Представена публикация

За всички, които се интересуват от моите коментари, беседи и от дискусиите, в които участвам!

Съобщавам, че всеки, който иска да следи моите всекидневни коментари и анализи, може да го прави като посещава редовно моята страница във фе...

петък, 3 април 2015 г.

Изключително важна за мен като автор мисъл или оценка



По повод на публикацията със заглавие Нещо като реклама с оглед да си отговорим на прелюбопитен въпрос (А въпросът е: има ли все пак у нас странници и безумци, които могат да дръзнат да се охарчат, купувайки си философска, сиреч стойностна и смислена книга от български автор)? откликнаха много хора, не само непознати за мен, но и хора, с които общувам от много време в интернет; някои от тях предложиха не само да кажат тук-там добра дума за мен и за книгите ми, но и дори сами да си ги закупят, било за себе си, било за да ги подарят на свои близки, на библиотеки в родните си места и т.н. дори живеещи в Канада българи откликнаха и ме увериха, че желаят да си закупят книгите ми.

Разбира се, трогнат съм от тези, признавам си, неочаквани от мен отзиви, за което тук искам публично да благодаря на всички; ето откъс от едно писмо, което в тази връзка получих, което съдържа изключително важна за мен като автор мисъл или оценка:

... Мисълта ми е че аз държа да си купя книгите ти по простата причина, че те за мен са ценни. Не знам дали си даваш сметка за това, че описваш документално, досущ като Балзак, нашето време и ситуацията в България през това срамно за страната ни време.

Аз съм напълно убедена че това се получава, нормално е ти самия да си скептичен и самокритичен, но аз искам моите деца и децата им да имат правилна представа не само за положението в страната ни в началото на 21-ви век, а също така да разберат истини за нещата от живота, четейки книги като твоите, които са с по-философска насоченост, т.е. помагат да се постигне един по-богат смисъл.

И понеже за мен книгите ти са ценни, няма да ги приема като подарък, а ще ги купя ...

Търсете ПО книжарниците забележителната книга на философа Ангел Грънчаров Преследване НА Времето: Изкуството на свободата , . изд A & G , 2003 г., разм. 21,5 / 14,5 см, мека подвързия, ISBN 954-8945-88-6, 280 стр, 8.00 лв... Книгата говори за "нещо", което е близко на всеки един от нас: времето. Тя се опитва да ни насочи към чисто човешкото в него, към неговата ценност за човека. Това, че времето не ни е чуждо и ни изглежда "добре познато", съвсем не означава, че го разбираме. Нашето предварително познание за времето не навлиза в неговите дълбини, а само докосва повърхността, най-бледата му външност. Съзнанието за време го приема за факт, с който трябва да се "съобразяваме", но не отива по-нататък и не се задълбочава в неговата тайна. Когато Обаче НИ запитат А що Е Време? , почти нищо не можем да кажем: мълчанието е нашият отговор. Тази необичайна и изненадващо понятна философска книга "поглежда" в скритото "зад" мълчанието ни - за Времето , живота , свободата .

1 коментар:

Анонимен каза...

Витгенщайн за целия си живот е издал само една книга (респ. две, ако броим и един малък училищен учебник) и мисля две специализирани философски статии. Ето защо броят и обемът на публикуваните книги не е меродавен. За мен е от изключително значение във всяка нова публикация да има нещо наистина ново и оригинално, което обаче след 2500 години философия хич не е лесно, защото вече е казано много или почти всичко. Но както гласи една сентенция: вече е казано всичко, но не от всички – затова хората продължават да пишат книги – хаха.

Във връзка с това аз бих Ви запитал съвсем добронамерено: има ли във Вашите книги идея или идеи, за които сте сигурен, че досега в историята на философията никога не са били изказвани от никого и затова са нови, оригинални и заслужават внимание? Ако е така, си струва Вашите книги да бъдат купувани и четени, в противен случай обаче надали, освен може би ако не сте поднесли макар и вече известен материал по нов, много свеж и завладяващ начин.