
Та ето накратко историята с кърджалийската скандална проповед на руския възпитаник-фанатик:
Пловдивският митрополит Николай заклейми европейската интеграция на страната ни по време на Божествената Света литургия в храма "Св. Георги Победоносец" в Кърджали. "За какво ни беше интеграцията в Европа - за да не можем да забраним гей парадите, парадите на разврата в градовете?", влезе в риторика владиката. Той за пореден път скочи срещу новия семеен кодекс, който въвежда съвместното съжителство - "с други думи, блудството и прелюбодеянието, узаконено от българската държава".
Да пази Бог, дано не бъде! - патетично извикал висшият духовник под купола на църквата.
Той нападна европейското настояще на страната ни, недоволен и от факта, че храмовете, които са паметници на културата, са държавна собственост, а църквата "само транслатор". Възмущението на митрополита кипна, а миряните замръзнаха по местата си, когато той извика: "Това не се е случвало нито в комунизма, нито в турско робство!". Според дядо Николай да обявят един храм за паметник на културата е кощунство. "Храмът ни е нужен днес и сега, за вечни времена. Стига с тази интеграция, дотука!", даде глас на гнева си духовният водач. Той обяви пред смълчаните хора, че "Църквата ще застане на своето място срещу някои фактори в държавата". По думите му обаче тя няма власт над изпълнителната власт, а се бори само от амвона.

И така нататък, все в този стар съветско-комунистически фанатичен спрямо различността дух е плещил този дявол в расо в проповедта си в Кърджали. Забележително е, че даже Министърът на културата Стефан Данаилов бил изпаднал "в недоумение от липсата на вяра и надежда в доброто у висшия духовник". Те двамата, впрочем, се скарали за един манастир, дето бил паметник на културата, и за който Николай води битка да си го присвои, щото той, разбира се, освен владика, е и добър бизнесмен от най-мутренски тип.
Не ми се коментира повече, просто отбелязвам многозначителния факт: руският възпитаник, владика на Пловдив, скочи и изрази най-интимните, съкровените мисли на цялата властваща в момента у нас руско-българска олигархия, на която той е най-предан слуга, ако не и същински началник. Щото е довереното лице на Русия в БПЦ, което работи да става патриарх, та първом БПЦ да стане подопечна на Руската, а пък после, както се надяват, и цяла България най-после да стане подопечна на Русия Задунайская губерния.

Да, точно така е. Вчера бях в един нов храм, който наскоро Николай откри в Пловдив. Вътре цялото обзавеждане - икони, полилеи и всичко останало - беше руско производство, и беше богато обзаведено с двуглавия руски орел или ястреб, дето е в герба на Русия. Сякаш човек не е в български, ами в руски Храм. Това не е подразнило Николай, напротив, радвало го е. Такъв като него фанатик по презумпция си е национален предател. Той и с християнството няма нищо общо: вгледайте се в лицето му. Виждате ли адския огън, който гори в злобните му очички? Анатема на тоя безсрамен Сатана, дето се подвизава във владишки дрехи и с владишка корона!
Вижте и чуйте и най-новото в моя видеоблог HUMANUS. Технологичният прогрес трябва да се насърчава!
13 коментара:
Това което митрополита казва сега е в пьлно сьответсвие с поведението на православната ни църква и нейните служители... Безпомощни, или нежелаещи да се интегрират в днешна Бьлгария с всичките и проблеми, драмата и шока от прехода, срамната апатия на гражданите, мизерията и престьпноста на водачите, политиците, бизнесмените...
Православанта ни църква е стотици години в миналото далеч зад другите християнски институции, католицио, протрестантски. Отдавна трябваше да се усетят, но уви очевадното е налице и те са част от деградиралия модел на прехода, корумпирани , алчни, неморални, безсъвестни и слаби... Не дават нищо, не променят нищо, неспособни за пример и подкрепа.
Това което вършат, да венчават, да отпразнуват нечий празник, молебен, погребение, всичко това е само за да си измият лицето пред хората и да им вземат по още едно левче.
Митрополите отиди си в пещерите откъдето явно си чул "гласа божий" защото си по жалък и от Торквемадите на предпреходната ни цьрква. Нещастник! И за да няма неразбирания и малинтерпретации пише един православен, демократично настроен редовно гласуващ, хетеросексуален, женен гражданин. Защото лукавия е в храма...
Църквата загуби народа си отдавна, няма прогресивни християни които да им повярват на тия нещастници и мошеници.
И може би е добре да си зададем вьпроса защото католическите славяни (Словенци, Словаци, Чехи и т.н..) след прехода и по негово време, а и по време на социализма живяда доста по достойно и сега са светлинни години пред нас и каква щеше да е съдбата на България и българите ако на времето бяхме приели другата църква, църквата на търсещите, съмняващите се, питащите се, променящите се народи ... католическата църква е допуснала много грешки в историята си, но и това което прави по света сега и преди е далече далече по близо до това което господ се предполага е проповядвал чрез сина и И.Хр.
Да, този Николай наистина хич не прилича на духовно лице, още по-малко на християнско такова (може да мине за муджахидин евентуално).
Интересно къде и как ги произвеждат тия нови църковни шефове?
Колчо Ковачев, философстващ
Здравейте! На всички, който четат този блог.
За отец Николай до скоро не бях чувала, а за българската църковна власт дори и не се сещах, но сега от едно известно време точно благодарение на него седнах и се замислих над много неща. Неща, който седят някак в страни от нас обикновените хора. За морала, за това какво в същност представлява тази наша интеграция и дали наистина имаме нужда от нея точно във вида, в който ни се представя.
И така мислейки по всички тези въпроси за себеси стигнах до някой изводи:
1. Ние не ценим Църквата и нейната духовна власт. Отец Николай е пример за това как сме способни да порицаем него - един праведен свещеник - митрополит с малко по консервативни виждания за живота, като го обвиним, че служи на КГБ и т.н. , но толерантно като "модерно" общество да приемем свещеници, който имат стриптиз барове, иманярстват или раздават титли (архонтски).
2 Това за модерните "други" Католически или протестантски църкви ми звучи доста абстрактно имайки предвит консервативното отношение на новия Папа Бенедикт.
3 Визхищение в мен буди и самата проповед на Отец Николай - кой друг смее така остро да критикува както нас обикновенните граждани така и изпълнителната власт.
4 Какво е за нас интеграция? Дали някой е гей или не нас не ни интересува, интересува ни това да не ни се натрапва непременно и на всяка цена. Ако това да пообщряваме парад на проститутките, гейовете и други подобни групи парадиращи с разкрепостено поведение е интеграция - то аз и по-голямата част от българските майки сме против "интеграцията".
5 Ние без значение каква ориентация, вяра и цвят на кожата имаме сме еди народ и трябва да действаме за подобряване на социално-икономическото положение в странат в която живеем!
A kakvo da kaje? Da privetstva vsi4ki teq ne6ta li?
Znaete li, 4e katolicite zabranqvat i aborta? Mnogo sa napredni4avi,a?
"Руският митрополит на Пловдив Николай разкри изцяло ченгесарската си антиевропейска душица"
Подписвам се под това изречение и ще добавя - не е ясно само какъв е ченгесарския му чин, а е съвсем ясно, че ще наследи скоро на трона полковника от държавна сигурност - "Ма(р)ксим"
К. Николов
А ти, Ангеле, какво искаш? Да приветстваме гей-парадите, като вместо "педераст" казваме "гей" за благоприличие? Това ли е твоето разбиране за интеграция - да приемаме всичко, което е антиморално и е просъществувало толкова хиляди година, а сега шепа мръстници искат да го променят и ние да станем като тях? Ами ако всички са като твоите любими гейове, нали няма да останат хора! Ти това ли искаш?
Всеки, който е родител ще се съгласи и ще подкрепи това, което казва отец Николай.Не разбирам защо го корите!? Или сте твърде млад, та не разбирате, че сякаш живота ни прилича на онзи в библейските Содом и Гомор. Дискотеките и вертепите, в които младите поколения се напиват и дрогират, медиите от които ни гледат разголени фолкаджийки, които се превръщат в идоли поради липса на други. Дори литературата, която с охота се разпространява и рекламира, е за живота на мутрите. Някой трябва най-после да възроптае, да прокламира, да настоява да се смени курса. Заради спасението на душите - нашите и на децата ни. Щом другите преди него не можаха и даже не поискаха да говорят като истински християни и проповедници на доброто, да послушаме поне него!
Сещам се изказаното преди повече от век от наш сънародник / чието име не мога да цитирам /по повод опитите за домогвания и диктат на Русия към младата ни държава. Цитирам по памет" Русофилството у нас винаги се измерва с пари".
Та питам се толкова ли, и с какво, сме апетитна хапка за руските самодържци от както се е пръкнала империята им или политиката им просто следва линията на най-малкото съпротивление? Т.е. дали у нас предателството не е в майчиното мляко?
Бих искал да попитам горните коментатори: дали сте живяли, имали ли сте някакъв досег с цивилизацията на западна Европа или САЩ или "познанията" ви се базират на К1 и сродните му?
Накрая ще си позволя да копирам думите на Захари Стоянов, надявам се името му говори достаттъчно на всеки.
Кой въстана срещу нашето свещено дело - съединението на Южна със Северна България? Кой караше турците да навлязат в България и да пуснат малко кръвчица на братушките? Кой отчисли българския княз от редовете на армията си, за да го опозори и омаскари, когато той се намираше на границата срещу неприятеля? Кой си дръпна от нашата войска офицерите, които хрантутехме като просяци с единствена адска цел да ни съсипе войската, когато тя се намираше в път за бойното поле? Кой насъска сърбите да ни нападнат откъм гърба, когато ние бяхме въз друга страна? Кой настояваше най-много да се пратят турските комисари в Южна България? Ами я кажете, кой ни открадна княза от Софийския палат в това време, когато на неговата глава не бяха изсъхнали още лавровите венци от Сливница? Кой даваше честно и благородно слово, че ако си отиде тоя княз, то и съединението ще бъде пълно, и правата на България ще да си останат непокътнати, и конституцията ще си бъде в сила, с една реч, България ще да цъфти и вирее?
Така ли излезе? Кой изпрати подир няколко дена подлия Генерал Каулбарс да развращава, подкупва, лъже, бунтува и беснее? Кой подучи пичовите и вагабонтите да вдигат бунтове в Бургас, Сливен, Силистра и Русе, да леят кръв и въвеждат анархия, щото по тоя начин да се отвори път за чужда окупация? Кой унизи и се подигра с България като й препоръчваше за княз един развратен черкезин - Мингрели? Кой прибра под свое крило всичките чапкъни в България, а законните власти, в това число и В. Н. Събрание, за незаконни с единствена цел, да се продължи още в България безредицата, да се отчая и омаломощи българският народ и да каже: „Дойдете и ни спасете”. Русия, нашата фатална освободителка, покровителка, славянската, братската, християнската и великата Русия, с която сме една вяра и една кръв!
Да бъде проклета оная минута, когато е стъпил руски крак в нашата земя, когато се е произнесла за първи път думата освободителка и покровителка! Аман, бей, аман! Лошо нещо било московлука… То не прилича ни на даалии, ни на кърджалии, ни на фанариоти! Право имали ония старци, съвременници на Екатерина, на Александра I и на Николая, които ни говореха: „Ще плачете за зеленото парцалче”. Видели тия и патили, на основание на факти и на събития говорели горните думи. Цял свят, хора, които не ни бяха ни в клин, ни в ръкав, припознаха нашата висока култура и благородните ни борби, само московците стоят настрана и викат: „Стрижено е !” - Необяснимо. Царуванието на нагайката, монголското иго, татарщината и крепостното право може би да са едни от най-силните фактори, които са направили от руските държавни мъже зверове и идиоти. От друга страна пък, твърде е обяснимо тяхното подло поведение, защото хората искат да ни направят московци, прочее, правят ни всичките злини и пакости, които може да измисли развратният човек. Но и това е недоволно. Малко ли други държави има, които също така се стремят да владеят над чужди земи и народи. Между това, ние не виждаме тая подлост в техните стремления, тия адски и гнусни средства, каквито руската дипломация употребява над България.
И подир всички тия върволици жестокости и злини, които ни една държава не е направила над България, възможно ли ще да бъде да се намерят помежду ни такива идиоти и изменници даже, които да клеветят, че Русия е наша освободителка, покровителка и доброжелателка! Мълчете и не говорете, защото и природните стихии ще да въстанат и протестират срещу подобно едно престъпление! По-малък грях е да обереш черква и манастир, отколкото да клеветиш пред олтара на историята и на събитията, че руското правителство имало братски, честни и благородни намерения, когато е стъпило в земята ни да ни освобождава. Ще ни се смеят ташкенците, авганците, черкезите, бухарците и арменците, за които същата Русия не по-малко кръв е проляла. Ще ни кълне Полша, тая китка на славянството, която руските железни автократи три пъти хайдушки разделиха помежду три царства, с бесилници и с колове окичиха цели градове и села. Ще ни кълне още нещастна Босна и Херцеговина, която пак руските дипломати харизаха на Австрия, а ние идиотите заедно с много още идиоти славяни псувахме ли, псувахме Австрия, че ги узурпирала!
Но в София, в столицата на България, гдето живеят най-голямото количество интелигенти и патриоти, един развратен до в черната си душа, калугер излиза дързостно пред очите на всички и говори, че народът е признателен на своята освободителка! Не е крив той. Криво е онова стадо, което е стояло гологлаво отпреде му. То трябваше да запита мръсния калугер, да каже добро ли, зло ли е направила тая покровителка на България от две години насам, то трябваше да му предложи горните въпроси, изложени начело на нашата статия.
Време е, трябва вече, щото българските деятели, офицери, учители и пр., когато говорят на своите подчинени и слушатели за вънкашните неприятели на отечеството, официалният московец със своите донски и кубански казаци да стои на първо място. Това учение трябва да се продължи дотогава, докогато в Петерсбург царствува Александър III. Защо московците не са десет или петдесет милиона? Колко любезно ще си решим и наредим аладжака!…
Дени
Мисля, че авторът прекалява и повечето от думите са ненужно изопачени !
Само да поясня някой слабо информиращи се и информирани. Да, католиците забраняват аборта... в някои страни, но в други имат друго отношение и вмешателство. В същото време обаче това е една църква която постоянно се подлага на сдамокритика и търпи развитие, докато тук единствения глас на църквата се чува по отношение на гейовете и други подобни теми ... като че ли това е болката на обществото.
Тези за които би трябвало да говори митрополита са (може би) мутрите, които го и спонсорират него и другите му "духовни - колеги" , прането на пари в държавата (на която и изнася отвсякъде църквата да говори за гейовете, но не и за сиряаците, бездомните, онеправданите ...
?!?! За какво говорим тук? Гейовете ли ни дърпат назад, като нация и развитие, заради тях ли сме изолирани сега, затънали до гуша в корупция, измами, в една система която върви към "Дупнишкия модел"
Църквата в тази страна не си знае мястото и работата ...
Когато истината е болезнена, най- добре е да я прикрием с други псевдо проблеми ...
Без да съм католик, протестант или евангелист, а най обикновен българин кръщаван в православен храм,и на който църковните работи са му ..през онази ми работа, съм нпълно съгласен със статията. Тя всъщост потвърждва и моя коментар статия в блога ми по същата тема. Оказва се , като чета коментарите , че има доста хора, които са много по–добре запознати с проблема „пловдивски митрополит„ отколкото аз и това е добре. И за цитиранато от Захари Стоянов мисля че по добре не може да се каже. Поздравления за статията, но може и по–хард.
Те с Барека освен адаши са си и дружки. Нещастници !!!
Публикуване на коментар