Представена публикация

За всички, които се интересуват от моите коментари, беседи и от дискусиите, в които участвам!

Съобщавам, че всеки, който иска да следи моите всекидневни коментари и анализи, може да го прави като посещава редовно моята страница във фе...

събота, 4 януари 2014 г.

Обръщение към учениците, които не ме искат за свой преподавател по философия







Търсете по книжарниците забележителната книга на философа Ангел Грънчаров ИЗВОРИТЕ НА ЖИВОТА: вечното в класическата и модерната философия, изд. ИЗТОК-ЗАПАД, февр. 2009 г., 520 стр. Книгата ИЗВОРИТЕ НА ЖИВОТА, външно погледнато, е систематичен курс по философия, в който обаче твърде експресивно се тълкуват и вечните въпроси, вълнуващи човешките същества на тази земя. Подобна форма, именно курс лекции по философия, осигурява на автора така потребната живост, непосредственост и свобода в общуването със съзнанието на читателя. През цялото време той се стреми да бъде близо и да не изневерява на ония неизбежни сърдечни трепети, благодарение на които човекът става човек – и личност, разбира се. Опитва се да приобщава съзнанието на читателя към така вълнуващата мисловност на непреходното, която именно е истинското богатство на човека.

4 коментара:

Анонимен каза...

Я! Картинка на крадеца на технологии Стиф Джопс! Машалла! :D

Анонимен каза...

С това обръщение към учениците за пореден път се убеждавам, че знаещите, можещите, стойностни хора у нас не се ценят. Те пречат на работата на некадърните. Нямам предвид учениците - това, което са направили, е продиктувано от училищното ръководство.

Траяна Кънева

Анонимен каза...

гранчарски сега вече тия ученици ще ти видят сметката успя да ги обидиш така че няма да ти простят никога :-)

Анонимен каза...

Вземам отношение в качеството си на учител с 37 години стаж. Казвам се Мария Василева, не познавам лично господин Грънчаров, но следя неговия блог и съответно темите, които той обсъжда в него, свързани с българското образование.обръщам се към учениците на г-н Грънчаров.
Казусът с възникналото напрежение между ученици и учител е доста банален и лесен за разрешаване.Бихте го забравили досега, скъпи ученици, ако се действаше по етапния ред. Всеки работещ в училище- класен ръководител,учител, директор или училищен педагог, знае етапния ред. Редно е при всяко брожение от двете страни- учители или ученици, да се проведе разговор между двете страни и да се намери пресечната точка и изхода от положението. Вие не сте попитали какво да направите, по някакво стечение на обстоятелствата и сте прескочили тази стъпка. Ако недоволството ви произтича от неспазване на училищния правилник от страна на преподавателя- лошо отношение по причина характерови особености, закъснения, невзети часове и т.н.други дисциплинарни нарушения, ако учителят е уведомен от вас, но не желае да чуе учениците си и да предприеме мерки, обръщате се към директора. Той е този, който следи за реда в училището.
Вашият случай не е такъв. Вашите оплаквания са свързани с методи на преподаване, учебни помагала и начин на оценяване. Вие би следвало да се обърнете към специалист, инспектор, експерт по философия, или да помолите директора да се обърне към такъв за компетентно мнение и при нужда посещение от експерта философ, обследване резултатите от обучението по философия и начина на преподаване и оценяване. Тук директорът няма думата изобщо, защото той не е специалист по всичко, а само по един предмет.
Не знам доколко е опитен вашия директор, но е постъпил крайно непочтено, да не кажа злоупотребил с дадената му власт, като е отнел клас от учител на своя глава.

Давам ви един пример от моя учителски опит. В моето училище тема за работа за съответната година на преподавателския колектив бяха интерактивните методи. При проверка как прилагам тези методи в часовете си, зам.директорката не даде никакъв отзив за посетения от нея час- нито положителен, нито отрицателен. т.е. не беше впечатлена, така се тълкува липсата на отзив.
Същият този час, по същия начин и на същата тема бях изнесла в Париж. Там не спряха с часове положителните емоции от ученици и преподаватели. Бях се справила блестящо според тях. Урокът бе записан на видео и остана за обучение на преподаватели от различни страни.
В интерес на истината, най добре говорещи чужд език и най-резултатно работещи преподаватели в международната група бяха българка, руснак, румънка и полякиня. Ние често сваляхме от учителския подиум по време на час преподавател французин, американец, англичанин и му показвахме къде греши и как по-удачно може да научиш някого.
Та ето как бях оценена аз като преподавател по чужд език в Париж и как не ме оцениха на моето работно място, нито веднъж за целия период на действащ преподавател. Защото, ха познайте де!.........., бях бунтар, новатор и учител, който не стои мирно и не се скатава и спотайва уплашено и угоднически, с разкрепостен ум, знаещ цената си и обичащ свободата си.
Надявам се да направите връзката, скъпи, умни наши деца!
Имате голям късмет да ви преподава възпитаник на една от най-добрите образователни школи в света- руската. И то от университета в Санкт- Петербург- голяма класа, голяма ерудиция! Имате шанс да ви е предоставен, като паднал от небето, преподавател, който работи творчески и мисли за вас, знае и може да обучава и възпитава повече от ласкаещите ви, послушни на шефовете и министерствата даскали-чиновници. Убедена съм че един ден ще разберете всичко това, но ми се иска да го разберете сега. Да оцените учителя си- сега, да повярвате в силите на българския учител- сега, да отхвърлите робското мислене и стереотипите- сега, да не се поддавате на чужди влияния и манипулации -още сега. Вие сте нашето бъдеще- бъдете простителни, честни и смели- сега, веднага!
На път сте, съзнателно или не, да направите голяма грешка. Мария Василева