човешката душа се базира на три фундаментални (аз ги наричам коренни) и чисти отношения на човека към света и към самия себе си, а именно познавателното, ценностното и практическото; третото е израз на първите две, синтезира ги в нещо цялостно и на тази основа човекът си изработва идеи за промяна било на нещо в околния незадоволителен за него свят, било вътре в самия себе си. Тази концепция съм я развил още в моята т.н. дисертация, тя има заглавие "Формите на човешкия дух" и е писана когато съм бил на 26-27-28 години. (ОЩЕ >>>)

Търсете по книжарниците книгата на философа Ангел Грънчаров СТРАСТИТЕ И БЕСОВЕТЕ БЪЛГАРСКИ (с подзаглавие Кратка психологическа история на съвременна България), изд. ИЗТОК-ЗАПАД, 2008 г., 320 стр. Хронология и феноменология на случилото се след 1989 година, както и вникване във факторите, които определят нашата национална съдба. Книга за нашите лутания по пътищата на свободата, за раждането и пътя на младата българска демокрация, за това какви сме ние, съвременните българи, книга за пропилените ни шансове и за покрусените ни надежди. Но това е една въпреки всичко оптимистична книга, която ни казва, че от нас, гражданите, зависи всичко: ако сме мизерни духом, няма как и да не живеем в бедност. От нашите ценности зависи съществуването, живота ни. Духовната безпътица поражда историческите, пък и сегашните ни нещастия. А растежът на нашите сили - и като индивиди, и като нация - тръгва от освобождаването на съзнанията ни от ония коварни скрупули и дефекти, заради които толкова сме си патили - и за които сме платили тежка цена.

2 коментара:

Анонимен каза...

... затова и образованието на нашите деца е общо взето все фалшиво, книжно, абстрактно, безжизнено, кухо, "съзерцателно", то не развива техните творчески сили и таланти, напротив, служи за притъпяването им. Една система на образование, главният ефект на която е притъпяването на особените таланти на обучаваните, е абсурдна и вредна система: тя не изпълнява главната си роля, поради което е истинско национално престъпление да бъде повече търпяна.

>>> АМА БРАВО, ТИ ОТКРИ ТОПЛАТА ВОДА, ВСЕКИ СПЕЦИАЛИСТ НА ЗАПАД ПО ОБРАЗОВАНИЕ ЗНАЕ ТОВА И КОЛКО СТРУВАТЕ, ЧЕТОХ САМ СТАТИЯ (В МЕСТНИЯ НИ ДРЕБЕН ВЕСТНИК!!) ПРЕДИ ГОДИНА-ДВЕ КАТО ЕДИН СЕ СМЕЕШЕ НА РУСИЯ, ЧЕ САМО ЧЕ ПЪЧИ, А УНИВЕРСИТЕТИТЕ Й ПОЛУЖИВИ...

И КОЙ ТЕ ПОДКРЕПИ В БЛАТОТО, В КОЕТО СИ, ДА НЕ Е ТАКА?? ДОРИ 3 ЛЕЛКИ НЕ ТЕ ПОДКРЕПИХА, ДА ВИДИШ КАКВО ЗНАЧИ ПРАЗНОГЛАВАТА БЪЛХАРСКО-РУСКА НАДМЕННОСТ...


А.

Ангел Грънчаров каза...

Аз не мога да разбера защото все така злобно пишеш?! Това е голяма загадка за мен. Милиони Библии да прочетеш, това явно не ти влияе много, щом за каквото и да стане дума, злобата ти струи почти от всяка твоя дума... Човече, как е възможно това, защо толкова си се озлобил, какво толкова те терзае, та така се е озлобило сърцето ти?!