Представена публикация

За всички, които се интересуват от моите коментари, беседи и от дискусиите, в които участвам!

Съобщавам, че всеки, който иска да следи моите всекидневни коментари и анализи, може да го прави като посещава редовно моята страница във фе...

четвъртък, 22 април 2010 г.

Една идея във връзка с BlogCamp-2010 във В.Търново в неделя: да се проведе онлайн-дискусия по моята лекция на тема "Що е блогърско цунами?"

На 24 и 25 във Велико Търново ще се проведе т.н. P2P конференция, чиято програма можете да видите ТУК. В рамките на тази конференция е предвидено да се проведе BlogCamp-3, в който моя милост трябва да изнесе лекция на тема Що е „блогърско цунами“?. Предполагам, че времето, в което ще говоря, ще бъде някъде около 12 часа в неделя, 25 април.

Във връзка обаче с това тия дни ми хрумна една екстравагантна, в моя стил, идея, и ето сега ще я споделя най-напред с вас, читателите на моя блог, а пък след това ще я предложа официално и на самите организатори на срещата - за да видим как ще я възприемат.

Обмисляйки пътуването си до Велико Търново - не крия, че ми се ходи до тоя град, иска ми се да се поразходя из него - открих едно неудобство: не мога да пристигна навреме с всеки възможен транспорт от Пловдив до Търново, в деня, в който ще трябва да говоря на конференцията. А да пътувам в предишния ден не ми се ще, щото то е свързано с неудобството да преспивам там, а това пък е свързано с прекалени разходи, които в този момент не мога да си позволя (виж ЗАЩО: Малко радост за душите на завистниците: издаването на новата книжка на списание ИДЕИ е под въпрос по финансови причини!). Пък и в понеделника ще трябва рано сутринта да съм на работа в Пловдив, което създава ред друти неудобства. И така, мъчейки се да намеря някакъв изход, ми хрумна следната идея:

Все пак живеем в 21 век, не бива да се оставяме под властта на представи, характерни за минали епохи. Нека да бъдем истински модерни хора. За да се изкажа на конференцията в наше време съвсем не е задължително непременно да съм там, в залата: има технически възможности да си стоя в Пловдив, да говоря от моя си кабинет, а пък изказването ми да се транслира в залата за конференции, намираща се във Велико Търново. Имам предвид средството, наречено интернет: защо пък да не бъдем малко новатори в това отношение, още повече че самата конференция е пряко свързана с търсенето и прилагането на всякакви иновации в тази област?!

Та в тази връзка предлагам следното, което може да се възприеме и просто като един експеримент: аз да говоря на конференцията от екрана, а пък въпросите по обсъждането след това да ми бъдат задавани било по Скайп, било пък по моя канал за директни предавания в Ustream, където и аз ще мога да отговоря на всички въпроси и реплики в реално време, директно. Мисля, че няма нищо лошо в това да устроим един такъв експеримент, щото, както и да го погледнем, нещата вървят в такава посока; пък и, от друга страна, нищо не пречи организаторите на конференцията да се опитат да излъчват отделните сесии в интернет, и то в реално време; има такива възможности, щом и аз, дето нищо не разбирам от техника, се добрах до някои от тях, сигурен съм, че те ще го направят перфектно - стига ако дръзнат да са новатори в една по-голяма степен. Ето това ми хрумна и ще им го предложа, интересно ми е да видя как ще реагират.

За моята лекция пък има два варианта: първият е да направя нейн видеозапис, който да кача в интернет, и там просто клипчето да бъде пуснато на екрана. Вторият начин е да говоря в реално време, пак от екрана в залата, като се използва канала за директни предавания в Ustream, но тук има риск качеството на звука и на картината да не бъде добро, което ми се струва, че е неоправдан риск. Значи остава първият вариант, да подготвя запис на лекцията, а пък като компромис да опитаме дискусията само да бъде проведена чрез канала в Ustream. Резервен вариант е въпросите да ми бъдат задавани било по Скайп, било път ТУК, което за мен е една наскоро открила ми се възможност. Разбира се, за мен щеше да бъде много по-голямо удоволствие да говоря наживо в самата зала, но пък в името и заради напредъка на науката и техниката съм готов да пожертвам това удоволствие. Трябва да се експериментира. Трябва да сме новатори. А иначе, живот и здраве да е, друг път пък ще разговаряме и на живо, разбира се.

Вторият момент от предложението ми е ако не всички потоци на цялата конференция, то поне блогърската среща да бъде излъчвана директно, в реално време, по интернет, та на нея да може да присъства много по-голяма аудитория. Смятам, че това е много хубаво да се направи, така и така, както прочетох, в залата там, във Велико Търново, щяло да има интернет - защо той да не бъде използван по-пълноценно?

Днес още ще изпратя този текст на Богомил Шопов, който, мисля, е главен организатор. И ще чакам да видя как ще реагира той. И непременно ще ви известя за това докъде е стигнала тази, впрочем, не толкова чудата идея - както някому може да се стори на пръв поглед.


Абонирайте се! Подкрепете свободната мисъл и свободното слово в България тъкмо когато те са в страшна немилост!

(Забележка: Можете да получавате броевете на в-к ГРАЖДАНИНЪ за 2010 г. ако пишете на имейл angeligdb [@] abv.bg)

ВИЖ >>> кн. II на сп. ИДЕИ

4 коментара:

Ангел Грънчаров каза...

Bogomil Shopov добави в адреси
До: Angel Grancharov
Относно: Re: Една идея във връзка с BlogCamp-3 във В.Търново в неделя
Дата: Четвъртък, 2010, Април 22 10:21:58 EEST
Файлове: (1) Прикрепен файл

За съжаление няма как да се подготвим за това в последния момент. Трябваше да ме предупредите поне 1 седмица. Поехте ангажимент, който не спазвате, което е несериозно.

Помнете, че ви предложихме хотел, ако не можете да пристигнете навреме.

Бого

On 04/22/2010 10:21 AM, Angel Grancharov wrote:

Здравейте, г-н Шопов,

Във връзка с блогърската среща в неделя излизам с една идея:
Една идея във връзка с BlogCamp-3 във В.Търново в неделя: да се проведе онлайн-дискусия по моята лекция на тема "Що е блогърско цунами?"

Ще се радвам да се отнесете с разбиране и положително към нея.

Ангел Грънчаров каза...

Предложих Ви го 3 дена преди конференцията; за 3 дена при желание могат да се направят много неща; жалко е, че липсва желанието.

Не е нужно така прибързано да правите заключения относно личността ми, понеже още нищо не се е случило; аз само предложих една идея, което не отменя идването ми. Бих могъл и да дойда; Вие обаче вече си направихте извод за "несериозността" ми, което е негласна покана да не идвам! Кое по-точно е "несериозното", че не става много ясно?!

С поздрав: Ангел Грънчаров

Ангел Грънчаров каза...

-------- Оригинално писмо --------
От: Bogomil Shopov
Относно: Re: Една идея във връзка с BlogCamp-3 във В.Търново в неделя
До: Angel Grancharov
Изпратено на: Четвъртък, 2010, Април 22 20:11:55 EEST
доколкото разбрах няма да дойдете, ако е така моля за извинение. Идватеили не идвате ?

Бого

Ще дойда по-скоро виртуално.
Мисля, че си заслужава да се рискува и да се направи този експеримент за онлайн-конференция. Както разбрах, в залата ще има интернет. Ще публикувам в интернет запис на изложението си. Който желае, ще може да се запознае с него. Ще очаквам въпроси. Убеден съм, че новото трябва да се приветства, а не да бъде посрещано със скептично свити уста...

С поздрав: Ангел Грънчаров

Заповядайте в моя основен блог за философия, психология, философия и политика!

Моите координати: дом.тел. 032-28-17-28, мобилен: 0878269488, Скайп: angeligdb

Ангел Грънчаров каза...

-------- Оригинално писмо --------
От: Bogomil Shopov
Относно: Re: Една идея във връзка с BlogCamp-3 във В.Търново в неделя
До: Angel Grancharov
Изпратено на: Петък, 2010, Април 23 10:05:45 EEST
Тоест отменате си ангажимена за лектор, така ли да го разбирам, три днипреди конференцията?

Отговор: Не, не си отменям ангажимента за лекцията, просто внасям малка корекция във формата на провеждане на самата лекция. Вече обясних в какво се свежда разликата. Просто предложих да се изпробва една друга, неконвенционална, по-оригинална, по-модерна форма (начин) на провеждане на лекцията ми. Имам чувството, че не желаете да разберете смисъла на едно такова нововъведение, което е тъжно, особено като се вземе предвид, че тук става дума за блогърска конференция; какво по-нормално от това в нея да могат да участват и хора, които не са непременно физически в залата? Не разбирам на какво се дължи това упорство, след като за да се осъществи моето предложение се иска само една мултимедия, и един компютър?!

С поздрав: Ангел Грънчаров